Pomon mielestä se ettei auto lähteny käyntiin
aamulla ei ollu syy olla pois koko päivä. Mutta millä mä sen siellä töissä oisin käynnistänyt?
Kommentit (160)
No saitko auton siis myöhemmin kotona käyntiin?
No ei se olekaan. Jos ei kulje julkisia eikä saa kimppakyytiä, sitten on mentävä vaikka taksilla. Jos työmatka on alle 5 km, sen voi kävellä ja alle 10 km voi ajaa pyörällä, pitemmätkin matkat, jos reitti ei ole hankala.
Eihän sille mitään saa, ettei se ole pätevä syy olla pois. Joskus pitää mennä vaikka taksilla, jos ei muuten pääse.
Taksilla? Ihan yli 20km? Tiedättekö paljonko se maksaa?
Pomosi on oikeassa ja laittaa sut toivottavasti palkattomalle ja antaa varoituksen.
Pomolle ei kuulu miten kuljet työmatkasi. Myöhästymisen syynä tuo on ok, ei kokopäivän poissaolon.
Kauhea lusmu, tuskin sillä on edes autoa. Halunnu vaan vapaapäivän t. pomo
Mun pomon mielestä oli.Työmatkani on n. 55 km.
Vierailija kirjoitti:
Jotain 50 euron tienoilla. Elämä on. Mikset saanut autoa käyntiin?
Eihän se olekaan. Jokin korvaava menetelmä töihin pääsyyn pitää kehittää, jos auto ei lähde liikkeelle. Kävely, julkinen liikenne, pyörä, taksi, kimppakyyti... Myöhästyminen on ymmärrettävää, ei poisjäänti.
No käythän sä töissä. Kai sä ny taksin pystyt maksaan?
Vierailija kirjoitti:
Sain kun olin ensin ettiny kaverin joka anto virtaa. Silloin oli jo 3t päivästä menny.
Taksilla täytyy mennä, jos ei muuten pääse. Siitä voi tulla plus-miinus-nolla-päivä rahan suhteen, mutta entä sitten? Ei se ole työnantajan ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö sinä, paljonko poissaolosi maksaa?
Taksilla töihin tai jos pomo on reilu, voi saada palkattoman vapaapäivän ilman sen suurempia seuraamuksia.
Se on mulle +-0 työpäivä jos taksilla ajaa. Saman saan kotonakin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain kun olin ensin ettiny kaverin joka anto virtaa. Silloin oli jo 3t päivästä menny.
Menit kai sitten siinä vaiheessa töihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa vaiheessa viimeistään olisi pitänyt lähteä. Saitko potkut, vai itketkö sitä, että vähennettiin palkasta? Palkasta vähentäminen on ihan oikea ratkaisu. Ei lain mukaan tartte tuosta syystä antaa palkallista vapaata.
Mieheni sai varoituksen kun myöhästyi kun saapui työmatkalla ensimmäisenä hirvikolaripaikalle ja aloitti ensiaputoimet ja hälytti apua. Helvetti mitali siitä pitäisi tulla eikä huutoja.
Sitten olisi pitänyt käyttää taksia tai hankkia sijaisauto.