Miksi miehet pitävät yksinhuoltajuutta niin suurena turn-offina?
Sen jälkeen kun erosin miehestäni ja jäin noin 3v. lapsen yksinhuoltajaksi, on parisuhde elämäni ollut erittäin kuivaa. Olen mielestäni hyvin sievä, en mikään täydellinen kymppi, mutta kuitenkin... Jotenkin ahdistaa tämä yksinhuoltajuus niin paljon kun tuntuu ettei ketään enää kiinnosta :( En voi asiasta oikein valehdellakkaan :((
Kommentit (302)
Olet tavannut vääränlaisia miehiä. Itseasiassa aika hyvä empaattisuus testi tuo yksinhuoltajuus- pysyvät ne pahimmat kaukana!
Juurtuneet käsitteet ja ns. äpäräkulttuuri.
Lapsi on este kahden aikuisen välisella suhteelle.
Tarkoitat varmaan, että tietyt miehet.
Vierailija kirjoitti:
Osa: 660.
Koska tietyillä sanoilla on tietyt kaiut ja yleiset käsitykset. esim. yksinhuoltajuus, elämänkoululaiset, wt, jne...
ja tietyillä ihmisillä hyvin kapeakatseinen näkemys elämään ja ihmisiin. Heistä nyt yleisestikin kannattaa pysytellä kaukana.
Miksi kukaan mies haluaisi naisen, jolla on lapsi jonkun toisen miehen kanssa, kun voi aloittaa myös puhtaalta pöydältä? Lapsen myötä kuviossa on exä ja exän nyxä, joiden kanssa joutuu neuvottelemaan lomista ja monista muista asioista. Miksi tehdä elämästään vaikeaa, jos on vaihtoehtona löytää nainen, jolla ei ole näitä rasitteita?
Provolta haiskahtaa mutta vastaanpa silti:
Nauti nyt elämästä lapsen kanssa, vuodet kuluvat tosi nopeasti. Jos lapsi on isällään säännöllisesti, voit myös yrittää löytää suhteen, jossa tapailette ainakin alkuun (ja nyt puhun kuukausista) vain näinä vapaa-aikoinasi. Jos haluat uuden perheen, niin parhaiten sinua ymmärtää toinen yksinhuoltaja. Silti en hätäilisi vaan siinäkin tapauksessa ensin aikuisten kannattaa tutustua toisiinsa rauhassa ja ajan kanssa ennen kuin lapsia vedetään mukaan kuvioon. Se, että kannattaako jossain vaiheessa muuttaa saman katon alle, riippuu sitten kaikista osapuolista. Itselleni oli päivänselvää, että vaikka itse olisin rakastunut niin häntä en pakottaisi elämään uusien isä- ja sisaruspuolten kanssa vaan me asuisimme kahden. Niin myös asuimme siihen saakka, että hän aikoinaan lähti opiskelemaan toiselle paikkakunnalle.
Ai että sä et voi valehdella. No me voidaan, eli:
Tsemppiä ja kyllä sä sen oikean vielä löydät.
Kuka haluaa vieraan kersan vaivoikseen? Siinä tulee vielä kaupanpäälliseksi ex-puoliso, sen koko suku jne. halusi tai ei. Sitten kun sattuu vielä sekopäitä joukkoon, se on morjens!!! Siksi!
On tuossa hyviäkin puolia: nyt pahimmat nais- ja lapsivihaajat kiertävät sinut kaukaa.
Mutta ihan tosissasiko luulet, että kaikki yh:t olisivat ikisinkkuja? Näyttää aika monelle kelpaavan.
Koska olen itse perheestä josta isä erosi minun ollessani 7-vuotias. En halua että seurustelemani naisen lapsi kokee itsensä hyljetyksi koska jossain vaiheessa saattaa erota ja tulee toinen paikalle. Lapsi kokee minut automaattisesti isähahmokseen jos ei ole omaa isäänsä nähnyt tai muistanut.
Koska toisen miehen lapsi on rasite.
Kiltti tyttö vielä menettelee mutta jos sinulla on villi poika tai jopa useita villejä poikia, niin onhan se nyt iso haaste kenelle tahansa miehelle.
Silti, jos vaihtoehtoina olisi yksinhuoltajaäiti joka näyttäisi selkeästi kuinka paljon hän haluaa minua, eli tekisi aloitteen ja seksin suhteenkin olisi jatkuvasti se joka tekee aloitteen ja haluaa olla aktiivinen, ratsastaa päällä ja antaa miehelle suuseksiä.....tai sitte lapseton passiivinen nainen joka kiinnostuu minusta vasta jos olen itse ollut aloitteellinen ja kertonut kuinka paljon haluan häntä.......niin silloin valitsisin yksinhuoltajan.
Eli tilanne ei todellakaan ole toivoton sinulle, mutta ole aktiivinen.
-mies-
Pitää tulla toimeen äidin ja lapsen kanssa, sukulaisen tyttö tehokkaasti savusti ulos miesehdokkaan.
Vierailija kirjoitti:
Kiltti tyttö vielä menettelee mutta jos sinulla on villi poika tai jopa useita villejä poikia, niin onhan se nyt iso haaste kenelle tahansa miehelle.
Silti, jos vaihtoehtoina olisi yksinhuoltajaäiti joka näyttäisi selkeästi kuinka paljon hän haluaa minua, eli tekisi aloitteen ja seksin suhteenkin olisi jatkuvasti se joka tekee aloitteen ja haluaa olla aktiivinen, ratsastaa päällä ja antaa miehelle suuseksiä.....tai sitte lapseton passiivinen nainen joka kiinnostuu minusta vasta jos olen itse ollut aloitteellinen ja kertonut kuinka paljon haluan häntä.......niin silloin valitsisin yksinhuoltajan.
Eli tilanne ei todellakaan ole toivoton sinulle, mutta ole aktiivinen.
-mies-
Tämä.
Ehkä se on parempi niin...et varmaa halua lastasi esim. minun lapsipuoleni asemaan, jota vihaan?
Mihin sinulla on kiire?
Miksi tätä samaa kysymystä kysytään jatkuvasti? Kuvitteletteko te yh:t, että se viidas sadas kerta, kun tätä samaa asiaa kysyt on se jolloin vastaukset ovat teille mieluisia?
Naisena (tosin ihan avioliitossa elävänä) ymmärrän sen. Minulle on aina ollut selvää että lapsen hyvinvointi tulee ennen kaikkea. Erityisesti yksinhuoltajan uuden suhteen etenemisessä se korostuu. Jos nyt avioliitossa lapsen isän kanssa ei tarvitse valita "puolta" vaan pyritään kaikkien yhteiseen etuun, niin uuden suhteen kohdalla asia ei olekaan niin yksinkertainen. Uudet ihmiset tuovat aina jotain uutta myös sen lapsen elämään ja monesti joutuu miettimään, onko uudesta suhteesta lapselle jotain haittaa. Olisin tällaisessa tilanteessa valmis jättämään uuden miehen hyvin nopeasti tai olemaan panostamatta tähän suhteeseen.
Jos lasta ei tässä kuviossa ole, ei tilanteet mene tähän niin helposti kun voi ajatella vaan itseään.
Annatko itse mahdollisuuden lisääntyneille miehille?
Osa: 660.
Koska tietyillä sanoilla on tietyt kaiut ja yleiset käsitykset. esim. yksinhuoltajuus, elämänkoululaiset, wt, jne...