Voisiko joku Trumppia hehkuttava kertoa mitä hyvää hänen valinnallaan on SUOMEN kannalta
Kommentit (226)
Vierailija kirjoitti:
Valko-Venäjä ja Kazakstan ovat Venäjän satelliittivaltioita, ovat ihan eri asemassa kuin Ukraina ja Suomi.
Valko-Venäjä, Kazakstan ja Ukraina ovat entistä neukkulaa ja Venäjän satelliittivaltioita, ihan eri asemassa kuin Suomi.
Suomen kannalta ei ole millään mitään väliä...enää. Maa on täynnä matujen nuoleskelijoita, raiskaajien kannattajia, huivi päässä kotona löhöilijöiden kannattajia ym. Ei kiinnosta, mitä tälle maalle tapahtuu.
Suomeen on syntyy antiblondaalisia liikkeitä jotka laittavat blondiongelman kuriin. Siis oikea äärioikeisto ei mitään kansallispunikkeja. Äärioikeisto ei suvaise valkoista rotua. Se on hyvä asia trumpissa.
Vierailija kirjoitti:
Suomen etu ovat hyvät suurvaltasuhteet, ja ne olisivat Clintonin aikana olleet vaarassa.
Me suomalaiset emme ole suurvalloille yhtään mitään. Jos USAn etu olisi sitä vaatinut, kaikki finskit olisi vaikka tapettu sukupuuttoon, jotta Suomenniemi olisi saatu Naton tukikodaksi hyökkäystä varten. Koittaka tajuta tämä: me olemme anglosakseille joku hassu alkuperäiskansa vain. Ja miten huono omatunto jenkeillä on intiaanien sorrosta?
No, eipä tuo maton vetäminen NATO:n alta kovin rakentava veto ollut Trumpilta. NATO:lla on ennen kaikkea ollut pelotevaikutus, ja se on toiminut hyvin.
siiris kirjoitti:
Miten Trumpin valinta vaikuttaa Suomeen mitenkään? Mä en ymmärrä muutenkaan tätä yleistä älämölöä Trumpin valitsemisen suhteen. Suuri osa amerikkalaisia ei koskaan tule äänestämään Hillarya. Häntä vihataan kuin ruttoa. Olikin erikoista kun median mukana hänen kannatuksensa oli suuri (mikä osoittautui sitten sontajutuksi mutta siis kuitenkin:) Trumpin valinta ei sitten ollut niin suuri yllätys muille kuin medialle ja vain sitä seuraaville. Jos katselee vähän muutenkin ympärilleen ja kuuntelee ihmisten juttuja niin Hillaryllä ei ollut mitään saumaa voittoon.
Mm. Vienti, kansainvälinen verotus ja vapaakauppa, ilmastopolitiikka, NATO, TTIP, Usan EU-suhteet, USA:n sotatoimien vaikutus pakolaisvirtoihin, USA:n taloustilanteen ja -kriisien välitön heijastuminen muihin länsimaihin... Missä kuplassa oikein elät?
Vierailija kirjoitti:
TTIP kaatuu suuremmalla todennäköisyydellä.
Jenkithän siinä olisivat ehdottomasti olleet saamapuolella. Trump ei näytä sisäistäneet miten paljon vapaakauppa jenkkejä hyödyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mieheni ja siskoni kannattaa Trumppia. Ovat muutenkin sen verran omituisia ettei niitä kukaan käsitä. Ovat esim kovia kokoomuksen kannattajia vaikka molemmat ovat pienipalkkaisia. Kuka tajuaa.
Eli ihmisen tulee ajaa ainoastaan omaa etuaan ollakseen järkevä? Ehkä heidän mielestään kokoomuksen politiikka on yhteiskunnalle parasta, vaikka juuri he eivät siitä hyötyisikään. Itsekin olen työtön, mutta kannatan työttömyystukien pienentämistä, koska saan aivan liikaa rahaa tekemättä mitään.
Jos he kuvittelevat, että Kokoomuksen politiikka on yhteiskunnalle parasta, niin siinä he erehtyvät pahasti. Kokoomuksesta tuli hallituspuolue 80-luvun lopulla, ja siitä lähtien Suomi on mennyt huonompaan suuntaan melkein koko ajan. Eikä loppua näy.
Parhautta Trumpin voitossa on se, että vasemmistolaisia vituttaa nyt ja raskaasti.
Jos nyt totuudessa pysyttäisiin edes vähän, demarit ja ay-liike suomen tuhonneet.
Mä enolen kertakaikkisesti ymmärrä tätä median parjaamista. Oletteko te itse seuranneet niitä väittelyitä ja lausuntoja? Siis ihan videoklippejä itse haastatteluista? Jos ainoa mitä ehdokas suustaan päästää on valheita, älyttömyyksiä ja solvauksia niin mistä hemmetistä median pitäisi raportoida?! Ei mulla ainakaan ole mennyt ohi Hillaryn korruptioepäilyt tai sähköpostisekoilut.
Ja koska suurin osa nyt eion selkeästi ole seurannut kun tätä "puolueellista" mediaa joka on koittanut saada jotain tolkkua tähän niin selvennän muutaman asian:
Trump on luvannut mm. tuhota Isiksen, nostaa työllisyyttä, pienentää verotusta yms. Mutta koko kampaniansa aikana ei ole kertonut miten. Kunhan on huudellut. Trump on myös maalannut katastrofaalisen kuvan maan nykyisestä tilasta, joka on monilta osin virheellinen.
Hillary EI halua sotaa Venäjän kanssa, vaan johdonmukaisesti kertonut, että pyrkii estämään Venäjän mielivaltaista pommittelua Syyriassa ja uusien alueiden valtaamista (Krim). Ongelma-alueilla hän pyrkii neuvottelemaam rauhaa ja tappamaan vain isiksen.
Kuten ei Suomessakaan, ei kumpikaan ehdokkaista kannattanut tarkastamatonta maahanmuuttoa. Suomessa on tarkistukset, Jenkeissä on tarkistukset ja molemmissa maissa nämä ovat koventuneet maahanmuuton lisääntyessä. Paperittomat pyrittiin rekisteröimään ja turvaamaan heillekin oikeudet marginaalisoitumisen ehkäisemiseksi.
Ja sitten on se aborttijuttu, jossa Trump vaatii sanktioita ja Hillary kannattaa naisten oikeutta päättää kehostaan.
Hillary on ilmaissut työväenluokan tukemista pienyrittäjyyttä tukemalla ja poliittisin keinoin helpottamaan työntekoa ja työpaikkojen antamista. Ja rikkaiden verotuksen kiristämistä ja veroreikien tukkimista. Trump huuteli että verot alas.
EI, Hillary ei ollut täydellinen ehdokas millään muotoa, mutta hänellä oli edes vähän järkeä. Trumpin voitto ei tullut yllätyksenä median vuoksi, vaan siksi, että ihmiset eivät olettaneet kenenkään ihan tosissaan äänestävän ihmistä joka huutelee tyhjiä, käyttäytyy vastenmielisesti ja persoonallaan asettaa koko Amerikan naurunalaiseksi. Mitä te luulette että tapahtuu kun Trump istutetaan pöytään keskustelemaan kauppasopimuksista joista hän ei ymmärrä mitään, tai vieraan valtion rauhan turvaamisesta joka tässä globaalissa maailmassa ja Amerikan suurvalta-aseman vuoksi on välttämätöntä. Ottakaa selvää ja miettikää hyvät ihmiset!
Minä en ole koskaan pelännyt näin kovin Suomen puolesta kun nyt. Amerikalla ON ollut merkitystä siinä, mitä Putin uskaltaa tehdä, Ukrainassa olisi voinut mennä koko maa. Mitä tapahtuu nyt, kun käytännössä ainoa vastustaja on oranssi TV julkkis joka ei ymmärrä tai ei kiinnosta!
Muistaakseni ne oli USAn pressavaalit. Korjaa toki jos olen väärässä.
Mutta paitövei, kyllä Trumpilla oli hyviä ajatuksia, joista suomikin voisi ottaa mallia. esim maahanmuuttopolitiikasta.
Ei onnistunut mediapeli tällä kertaa! Kansa on puhunut, ja muut olkoot hiljaa. muahahaha
Suomen vallanpitäjät joutuvat pohtimaan asemaansa uudeman kerran.
Seuraavissa vaaleissa saattaa tulla lähtö vielä tavallistakin herkemmin.
Poliittinen eliitti hännystelijöineen joutuu pelkäämään asemansa puolesta. Hyvä juttu!
Lihaa syövä keskiluokkainen valkoinen heteromies kävi äänestämässä. Mikä siinä olisi huonoa?
Se, että Suomen kommarit itkee tästä viikkokaupalla.
Vierailija kirjoitti:
Mä enolen kertakaikkisesti ymmärrä tätä median parjaamista. Oletteko te itse seuranneet niitä väittelyitä ja lausuntoja? Siis ihan videoklippejä itse haastatteluista? Jos ainoa mitä ehdokas suustaan päästää on valheita, älyttömyyksiä ja solvauksia niin mistä hemmetistä median pitäisi raportoida?! Ei mulla ainakaan ole mennyt ohi Hillaryn korruptioepäilyt tai sähköpostisekoilut.
Ja koska suurin osa nyt eion selkeästi ole seurannut kun tätä "puolueellista" mediaa joka on koittanut saada jotain tolkkua tähän niin selvennän muutaman asian:Trump on luvannut mm. tuhota Isiksen, nostaa työllisyyttä, pienentää verotusta yms. Mutta koko kampaniansa aikana ei ole kertonut miten. Kunhan on huudellut. Trump on myös maalannut katastrofaalisen kuvan maan nykyisestä tilasta, joka on monilta osin virheellinen.
Hillary EI halua sotaa Venäjän kanssa, vaan johdonmukaisesti kertonut, että pyrkii estämään Venäjän mielivaltaista pommittelua Syyriassa ja uusien alueiden valtaamista (Krim). Ongelma-alueilla hän pyrkii neuvottelemaam rauhaa ja tappamaan vain isiksen.Kuten ei Suomessakaan, ei kumpikaan ehdokkaista kannattanut tarkastamatonta maahanmuuttoa. Suomessa on tarkistukset, Jenkeissä on tarkistukset ja molemmissa maissa nämä ovat koventuneet maahanmuuton lisääntyessä. Paperittomat pyrittiin rekisteröimään ja turvaamaan heillekin oikeudet marginaalisoitumisen ehkäisemiseksi.
Ja sitten on se aborttijuttu, jossa Trump vaatii sanktioita ja Hillary kannattaa naisten oikeutta päättää kehostaan.
Hillary on ilmaissut työväenluokan tukemista pienyrittäjyyttä tukemalla ja poliittisin keinoin helpottamaan työntekoa ja työpaikkojen antamista. Ja rikkaiden verotuksen kiristämistä ja veroreikien tukkimista. Trump huuteli että verot alas.EI, Hillary ei ollut täydellinen ehdokas millään muotoa, mutta hänellä oli edes vähän järkeä. Trumpin voitto ei tullut yllätyksenä median vuoksi, vaan siksi, että ihmiset eivät olettaneet kenenkään ihan tosissaan äänestävän ihmistä joka huutelee tyhjiä, käyttäytyy vastenmielisesti ja persoonallaan asettaa koko Amerikan naurunalaiseksi. Mitä te luulette että tapahtuu kun Trump istutetaan pöytään keskustelemaan kauppasopimuksista joista hän ei ymmärrä mitään, tai vieraan valtion rauhan turvaamisesta joka tässä globaalissa maailmassa ja Amerikan suurvalta-aseman vuoksi on välttämätöntä. Ottakaa selvää ja miettikää hyvät ihmiset!
Minä en ole koskaan pelännyt näin kovin Suomen puolesta kun nyt. Amerikalla ON ollut merkitystä siinä, mitä Putin uskaltaa tehdä, Ukrainassa olisi voinut mennä koko maa. Mitä tapahtuu nyt, kun käytännössä ainoa vastustaja on oranssi TV julkkis joka ei ymmärrä tai ei kiinnosta!
Pitkä viesti täynnä asiaa, kukaan Trump-hehkuttaja ei vaan jaksanut lukea.
Parasta minun mielestäni, kun monenlaiset ihmiset joutuvat miettimään asioita uudessa valossa. Ehkä jopa päättäjätkin joutuvat ajattelemaan, eikä pelkästään tekemään mutuja.
.
Hahaa. Kyllä nyt tuntuu tekevän kipiätä joillekin kun "persut" voittivatkin ameriikan presidentin vaalit. Eli yli puolet on ameriikan kansasta onkin "persuja".
EI voi kun naureskellen ihmetellä miten joidenkin mielestä se oma mielipide on omasta mielestään paljon oikeampi, kuin toisten mielipide.
Hähäää... hähähäää. Elkää tukehtuko pahaan mieleenne, mutta kansa valitsi tuon tulevan presidentin, ette te.
Suomi EI hyödy Trumpista vaan päinvastoin. Tämän takia nautin kun Eurooppa saa tuntea nahkoissaan nykyisen hyysäyksen tuloksen. Joudutaan ryhdistäytymään ja lopettamaan Euroopan tuho jota USA ei tule pelastamaan.
Trump oli siunaus Brexitille! Se oli viesti koko Euroopalle, että tavalliset ihmiset pois koloista ja äänestetään pellet pois johdosta. Eurooppa on tuhon tiellä kun päästää muukalaisia sivistyneisiin maihin.
Erittäin monen on jostain syystä vaikea käsittää paria asiaa...siis en tiedä miksi ette käsitä:
- Eurooppa ei voi viedä kaikkea tuotantoa Kiinaan ym. se vie työpaikat.
- Eurooppa EI VOI ottaa Afrikasta tai Lähi-idästä miljoonia elätettäviä! ei ole rahaa....ja se taikaseinän raha on tätä samaa rahaa joka on myös loppu. No mani no fani. Niin ja toi edellinen pykälä kertoo miksi rahat menee herroille jotka pyörittävät tota Kiinan rallia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja koska suurin osa nyt eion selkeästi ole seurannut kun tätä "puolueellista" mediaa joka on koittanut saada jotain tolkkua tähän niin selvennän muutaman asian:Trump on luvannut mm. tuhota Isiksen, nostaa työllisyyttä, pienentää verotusta yms. Mutta koko kampaniansa aikana ei ole kertonut miten. Kunhan on huudellut. Trump on myös maalannut katastrofaalisen kuvan maan nykyisestä tilasta, joka on monilta osin virheellinen.
Hillary EI halua sotaa Venäjän kanssa, vaan johdonmukaisesti kertonut, että pyrkii estämään Venäjän mielivaltaista pommittelua Syyriassa ja uusien alueiden valtaamista (Krim). Ongelma-alueilla hän pyrkii neuvottelemaam rauhaa ja tappamaan vain isiksen.Kuten ei Suomessakaan, ei kumpikaan ehdokkaista kannattanut tarkastamatonta maahanmuuttoa. Suomessa on tarkistukset, Jenkeissä on tarkistukset ja molemmissa maissa nämä ovat koventuneet maahanmuuton lisääntyessä. Paperittomat pyrittiin rekisteröimään ja turvaamaan heillekin oikeudet marginaalisoitumisen ehkäisemiseksi.
Hillary on ilmaissut työväenluokan tukemista pienyrittäjyyttä tukemalla ja poliittisin keinoin helpottamaan työntekoa ja työpaikkojen antamista. Ja rikkaiden verotuksen kiristämistä ja veroreikien tukkimista. Trump huuteli että verot alas.EI, Hillary ei ollut täydellinen ehdokas millään muotoa, mutta hänellä oli edes vähän järkeä. Trumpin voitto ei tullut yllätyksenä median vuoksi, vaan siksi, että ihmiset eivät olettaneet kenenkään ihan tosissaan äänestävän ihmistä joka huutelee tyhjiä, käyttäytyy vastenmielisesti ja persoonallaan asettaa koko Amerikan naurunalaiseksi. Mitä te luulette että tapahtuu kun Trump istutetaan pöytään keskustelemaan kauppasopimuksista joista hän ei ymmärrä mitään, tai vieraan valtion rauhan turvaamisesta joka tässä globaalissa maailmassa ja Amerikan suurvalta-aseman vuoksi on välttämätöntä. Ottakaa selvää ja miettikää hyvät ihmiset!
Pitkä viesti täynnä asiaa, kukaan Trump-hehkuttaja ei vaan jaksanut lukea.
Täydellinen sekopään kirjoittama pläjäys missä ei kirjoittajalla ole minkäänlaista ymmärrystä todellisuudesta, yksi Suomalaisten medioiden aivopesun uhri ja siinämielessä säälini ansaitseva.
Miten Trumpin valinta vaikuttaa Suomeen mitenkään? Mä en ymmärrä muutenkaan tätä yleistä älämölöä Trumpin valitsemisen suhteen. Suuri osa amerikkalaisia ei koskaan tule äänestämään Hillarya. Häntä vihataan kuin ruttoa. Olikin erikoista kun median mukana hänen kannatuksensa oli suuri (mikä osoittautui sitten sontajutuksi mutta siis kuitenkin:) Trumpin valinta ei sitten ollut niin suuri yllätys muille kuin medialle ja vain sitä seuraaville. Jos katselee vähän muutenkin ympärilleen ja kuuntelee ihmisten juttuja niin Hillaryllä ei ollut mitään saumaa voittoon.