Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisiko joku Trumppia hehkuttava kertoa mitä hyvää hänen valinnallaan on SUOMEN kannalta

Vierailija
09.11.2016 |

En nyt ihan äkkiä keksi mitään...

Kommentit (226)

Vierailija
181/226 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että Suomen kommarit itkee tästä viikkokaupalla.

Äänestän itse Suomessa vasemmistoa, mutta olin Trumpin kannalla. Jenkeissä ei ole vasemmistoa, niiden demokraatit ovat pahempia kuin Suomessa Kokoomus.

Sinä et ilmeisesti ole ymmärtnyt, että Trump sai nimenomaan keskiluokan ja pienituloisten äänet.

Vierailija
182/226 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äänestän itse Suomessa vasemmistoa, mutta olin Trumpin kannalla. Jenkeissä ei ole vasemmistoa, niiden demokraatit ovat pahempia kuin Suomessa Kokoomus.

Sinä et ilmeisesti ole ymmärtnyt, että Trump sai nimenomaan keskiluokan ja pienituloisten äänet.

Eikä teistä kukaan ole ymmärtänyt, että kansa haluaa ihan oikeasti nähdä tv-teloituksia ja mamujen häätämistä voimakeinoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/226 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähemmän pakolaisia tulossa tänne kun Hillary ei pääse aloittamaan lupaamaansa sotaa Irania vastaan.

Itse asiassa väärin. Nyt niitä pakolaisia vasta Eurooppaan tuleekin, sillä USA:n rajat meni juuri kiinni. Tai siis tammikuussa. Jo maahan tulleet paperittomat laitetaan myös matkoihinsa eli Eurooppa saa nyt jättipotin. Onnea!

Vierailija
184/226 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys on siitä, että Trump edusti oikeaa puoluetta. Demokraattipuolue on presidentti Obaman johdolla tuhonnut amerikkaa minkä ehtinyt ja nyt tarvittiin lukkojarrutus että edes jotain voidaan pelastaa. Clinton henkilönä ei ollut se paha, mutta yhdysvalloille olisi ollut katastrofi kolmas kausi demokraattipresidenttiä putkeen.

Pöh, mitä kukkua. Obama sai käsiinsä kaksi sotaa, talouskriisin, suurtyöttömyyden, USAa ei kunnioitettu maailmalla. Ja niin vain kaveri republikaanien kapuloiden rattaisiin heittelystä huolimatta mm. pelasti autoteollisuuden esim. GM pelastettiin konkurssilta. Sodat lopetettiin niin hyvin kuin se nyt oli mahdollista. Mutta eipä tule enää amerikkalaiset sotilaat ruumispusseissa kotimaahan. Ainakaan päivittäin. Asuntomarkkinat ovat jälleen elpyneet ja kauppa käy. Työttömyys on ennätys alhaalla, osakkeet ylhäällä. 20 miljoonalla ihmisellä on sairasvakuutus. Sitä heillä ei aikaisemmin ollut. Ja mm. vakuutusyhtiöt eivät voi enää kieltäytyä antamasta vakuutusta siksi, että on vaikka sairasanut syövän. Lisäksi lapset voivat olla vanhempien vakuutuksen piirissä 27 vuoteen saakka. 

Iso lista tärkeitä asioita. Kunhan nyt valkoinen keski-ikäinen mies (ja nainen) pääsee vähän etäännyttämään itseään Obaman ajasta niin tunnustetaan, että siinä oli kaikkien aikojen presidentti. Kuten olikin. 

Vierailija
185/226 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä nyt on Venäjälle mieluisampi presidentti ja Yhdysvaltojen ja Venäjän hyvät suhteet vaikuttaa oikeastaan kaikkeen positiivisesti. Ehkäpä Trump lopettaa naurettavan Venäjän syyllistämisen ja lähtee oikeasti hieromaan sopua, jotta saadaan turhat jänniteet katoamaan. Venäjää on mustamaalattu aivan liikaa lähivuosina.

Ei kai Venäjässä sinällään mitään vikaa ole. Mutta sen johtajissa on. Sun mielestä on ihan ok, että naapurimaa vallataan (olet varmaan kuullut Krimistä), oppositiota ei ainoastaan vaienneta vaan tapetaan? Että varallisuus keskittyy vain muutamien maan presidentin ystävien käsiin? Että älymystö on vaarassa ja maanpaossa. 

Diktatuurin suurimpia merkkejä on, että vaalitulokset ovat vilpillisiä. Ja että sama muka-demokraattisesti valittu johtaja valitaan maalle aina vain uudelleen. Tai hänen kaverinsa. 

Kuule, ehdottaisin muuttoa sinne Venäjälle. Luulen, että viihtyisit siellä oikein hyvin.

Vierailija
186/226 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys on siitä, että Trump edusti oikeaa puoluetta. Demokraattipuolue on presidentti Obaman johdolla tuhonnut amerikkaa minkä ehtinyt ja nyt tarvittiin lukkojarrutus että edes jotain voidaan pelastaa. Clinton henkilönä ei ollut se paha, mutta yhdysvalloille olisi ollut katastrofi kolmas kausi demokraattipresidenttiä putkeen.

Pöh, mitä kukkua. Obama sai käsiinsä kaksi sotaa, talouskriisin, suurtyöttömyyden, USAa ei kunnioitettu

maailmalla. Ja niin vain kaveri

republikaanien kapuloiden rattaisiin

heittelystä huolimatta mm. pelasti

autoteollisuuden esim. GM pelastettiin

konkurssilta. Sodat lopetettiin niin hyvin

kuin se nyt oli mahdollista. Mutta eipä

tule enää amerikkalaiset sotilaat

ruumispusseissa kotimaahan. Ainakaan

päivittäin. Asuntomarkkinat ovat jälleen

elpyneet ja kauppa käy. Työttömyys on

ennätys alhaalla, osakkeet ylhäällä. 20

miljoonalla ihmisellä on sairasvakuutus.

Sitä heillä ei aikaisemmin ollut. Ja mm.

vakuutusyhtiöt eivät voi enää kieltäytyä

antamasta vakuutusta siksi, että on

vaikka sairasanut syövän. Lisäksi lapset voivat olla vanhempien vakuutuksen

piirissä 27 vuoteen saakka. 

Iso lista tärkeitä asioita. Kunhan nyt valkoinen keski-ikäinen mies (ja nainen)

pääsee vähän etäännyttämään itseään

Obaman ajasta niin tunnustetaan, että

siinä oli kaikkien aikojen presidentti.

Kuten olikin. 

Vakuutustoiminta on bisnestä,sen ei ole tarkoitus tuottaa hyvää vakuutuksenottajalle, vaan rahaa vakuutusyhtiön omistajalle. Obaman "ansiosta" vakuutusyhtiö ei enää voi irtisanoa riskialttiiden asiakkaiden vakuutusta vaan niiden on nekin hoidettava ja se ei ole ilmaista.

Vierailija
187/226 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvää on se, että ehkä Amerikan esimerkillä Euroopassakin aletaan ajatella enemmän omaa hyvinvointia. Tullit tännekin takaisin ja Kiina-halpamaan tuotanto pois täältä ilman isoja tulleja ja meille töitä.

Trump ei ole raharikkaiden asialla?

Haluat palata bilateraalikauppaan että meidänkin rehdit tehdastyömiehet voivat aikansa säästettyään ostaa ehkä edullisella kauppasopimuksella saadun Lada-henkilöauton? Ruoan tuontitullit takaisin - herkutellaan kotimaisilla perunoilla uskaltamatta unelmoidakaan eksoottisista tomaateista keskitalvella? Palata aikaan jolloin Saloran väri-TV maksoi kuukausipalkan verran?

Mites tavaroiden hinnoille käyvän jos ne valmistetaan kotimarkkinoilla?

Juu, ei niistä amerikkalaisista tuotteista ole kuin haittaa. Kuka niitä nyt edes haluaa: Starbucks, Victorias Secret, Apple, Ford, Abercrombie, Microsoft, GM...

Ja ihan turha on lähettää suomalaista voita Amerikan kauppoihin. Tai hissejä ja liukuportaita. Niillä on siellä omat firmat, jotka tekevät niin voit kuin hissitkin. 

Vierailija
188/226 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pöh, mitä kukkua. Obama sai käsiinsä kaksi sotaa, talouskriisin, suurtyöttömyyden, USAa ei kunnioitettu

Kuten olikin. 

Vakuutustoiminta on bisnestä,sen ei ole tarkoitus tuottaa hyvää vakuutuksenottajalle, vaan rahaa vakuutusyhtiön omistajalle. Obaman "ansiosta" vakuutusyhtiö ei enää voi irtisanoa riskialttiiden asiakkaiden vakuutusta vaan niiden on nekin hoidettava ja se ei ole ilmaista.

Jep, ja se on ihan oikein. Se on oikein ihmisten ja perheiden kannalta. Mua ei amerikkalaisena kiinnosta vakuutusyhtiön voitot vaan se, että mun perheellä on vakuutus ja se on kohtuuhintainen. Ja että mun lapsia tai perhettä ei voida potkia vakuutuksesta pois jos sattuu vakavasti sairastumaan. Ja tästä olen hyvin onnellinen ja kiitollinen.

Amerikassa on kallis terveydenhoito. Ja Obaman uudistus on oikealla tiellä, hintoja saadaan alas, vakuutusyhtiöiden voittoja pienemmiksi. Kuule, ei kenenkään tarvitse minun sairastamisen kustannuksella hankkia miljoonia vuodessa. 

Vierailija
189/226 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pöh, mitä kukkua. Obama sai käsiinsä kaksi sotaa, talouskriisin,

suurtyöttömyyden, USAa ei kunnioitettu

Kuten olikin. 

Jep, ja se on ihan oikein. Se on oikein ihmisten ja perheiden kannalta. Mua ei amerikkalaisena kiinnosta vakuutusyhtiön voitot vaan se, että mun perheellä on vakuutus ja se on kohtuuhintainen. Ja että mun lapsia tai perhettä ei voida potkia vakuutuksesta pois jos sattuu vakavasti sairastumaan. Ja tästä olen hyvin onnellinen ja kiitollinen.

Amerikassa on kallis terveydenhoito. Ja Obaman uudistus on oikealla tiellä, hintoja saadaan alas, vakuutusyhtiöiden voittoja pienemmiksi. Kuule, ei kenenkään tarvitse minun sairastamisen kustannuksella hankkia miljoonia vuodessa. 

Itse toivon että Republikaanit pyrkivät palauttamaan vakuutusyhtiöille oikeuden olla myöntämättä sairaalle vakuutusta, näinhän se on jopa täällä meillä suomessa.

Vierailija
190/226 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha hyysääminen lopuu kaikilta. Yritä tai ole syömättä.

Vierailija
191/226 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha hyysääminen lopuu kaikilta. Yritä tai ole syömättä.

Tämä on sikäli omituinen lausunto, että Trumpin kannattajathan ovat niitä jotka saavat eniten tukea valtiolta, siis federaalilta. Sinne sitä Washingtonista pistetään taaloja Tenneseehen, Georgiaan, Etelä-Carolinaan, Alabamaan... Ja nämä ihmiset ovat sitten valtionhallintoa vastaan. Mua ei haittaisi ollenkaan jos rahat jäisi tänne missä niitä minäkin pääsen käyttämään. Ei mua huvita elättää etelän köyhiä. Paitsi, että kun Suomesta tulee, niin se tuntuu kuitenkin oikealta. 

Olisi hauska nähdä miten suu pannaan, kun Trump sitten vaan katkaisisi rahavirran vaikka Alabamalta. Hmm. Meillä tässä taas missä asun on USA:n koulutetuin porukka ja rahaa tulisi ikkunoista ja ovista, kaikki jäisi omaan näppiin. Meidän koulut on jo nyt huippuja, mutta sitten olisi vielä parempia. Ja verot alas. Oi pojat, ei kun merenrantataloa ostamaan! Trumpin Amerikassa on kiva olla varakas.

Äänestin kyllä Clintonia. 

Vierailija
192/226 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että näin BofA -asakkeiden omistajana ihan ilahduin tänään. Trumpin uskotaan vaikuttavan niin, että pankit voivat taas alkaa vuolla voittoja. Tuo Bank of America on tänään kuuden vuoden huipussaan. Kun pankeilla ja Wall Streetillä menee hyvin (valtio ei säätele ja sano, että ei saa ottaa niin paljon lainan korkoja tai antaa lainaa ihmisille, jotka eivät pysty sitä maksamaan), niin varakkailla menee hyvin. Köyhät kyykkyyn.

Tosin äänestin Clintonia. Ihan vaan, koska olen aika säädyllinen tyyppi. Tosin suht varakas. 

Vierailija
193/226 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.theverge.com/2016/11/9/13579800/net-neutrality-donald-trump-…

tuo vaikuttaisi Suomeenkin, mutta ei kyllä posiitivisessa mielessä.

Vierailija
194/226 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerropa vielä mitä etuja Trump ajoi keskiluokalle ja pienituloisille? Ehdottomasti suurimmat Trumpin ehdottomat veronalennukset olivat yritysveron laskeminen ja yli 200k vuodessa tienaavien tuloveroprosentin laskeminen. Työttömyyshän jenkeissä on nyt jo matala (4,9%) joten työpaikoilla kosiskelu oli melkoista bluffia.

Vierailija
195/226 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisia vituttaa vain sen takia koska NAISESTA ei tullut pressaa. :D

Olisi kelvannut tälle naiselle kuka tahansa muu miespuolinen republikaani kuin Trump.

Vierailija
196/226 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuhonnut miten? Viimeksi kun tarkistin, jenkkien talous oli kovassa vireessä, työttömyys matala, teollisuus ja vienti voi hyvin. 2008 pankkikriisistä toivuttiin hyvin. Irakin sota on ollut se viimeisin suurin moka, mutta senkin aloitti Bush. Tuloerot on tietty korkeat, mutta niitähän republikaanit eivät edes esitä aikovansa kaventaa.

Vierailija
197/226 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pöh, mitä kukkua. Obama sai käsiinsä kaksi sotaa, talouskriisin, suurtyöttömyyden, USAa ei kunnioitettu maailmalla. Ja niin vain kaveri republikaanien kapuloiden rattaisiin heittelystä huolimatta mm. pelasti autoteollisuuden esim. GM pelastettiin konkurssilta. Sodat lopetettiin niin hyvin kuin se nyt oli mahdollista. Mutta eipä tule enää amerikkalaiset sotilaat ruumispusseissa kotimaahan. Ainakaan päivittäin. Asuntomarkkinat ovat jälleen elpyneet ja kauppa käy. Työttömyys on ennätys alhaalla, osakkeet ylhäällä. 20 miljoonalla ihmisellä on sairasvakuutus. Sitä heillä ei aikaisemmin ollut. Ja mm. vakuutusyhtiöt eivät voi enää kieltäytyä antamasta vakuutusta siksi, että on vaikka sairasanut syövän. Lisäksi lapset voivat olla vanhempien vakuutuksen piirissä 27 vuoteen saakka. 

Iso lista tärkeitä asioita. Kunhan nyt valkoinen keski-ikäinen mies (ja nainen) pääsee vähän etäännyttämään itseään Obaman ajasta niin tunnustetaan, että siinä oli kaikkien aikojen presidentti. Kuten olikin. 

Kun Obama astui valtaan niin Dow Jones oli +/- 8000, eilen se oli +/-18500. Meidan osakesalkku nayttaa oikein hyvalta.

Vierailija
198/226 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerropa vielä mitä etuja Trump ajoi keskiluokalle ja pienituloisille? Ehdottomasti suurimmat Trumpin ehdottomat veronalennukset olivat yritysveron laskeminen ja yli 200k vuodessa tienaavien tuloveroprosentin laskeminen. Työttömyyshän jenkeissä on nyt jo matala (4,9%) joten työpaikoilla kosiskelu oli melkoista bluffia.

työttömyysprosenttia on turha tuijottaa, kun työttömiä jemmaillaan muiden nimikkeiden alle. Työllisyys jenkeissä on alimillaan päälle 30 vuoteen.

https://econographics.files.wordpress.com/2012/10/employment-population…

Vierailija
199/226 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ehkä valkoisen amerikkalaisen miehen voitto, mutta se on samalla eurooppalaisen valkoisen miehen häviö. Älkää olko typeriä.

Ei sillä, että valitaan presidentiksi krooninen valehtejija ja narsisti saa kukaan yhtään mitään. Ei tämä ole edes amerikkalsisen valkoisen miehen voitto. Näin Trumpia äänestänyt typerä, yksisilmäinen porukka kuvittelee, mutta totuus on, ettei muureilla, vihalla ja valehtelulla ei päästä ajassa taaksepäin. Niillä saadaan aikaan vihaa, aggressiota ja vielä suurempia pettymyksiä. Ilmastosopimukset sössimällä saadaan aikaan lisää pakolaisuutta, kun ahneet "minulle kuuluva on viety" valkoiset punaniskat vaativat takaisin sitä, mitä ei enää ole. Mutta tämä kuvio on heille liian vaikea tajuttavaksi.

Vierailija
200/226 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuhonnut miten? Viimeksi kun tarkistin, jenkkien talous oli kovassa vireessä, työttömyys matala, teollisuus ja vienti voi hyvin. 2008 pankkikriisistä toivuttiin

hyvin. Irakin sota on ollut se viimeisin

suurin moka, mutta senkin aloitti Bush. Tuloerot on tietty korkeat, mutta

niitähän republikaanit eivät edes esitä

aikovansa kaventaa.

Tämä "Obamacare" esimerkiksi, joka estää vakuutusyhtiöiden liiketoimintaa ja johon Trump on luvannut puuttua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä