Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pomon mielestä se ettei auto lähteny käyntiin

Vierailija
06.11.2016 |

aamulla ei ollu syy olla pois koko päivä. Mutta millä mä sen siellä töissä oisin käynnistänyt?

Kommentit (160)

Vierailija
81/160 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni sai varoituksen kun myöhästyi kun saapui työmatkalla ensimmäisenä hirvikolaripaikalle ja aloitti ensiaputoimet ja hälytti apua. Helvetti mitali siitä pitäisi tulla eikä huutoja.

Onko miehesi on huonossa maineessa esimiehen silmissä ts. Selitystä ei uskottu?

Ei, oli osastonsa parhaita ja ura oli kovassa nousujohteessa, ehkä se korkeintaan ärsytti. Myöhästyi todella kardinaalisesti kun joutui palaamaan kotiin siistiytymään (ja kokoamaan itseään), soitti tietenkin heti esimiehelle kun oli mahdollista. Näytti vielä kuvan verisistä vaatteistakin ja tarjoutui pyytämään todistuksen viranomaisilta, joille antoi paikanpäällä tietonsakin ja jonkunsortin lausunnonkin kai.

Melko mulkku pikkuhitleri esimiehenä. Työnantajan toiminta laitonta. Kantelu työsuojelupiiriin tuollaisesta kotelusta, niin saa sen varoituksen nyt ainakin mitätöityä ja pikku sakon kusipäälle.

Vierailija
82/160 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäpä jos olet ammatiltasi kirurgi, lastenhoitaja, lentokapteeni, hautajaisten pappi tai vaikka opettaja? Tekstari vaan pomolle ja voivoi valivali. Olisiko se edelleen ap:n mielestä ok, jäädä pohtimaan kotiin koko päiväksi.

No on siinä vähän eroa että onko lentäjä vai kassa. Jos on niin vastuullinen työ että paikalle kiirehditään vaikka taksilla, niin yleensä siitä saa sitten sen verran palkkaakin että on varaa ajalla taksilla töihin vaikka joka päivä.

Vaikka on niitä pienipalkkaisiakin jotka kokevat olevansa korvaamattomia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/160 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se todellakaan ole syy palkalliseen vapaapäivään, jos autoa ei saa käyntiin. Muuten ei pakkasella joihinkin paikkoihin kukaan tulis töihin. 

Ei kai tässä kukaan luulekkaan että kulkupelin pettäessä saisi palkallista vapaata?! Tietysti se on palkatonta, mutta tietysti pitää aamulla heti ilmoittaa pomolle että auto ei lähde käyntiin ja että on hankkimassa jonku antamaan virtaa. Sitten kun auto 3h myöhemmin saadaan käyntiin, niin soitetaan pomolle ja kysytään että tulenko töyhin nyt vai vasta seuraavana päivänä.

Kyllä näitä ylivoimaisia esteitä sattuu kaikille joskus. Ja harvalla se työ kuitenkaan niin tärkeää on että sinne täytyy mennä hinnalla millä hyvänsä.

Vierailija
84/160 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No käythän sä töissä. Kai sä ny taksin pystyt maksaan?

Pakko kommentoida tähän että mäkin käyn töissä mutta aika harvoin pystyisin maksamaan taksin.

Lisäksi taksi olisi kalliimpi kun päivän palkkani, älyttömiä 4-7h mittaisia vuoroja.

Vierailija
85/160 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatkani on 120 km. Taksilla melko kallista ajaa töihin-takaisin

Vierailija
86/160 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se todellakaan ole syy palkalliseen vapaapäivään, jos autoa ei saa käyntiin. Muuten ei pakkasella joihinkin paikkoihin kukaan tulis töihin. 

Ei kai tässä kukaan luulekkaan että kulkupelin pettäessä saisi palkallista vapaata?!

Kyllähän se ap tuolla aikaisemmin nillitti kuinka pomo on niin pikkusieluinen, että ottaa palkasta, kunnei ymmärrä etten nyt vaan pääse töihin.

Eli kyllä, mitä ilmeisimmin ongelma ap:lle oli se, ettei pomo suostu maksamaan palkkaa vaikka "ei johtunut minusta"

Vierailija
87/160 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provokaatio! Ei kukaan ole noin tyhmä!

Vierailija
88/160 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 10v sitten tulin 1, 5h myöhässä töihin kun juna jäi odottamaan että onnettomuus selvitetty. Tunnit pidätettiin palkastani. Näin se vaan menee, työajasta tarvitsee vain maksaa. Eihän se mukava ollut. .

Vierailija
89/160 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis vika on Akussa ei alussa. Pomo on sellanen pikkunilkki ja varmaan pidättää tän päivän palkan. Ja jättää mulle aamuksi nekin työt mitä ite joutuis nyt illalla tekee. Joutu siis mun vuorolle hälyttää iltavuorolaisen ja ite tekee illan.

Ja tiäks mitä - se on sulle aivan oikein!

Se miksi et päässyt töihin on irrelevanttia. Pomo joutuu näkemään asian eteen vaivaa ja toinen työntekijä muuttamaan päivänsä ohjelmaa, kuin myös pomo joka joutuikin illaksi töihin.

Miksi et muuten sitten kun 3h jälkeen sait taas auton hyrräämään ollut yhteydessä pinoon että sä voit vaikka nenä tekemään sen iltavuoron?

Eli palkaton päivä sulle vaan kuuluu.

Millä mä oisn illalla päässy pois sieltä töistä? Ja toiseksi mulla on aamu huomenna ja lepoajat koskee minuakin!

Kai siellä joku muukin olisi ollut autolla jolta olisi saanut apuvirtaa. Tai sitten olisit jättänyt auton käymään koko päiväksi jos akku niin huonossa kunnossa ettei pidä yhtään virtaa. Tai jos lähistöllä on jyrkkä rinne niin olisit jättänyt auton siihen parkkiin niin että saa mäkistartilla käynnistettyä. Tai jos akkuliikkeet oli auki niin olisit ajanut töihin akkuliikkeen kautta ja vaihdattanut uuden akun matkalla.

Onhan näitä vaihtoehtoja.

Voi luoja näitä hesalaisia. Lähin akkuliike yli 50km päässä. Jättäny käyntiin? Tiiätkö että tyhjäkäynti on kielletystäkin.

Tyhjäkäynnillä palaa noin litra tunnissa joten 8 tunnin työpäivän ajan käyttäminen maksaa PALJON vähemmän kuin taksimatkat edestakaisin. Kiellettyähän se on mutta jos kyseessä ei ole parkkipaikka missä pysäköinninvalvojat pyörii niin ei siitä sakkoja tule.

Kannentiivisteelle saisit kyllä sanoa heippa tuon jälkeen.

Vierailija
90/160 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin se vaan työmatka koko ajan pitenee.

Vierailija
91/160 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedättekö minkä takia ne työnantajat kuvittelee voivansa vaatia tuollaisia asioita? Koska te annatte niiden.

Et sä nyt vaan voi oikeesti olla näin tyhmä ja lapsellinen. Sinäkö työnantajana maksaisist tyhjästä kun talvella joka toinen soittas että hei tänäänkään mun roppelo auto ei käynnistynyt.

Meillä oli töissä nainen joka ei päässyt julkisilla töihin ja auto niin vanha romu että käynnisty talvella vain joka toinen aamu. Kaikki poissaolot talvella meni sitten kesälomista tai olivat palkattomia. No auto käynnistyi kesällä joten ei ollut sitten hänellä kesälomaa. Työpaikka kuitenkin säilyi ehkä säälistä.

Vierailija
92/160 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai tässä kukaan luulekkaan että kulkupelin pettäessä saisi palkallista vapaata?! Tietysti se on palkatonta, mutta tietysti pitää aamulla heti ilmoittaa pomolle että auto ei lähde käyntiin ja että on hankkimassa jonku antamaan virtaa. Sitten kun auto 3h myöhemmin saadaan käyntiin, niin soitetaan pomolle ja kysytään että tulenko töyhin nyt vai vasta seuraavana päivänä.

Kyllä näitä ylivoimaisia esteitä sattuu kaikille joskus. Ja harvalla se työ kuitenkaan niin tärkeää on että sinne täytyy mennä hinnalla millä hyvänsä.

Vain AP luulee niin...

Vierailija
93/160 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on nyt vähän ot, mutta miksi asut noin kaukana työpaikasta? Sullahan menee ihan hirveästi aikaa työmatkoihin.

Vierailija
94/160 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajan ei tarvitse miettiä sitä millä töihin menet joten työnantaja oli oikeassa. Kai sentään soitit hänelle aamulla samantien kun huomasit ettei auto lähde liikkeelle?

Vierailija
95/160 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedättekö minkä takia ne työnantajat kuvittelee voivansa vaatia tuollaisia asioita? Koska te annatte niiden.

Et sä nyt vaan voi oikeesti olla näin tyhmä ja lapsellinen. Sinäkö työnantajana maksaisist tyhjästä kun talvella joka toinen soittas että hei tänäänkään mun roppelo auto ei käynnistynyt.

Meillä oli töissä nainen joka ei päässyt julkisilla töihin ja auto niin vanha romu että käynnisty talvella vain joka toinen aamu. Kaikki poissaolot talvella meni sitten kesälomista tai olivat palkattomia. No auto käynnistyi kesällä joten ei ollut sitten hänellä kesälomaa. Työpaikka kuitenkin säilyi ehkä säälistä.

Kannattaa työnantajana vähän miettiä maksamaansa palkkatasoa uusiksi, jos tilanne on se että puolella työntekijöistä on sellaiset rottelot että ei lähde pakkasella käyntiin. Itse olen myöhästynyt tasan kerran töistä siksi että auto ei lähtenyt kovalla pakkasella käyntiin ja töihin mennessä hain uuden akun. Tuota ennen oli jo pari kertaa ollut käynnisysvaikeuksia. Tuli vähän yllätyksenä että kolme vuotta vanhassa autossa on akku loppu. Kaikkeen ei kuitenkaan voi varautua, eikä tarvai varautua.

Vierailija
96/160 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on nyt vähän ot, mutta miksi asut noin kaukana työpaikasta? Sullahan menee ihan hirveästi aikaa työmatkoihin.

Tuohan on täysin arkipäivää esimerkiksi rakennusmiehillä. Työmaat kestää muutamasta viikosta muutamaan kuukauteen ja jokainen on aina eri paikassa. Välillä lähempänä ja välillä kauempana. Ulkotöissä on  ovissa pakkasissa tosin sellanen ettu että silloin ei saa mennä töihin, eikä saa palkkaa, joten ei haittaa vaikka autokaan ei lähde käyntiin.

Vierailija
97/160 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos julkiset olisivat jostain syystä solmussa ja taksipäiviä vaikkapa 100 km päähän tulisi useampia peräkkäin, saisin varmaan töistä potkut . Minulla ei ole "tuttavia" ja "ystäviä", joilta soitella kyytejä. Eikä maksaa taksia useampana päivänä peräkkäin. 

Onneksi työpaikkani on 10 min kävelymatkan päässä, niin ei tarvitse pelätä minkäänlaisia ilmoja tai ongelmia kulkupelin kanssa. 

Vierailija
98/160 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kerran päässyt töihin. Lämpötila oli noin 30 astetta miinuksella, auto ei käynnistynyt vaikka oli 2 tuntia piuhan päässä (ei vaan startannut, akkua oli kyllä). Myöskään ovi ei mennyt kiinni (jäätynyt), eikä turvavyö pysynyt kiinni, siinäkin lukko jäätynyt. Bussilla ei pääse meiltä töihin millään kun haja-asutusalueella asutaan, ja matkaa 50 kilsaa. Soitin pomolle, pyysin palkattoman vapaan. Asia oli ok. Toki työni on sellaista ettei siihen sijaista tarvitse hankkia, 5 muutakin ihmistä hoitaa samaa hommaa (puhelinaspa). Seuraavaksi päiväksi mieheni järjesti itselleen etäpäivän ja pystyin lähtemään hänen autollaan. Sitten pakkaset onneksi helpottivat.

Kovien pakkasten aikaan olen huomannut että myös vapaapäivinä kannattaa käydä ajelemaan auto lämpimäksi. Jos sen antaa seistä koko viikonlopun, on käyntiinlähtö yhtä tuskaa, etenkin dieselissä. Tuolloin oli diesel hyytynyt jo kiisseliksi ja ajotietokone varoitteli liian kylmästä polttoaineenohjausjärjestelmässä.

Vierailija
99/160 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimiehenä tää on ihan tuttu, joka talvinen . Myöhästyin tai en päässyt töihin kun auto ei käynnistynyt. Eniten ongelmia maanantaisin ja perjantaisin ja kasaantuvat työntekijöille jotka eivät ole niitä parhaimpia suoritujia.

Sitten jaellaan varoituksia alkutalvi tai siihen asti että tipaton tammikuu alkaa. Olen huomannut, että auton käynnistymisongelmat eivät koskaan toistu niin monta kertaa, että varoituksia tulisi niin paljon, että voi työpaikan sääntöjen mukaan irtisanoa.

Itse, en kulje ollenkaan autolla, mutta olen huomannut että käynnistymiseen auttaa:

-Herää itse niin ajoissa että töihin ehtii kohtuuaikaan vaikka olisikin ruuhkaa

-Lämmittää autoa jo ennenkuin itse istuu siihen (kai lämmittimiä on nykyään jo ajastettaviakin)

-Jos autossa on alkolukko niin lopettaa viinan juomisen niin aikaisin että pääsee seuraavana aamuna rattiin

-Vaihtaa talvirenkaat edeltävänä iltana, ei aamulla

Vierailija
100/160 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni sai varoituksen kun myöhästyi kun saapui työmatkalla ensimmäisenä hirvikolaripaikalle ja aloitti ensiaputoimet ja hälytti apua. Helvetti mitali siitä pitäisi tulla eikä huutoja.

Lain mukaan kolaripaikalle tulleella on velvollisuus pelastustoimiin. Työnantaja toimi varoituksen antaessaan laittomasti. Kyseinen varoitus on peruutettava. Tarvittaessa asiassa voi ottaa yhteyden luottamusmieheen, ammattiliittoon jne. Tuollainen työnantaja pitää laittaa järjestykseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi