Saako täällä Vaasassa missään oikeaa ruisleipää
t. itä-Suomesta muuttanut. Ei mitään ruispaloja, Savossa, Kainuussa ja Karjalassa tiedetään, mitä tarkoitan.
Kommentit (11)
Täällä saa saaristolaisleipää ja limppua! Mee takasi jos ei kelpaa
Ei se maalahden limppu ole sellaista, mitä haen. En minä tiedä täällä kuin yhden itä-Suomesta tulleen ja hän ei tiennyt, on kaivannut samoin meidän koti"kylän" leipomon leipää (ollaan siis samoilta seuduilta). Sieltä saa käydessä, mutta kun en nyt ihan heti ole menossa. ap
Vierailija kirjoitti:
Ei se maalahden limppu ole sellaista, mitä haen. En minä tiedä täällä kuin yhden itä-Suomesta tulleen ja hän ei tiennyt, on kaivannut samoin meidän koti"kylän" leipomon leipää (ollaan siis samoilta seuduilta). Sieltä saa käydessä, mutta kun en nyt ihan heti ole menossa. ap
Pyydä resepti kotikylän leipomosta?
Hae satsi kotikonnuiltasi ja pistä pakastimeen. Vaasasta saa tyypillistä länsirannikon leipää; makeita limppuja, taivaallisia kaurasämpylöitä ja myös rieskoja, jälkiuunileipää jne. Vöyrin leipomolta löytyy hyviä leipiä ja ovat tuoreita lähituotteita.
Vierailija kirjoitti:
Saa. Vaasan ruispalat.
Vaasan ruispalat ei ole ruisleipää nähnytkään.
Eli vastaus lienee, että täällä ei saa. Yksi tuttu oli ostanut meidän leipomon leipiä siellä päin käydessään ja moitti niitä väkeviksi, eli täällä ei ilmeisesti kunnon ruisleivästä tykätä. Ei mulla ole aikaa leipoa eikä oikein yhtä limppua viitsi, pakastimeen taas ei sovi määrättömästi tavaraa. Osaisin tehdä leivän juuresta kyllä itsekin.
Joo voi ap kehua, sämpylät täällä taas ovat aivan mahtavia, sellaisia ei meitlä päin saa. Olen hulluna Vöyrin(?) kaurabirkeihin.
ei mutta mustaa makkaraa löytyy kyllä ;)
Marskin arina ruisleipä,Prismoista.
Kysy niiltä kainuulaisilta?
Vaasassa saa Maalahden limppua.