aihevapaa, 1960 luku!
Kylläpä on aamupahoinvointi helpottanut kun lääkäri määräsi minulle uutta lääkettä, semmoista dalidomia!
Kommentit (156)
Osaatteko te tupeerata ? Kuulin yhdestä tytöstä joka ei pessyt hiuksiaan, aina vaan tupeerasi ja pöyhi viikkokaudet . Oli tullut matoja ja täitä päähän.
Auttakaa, tyttäreni lähti hippien matkaan! Ensin muuttui musiikkimaku ja sitten tulivat pitkät hameet, ja nyt pelkään että hän käyttää niitä psykedeelejä vai mitä ne nyt oli. Mitä voin tehdä? Voiko hippejä pidättää jos he kuulemma kerran ovat lain ulkopuolella?
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö kukaan lääkäriä Turussa, jolta voisi kysyä anovulatoorisia tabletteja? Lääkärini ei suostunut asiasta keskustelemaan. Voiko niistä sterooideista olla jotain haittaa?
Ruotsissa niitä saa jo ihan yleisesti, siellä niitä kutsutaan P-pillereiksi! Varmasti eri käteviä pessaariin verrattuina.
En tiedä mitä pillereitä tänne kirjoittelevat ovat ottaneet, niin outoja ovat monen jutut. Ehkä ovat koettaneet sitä happoa vai hamppuako se oli? Sitä, jonka vuoksi beatletkin ovat alkaneet tehdä niin kummaa musiikkia.
Myydään hyväkuntoinen gramofoni, vain 20 vuotta vanha, sopii keräilijöille! Kysykää Kangasalan Lahtisia puhelinkeskuksesta.
Voinko seurustella ihan duunari- pojan kanssa? Itse opiskelen yhteiskuntatieteitä yliopistossa. Äiti sanoo ,että mitään rasvamikkoja meille ei tarvitse tuoda näytille. M
Ja taas tätä rusinasoppaa, tulee jo korvista ulos! Ps. Saatiin siskon kanssa uusi yhteinen polkupyörä, meinaa tulla tappelu kumpi saa ajaa. Huomenna lähdetään porukalla telttailemaan Bodom järvelle ♡
Meillä tytär käy keskikoulua ja häntä kovin ahdistaa nuo ulkokäymälät. Heillä on sellaisen mäen päällä riuku, se reikä on niin suuri että pelkää putoavansa. Millaisia kouluvessoja teillä on? Kuulin että pääkaupungissa rakentaisivat ihan vesikäymälöitä! Tyttärelle sanoin, että sellaista se täällä Etelä-Karjalassa on.
Nuorin poika sairastui ja on toista viikkoa sairaalassa. Keskimmäinen tytär on käynyt häntä katsomassa, niin on reipas 10-vuotias, junalla menee veljeä katsomaan. sen verran on matkaa sairaalaan. Minä en ehdi kun pitää talon työt hoitaa. Mieheni on viikot Lappeenrannassa uudenlaisia taloja rakentamassa, kovin ne nyt puuhaavat niitä kerrostaloja. Liekö sellaisessa omaa rauhaa lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi olla totta!! Ihan hirveää! Joko kuulitte radiosta? John F. Kennedy on murhattu! Tuntuu ihan pysähtyneeltä. Miten tällaista voi tapahtua? 😢
Kyllä se ampuja saadaan pian kiinni ja tuomiolle. Nykyisin osataan selvittää rikoksia , ollaanhan me jo 60-luvulla. E9i kauaa rikolliset pakoile.
Ja pöh. Mietipä vain Bodomia. Ja Tulilahtea. Ja sukkahoususurmaajaa. Minä en uskalla enää telttailla, niin paljon hulluja on nykyaikana liikkeellä.
Äiti ja isä lähti lavatansseihin. Ja me saatiin katsella lännenelokuvaa mummin mustavalko telkkarista.
Peyton placessa oli jännät juonenkäänteet tänään, katsoitteko? Olis tosi nastaa tietää minkä väriset vaatteet niillä on, kun ovat niin tyylikkäät. Onkohan Suosikissa ollut värikuvia, kuka tietää?
Luen viisikkoa saunan jälkeen huoneessani. Mietin tulevaisuutta. Millaistahan mahtaa olla vuonna 2000? Olen silloin jo aika vanha.
Kaikilla kavereilla on Jamekset ja mun täytyy pitää äidin ompelemia vaatteita. Kyllä mua niistä kiusataan. Tosin Ritvaa ne James-tyypit kiusaavat melkein vielä enemmän, koska hän haisee navetalle. Hän joutuu auttamaan joka ilta kotona navettatöissä, ja pesulla käydään vain lauantaisin saunassa.
Minkä ikäisen lapsen annatte hakea itse tilalta maitoa? Mielestäni meidän Tiina voisi muuten jo hakea, kun on se kuitenkin kuusi vuotta. Mutta jaksaakohan kantaa kolmen litran hinkkiä? Matkaa ei ole kuitenkaan kuin kaksi kilometriä, kyllä Tiina jaksaa sen jo kävellä. On kyllä välillä ostettu kaupastakin noita pusseja, kun niitä maitopusseja on nyt osuuskauppaan tullut myyntiin, että saadaan mattoja tehtyä. Minkä värinen maitopussikannu teillä muilla on? Meillä on oranssi.
Vierailija kirjoitti:
:-((( kirjoitti:
Aika ankeaa tämä elämä, kun lapset tuossa itkien lähtivät kouluun vähissä vaatteissa ilman kenkiä pimeään metsään 40 asteen pakkaseen, kouluun on matkaa 50 kilometriä ja eväänä kullakin on vain pieni pettuleivän pala. Saa nähdä, palaavatko kaikki edes hengissä kotiin, vai joutuuko joku susien ruoaksi niin kuin viime viikolla kävi kun yksi kuudestatoista lapsestani joutui, minulta ovat sudet syöneet jo 4 lasta vaikka yritän heitä kovasti varjella.
Nyt meni väärälle vuosisadalle.
Kyllä 1960-luvulla oli tuollaista! Minun isosisko on syntynyt 1965 ja hän on kertonut, että silloin oli todella ankeaa, kun ei ollut edes mitään värejä!
Meillä on Salora tv. Tänään tuli Raninien perhe. Hullun hauska.
Illalla tulee sitten Pekka ja Pätkä, mutta sitä ennen pesen maitopussit, josta äiti virkkaa keittiöön maton. Tänään oli kaupassa jo keltaisia Jaffa-appelsiineja ja Hangon keksejä ja äiti osti nailonit ja Niveaa.
Tönään me veljen kanssa leikittiin minkälaistakahan on elämä 2000 vuonna. Ovet aukeavat itsekseen ja on vempaimia joilla voi leijua jokaisella. Ja puhelimia voi kantaa ja se voi olla vaikka jossain esineessä : pöydällä tai kengänpohjassa.
Kuussa on kaupunkeja ja sinne voi matkustaa. Eletäänköhän me vielä 2000 l tai äiti ja isä ( ahdistaa vähän tuo ajatus) .
Joka kodissa on tietokonehuone ja siitä voi oppia kaikki aineet kouluun ei tarvitse mennä ellei halua.
Meistä tulee vapaita matkustamaan , valitsemaan ammatin ja saamme joka päivä hedelmiäkin. Tulisipa pian tuo ihmeellinen aika!
Naapurin emäntä kävi kylässä sifonkihuivi oli beige ja papiljotit päässä . Mekko oli se iänikuinen sama ruskean oranssin punainen pallokas tereillä ja hihaton. Opettelisi ompelemaan niin saisi vaatetta tuokin rouva.
Vierailija kirjoitti:
Äiti ja isä lähti lavatansseihin. Ja me saatiin katsella lännenelokuvaa mummin mustavalko telkkarista.
1960-luvulla ei ollut todellakaan mitään televisioita, koska ei ollut sähköjäkään! Esimerkiksi minun isän lapsuuskotiin sähköt tulivat vasta 1980-luvun lopulla! Onneksi itse synnyin 2000, niin ei tarvinnut elää sellaisissa kivikautisissa oloissa ilman sähköä mustavalkoisessa maailmassa, jossa ei ollut sisävessoja ja ympäri vuoden oli ainakin 25 astetta pakkasta.
Naapuriin on ostettu auto. Mutta se on moscovits vai joku sellainen merkki. Appiukkoni sanoi, ettei niiden kanssa parane viettää aikaa. Ne ovat kuulemma kommunisteja, kun ostivat neuvostoliittolaisen auton. Annanko lasten leikkiä naapurin lasten kanssa enää?
Tänään en ehtinyt kauppaan ennen sulkemisaikaa. Onneksi on Perfekta-siteitä aina liinavaatekaapissa piilossa minulla
Käytätkö oikeaa sidevyötä vai hakaneuloillako kiinnität? Kerran minulla hakaneula aukesi , voi kun se pisti kipeästi ja pakaraan.