voi elämä mikä myötähäpeä kaverin facebook-touhusta!
kansikuvana teksti "perkele", profiilikuvassa jollain kuvankäsittelyohjelmalla tehty luurankonaamio ja aamun päivityksessä "vitun hammaslääkäri saatana".
kysessä 40v nainen...
Kommentit (95)
noloa ovat myös keski-ikäisten, lihavien ämmien herutuskuvat jotka ovat kaikki samanlaisia, paidan väri vaihtuu ! sekä "tölkki sanoo tsup"-päivitykset. haloo, olet 40 et14!
Parempia ne kuvat lemmikeistä on, kuin kuvat lapsista.
Lemmikki ei 10 vuoden päästä häpeä ja joudu kiusatuksi noloista kuvista, joita mamma on nettiin lisäillyt. Toista voi olla lasten kanssa.
Kuulostaa napakalta asennemuijalta! hahaa.
Mua ei ärsytä fb:ssä kenenkään päivitykset, saa kai sinne laittaa mitä huvittaa.
Ainoa tässä ketjussa mainittu oli tuo teinin masturboinnista ilmoittaminen. Ei voi kaikki olla kotona jos ei tajua ettei henkilökohtaisuuksia saa/kannata postata. Hyh.
Kun Facebookin kautta pitää yhteyttä tuttuihin joita ei usein tapaa, niin ei haittaa vaikka päivitykset liittyisivät lemmikeihin, lapsiin tai matkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Te jotka märisette FB-kaverienne päivityksistä: ajatteletteko, miten omat päivityksenne mahdollisesti ärsyttävät muita? Vai oletteko vapaamatkustajia, jotka eivät koskaan päivitä mitään mutta tykkäävät kytätä lähimmäistensä elämää (jotta voivat märistä)? FB:ssa ei ole mikään pakko olla. Tunnen jopa ihmisiä, jotka ovat lähteneet FB:sta ja selvinneet siitä hengissä ja jotakuinkin täysjärkisinä.
Kyllä kuule on pakko olla facessa. Kouluryhmässä jos haluaa olla perillä mitä on ja milloin, niin on pikkuisen pakollista. Opettaja myöskin laittaa aina VAIN faceen sen, mitä minkäkin kuukauden lopussa pitää olla suoritettuna, meidän luokalla siis oma ryhmä.
Toisekseen, kirppisryhmien takia olen myös. En itse ole ketään kaveriksi pyydellyt, mutta monet kaverit pyytelevät minua. Koskaan en ole mitään päivittänyt, en ole kokenut vielä tarvetta.
Sanon nyt suoraan ääneen sen, minkä varmaan moni voi allekirjoittaa: vaikka joidenkin päivitykset vaikuttavat ärsyttäviltä/tyhmiltä yms. niin niitä haluaa silti katsoa uteliaisuuden takia. Itse ainakin seuraan joitakin omia FB-kavereita aina niin, että "ei kai toi voi viedä tuota enää pidemmälle/miten sillä riittää pokka laittaa jotain noin noloa yms." Kai se on se tirkistelynhalu. Lisäksi ihmisten statukset/kuvat kertovat todella paljon ko. ihmisestä ja sekin kiinnostaa paljon.
Mun mielestä hyvä nyrkkisääntö on, että jos en pystyisi joka ikiselle FB-kaverilleni sanomaan statustani oikeassa elämässä päin naamaa, niin en sitä myöskään sinne kirjoita.
Vieläkö siellä näkyy kaikille montako "kaveria" sulla on?
Julkisia päivityksiä lapsistaan tekevät on ehkä oksettavin ryhmä. Julkinen kuva teinin mopoautokolarista, julkinen kuva saman teinin verisestä päästä jne. Eivät ilmeisesti ole tietoisia, että se julkinen on julkinen. Jos joku kaveri, joka on tällaisen julkisen päivityksen tehneen kaveri, kommentoi tällaista kuvaa, se näkyy kaikilla niillä, jotka ovat tämän kommentoijan kavereita vaikka eivät olisikaan julkisen päivityksen tehneen kavereita. Todella noloja kuvia, tarinoita ja muuta mikä olisi selvästi ihan henkilökohtaista matskua, päätyy täysin ventoveiraiden ihmisten silmiin. Missä näiden lasten ja nuorten yksityisyys?
En olisi facessa muuten, mutta kun erään harrastuksen tiedotus on keskittynyt siellä olevaan ryhmään. Jäisin asioista ihan ulkopuolelle ja lopulta olisin vain vuosimaksun maksajan roolissa ilman että tiedän mitä tänään mitä huomenna.
Päivitän itse tosi harvoin mitään. Joskus joku omasta mielestäni hauska kuva, joku kiva tapahtuma, luontobongausta, varoitus jostain vaarasta. En koskaan laita lapsistani mitään ja lemmikkikuvatkin yritän jakaa vain saman henkisille ystäville enkä koko maailmalle. Kaveriporukkaakin kun pystyy facessa lokeroimaan siten, että tietyt ihmiset näkevät tietyt päivitykset, näin ei tule jaettua ärsyttävää materiaalia henkilöille joiden tiedän niistä loukkaantuvan/suuttuvan/ärsyyntyvän.
Itseäni ärsyttää kiertoviestit ja nämä " testaa kuka pelastaa sinut vankilasta, kuka on luotetuin ystävä, milloin ja miten kuolet..." ym. samanlaiset.
Tiedän että en osaa kirjoittaa kieliopillisesti oikein mutta facebookissa on eräs aikuinen työssä käyvä ihminen ja kyllä ihan täysijärkinen mutta hänen viestinsä ovat...
" taas hommissa paljon tavaraa. no palkitaan kyllä minut pitää painaa. jotta fyffee "
Tuossa esimerkki.
Vierailija kirjoitti:
Itseäni ärsyttää kiertoviestit ja nämä " testaa kuka pelastaa sinut vankilasta, kuka on luotetuin ystävä, milloin ja miten kuolet..." ym. samanlaiset.
Tiedän että en osaa kirjoittaa kieliopillisesti oikein mutta facebookissa on eräs aikuinen työssä käyvä ihminen ja kyllä ihan täysijärkinen mutta hänen viestinsä ovat...
" taas hommissa paljon tavaraa. no palkitaan kyllä minut pitää painaa. jotta fyffee "
Tuossa esimerkki.
Aitoa liiba laaba meininkiä
Jarin pojan pottatouhut!
Ymmärrän että isä on pojasta tohkeissaan mutta kysyykö kukaan siltä vajaa 1v:ltä että haluaako hän että kaikesta raportoidaan faceen. Tänään tosiaan kerrottiin mitä pottaan tuli ja kuva alastomasta pojasta kyykkimässä potalla. Tuntuu kurjalta lapsen vuoksi
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olette miehistä, jotka tyyliin, joka päivä laittavat kuvan naamastaan. Yksi tuttu, viiskymppinen äijä, joka ei ole edes komea, laittaa faceen lähes päivittäin kuvia itsestaään. Miksi?
Meillä on varmaan sama tuttu. :D Ruma kuin petolinnun peräpuoli ja joka päivä selfie... Tosin poistin jo hänet kavereistani. :D
Kaveri , joka ikinen pv laittaa lapsestaan ja vielä samasta tilanteesta 3-10 kuvaa. Lapsi on nyt 1,5 v. ja kuvia julkastu yli 1600 vain tästä lapsesta.
Lopetin facen käytön ajat sitten. Aah miten helppoa on kun ei tarvitse enää inhota kuin peilistä näkyvää lärviään.
Olen nyt teinin vanhempana vihdoin oppinut (häneltä itseltään), että ainoa legitiimi lapsipostaus liittyy hänen syntymäpäiväänsä tai yhteiseen matkaan (kun häneltä kysytään lupa siihen etukäteen). Lasten onnistuminen kouluun pääsyssä on ollut myös ok, koska se ei aina ole itsestään selvää. Vaikka olisi amis tai valmistava luokka.
Ärsyttävämpiä postauksia ovat olleet siivouspostaukset perjantaisin, kun pitkää työpäivää tekevä duunarimamma laittaa kuvan tuoksukynttilästä ja valittaa kipeästä selästä, kun on jynssännyt keittiön lattiaa kolme tuntia. Kaikki muu on mennyt seulani läpi.
Ihmettelen, miksi naistuttavani on miesystävänsä fb -profiilikuvassa kainaloisena, mutta omassaan yksin. Itse myös ottanut sen selfien. Onkohan yksi tapa tuoda julki, että mies on varattu nyt. Jostakin syystä ärsyttää pirusti.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä koiran omistavat naiset pistää 1000-0 överimäksi. 100 kuvaa kuolaavasta fifistä joka päivä....
Mulla on kaverina yksi serkkutyttö, jota en ole nähnyt kuin joskus lapsena. Halusi kaveriksi ja hyväksyin. Hän omistaa kennelin ja postaa koirista kuvia alvariinsa. Ei laita faceen _mitään muuta_ kuin niitä koiran kuvia. Olen estänyt hänen julkaisujensa näkymisen.
Työkaverilla on tokaluokkalainen lapsi, jonka kaikki touhut pistää facebookiin kuvien ja videoiden kera. Nyt viimeksi pisti kuvan lapsesta 1½-vuotiaana suihkussa, ilkosillaan, kaikki näkyy. Kommentoisinko jotain?
Sinkku joka jakaa seksiin liittyviä mietelauseita kymmeniä päivässä. Tyyliin kuinka horny olen tänään. Voiko tyrkympää eukkoa enää olla. Uuh, koitan olla niin sexy ja postaan vaan seksistä.