Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi miehet pitävät yksinhuoltajuutta niin suurena turn-offina?

Vierailija
07.11.2016 |

Sen jälkeen kun erosin miehestäni ja jäin noin 3v. lapsen yksinhuoltajaksi, on parisuhde elämäni ollut erittäin kuivaa. Olen mielestäni hyvin sievä, en mikään täydellinen kymppi, mutta kuitenkin... Jotenkin ahdistaa tämä yksinhuoltajuus niin paljon kun tuntuu ettei ketään enää kiinnosta :( En voi asiasta oikein valehdellakkaan :((

Kommentit (302)

Vierailija
101/302 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmin olin ehdottomasti sitä mieltä että ei koskaan yh-äitiä, mutta tapailtuani aikani ikäisiäni (35-40v) lapsettomia sinkkunaisia totesin että mielummin yh, jolla on ei vauvaikäinen lapsi, kuin näitä koira- ja kissamammoja. Se lapsi kuitenkin jossain vaiheessa haluaa oman huoneen ja elämän, mutta niitä koiria ja kissoja olisi sänky täys hamaan tulevaisuuteen asti. Kaikki hellät tunteet kohdistetaan lemmikille ja mies on palvelija joka auttaa jatkuvassa lenkittelyssä ja imuroinnissa. En ole kokenut näitä suhteita mielekkäinä.

Vierailija
102/302 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa etsiä miehiä, joilla itselläänkin on lapsi. Luulisi ainakin sellaisen ymmärtävän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/302 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nyt ihan varma, että olet yksinhuoltaja?

Ettet kumminkin olisi lähivanhempi?

Jännä miten niin moni nainen haluaa itselleen tuon yh-statuksen, vaikka olisi yhteishuoltajuus ja lähivanhemmuus kyseessä.

Vierailija
104/302 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidän lapsista, mutta en tiedä suostuisinko seurustellessa jäämään kakkoseksi lapselle. Siksi minä ainakin haluan mieluummin lapsettoman miehen. No ehkä aikuiset lapset menettelisi vielä.

Vierailija
105/302 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet tavannut vääränlaisia miehiä. Itseasiassa aika hyvä empaattisuus testi tuo yksinhuoltajuus- pysyvät ne pahimmat kaukana!

Aivan. Empaattiset ymmärtävät olla sotkeentumatta toisten elämään ja tutustua lapsiin, jos eivät ole varmasti kiinnostuneita sitoutumaan asiaan. Vähemmän empaattisia tämä ei kiinnosta, kunhan vaan saa pilua niin se riittää.

Vierailija
106/302 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eihän eronnut ole sama kuin yksinhuoltaja. Vai poistuiko mies kuvioista kokonaan?

Vierailija
107/302 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikaisemmin olin ehdottomasti sitä mieltä että ei koskaan yh-äitiä, mutta tapailtuani aikani ikäisiäni (35-40v) lapsettomia sinkkunaisia totesin että mielummin yh, jolla on ei vauvaikäinen lapsi, kuin näitä koira- ja kissamammoja. Se lapsi kuitenkin jossain vaiheessa haluaa oman huoneen ja elämän, mutta niitä koiria ja kissoja olisi sänky täys hamaan tulevaisuuteen asti. Kaikki hellät tunteet kohdistetaan lemmikille ja mies on palvelija joka auttaa jatkuvassa lenkittelyssä ja imuroinnissa. En ole kokenut näitä suhteita mielekkäinä.

Mulla on koira. Ei ole tullut mieleenkään pyytää miestä auttamaan sen ulkoilussa, ruokinnassa (unohdit tämän ;) ) tai imuroinnissa :D Kyllä on imuroitu ja mopattu ennen kuin mies tulee viikonloppuvierailulle, ja kyllähän se olen minä, joka nousee aamulla sängystä ruokkimaan ja ulkoiluttamaan. 

Mies on kerran - omasta pyynnöstä - ulkoiluttanut koiran kun mulla oli jalkapöytä kipeänä enkä oikein päässyt kävelemään. En olisi pyytänyt, mutta tarjoutui. 

Mutta joo, koska olen tietoinen että on kaltaisiasi miehiä, jotka eivät erityisemmin välitä kotieläimistä, oli deittailuaikoinani toinen deal-breaker miehet, jotka eivät pidä koirista/lemmikeistä yleensä. :) 

Silti riitti lammessa kaloja. 

Vierailija
108/302 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua tätä väittämää ollenkaan. Itse yh ja hyviä miehiä riittänyt siitä huolimatta. Useampi lapseton mies olisi halunnut vakavamman suhteen kunnes päädyin nykyiseen. Miehet sanoi aina että positiivinen yllätys, että on lapsi. En voi siis olla vain baareissa juokseva sinkku kuka välittää pelkästään itsestään. Sitten jos on valmis ottamaan miehen kenellä on myös lapsia niin niitähän riittää. Itse pääsin ainakin valkkaamaan parhaan mahdollisen :)

Vierailija
109/302 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yksinhuoltajuus ole turnoff. Päinvastoin. Minullakin on lapsia. Haluaisin puolison, jolla on myös, koska olisi samanlaisia kokemuksia.

Enpä vaan kiinnosta ketään yh-äitiä. Jutellessa jossain treffipalstalla olen kuin ilmaa naisille. Tai jos saan aloitettua keskustelun, yhteistä aikaa ei löydy.

Olisin valmis auttamaan lapsiperheen arjessa. Ei, en olisi vain seksin takia yh-äidistä kiinnostunut. Kun vaan löytyisi joku, jonka kanssa tulisi juttuun.

En ymmärrä. Olen ihan kunnollinen mies itse, mutta ei aikuisiakaan naisia kiinnosta kuin tatuoidut kaljaukot.

Vierailija
110/302 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle sopiva kumppani on mies jolla on lapsia. Lapsettomat seurustelkoo keskenään 👍

Vierailija
111/302 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet tavannut vääränlaisia miehiä. Itseasiassa aika hyvä empaattisuus testi tuo yksinhuoltajuus- pysyvät ne pahimmat kaukana!

Aivan. Empaattiset ymmärtävät olla sotkeentumatta toisten elämään ja tutustua lapsiin, jos eivät ole varmasti kiinnostuneita sitoutumaan asiaan. Vähemmän empaattisia tämä ei kiinnosta, kunhan vaan saa pilua niin se riittää.

Mulla on neljävuotias lapsi. Tinderissä yksi tyyppi kysyi, että jos hän tulee kahville, niin voiko lapsen jättää jo yksin?

Haloo! Laitanko lapsen komeroon siksi aikaa vai miten?

Vierailija
112/302 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei yksinhuoltajuus ole turnoff. Päinvastoin. Minullakin on lapsia. Haluaisin puolison, jolla on myös, koska olisi samanlaisia kokemuksia.

Enpä vaan kiinnosta ketään yh-äitiä. Jutellessa jossain treffipalstalla olen kuin ilmaa naisille. Tai jos saan aloitettua keskustelun, yhteistä aikaa ei löydy.

Olisin valmis auttamaan lapsiperheen arjessa. Ei, en olisi vain seksin takia yh-äidistä kiinnostunut. Kun vaan löytyisi joku, jonka kanssa tulisi juttuun.

En ymmärrä. Olen ihan kunnollinen mies itse, mutta ei aikuisiakaan naisia kiinnosta kuin tatuoidut kaljaukot.

Minua voisi kiinnostaa. Toisen yh:n kanssa olisi helpompi seurustella, kun on samanlainen elämäntilanne.

Vierailija
113/302 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän pitää monet naisetkin? Useimmille syy on varmaan suurin piirtein se, että ei haluta muiden lapsia omaan perheeseen. En haluaisi minäkään.

Vierailija
114/302 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska miehenä minulla on luontainen tarve siirtää oma geeniperimäni eteenpäin. Minulle ei ole niin suurta tarvetta kasvattaa/suojella vieraan miehen geeniperimää. Lisäksi lapsi rajoittaa valtavasti elämää, niin otan tämän vastuun mielummin oman lapseni kanssa.

Vierailija
115/302 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen myötä kuvioissa on se ex. Mahdollisesti myös exän vanhemmat jollain tavalla ja kenties nyxä. Lisäksi pelko että joutuu elättämään toisen lasta.

Myös se, että on mahdollisuus kiintyä siihen lapseen ja lopulta pitää sitä omana lapsihahmona. Sitten tuleekin ero, menetät parisuhteen lisäksi myös sen lapsen. Kaksinkertainen tuska. Onhan näitä syitä.

Vierailija
116/302 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis eihän eronnut ole sama kuin yksinhuoltaja. Vai poistuiko mies kuvioista kokonaan?

Minä olen eronnut ja käytännössä yksinhuoltaja. Aika pian tämä kävi selväksi, kun mies pesi kätensä hoitovastuusta.

Vierailija
117/302 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi yleistää. Tapasin ihanan yh -äidin 4 vuotta sitten ja minullakin lapsi ekasta avioliitosta. Kyllä minä halusin itselleni sopivan puolison tämän edellisestä elämästä riippumatta ja todella onnellisia olemme. Molempien lapset tulevat loistavasti toimeen kanssamme ja keskenään. Molempien exät ovat tottuneet kuvioon ja jopa onnellisia puolestamme.

M49

Vierailija
118/302 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on koira. Ei ole tullut mieleenkään pyytää miestä auttamaan sen ulkoilussa, ruokinnassa (unohdit tämän ;) ) tai imuroinnissa :D Kyllä on imuroitu ja mopattu ennen kuin mies tulee viikonloppuvierailulle, ja kyllähän se olen minä, joka nousee aamulla sängystä ruokkimaan ja ulkoiluttamaan. 

Mies on kerran - omasta pyynnöstä - ulkoiluttanut koiran kun mulla oli jalkapöytä kipeänä enkä oikein päässyt kävelemään. En olisi pyytänyt, mutta tarjoutui. 

Mutta joo, koska olen tietoinen että on kaltaisiasi miehiä, jotka eivät erityisemmin välitä kotieläimistä, oli deittailuaikoinani toinen deal-breaker miehet, jotka eivät pidä koirista/lemmikeistä yleensä. :) 

Silti riitti lammessa kaloja. 

Kyllä niitä vittuuntuneen näköisiä miehia jonkun puudelin kanssa näkee aika usein. Ne on lisäksi aina jossain muualla ulkoiluttamassa niitä, kuin muut asiantuntevat ja asiasta kiinnostuneet koiranulkoiluttajat, jotka yleensä menee johonkin puistoon.

Vierailija
119/302 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikille miehille se lapsi tai lapset ole mikään ylitsepääsemätön este, mutta kyllä sanomattakin on selvää että monia rajoituksia se automaattisesti tarkoittaisi, ja kyllä se ihan selvää on että toiset eivät sellaista pakettia itselleen halua.

Yleensä kumppaniehdokas jolla myös itsellään on lapsi/a ymmärtää toista samanlaista paremmin.

Vierailija
120/302 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua tätä väittämää ollenkaan. Itse yh ja hyviä miehiä riittänyt siitä huolimatta. Useampi lapseton mies olisi halunnut vakavamman suhteen kunnes päädyin nykyiseen. Miehet sanoi aina että positiivinen yllätys, että on lapsi. En voi siis olla vain baareissa juokseva sinkku kuka välittää pelkästään itsestään. Sitten jos on valmis ottamaan miehen kenellä on myös lapsia niin niitähän riittää. Itse pääsin ainakin valkkaamaan parhaan mahdollisen :)

Juuri näin. Paitsi että sinulla ei voi olla parasta miestä, koska hän on minulla. :D