Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riisutteko te lääkärin vastaanotolla, kun lääkäri pyytää?

Vierailija
02.11.2016 |

Lääkärikaverini tässä taannoin valitti, että kun keuhkoja kuunnellakseen pyytää potilasta riisumaan paidat pois, niin riisutaan vain päällimmäinen ja pari paitaa jätetään päälle. Tai kun pyytää riisumaan pitkät housut, niin ne lasketaan vain puolireiteen tai vähän housunlahjetta nostetaan.

Kommentit (708)

Vierailija
221/708 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen muutaman kerran käynyt yhdellä tutulla gynekologilla. Hänellä on tapana sisätutkimuksen jälkeen pyytää saada tutkia rinnat. Eihän siinä mitään - tissiliivit pois vaan ja hän kokeilee tissit kun makaan pöydällä. Vasta tutkimuksen jälkeen tulee aina höntti olo kun huomaa olevansa ihan täysin naku. Jotenkin nolona siinä yrittää pukeutua ja olla niinkuin ei mitään. En enää käy hänen luonaan, olen tajunnut että muut gynet antavat paidan olla päällä. Vaikka toki hyvä ne tiesitkin olisi tutkia!

Itse olen käynyt naisgynellä joka pyytää riisuessa jättämään vain sukat.

Vierailija
222/708 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisun lääkäriltä vaatteet. Ja otan valokuvan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/708 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kyllä edelleenkin että, miksi piti alapää riisua paljaaksi kun menin valittamaan kurkkukipua..

Vierailija
224/708 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään riisu vaan hyppään laverille seisomaan ja huudan. Mähän nimenomaan haluan suljetulle osastolle.

Vierailija
225/708 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisun vaikkei pyydettäisi. Siksipä olenkin lekurissa poikkeuksetta kelteisillään. Usein myös hammaslääkärissä.

Vierailija
226/708 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä sitä nuorena vähän outona pidin, että piti ottaa kaikki paidat pois päältä jos polvessa oli jotain vikaa. Ei jäänyt traumoja ja toivottavasti näky oli lääkärisedälle tarpeen.

Voihan olla, että kerroit kaatuneesi pyörällä, mutta lääkärisetä näkee meikkivoiteella peitetyn nirhauman kurkussa, smoky eyes onkin vasen musta silmä. Pitkät hihat eivät peittäneetkään ranteiden puristamisesta tulleita mustelmia. Ja toinen olkapää on naarmuilla, samoin selässä tuolinjalan selvälinjainen nirhauma.

Jos joutuu vaikka kolariin tai muuhun onnettomuuteen, ja on jalka poikki, niin kyllä lääkärin kuuluut tutkia muutkin paikat, vaikka joku vamma onkin ilmeinen, muuallakin voi olla vaurioita.

Vierailija
227/708 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole kyllä käynyt lääkärillä, joka olisi pyytänyt riisumaan, paitsi kerran röntgenissä selkää kuvatessa piti yläosa olla paljaalla. Ei ole ollut ongelma keuhkojen kuuntelulle.

Vierailija
228/708 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä sitä nuorena vähän outona pidin, että piti ottaa kaikki paidat pois päältä jos polvessa oli jotain vikaa. Ei jäänyt traumoja ja toivottavasti näky oli lääkärisedälle tarpeen.

Voihan olla, että kerroit kaatuneesi pyörällä, mutta lääkärisetä näkee meikkivoiteella peitetyn nirhauman kurkussa, smoky eyes onkin vasen musta silmä. Pitkät hihat eivät peittäneetkään ranteiden puristamisesta tulleita mustelmia. Ja toinen olkapää on naarmuilla, samoin selässä tuolinjalan selvälinjainen nirhauma.

Jos joutuu vaikka kolariin tai muuhun onnettomuuteen, ja on jalka poikki, niin kyllä lääkärin kuuluut tutkia muutkin paikat, vaikka joku vamma onkin ilmeinen, muuallakin voi olla vaurioita.

Puolitajuissaan autokolarista tuotuna koko raaja rikkinäisenä on ehkä vähän eri asia, kuin jotain tiettyä kohtaa näyttämään itsenäisesti tullut täysin järjissään oleva potulas.

Vierailija
229/708 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen muutaman kerran käynyt yhdellä tutulla gynekologilla. Hänellä on tapana sisätutkimuksen jälkeen pyytää saada tutkia rinnat. Eihän siinä mitään - tissiliivit pois vaan ja hän kokeilee tissit kun makaan pöydällä. Vasta tutkimuksen jälkeen tulee aina höntti olo kun huomaa olevansa ihan täysin naku. Jotenkin nolona siinä yrittää pukeutua ja olla niinkuin ei mitään. En enää käy hänen luonaan, olen tajunnut että muut gynet antavat paidan olla päällä. Vaikka toki hyvä ne tiesitkin olisi tutkia!

No tämä nyt tuskin on totta, joku fantasiasi? Eiköhän alapään tutkimisen jälkeen pueta housut päälle ennen kuin rintoja tutkitaan. Makaat alasti tutkimuspöydällä ja rintojasi tutkitaan..Joopa joo.

No aika köyhä fantasia :D

Ei siinä välissä tuhlata aikaa hyppimällä housuja pukemaan ja kiipeämällä uudelleen lavetille. Housut jalassa ei gynen tutkimuspöydälle muutenkaan ole menemistä.

Eikä tutkimuksesta olla ”varoitettu” etukäteen, vaan lääkäri totesi seuraavaksi tutkivansa rinnat. Nyt kun ajattelee, en tiedä olisiko se sitten mukavampaa seisaaltaan housut jalassa, joku syy siihen varmasti on että tehdään selinmakuulla.

Vierailija
230/708 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastenlääkäri kuuntelee aina paidan läpi, miten kummassa se pystyy tekemään niin mutta aikuiselta naiselta ei pysty.

Se riippuu lääkäristä, ja naisen iästä. 16-25 -vuotiaana piti riisua paidan lisäksi rintaliivit. Kolmekymppisenä rintsikat sai jäädä päälle. Nelikymppisenä riitti kun vähän nosti paidanhelmaa, ja nyt yli viisikymppisenä keuhkojen toiminta on niin hyvä, että joskus kuuluu villapaidankin läpi 😑

Vierailija
231/708 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lastenlääkäri kuuntelee aina paidan läpi, miten kummassa se pystyy tekemään niin mutta aikuiselta naiselta ei pysty.

Se riippuu lääkäristä, ja naisen iästä. 16-25 -vuotiaana piti riisua paidan lisäksi rintaliivit. Kolmekymppisenä rintsikat sai jäädä päälle. Nelikymppisenä riitti kun vähän nosti paidanhelmaa, ja nyt yli viisikymppisenä keuhkojen toiminta on niin hyvä, että joskus kuuluu villapaidankin läpi 😑

Minäkin huomasin, että teininä aina kaikenmaailman lääkärit mielellään riisututtivat, mutta muutaman vuoden päästä ei enää.

Vierailija
232/708 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empä ole koskaan riisunut lääkäriä vastaanotolla. Outoa jos sellaista pyytäisi.

Vierailija
233/708 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän, mutta kutsuu aina vartijat :(

Vierailija
234/708 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:D

Vierailija
235/708 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu kyllä riisun. Otan kaikki vaatteet pois ja olen ihan alasti, jotta tohtori voi tutkia :DD

Kyllä minäkin DD-kupeilla kehtaisin!

Vierailija
236/708 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lääkärinä pyydän vaatteet ottamaan pois, esim selkäkipuinen pitää kyllä riisuttaa alusvaatteisilleen että saa kunnolla tutkittua. Harvempi tuosta kieltäytyy, en sitt tiedä jos oisin mies. Yllättävän moni minun mielestä enemmänkin vaikuttaa tyytyväiseltä, kun tutkitaan kunnolla. Mutta jos asia muodostuu kynnykseksi, voidaan tutkia vaatteet päälläkin, mutta en ehkä silloin luota omiin tutkimuslöydöksiin täysin.

Mitä itse kysymykseen tulee, itse olen lääkärissä kieltäytynyt ottamaan housut pois, käytiin iholuomia läpi ja totesin vaan että jaloissa ei ole luomia. En jaksanut riisua housuja kun ulkona oli 30 astetta pakkasta ja olin pukeutunut moniin kerroksiin, jo useamman paidan ja urheilurintsikoiden pois ottaminen oli vaivalloista. Lääkäriä ymmärrettävästi harmitti.

Joskus 19-vuotiaana yksityislääkäri myös kuunteli keuhkoni niin että nosti vain vähän huppariani selän puolelta ylös, en usko että kyllä kunnolla kuuli mitään kun mulla oli urheilurintsikat tuollonki päällä.

Vierailija
237/708 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa kuin kysyisi että "kun tankkaat autoa, ajatko autollasi bensa-asemalle ja laitat polttoainetta autoosi vai käveletkö mielummin sinne ja ruiskutat bensa lähimmän henkilön pälle?"

Vierailija
238/708 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hankaluus se lääkärillä riisuminen nyt on kun naisilla tuppaa vaatteet muutenkin lentelemään tuiki tuntemattomienkin seurassa pois alta aikayksikön.

Vierailija
239/708 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En riisu

Vierailija
240/708 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttavaporukan illanvietossa (kaikki hoitoalalla) oli kaks miestä mukana, gynekologeja kumpainenkin. Ja niiden keskustelun taso, siis huh! Voin kertoa teille, rakkaat mammat, että voi kyllä ne miesgynet arvostelee meidän naisten alapäitä.. :)) Kun heidän juttujaan kuuntelin, päätin, etten ikinä aio mennä miesgynekologille. Jotenkin sitä on ajatellut, että kyllä heillä on siihen työhön ammatillinen ote, mutta se taisi olla toiveajattelua..

Ai miten ne arvostelee? Ai että tuokin tuohon jalat joutui levittämään? Vai että tuollakin on ..llu jalkovälissä ja onpa löysä vaikka väitämme aina että ei se synnytyksessä veny ja onpa hirveän näköiseksi jäänyt synnytyksestä vai mitä?

Mitä tahansa niin kertomasi todistaa sen että miesten aivot oikeasti sijaitsee jalkovälissä eikä pääkopassa ole mitään.

On muutenkin aivan häpeällistä että mies voi olla gyne tai kätilö tai mikään sellainen joka on tekemisissä naisten ja tyttöjen jalkovälien kanssa. Aivan käsittämätöntä että esim synnytyksessäkin saattaa olla outo mies repimässå jalkoväliä. Koin itse todella nöyryyttäväksi joutua yliaikaispoliklinikalla mieslääkärin revittäväksi. En ollut miesgynelle vapaaehtoisesti mennyt.

Naisen ..llu on aina ...lu ja mies on mies ja saa joko seksuaalista tyydytystä tai tyydytystä naisen alentamisesta kun nainen ei voi mitään kuln alistua vastentahtoisesti kopeloitavaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan