Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pomon mielestä se ettei auto lähteny käyntiin

Vierailija
06.11.2016 |

aamulla ei ollu syy olla pois koko päivä. Mutta millä mä sen siellä töissä oisin käynnistänyt?

Kommentit (160)

Vierailija
41/160 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä helvettiä, menettekö te oikeasti omaan piikkiin taksilla töihin tuollaisessa tapauksessa? :D

Se nyt on työnantajan kannalta voi voi, tällaista välillä sattuu ja se on työnantajan tehtävä esimiehenä varautua yllättäviin poissaoloihin. Varsinkin kun työmatka tässä tapauksessa on kymmeniä kilometrejä.

Kyllä olen mennyt taksilla.Jos ei saa äkkiä jotain tuttua töihin heittämään.Rahaahan tuosta päivästä ei jää mutta töihin on mentävä.Enkä ala valehtelemaan että olen sairaana.

Vierailija
42/160 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei ihan kaikilla ole käsitystä lainsäädännöstä. Esim. tää force majeure -höpisijä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/160 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se nyt niin on,että työntekijä on velvoitettu hoitamaan itsensä paikalle sovittuna aikana. Yrittäjävastaisessa suomessa se on yksi harvoja asioita,joka ei ole työnantajan murhe.

Myöhästyminen on tuossa tilanteessa täysin ymmärrettävää ja fiksu ihminen ottaa yhteyttä jos tietää että myöhästyy enemmänkin. Ja jos jäät ilmoittamatta kotia makaamaan,kun ei esim. raaski tilata taksia, niin et kai tosissasi kuvittele saavasi palkkaa siltä päivältä?

Vierailija
44/160 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin ihan samaa kun joskus oma auto ei tahtonut käynnistyä pahimmilla pakkasilla.. Pieni palkka ja työmatka 50km, julkisilla ei pääse. Taksiin ei olisi ollut edes varaa sillä palkalla... 

Vierailija
45/160 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisia ei täällä näin sunnuntaina kulje ollenkaan. Pomolle laitoin tekstiviestin kun en hänen vp viittiny herättää sitä. Potkuja ei tule. Ei edes varoitusta. Koska se pitää antaa kirjallisena ja syy olla todella hyvä. Lisäksi taksi oisi maksanut 6,5 tunnin työpäivälle liikaa ja sekin tilata sieltä 20km päästä. Täällä maalla ei myöskään saa taksia heti jos kylän ainoo päivystävä on esim sairaalareissulla. Autoni on hyvä ja sen alussa oli tai siis on vieläkin vika en tiedä mikä. Näin arvelen koska akku vanha.

Vierailija
46/160 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vika on Akussa ei alussa. Pomo on sellanen pikkunilkki ja varmaan pidättää tän päivän palkan. Ja jättää mulle aamuksi nekin työt mitä ite joutuis nyt illalla tekee. Joutu siis mun vuorolle hälyttää iltavuorolaisen ja ite tekee illan.

Vierailija
47/160 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni sai varoituksen kun myöhästyi kun saapui työmatkalla ensimmäisenä hirvikolaripaikalle ja aloitti ensiaputoimet ja hälytti apua. Helvetti mitali siitä pitäisi tulla eikä huutoja.

Onko miehesi on huonossa maineessa esimiehen silmissä ts. Selitystä ei uskottu?

Ei, oli osastonsa parhaita ja ura oli kovassa nousujohteessa, ehkä se korkeintaan ärsytti. Myöhästyi todella kardinaalisesti kun joutui palaamaan kotiin siistiytymään (ja kokoamaan itseään), soitti tietenkin heti esimiehelle kun oli mahdollista. Näytti vielä kuvan verisistä vaatteistakin ja tarjoutui pyytämään todistuksen viranomaisilta, joille antoi paikanpäällä tietonsakin ja jonkunsortin lausunnonkin kai.

Vierailija
48/160 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taksilla? Ihan yli 20km? Tiedättekö paljonko se maksaa?

Tiedätkö sinä, paljonko poissaolosi maksaa?

Hää otti sen varmasti palkattomana... not "kun kato Mä tarviin sen rahan"

Vierailija
49/160 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis vika on Akussa ei alussa. Pomo on sellanen pikkunilkki ja varmaan pidättää tän päivän palkan. Ja jättää mulle aamuksi nekin työt mitä ite joutuis nyt illalla tekee. Joutu siis mun vuorolle hälyttää iltavuorolaisen ja ite tekee illan.

Ja tiäks mitä - se on sulle aivan oikein!

Se miksi et päässyt töihin on irrelevanttia. Pomo joutuu näkemään asian eteen vaivaa ja toinen työntekijä muuttamaan päivänsä ohjelmaa, kuin myös pomo joka joutuikin illaksi töihin.

Miksi et muuten sitten kun 3h jälkeen sait taas auton hyrräämään ollut yhteydessä pinoon että sä voit vaikka nenä tekemään sen iltavuoron?

Eli palkaton päivä sulle vaan kuuluu.

Vierailija
50/160 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli laitoit tekstarin kun et viitsinyt herättää pomoa, jonka piti kuitenkin järjestää sun tilalle sijainen? Kai hän olisi halunnut siinä tapauksessa tietää tilanteessasi mahdollisimman aikaisin?

Vierailija
51/160 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se sulle palkkaa maksais, ethän sä ollut töissä. Ole iloinen jos et varoitusta saa.

Vierailija
52/160 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se miksi et päässyt töihin on irrelevanttia. Pomo joutuu näkemään asian eteen vaivaa ja toinen työntekijä muuttamaan päivänsä ohjelmaa, kuin myös pomo joka joutuikin illaksi töihin.

Miksi et muuten sitten kun 3h jälkeen sait taas auton hyrräämään ollut yhteydessä pinoon että sä voit vaikka nenä tekemään sen iltavuoron?

Millä mä oisn illalla päässy pois sieltä töistä? Ja toiseksi mulla on aamu huomenna ja lepoajat koskee minuakin!

Vierailija
53/160 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei se olekaan. Jos ei kulje julkisia eikä saa kimppakyytiä, sitten on mentävä vaikka taksilla. Jos työmatka on alle 5 km, sen voi kävellä ja alle 10 km voi ajaa pyörällä, pitemmätkin matkat, jos reitti ei ole hankala. 

Työmatkaa on 100 kilsaa suuntaansa joten taksikyyti ei onnistu

Vierailija
54/160 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö taksi enään aja yli 100km matkoja?

Kuskashan ne matujaki vuosi sitten Kemistä Turkuun?

Vierailija
55/160 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitten kaikki mammat käyvät ostamassa tällaiset ja pitävät ne ladattuina, niin ei tarvitse heittäytyä avuttomaksi joka helvetin kerta, kun pakkanen hyydyttää akun.

http://www.motonet.fi/fi/tuote/455521/JumpStart-apukaynnistinvara-akku

Vierailija
56/160 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä jos olet ammatiltasi kirurgi, lastenhoitaja, lentokapteeni, hautajaisten pappi tai vaikka opettaja? Tekstari vaan pomolle ja voivoi valivali. Olisiko se edelleen ap:n mielestä ok, jäädä pohtimaan kotiin koko päiväksi.

Vierailija
57/160 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potkuthan tuollaiselle lintsarille pitäisi antaa. Tällaisina aikoina sunkin paikalle löytäisi paremman helpostikin.

Vierailija
58/160 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei se olekaan. Jos ei kulje julkisia eikä saa kimppakyytiä, sitten on mentävä vaikka taksilla. Jos työmatka on alle 5 km, sen voi kävellä ja alle 10 km voi ajaa pyörällä, pitemmätkin matkat, jos reitti ei ole hankala. 

Työmatkaa on 100 kilsaa suuntaansa joten taksikyyti ei onnistu

Henkilö, jolla on noin pitkä työmatka, ymmärtää varmasti pitää kulkuvälineensä siinä kunnossa, että sillä pääsee aina liikkeelle.

Vierailija
59/160 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä mä oisn illalla päässy pois sieltä töistä? Ja toiseksi mulla on aamu huomenna ja lepoajat koskee minuakin!

Kai siellä joku muukin olisi ollut autolla jolta olisi saanut apuvirtaa. Tai sitten olisit jättänyt auton käymään koko päiväksi jos akku niin huonossa kunnossa ettei pidä yhtään virtaa. Tai jos lähistöllä on jyrkkä rinne niin olisit jättänyt auton siihen parkkiin niin että saa mäkistartilla käynnistettyä. Tai jos akkuliikkeet oli auki niin olisit ajanut töihin akkuliikkeen kautta ja vaihdattanut uuden akun matkalla.

Onhan näitä vaihtoehtoja.

Vierailija
60/160 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se todellakaan ole syy palkalliseen vapaapäivään, jos autoa ei saa käyntiin. Muuten ei pakkasella joihinkin paikkoihin kukaan tulis töihin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan