Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pomon mielestä se ettei auto lähteny käyntiin

Vierailija
06.11.2016 |

aamulla ei ollu syy olla pois koko päivä. Mutta millä mä sen siellä töissä oisin käynnistänyt?

Kommentit (160)

Vierailija
61/160 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis vika on Akussa ei alussa. Pomo on sellanen pikkunilkki ja varmaan pidättää tän päivän palkan. Ja jättää mulle aamuksi nekin työt mitä ite joutuis nyt illalla tekee. Joutu siis mun vuorolle hälyttää iltavuorolaisen ja ite tekee illan.

Ja tiäks mitä - se on sulle aivan oikein!

Se miksi et päässyt töihin on irrelevanttia. Pomo joutuu näkemään asian eteen vaivaa ja toinen työntekijä muuttamaan päivänsä ohjelmaa, kuin myös pomo joka joutuikin illaksi töihin.

Miksi et muuten sitten kun 3h jälkeen sait taas auton hyrräämään ollut yhteydessä pinoon että sä voit vaikka nenä tekemään sen iltavuoron?

Eli palkaton päivä sulle vaan kuuluu.

Millä mä oisn illalla päässy pois sieltä töistä? Ja toiseksi mulla on aamu huomenna ja lepoajat koskee minuakin!

Se oli SUN akkusi eli SUN vika. Eli SUN pitäisi joustaa lepoajasta ei sun pomon. Ääliö.

Vierailija
62/160 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäpä jos olet ammatiltasi kirurgi, lastenhoitaja, lentokapteeni, hautajaisten pappi tai vaikka opettaja? Tekstari vaan pomolle ja voivoi valivali. Olisiko se edelleen ap:n mielestä ok, jäädä pohtimaan kotiin koko päiväksi.

Näinpä, ja vaatia siitä palkkaa. Uskon, että sitten ei just yhtään oliskaan ok, jos sattuisi olemaan vaikka lääkäri, jolle juuri hänellä sattuu olemaan aika. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
63/160 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kannattaisi käydä ostamassa uusi akku asap.

Vierailija
64/160 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et siis mennyt töihin, kun et millään keksinyt, millä olisit päässyt töistä POIS!

Taivas varjele, jos tuollaisia ihmisiä on töissä! Työttömänä noin satatuhatta sellaista, jotka olisivat kyllä keksineet keinon sekä päästä töihin että töistä pois, ja siinä matkalla huolehtineet vielä lapsensa hoitoon ja hoidosta pois.

Nykyään on työnantajan markkinat, eikä ole mitenkään vaikea löytää aiheettomasti poissaolevan tilalle sellaista, joka tulee töihin keinolla millä hyvänsä.

30:n kaverin tilanne oli aivan toinen, sillä lain mukaan yllättävässä perhetilanteessa olla poissa.

20:n mies on varmaan sellaisessa duunissa, jossa ei tunneta käsitteitä ammattiliitto ja luottamusmies. Tuo on juuri sellainen tapaus, jossa voi tulla suurempi sanktio siitä, että menee ohi ja ajoissa töihin.

Vierailija
65/160 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on mulle +-0 työpäivä jos taksilla ajaa. Saman saan kotonakin

On siinä pieni mutta vissi ero, onko +-0 -päivä kotona vai töissä. Töissä olevalle ei tule niin helposti potkuja eikä edes varoitusta.

Vierailija
66/160 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menisin taksilla jos ei ole julkista liikennettä.

Minun auto paskana eli minun ongelma. Ei ole pomon ongelma.

Olen pari kertaa mennytkin, nukuin pommiin.

Vierailija
67/160 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis vika on Akussa ei alussa. Pomo on sellanen pikkunilkki ja varmaan pidättää tän päivän palkan. Ja jättää mulle aamuksi nekin työt mitä ite joutuis nyt illalla tekee. Joutu siis mun vuorolle hälyttää iltavuorolaisen ja ite tekee illan.

Se miksi et päässyt töihin on irrelevanttia. Pomo joutuu näkemään asian eteen vaivaa ja toinen työntekijä muuttamaan päivänsä ohjelmaa, kuin myös pomo joka joutuikin illaksi töihin.

Miksi et muuten sitten kun 3h jälkeen sait taas auton hyrräämään ollut yhteydessä pinoon että sä voit vaikka nenä tekemään sen iltavuoron?

Millä mä oisn illalla päässy pois sieltä töistä? Ja toiseksi mulla on aamu huomenna ja lepoajat koskee minuakin!

Kai siellä joku muukin olisi ollut autolla jolta olisi saanut apuvirtaa. Tai sitten olisit jättänyt auton käymään koko päiväksi jos akku niin huonossa kunnossa ettei pidä yhtään virtaa. Tai jos lähistöllä on jyrkkä rinne niin olisit jättänyt auton siihen parkkiin niin että saa mäkistartilla käynnistettyä. Tai jos akkuliikkeet oli auki niin olisit ajanut töihin akkuliikkeen kautta ja vaihdattanut uuden akun matkalla.

Onhan näitä vaihtoehtoja.

Voi luoja näitä hesalaisia. Lähin akkuliike yli 50km päässä. Jättäny käyntiin? Tiiätkö että tyhjäkäynti on kielletystäkin.

Vierailija
68/160 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, auto-ongelma on syy myöhästyä, ei olla koko päivää pois! Mulle kävi niin että auto hajosi kesken matkan, vaihdelaatikko porsi. Ja kyllä, hyvin huollettu uudehko laatuauto. Heti puhelin käteen, soitto pomolle, että näin kävi. Sit soittokierros ja sain tutun hakemaan minut ja heittämään töihin. Myöhästyin puoli tuntia ja sen sain anteeksi. 

Vierailija
69/160 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai siellä joku muukin olisi ollut autolla jolta olisi saanut apuvirtaa. Tai sitten olisit jättänyt auton käymään koko päiväksi jos akku niin huonossa kunnossa ettei pidä yhtään virtaa. Tai jos lähistöllä on jyrkkä rinne niin olisit jättänyt auton siihen parkkiin niin että saa mäkistartilla käynnistettyä. Tai jos akkuliikkeet oli auki niin olisit ajanut töihin akkuliikkeen kautta ja vaihdattanut uuden akun matkalla.

Voi luoja näitä hesalaisia. Lähin akkuliike yli 50km päässä. Jättäny käyntiin? Tiiätkö että tyhjäkäynti on kielletystäkin.

Tyhjäkäynnillä palaa noin litra tunnissa joten 8 tunnin työpäivän ajan käyttäminen maksaa PALJON vähemmän kuin taksimatkat edestakaisin. Kiellettyähän se on mutta jos kyseessä ei ole parkkipaikka missä pysäköinninvalvojat pyörii niin ei siitä sakkoja tule.

Vierailija
70/160 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pojan auto ei pakkasella lähtenyt käyntiin, asui tilapäisesti kotona työn vuoksi.Työmatkaa 50 km.Mies sitten lähti viemään hänet töihin ja meni sieltä itse töihin, lenkkiä tuli 70 km.onneksi miehellä liukuva työaika.töiden jälkeen sitten sama kierros.Poika ei olisi julkisilla mitenkään päässyt töihin, matkaan olisi mennyt 3 tuntia, kun asutaan niin eri suunnassa kuin julkinen liikenne kulkee.Ei tullut mieleenkään että jäisi kotiin auton vuoksi.Muuten olisi menny taksilla jos mies ei olisi päässyt viemään.

Vierailija
71/160 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pyhimykset..toivotaan että sädekehä kiillottuu. Tiiättekö että vaikka kuinka olette täydellisiä työntekijöitä niin kenkää tulee kun pomo haluaa.

Vierailija
72/160 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten voi yrittää kysellä apuvirtaa naapureilta tai tutuilta. Hinausautopalveluilla on myös apuvirtapalvelua. Tulevaisuutta silmällä pitäen kannattaa ostaa Biltemasta tai Motonetistä startteri, joka maksaa suunnilleen saman verran kuin hinurilta tilattu kertakäynti.

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Sahko/Akkutyokalut-ja--tarvikkeet…

Vierailija
73/160 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän syrjäkylillä on totuttu siihen, että naapurit auttaa. Joka talosta löytyy kaapelit, jolla akun saa käyntiin ja apuun mennään silloin kun kutsu käy. Kaupunkilaisetko ei auta toisiaan?

Vierailija
74/160 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhjäkäynnillä palaa noin litra tunnissa joten 8 tunnin työpäivän ajan käyttäminen maksaa PALJON vähemmän kuin taksimatkat edestakaisin. Kiellettyähän se on mutta jos kyseessä ei ole parkkipaikka missä pysäköinninvalvojat pyörii niin ei siitä sakkoja tule.

"Paljon" enemmän. 1litra tunnissa tekisi 8 litraa päivän aikana. Leikitään että hinta on 1,5€ litralta niin tekeehän tämä jopa 12 euroa.

Vierailija
75/160 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

T A X I

Vierailija
76/160 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No pyhimykset..toivotaan että sädekehä kiillottuu. Tiiättekö että vaikka kuinka olette täydellisiä työntekijöitä niin kenkää tulee kun pomo haluaa.

Tiijetään. Mutta silti on täysin käsittämätöntä, että ap mielestään on oikeutettu palkalliseen vapaapäivään siksi, ettei auto käynnistynyt. 

77/160 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei se olekaan. Jos ei kulje julkisia eikä saa kimppakyytiä, sitten on mentävä vaikka taksilla. Jos työmatka on alle 5 km, sen voi kävellä ja alle 10 km voi ajaa pyörällä, pitemmätkin matkat, jos reitti ei ole hankala. 

Työmatkaa on 100 kilsaa suuntaansa joten taksikyyti ei onnistu

Henkilö, jolla on noin pitkä työmatka, ymmärtää varmasti pitää kulkuvälineensä siinä kunnossa, että sillä pääsee aina liikkeelle.

No aivan 😂😂 Paha vain, että _mikään_ tekniikka ei ole idioottivarmaa, ei kai muuten tarvittaisi joka mahdollista laitetta varten omaa korjaajaa.

Vierailija
78/160 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No saitko auton siis myöhemmin kotona käyntiin?

Sain kun olin ensin ettiny kaverin joka anto virtaa. Silloin oli jo 3t päivästä menny.

Yli puolet päivästä jäljellä? Olisi tietysti pitänyt mennä töihin, ellet sitten ehtinyt jo sopia että et tule enää töhin. Palkkaa ei tietenkään makseta poissaoloajalta. Luulisi nyt pomolle olevan ihan sama että oletko pois puolet päivästä vai koko päivän. Käyhän ostamassa uusi akku ettei sama käy joka aamu.

Vierailija
79/160 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se oli SUN akkusi eli SUN vika. Eli SUN pitäisi joustaa lepoajasta ei sun pomon. Ääliö.

Typerys. Lepoajat on hakattu lakkiin. Jos työntekijä riikkoo lepoaikasäännöksiä, niin työnantaja saa siitä sanktion.

Vierailija
80/160 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä helvettiä, menettekö te oikeasti omaan piikkiin taksilla töihin tuollaisessa tapauksessa? :D

Se nyt on työnantajan kannalta voi voi, tällaista välillä sattuu ja se on työnantajan tehtävä esimiehenä varautua yllättäviin poissaoloihin. Varsinkin kun työmatka tässä tapauksessa on kymmeniä kilometrejä.

Meillä oli KOKO JULKINEN LIIKENNE LAKOSSA ja töihin oli mentävä. Ei se ole työnantajan kannalta voi voi, vaan työntekijän. Fiksu työnantaja on empaattinen ja joustaa tarvittaessa, esim. työntekijän soittaessa sopii miten tunnit korvataan tai antaa luvan pitää palkattoman päivän. Törpömpi työnantaja antaa heti huomautuksen. Toki jos pohjalla on jo kaikenlaista muutakin myöhästelyä ja selittämättömiä poissaoloja, niin taas yksi "soriautoeikäynnisty"-soitto voipi kyrpiä ja syvästi. Työntekijän velvoite on mennä töihin sopimuksen mukaan. Se miten työntekijä sinne työpaikalle itsensä kampeaa on tasan työntekijän oma asia.

"Töihin oli mentävä", aseellako se pomo tulee uhkaamaan? Kyllä se on todellakin työnantajan voi voi, force majeure ja silleen.

Mutta totta kai ihmistä pompotetaan jos hän antaa pompottaa.

Ei taida olla sinulla kokemusta työhön menosta julkisen liikenteen lakon aikana tai muutenkaan. Tottakai töihin mennään, on julkisten lakko tai ei. Se lakko tulee harvemmin kuin salama kirkkaalta taivaalta. Elämä on.... Ennakointia.

Meillä joustettiin työajoista julkisenliikenteen lakon ainaka. Ihmiset sai tulla töhin siihen aikaa miten saivat kyydit järjestymään ja ne tetysti paikkasivat jotka olivat tähänkin asti kulkeneet omilla autoilla. Työna-antaja maksoi myös taksikyytejä hankalimpiin aikoihin (vuorotyötä). Kyllä se on työntekijälle force majeure tilanne jos normaalit rutiinit yhtäkkiä lakkaa toimimasta. Aivan samoin kuin työnantajalle silloin kun työntekijä ei tulekkaan töihin syystä tai toisesta.

Tämä kaikkihan on seurausta siitä että työpakoilla ei ole yhtään särkymävaraa vaan henkilöstö on mitoitettu niin niukaksi että arki pyörii juuri ja juuri silloin kun kaikki on hyvin. Heti kun joku sairastuu tai on muuten pois töistä, niin muiden pitäisi alkaa joustamaan jotta hommat sujuu. Työnantajat ovat valinneet tällaisen linja ja siihen sisältyy riskejä jotka he ovat tietoisesti ottaneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi