Naiset, voiko teitö lähestyä kirjastossa?
Ja aloittaa näin "kiinnostavan näköinen kirja, mistä löysit?"
Kommentit (118)
On näköjään monelta naiselta liikaa vaikka tulisi ihan kohteliaasto vaan juttelemaan
AP
Itse en kyllä tykkäisi. Mutta olenkin vanhahtava nainen, joka saa olla muutenkin rauhassa :)
Minua on lähestytty kirjastossa. Asiasta teki häiritsevää, että kyseessä oli henkilönkunnan jäsen. Oli kuulema tiiraillut minun sääriä jo aiemminkin ja halusi kovasti lähteä minun kanssa lasilliselle töitten jälkeen. Tein melkein asiasta valituksen, mutta tyydyin käymään pari kuukautta eri kirjastossa.
Onpa täällä taas mukavaa porukkaa. Pitäisiköhän miesten olla lähestymättä naisia ollenkaan? Kaikki voittaisivat. Naiset olisivat iloisia, kun kukaan ei heitä häiritsisi. Miehet voisivat olla iloisia siitä, etteivät saa haukkuja ja ilkeämielisä kommentteja.
Vaikka itse en ole etsimässä seuraa, niin en kokisi suurta mieliharmia jos minua lähestyttäisiin vaikka kirjastossa. Kunhan lähestyminen olisi kohtelias, lähestyjä ei rikkoisi henkilökohtaista tilaa ja pitäisi tuntosarvet herkällä siitä millaisessa tilanteessa lähestyttävä on. On eri asia, jos olisin uppoutunut lukemaan kirjaa vai tutkisin matkaopashyllyä. Mutta mikä minua eniten yleensä lähestymisissä ärsyttää ja joskus ahdistaakin, on se että ei uskota kun toinen ei ole kiinnostunut. Varsinkin paikassa kuten kirjasto, mikä ei sinällään ole tarkoitettu seuranetsimiseen, niin pitäisi älytä poistua takavasemmalle, jos toinen esim. vastailee vain yksisanaisesti tai yrittää vaivihkaa siirtyä kauemmas.
Noin yleisemmällä tasolla sanoisin, että kirjan lukeminen on ainakin minulle merkki siitä, että toinen ei halua olla seuraa. Olipa hän sitten vaikka kuppilassa tai junassa.
Mua ei haittaa lähestyminen juuri koskaan, jos lähestyjä on mukava, siisti, asiallinen ja tilannetajuinen ja hyväksyy myös mahdollisen kieltäytymisen.
Vierailija kirjoitti:
Onpa täällä taas mukavaa porukkaa. Pitäisiköhän miesten olla lähestymättä naisia ollenkaan? Kaikki voittaisivat. Naiset olisivat iloisia, kun kukaan ei heitä häiritsisi. Miehet voisivat olla iloisia siitä, etteivät saa haukkuja ja ilkeämielisä kommentteja.
Voi tosiaan olla parempi, jos et kestä vastausta "ei" tai pyrit lähestymään ihmisiä, joista näkee että he mieluummin olisivat omassa rauhassaan.
No se vähän riippuu. Jos vaikuttaa, että päivystät siellä hyllyjen välissä ja heität tuon iskurepliikin jokaiselle nuorelle/nätille naiselle, niin EI. Jos taas ihan spontaanisti puhut kiinnostavan oloiselle naiselle, niin ehkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjastosta näyttää löytyvän suurella todennäköisyydellä kiukkuisia ja vaativia naisia, onnea matkaan!
Lähiöbaarista löytyy hyväntuulisia ja vähemmän vaativia. Sinne siis! :)
No eihän se käy koska maailman täytyy muuttua ulimiehen toiveiden mukaiseksi eikä toisinpäin. Naisia pitää saada iskeä kirjastossa vaikka he eivät siitä tykkkää. Naisten pitää kiinnostua yhtä paljon sikakomeiden ja susirumien miesten lähestymisyrityksistä. Näistä ulistessa elämä sujuu rattoisasti yksin koko loppuelämän.
No nyt täytyy jo naisena ulahtaa ulimiehen puolesta.
Kirjastossa nyt vaan on toisenlaisia naisia kuin baarissa. Ihan ensiksikin: he ovat selvin päin. Jos mies itse on raitis, hän tuskin haluaa lähestyä baarissa humalaisia naisia - siinä voi syntyä jopa hyväksikäytön viboja.
Baari voi sopia joillekuille, mutta kyllä muuallakin saa ja voi lähestyä naisia. Itse olen se, joka suositteli aiemmin kirjaston deittitapahtumia.
Minä käyn ainakin sekä kirjastoissa että baareissa. Enkä ole yleensä kännissä baarissakaan. Joskus olen jopa vesilinjalla. Teilläpäin kaikki naiset ovat baareissa kaatokännissä?
AV:n takuuvarmaa olkiukkoilua.
Olen ollut minäkin vesilinjalla baarissa, ja voin kertoa että suurin osa ei ole. Varsinkaan niissä seuranhakupaikoissa. Eli sikäli kirjasto on ihan hyvä paikka tutustua ihmiseen selvin päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyrkkisääntö: Jos olet komea, aika lailla kaikkialla voi lähestyä. Jos olet ruma, missään ei saa lähestyä
No kieltämättä se auttaa. Tämä tuntuu olevan miehille jotenkin ylivoimaisen vaikea asia tajuta. Nainen ihan todellakin valitsee sen viehättävän miehen. Nainen ei valitse miestään sen perusteella, että kohtelee kaikkia hänestä kiinnostuneita miehiä tasavertaisesti ja reilusti. Nainen oikeasti etsii täysin itsekkäästi onnea ihan pelkästään itselleen. Ihmeellistä, eikö ole.
Ei se ole mitenkään ihmeellistä. Asia on vaikea tajuta, koska sitä vääristellään ja siitä valehdellaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiukkuisista vastauksista päätellen en miehenä uskaltaisi lähestyä ketään. Harmi niiden kivojenkin naisten puolesta, että kukaan ei uskalla lähestyä. Ihmettelen myös, miten Suomessa voi sitten tavata ikinä ketään.
Ei kyse ole siitä ettei saa lähestyä, kyse on siitä missä, milloin ja miten lähestyy.
Juuri tästä syystä joillain miehillä riittää vientiä ja toisille ei löydy naista sitten millään.
"On ilmoja pidellyt, käytkö täällä usein" on niin säälittävää että pinnat miinukselle saman tien :D
Ei se ole siitä kiinni. Kyse on lähinnä siitä kuka lähestyy. Kokeiltu juttu
Olisin varmaan ensin ihmeissäni kun vaihteeksi suomalainen mies lähestyisi, aina vain mamuja tuntuu kiinnostavan. Ellei nyt lasketa sitä kun yläasteella yksi poika lähetteli mesessä mulle viestejä joissa kutsui mua seksipedoksi huh.
N22
Toko voi, ja saakin.
Voin opastaa sinua verkkokirjastoin omatoimisessa käytössä, niin sinäkin löydät kiinnostavaa luettavaa ja voit uusia lainasi. Voin myös vinkata jotain uutta ja jännää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiukkuisista vastauksista päätellen en miehenä uskaltaisi lähestyä ketään. Harmi niiden kivojenkin naisten puolesta, että kukaan ei uskalla lähestyä. Ihmettelen myös, miten Suomessa voi sitten tavata ikinä ketään.
Ei kyse ole siitä ettei saa lähestyä, kyse on siitä missä, milloin ja miten lähestyy.
Juuri tästä syystä joillain miehillä riittää vientiä ja toisille ei löydy naista sitten millään.
"On ilmoja pidellyt, käytkö täällä usein" on niin säälittävää että pinnat miinukselle saman tien :D
Ei se ole siitä kiinni. Kyse on lähinnä siitä kuka lähestyy. Kokeiltu juttu
Siis tottakai sillä on väliä, kuka (millainen mies) naista lähestyy. Eihän se mieskään kaikkia naisia lähesty vaan vain niitä, joita pitää kiinnostavina (kauniina). Minun mielestäni asialliseen lähestymiseen pitää tottakai suhtautua asiallisesti täysin lähestyjän ulkonäöstä riippumatta, mutta ei naisen ole velvollisuus kiinnostua miehestä tämän ulkonäöstä riippumatta.
Minua lähestyttiin kirjastossa. Mies (treenattu, minua noin 15 vuotta vanhempi) kysyi jotakin kirjastani. Seksisuhteemme kesti reilun vuoden verran.
N24
Juu, reippaasti vaan koura mekon sisään.
En ole koskaan lähestynyt naisia muualla kuin baareissa ja näköjään hyvä näin. Monet meistä on silti suht ujoja eikä sitä siinä tilanteessa välttämättä löydä niitä naisen mielestä parhaita sanoja. Eikö pääasia ole, että rohkenee tulla jotain juttelemaan, kunhan se nyt on tietenkin suhteellisen normaalia jutustelua. Naisia pidetään yleensä empaattisina, mutta palstaa lukiessa tuntuu, etteivät monet osaa kyllä yhtään asettua sen toisen tilanteeseen.
Toivottavasti tämä vanha perinne, että on jotenkin vain miehen tehtävä lähestyä loppuu ja molemmat sukupuolet tekisivät yhtälailla aloitteita. Joku kirjoitti kokemuksistaan Ruotsissa. Itse siellä opiskelleena voin yhtyä tähän mielipiteeseen. Siellä naisetkin lähestyivät ja pyysivät esim. kahville ihan eri tavalla kuin Suomessa.