Riisutteko te lääkärin vastaanotolla, kun lääkäri pyytää?
Lääkärikaverini tässä taannoin valitti, että kun keuhkoja kuunnellakseen pyytää potilasta riisumaan paidat pois, niin riisutaan vain päällimmäinen ja pari paitaa jätetään päälle. Tai kun pyytää riisumaan pitkät housut, niin ne lasketaan vain puolireiteen tai vähän housunlahjetta nostetaan.
Kommentit (708)
En kun ne kuuntelee keuhkot ja mittaa verenpaineen toppatakin läpi.
Tuli mieleeni, kun lukiossa oli viimeinen terveystarkastus, jossa vielä tsekattiin pojilta "kehitys". Jännitti vähän etukäteen ja sitten siinä terkkarin edessä tempaisin hermostuneesti kalsarit. Isohko penikseni ponnahti esiin ja terkkarilta pääsi spontaanisti "Oho!" ja nousi pieni puna poskille. Ilmeisesti olin riittävän kehittynyt :D
Useimmiten en, sanon että riisupa itee.
Käyttäjä33979 kirjoitti:
Tuli mieleeni, kun lukiossa oli viimeinen terveystarkastus, jossa vielä tsekattiin pojilta "kehitys". Jännitti vähän etukäteen ja sitten siinä terkkarin edessä tempaisin hermostuneesti kalsarit. Isohko penikseni ponnahti esiin ja terkkarilta pääsi spontaanisti "Oho!" ja nousi pieni puna poskille. Ilmeisesti olin riittävän kehittynyt :D
Ja sitten heräsit ja prinssinakkisi oli jäykistynyt täyteen 5cm mittaansa.
Vierailija kirjoitti:
Riisun kyllä kaiken minkä lääkäri pyytää, en ole koskaan pitänyt sitä mitenkään erikoisena tai edes ajatellut olla riisumatta. Ei minua hävetä näyttäytyä lääkärin edessä möhömahoineni tai olla takamus paljaana jos tutkimus sitä edellyttää. Mieluummin riisun tarpeellisen tutkimuksen mahdollistamiseksi kuin olen riisumatta, jolloin jotakin tärkeää saattaisi jäädä huomaamatta.
Ainoa ikävä muisto riisumisesta on yläasteen terveystarkastuksesta. Tarkastuksessa piti riisuuntua alusvaatteisilleen, mennä terveydenhoitajan eteen selkäpuoli hoitajaan päin ja kumartua hitaasti kädet kohti lattiaa. Ilmeisesti jokin ryhtiin liittyvä testi. Juuri tuolloin minulla oli kuukautiset mutta ujona tyttönä en uskaltanut vastustella, kun terveydenhoitaja käski riisumaan, joten niinpä tein tuon kumartumistestin menkkatahraisissa alushousuissa, joista törrötti ulkopuolelle kuukautisside. Kyllä hävetti pyllistää hoitajaa päin pikkareissa, joihin oli tullut vähän ylivuotoa ja hävettäisi edelleen, vaikka olenkin jo aikuinen. Onneksi hoitaja oli asiallinen eikä kommentoinut mitään tai nauranut asialle.
Tämä oli kyllä inhottava minusta myös. Koulun terveystarkastus siis. Pelkät alushousut päällä piti kumartua (rintaliivit piti ottaa myös pois) terveydenhoitajan edessä, kaiken lisäksi piti asettua huoneessa olevan suuren peilin eteen. Hirvittävän paljas olo siinä nuoren epävarmuudessa. Onneksi terkkari oli sentään nainen eikä ollut kuukautisia silloin. Olin kuullut että joillakin tytöillä oli ollut miesterkkari.
hassia miten mammat saa tästä aina ongelman. Olen ollut muutamalla naisvaltaisella työpaikalla ja sellaiset viiskymppiset pyöreät täti-ihmiset aina kuiskii että se meidän työpaikkalääkäribon vähän sellainen ettö se pyytää aina ottamaan paidan pois, hihhiih.
Nuorempana piti riisuuntua enemmänkin, nyt on jo niin vanha, ettei lääkäri anna riisuuntua. Vaan kun ne erehtyy kääntämään selkänsä, niin yllättävän paljon saa riisuttua vähään aikaan :D
Minulta lääkäri on kerran riisunut liivit :D Oikeasti. Olin satuttanut solisluuni ja minulla oli kireät, pään yli vedettävät urheiluliivit. Lääkäri kysyi kärsinkö hetken nostaa kättä että saadaan liivit pois.
Kattokaapa netistä mistä ne ekg-elektrodit menevät. Naisilla usein rinnan päältä/alta, jolloin ei siinä voi olla liiviä edessä.
Minulla oli jalka kipeä ja lääkäri pyysi näyttämään sitä. No heitin housut pois, ja erektio vahingossa tuli. Ilkeä lääkäri ei edes katsonut jalkaani, vaan huutamalla ajoi pois :(
USAssa sairaanhoitaja tekee valmistelut, ottaa verenpaineen ja kertoo mita pitaa riisua. Sitten antaa sairaalakauhtanan ja poistuu huoneesta riisumisen ajaksi. Koputtaa oveen kun tulee takaisin. Alasti ei koskaan tarvitse olla paitsi kun tutkitaan rintoja.
En riisu. En halua antaa lääkärille vääriä ajatuksia.
No en tietenkään, gynekologi kurkkikoon lahkeesta
En riisu vaan haastan oikeuteen.
Riisun ja annan vielä molon poskeen jos lääkäri sirä pyytää.
Kiihotutteko koskaan jos olette alasti lääkärin edessä? Tuleeko tuhmuuksia mieleen?
Riisun jo odotushuoneessa, joten ei tarvi erikseen pyytää.
Riisun ihan huolettomasti, ei mua nolota alastomuus. Oikeastaan pidän nakuilusta. Toki vilu tulee, jos ei ole riittävän lämmin ja se ei ole mukavaa. Niin ja siis mies olen.
Vierailija kirjoitti:
Kattokaapa netistä mistä ne ekg-elektrodit menevät. Naisilla usein rinnan päältä/alta, jolloin ei siinä voi olla liiviä edessä.
Eli tulkitsenko oikein että joka ikinen suomalainen nainen kautta historian on aina joutunut näyttämään lääkärille rintansa, jokaisella keuhkoja kuuntelemista vaativalla peruslääkärikäynnillä?!
Ja se vielä että jotkuthan ravaavat pikku yskän kanssa lekurissa jatkuvasti (ja flunssaan liittyessä nehän kuunnellaan aina), eli tuota tapahtuu vieläpä aika usein.
Kun olin nuorempi, lääkärit yleensä pyysivät riisumaan koko yläruumiin paljaaksi, kun kuuntelivat esim. keuhkoja. Nykyään pusero saa olla päällä ja he ujuttavat stetoskopin alakautta puseron alle. Vähän outoa.