Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

aihevapaa, 1960 luku!

Vierailija
08.11.2016 |

Kylläpä on aamupahoinvointi helpottanut kun lääkäri määräsi minulle uutta lääkettä, semmoista dalidomia!

Kommentit (156)

Vierailija
141/156 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ajeli pihaan yhtäkkiä sinisellä mopolla ruskeisiin moottoripyöränahkoihin pukeutunut ukko kauppaamaan tavaroita, oli huivia, värityskirjoja ja kankaita . Sanoi olevansa Jehovan todistaja . Taisi sillä olla kamerakin ja lupasi kuvata koko perheen. Ei silläkertaa sanoi äiti. Ostettiin huivi ja kankaita , ukko saarnaili siinä ja lähti mopolla ylämäkeen vetäen, jalat harallaan roikkuen.

Vierailija
142/156 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi Normaali kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

LOLLERO kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tönään me veljen kanssa leikittiin minkälaistakahan on elämä 2000 vuonna. Ovet aukeavat itsekseen ja on vempaimia joilla voi leijua jokaisella. Ja puhelimia voi kantaa ja se voi olla vaikka jossain esineessä : pöydällä tai kengänpohjassa.

Kuussa on kaupunkeja ja sinne voi matkustaa. Eletäänköhän me vielä 2000 l tai äiti ja isä ( ahdistaa vähän tuo ajatus) .

Joka kodissa on tietokonehuone ja siitä voi oppia kaikki aineet kouluun ei tarvitse mennä ellei halua.

Meistä tulee vapaita matkustamaan , valitsemaan ammatin ja saamme joka päivä hedelmiäkin. Tulisipa pian tuo ihmeellinen aika!

Siis haloo, tietokoneet keksittiin vasta joskus 1990-luvun alussa, eli 1960-luvulla ei todellakaan osattu edes unelmoida sellaisista!

Hahhaa jo kuule kauan aiemmin :

Modern computers

Concept of modern computer

The principle of the modern computer was proposed by Alan Turing in his seminal 1936 paper,[35] On Computable Numbers. Turing proposed a simple device that he called "Universal Computing machine" and that is now known as a universal Turing machine. He proved that such a machine is capable of computing anything that is computable by executing instructions (program) stored on tape, allowing the machine to be programmable. The fundamental concept of Turing's design is the stored program, where all the instructions for computing are stored in memory. Von Neumann acknowledged that the central concept of the modern computer was due to this paper.[36] Turing machines are to this day a central object of study in theory of computation. Except for the limitations imposed by their finite memory stores, modern computers are said to be Turing-complete, which is to say, they have algorithm execution capability equivalent to a universal Turing machine.

Stored programs

Three tall racks containing electronic circuit boards

A section of the Manchester Small-Scale Experimental Machine, the first stored-program computer.

Early computing machines had fixed programs. Changing its function required the re-wiring and re-structuring of the machine.[28] With the proposal of the stored-program computer this changed. A stored-program computer includes by design an instruction set and can store in memory a set of instructions (a program) that details the computation. The theoretical basis for the stored-program computer was laid by Alan Turing in his 1936 paper. In 1945 Turing joined the National Physical Laboratory and began work on developing an electronic stored-program digital computer. His 1945 report "Proposed Electronic Calculator" was the first specification for such a device. John von Neumann at the University of Pennsylvania also circulated his First Draft of a Report on the EDVAC in 1945.Wiki : computer

Siis mitä vittua? Luuletko sinä, että joku täällä SUOMESSA osaa jotain vitun ulkomaan kieltä? Minä en ainakaan osaa muuta kuin Suomea, koska olen Suomen kansalainen!

Ok, tuossa nuo vuosiluvut viittaavat jokaiseen käänteeseen tietokonesaralla , eli niitä on tod ollut jo aika kauan kehitteillä. Sori en ajatellut kun nuoret osaavat jo enkkua miltei aina! Suomalainen olen minäkin. Anteeksi ei ollut tarkoitus loukata sinua! Huvitti vaan että ihmiset eivät tiedä paljon tietsikoitten historiasta!

Se, jolle kommentoit, tarkoitti varmaan sitä, että 1960-luvulla ihmiset eivät yleisesti osanneet englantia. Eivät nuoretkaan. Tämähän oli 1960-luvun Aihe vapaa.

Silloin tosin naiset eivät viljelleet puheessaan vittua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/156 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi Normaali kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

LOLLERO kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tönään me veljen kanssa leikittiin minkälaistakahan on elämä 2000 vuonna. Ovet aukeavat itsekseen ja on vempaimia joilla voi leijua jokaisella. Ja puhelimia voi kantaa ja se voi olla vaikka jossain esineessä : pöydällä tai kengänpohjassa.

Kuussa on kaupunkeja ja sinne voi matkustaa. Eletäänköhän me vielä 2000 l tai äiti ja isä ( ahdistaa vähän tuo ajatus) .

Joka kodissa on tietokonehuone ja siitä voi oppia kaikki aineet kouluun ei tarvitse mennä ellei halua.

Meistä tulee vapaita matkustamaan , valitsemaan ammatin ja saamme joka päivä hedelmiäkin. Tulisipa pian tuo ihmeellinen aika!

Siis haloo, tietokoneet keksittiin vasta joskus 1990-luvun alussa, eli 1960-luvulla ei todellakaan osattu edes unelmoida sellaisista!

Hahhaa jo kuule kauan aiemmin :

Modern computers

Concept of modern computer

The principle of the modern computer was proposed by Alan Turing in his seminal 1936 paper,[35] On Computable Numbers. Turing proposed a simple device that he called "Universal Computing machine" and that is now known as a universal Turing machine. He proved that such a machine is capable of computing anything that is computable by executing instructions (program) stored on tape, allowing the machine to be programmable. The fundamental concept of Turing's design is the stored program, where all the instructions for computing are stored in memory. Von Neumann acknowledged that the central concept of the modern computer was due to this paper.[36] Turing machines are to this day a central object of study in theory of computation. Except for the limitations imposed by their finite memory stores, modern computers are said to be Turing-complete, which is to say, they have algorithm execution capability equivalent to a universal Turing machine.

Stored programs

Three tall racks containing electronic circuit boards

A section of the Manchester Small-Scale Experimental Machine, the first stored-program computer.

Early computing machines had fixed programs. Changing its function required the re-wiring and re-structuring of the machine.[28] With the proposal of the stored-program computer this changed. A stored-program computer includes by design an instruction set and can store in memory a set of instructions (a program) that details the computation. The theoretical basis for the stored-program computer was laid by Alan Turing in his 1936 paper. In 1945 Turing joined the National Physical Laboratory and began work on developing an electronic stored-program digital computer. His 1945 report "Proposed Electronic Calculator" was the first specification for such a device. John von Neumann at the University of Pennsylvania also circulated his First Draft of a Report on the EDVAC in 1945.Wiki : computer

Siis mitä vittua? Luuletko sinä, että joku täällä SUOMESSA osaa jotain vitun ulkomaan kieltä? Minä en ainakaan osaa muuta kuin Suomea, koska olen Suomen kansalainen!

Ok, tuossa nuo vuosiluvut viittaavat jokaiseen käänteeseen tietokonesaralla , eli niitä on tod ollut jo aika kauan kehitteillä. Sori en ajatellut kun nuoret osaavat jo enkkua miltei aina! Suomalainen olen minäkin. Anteeksi ei ollut tarkoitus loukata sinua! Huvitti vaan että ihmiset eivät tiedä paljon tietsikoitten historiasta!

Se, jolle kommentoit, tarkoitti varmaan sitä, että 1960-luvulla ihmiset eivät yleisesti osanneet englantia. Eivät nuoretkaan. Tämähän oli 1960-luvun Aihe vapaa.

Silloin tosin naiset eivät viljelleet puheessaan vittua.

Totta. Meidän äidin "kirosana" 60-luvulla oli PASKAN MARJAT.

Vierailija
144/156 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herranen aika. Eihän se noin ankeeta ollu. Itse 60-luvun lapsi ja asuin ihan koulun vieressä. Kaikilla meidän luokalla oli toppapuvut. Reppuja ei suosittu vaan koululaukkua. Telkkaa ei niin katsottu kuin nykyään, mutta minä luin paljon. Kirjasto oli koulussa. Meillä lämmitettiin puilla, niinkuin muuten nykyäänkin. Autokin oli ja meillä ensin äidillä kortti, isä ajoi kortin vuosia myöhemmin. Elämä ei paljoakaan poikennut nykyelämästä, jollei tietotekniikkaa oteta huomioon.

No ei varmaan katottu telkkaa niin paljon, kun oli vaan yksi kanava! Tosin ainakin vuosikymmenen alkuvuosina maaseudulla tv oli vielä harvinaisuus ja koko kylä kerääntyi iltaisin siihen taloon, missä toosa oli.

Kyllä meillä ainakin katottiin kahta kanavaa jo vuonna 1965 ja siitä etiäpäin, eli siis heti silloin kun kakkonen aloitti.

Vierailija
145/156 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tulee niin luottavainen olo, kun Heikki Kahila lukee uutiset ja Paavo Salmentaus piippunsa kanssa vielä lopuksi säätiedot kertoo.

Vierailija
146/156 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosimallia 1959 kirjoitti:

Kyllä huomaa, että tässä ketjussa ei monellakaan ole mitään käsitystä, että mitä 1960-luku oikeasti oli. Ei silloin ollut todellakaan mitään televisioita tai tietokoneita, koska sähköjäkään ei ollut vielä melkein kenelläkään. Televisiot, tietokoneet, puhelimet ja muut tulivat vasta joskus 1980-luvun lopulla. Muistan hyvin, kun minun työpaikalleni tuli ensimmäinen tietokone vuonna 1994, se oli sellainen valtavan kokoinen, kahden huoneen tilan vievä laite jossa ei ollut tehoja siltikään varmaan edes yhtä milljoonasosaa nykytietokoneisiin verrattuna. Oikeastihan 1960-luvulla elettiin vielä alkeellisissa oloissa keskellä metsää, lähimpään naapuriin oli ainakin 10 kilometriä, lapset pääsivät parhaassa tapauksessa pariksi viikoksi kiertokouluun rippikoulun lisäksi, töihin lähdettiin jo alle 10-vuotiaina (pojat savottaan ja tytöt lastenhoitajiksi tai pikkupiioiksi) ja ruokana oli usein vain pettuleipää jne.

Olit laittanut vahingossa nimimerkkiisi vuosimallia 1959, tarkoitit varmaan 1859! Vai oletko sinä elänyt nuoruutesi Venäjällä? 

Minä olen oikeasti vm. 1959, ja opettelin tietokoneen käyttöä vuonna 1979. Basicilla tehtiin ohjelmia opiston koneella, ja kotona oli ensimmäinen, jokseenkin nykyisen pöytäkoneen kokoinen tietokone 1990-luvun alussa.

Palatakseni otsikkoon, keskikoulua käyvällä tädilläni oli koululaukkuna jenkkikassi. Olihan se hieno, vaikka minusta oma punainen olkalaukkuni on paljon parempi.

Vierailija
147/156 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä koulussa oli tänään raittiuskilpakirjoitukset. Mitähän parhaat saa palkinnoksi? Viimevuonna sisko sai kirjan.

Olikohan se sama kirja, jonka minäkin sain. Sellainen pehmeäkantinen ja aika ohut, en enää muista nimeä. Sitä edellisenä vuonna sain kynän.

Onko teille jaettu heijastimia? Meillä jaettiin kaikille semmoinen harmaa läpyskä, jossa lukee Talja.

Joko olet ajatellut, mitä laitat pakettiin koulun kuusijuhlassa? Meillä aina arvotaan, kenelle pitää laittaa paketti, ja hintaa saa olla markka. Tytöille on niin helppo laittaa, mutta mitä sitä keksisi pojalle?

Meillä on alkanut kulkea kauppa-auto, ja sieltä saa jäätelöä. Olen saanut markan kauppa-autorahaksi, ja sillä saa kaksi eskimoa tai yhden tuutin.

Vierailija
148/156 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosimallia 1959 kirjoitti:

Kyllä huomaa, että tässä ketjussa ei monellakaan ole mitään käsitystä, että mitä 1960-luku oikeasti oli. Ei silloin ollut todellakaan mitään televisioita tai tietokoneita, koska sähköjäkään ei ollut vielä melkein kenelläkään. Televisiot, tietokoneet, puhelimet ja muut tulivat vasta joskus 1980-luvun lopulla. Muistan hyvin, kun minun työpaikalleni tuli ensimmäinen tietokone vuonna 1994, se oli sellainen valtavan kokoinen, kahden huoneen tilan vievä laite jossa ei ollut tehoja siltikään varmaan edes yhtä milljoonasosaa nykytietokoneisiin verrattuna. Oikeastihan 1960-luvulla elettiin vielä alkeellisissa oloissa keskellä metsää, lähimpään naapuriin oli ainakin 10 kilometriä, lapset pääsivät parhaassa tapauksessa pariksi viikoksi kiertokouluun rippikoulun lisäksi, töihin lähdettiin jo alle 10-vuotiaina (pojat savottaan ja tytöt lastenhoitajiksi tai pikkupiioiksi) ja ruokana oli usein vain pettuleipää jne.

Mitäsäähoriset?

Vierailija
149/156 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohut kirja se oli, vaaleanpunainen kansi, Kirjoliina.nimi oli Pippuri tai Pippuria. Edellisenä vuonna sai sisko myös kirjan, sen nimi oli Kirjoliina .

Vierailija
150/156 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herranen aika. Eihän se noin ankeeta ollu. Itse 60-luvun lapsi ja asuin ihan koulun vieressä. Kaikilla meidän luokalla oli toppapuvut. Reppuja ei suosittu vaan koululaukkua. Telkkaa ei niin katsottu kuin nykyään, mutta minä luin paljon. Kirjasto oli koulussa. Meillä lämmitettiin puilla, niinkuin muuten nykyäänkin. Autokin oli ja meillä ensin äidillä kortti, isä ajoi kortin vuosia myöhemmin. Elämä ei paljoakaan poikennut nykyelämästä, jollei tietotekniikkaa oteta huomioon.

No ei varmaan katottu telkkaa niin paljon, kun oli vaan yksi kanava! Tosin ainakin vuosikymmenen alkuvuosina maaseudulla tv oli vielä harvinaisuus ja koko kylä kerääntyi iltaisin siihen taloon, missä toosa oli.

Kyllä meillä ainakin katottiin kahta kanavaa jo vuonna 1965 ja siitä etiäpäin, eli siis heti silloin kun kakkonen aloitti.

Toisilla oli, toisilla ei. En tiedä oliko se joku antennijuttu. Meillä näkyi kakkonen vasta -78

VÄRITELEVISION myötä.

Vierailija
151/156 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tulee taas vieraita. Vanhemmat juhlivat pikkujoulua bikineissään ja juovat viinaa. Uutena vuotena tulee taas vieraita ja juovat viinaa alastomina. Me lapset saadaa sädetikut. Mummille ja ukille ei saa kertoa juhlista.

Vierailija
152/156 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isä sano ettei tuu yhtään piitleä tähän taloon! Se alkoi kun eka natikka piti niille pojille ostaa, se vääntö siitä tukasta. Eihän sitä sillätavalla elämässä voi mennä, sano isä heti!

Mikä on/oli natikka??????????

Vierailija
153/156 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nuo mukulat täällä kirjoittelee, menisivät pihalle hiihtämään kun on lunta noin paljon tullut. Saisivat pitää ladun auki koululle asti, niin ei ole aamulla niin työläs mennä.

Vierailija
154/156 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isä sano ettei tuu yhtään piitleä tähän taloon! Se alkoi kun eka natikka piti niille pojille ostaa, se vääntö siitä tukasta. Eihän sitä sillätavalla elämässä voi mennä, sano isä heti!

Mikä on/oli natikka??????????

Traktori International, mutta ei jotenkin istu tähän asiayhteyteen. Naapurissa oli herkusonni.

Vierailija
155/156 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni lähti muiden miesten kanssa metsälle ja suurin osa naisista lähti isompien lasten kanssaetsimään kasviruokaa ja polttopuuta. Minä jäin kotiluolalle muutaman muun naisen kanssa vahtimaan pienimpiä lapsia. Minä synnytin kuunkierto sitten pojan, joka onneksi osoittautui elinkelpoiseksi oltuaan 7 päivää hoidossani ja jolle tietäjä antoi nimen Crub. Minä odotan jo innolla, että jälkivuoto loppuisi ja että naisenkiroukseni loppuisi. Minua jännittää myös, että mikä poikani toteemihenki on. Se ei varmastikaan ole yhtä voimakas kuin puolisoni toteemihenki luolaleijona, mutta voimakas sen täytyy olla, koska mieheni toteemihenki on voimakas samoin kuin minun toteemini pöllö. Minä täällä muokkaan mammutin taljasta vaatteita vauvalle, koska pian on taas talvi ja vauva tarvitsee lämmintä vaatetta päälle, ettei se vilusti kylmässä luolassa.

Vierailija
156/156 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa.Saan laittaa pitkän tuuhean tukkani ylös tyylikkäälle nutturalle ja kiinnittää sen Elnetillä.Saan pukea mustan kotelomekon ja laittaa jalkaani kapeakorkoiset mutta maltillisen korkeat avokkaat ja sievät tummat hansikkat käsiini vaikka on kesä,syyskesä.Kesäkuulla minulla on valkoinen kynähame ja punainen pusero ja valkoiset sievät käsineet.Kaulaan helminauha ja nappikorut korviin.Mackaraa reilusti ja vaaleat huulet.

Lähden lavalle,jossa käy tanssimassa hauskan näköisiä miehiä puvuissaan tai ainakin irtotakissa ja suorissa housuissa ja beatles-kengissä.Farkutkin kyllä käy.

Oudosta taikapeilistä näen että 2010-luvulla suuri osa nuorista on lihonut kauheasti,vaatteina jotkut harmaat collarit tai verkkarit.Tukka ponnarilla ja naama nyrpeänä.APUA,TAHDON TAKAISIN KUUSKYTLUVULLE!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi