Riisutteko te lääkärin vastaanotolla, kun lääkäri pyytää?
Lääkärikaverini tässä taannoin valitti, että kun keuhkoja kuunnellakseen pyytää potilasta riisumaan paidat pois, niin riisutaan vain päällimmäinen ja pari paitaa jätetään päälle. Tai kun pyytää riisumaan pitkät housut, niin ne lasketaan vain puolireiteen tai vähän housunlahjetta nostetaan.
Kommentit (708)
Nuorempia naisia pyydän yleensä riisuuntumaan. Mummot saa pitää vaatteensa päällä.
Kyllä mä sitä nuorena vähän outona pidin, että piti ottaa kaikki paidat pois päältä jos polvessa oli jotain vikaa. Ei jäänyt traumoja ja toivottavasti näky oli lääkärisedälle tarpeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko, että lääkäri turhaan pyytäisi jotain tekemään, joten tietenkin riisun. Terkkarilla en koulussa tähän suostunut, koska en kokenut sen olevan tarpeellista. Ole niin rankkaa olla hetki vähemmillä vaatteilla.
Kyllä lääkäreidenkin joukossa on pervoja jotka käyttävät tilannetta hyväkseen kun esim näkevät hyvän näköiset rinnat, sillon on vaan ihan pakko potilaan riisua rintsikat niin että setä tohtori varmaan saa kuunneltua keuhkot tarkkaan.
Lääkäreissä se vasta onkin kummallista porukkaa.
Minulla aikoinaan ajokorttitarkastuksessa joku juopon näköinen mieslääkäri kuunteli keuhkoja pitkään ja hartaasti, rintojen puolelta. Olin parikymppinen. Ällöttävä tyyppi, sanoinkin että eiköhän ne kuule tullut jo kuunneltua. Lopetti samantien kuuntelut.
Keuhkojen kuuntelu ajokorttitarkastuksessa?!
Vierailija kirjoitti:
Minulle on aina ollut aika vaikea riisua muiden nähden, esim. koulun pukuhuoneissakin se vaatteiden vaihtaminen, hyrh.
Yläosan riisuminen on onnistunut terkkarilla. Kyseessä oli sellainen lämmin ja ystävällinen naishenkilö, joten se ajatus ei pelottanut niin paljon kuin olisin voinut luulla! Eka kerta kun jouduin tuollaiseen tilanteeseen, että näytän koko yläosani sellaisenaan jollekin (lapsuuden jälkeen). Kyseessä oli siis sellainen, että hän neuvoi miten rinnat tutkitaan (e-pillereiden aloittamisen takia). Siinä siis "sorkki" rintojani, ja hämmentävintä tilanteessa oli se, miten se ei ollut mitenkään kauhistuttavan epämukavaa.
No mutta alapään esilletuonti ei sitten onnistunutkaan. Miespuolinen gynekologi (ekaa kertaa gynellä) ehdotti tutkimusta alakautta ja ajatus oli niin pelottava, etten voinut suostua mitenkään. Tutki sitten sillä ihme laitteellaan vatsan läpi. Pitäis varmaan päästä tästä alapuolen näyttämisen "neitsyydestäkin" eroon, niin sitä ei pitäisi ehkä enää niin kamalan vakavana asiana.
N 25
Viimeistään kun olet raskaana saat esitellä toosaa kyllästymiseen asti. Ja jos vielä toinen raskaus osuu edellisen perään, turtuu koko hommaan.
Vierailija kirjoitti:
En varmasti riisu. Hyi.
Lääkärille mennessäni muutenkin puen mahdollisimman paljon ylleni, tiukkoja ja muutenkin hankalasti riisuttavia vaatteita ja astusteita.
Olen saanut kerran sairaskohtauksen kadulla ja paikalle oli kutsuttu ambulanssi. Ilkeä ensiaputyyppi oli leikannut saksilla ihopaitani, rintaliivini, verkkopaitani, urheilutoppini, bodysockini, villapaitani, untuvatakkini ja suuren villakangashuvini, jonka olin käärinyt ympärilleni, ettei kesäkuun tuuli pääsisi iholleni.
Tämä kaikki vaatteiden silppuaminen vain siksi, että pääsivät antamaan sillä sähkövehkeellä tujauksen, jotta sydän läksisi käyntiin!
En saanut korvauksia vaatteistani. En edes käräjäoikeuden kautta.
Ihmiset ei ymmärrä täällä näitä huumorijuttuja (pahimmassa tapauksessa sanotaan, olet hullu).
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä sitä nuorena vähän outona pidin, että piti ottaa kaikki paidat pois päältä jos polvessa oli jotain vikaa. Ei jäänyt traumoja ja toivottavasti näky oli lääkärisedälle tarpeen.
Voihan olla, että kerroit kaatuneesi pyörällä, mutta lääkärisetä näkee meikkivoiteella peitetyn nirhauman kurkussa, smoky eyes onkin vasen musta silmä. Pitkät hihat eivät peittäneetkään ranteiden puristamisesta tulleita mustelmia. Ja toinen olkapää on naarmuilla, samoin selässä tuolinjalan selvälinjainen nirhauma.
Vierailija kirjoitti:
Aina sanotaan, että "kyllä niistä lääkäreistäkin löytyy niitä pervoja!!!"
Voin melkein luvata, että ei löydy siinä mittakaavassa kuin mitä tuo hokema antaa ymmärtää. 6-7 vuoden lisensiaatinopinnot ja vielä ehkä erikoistuminen siihen päälle, niin ihmiskehoa osaa yleensä jo katsoa aika objektiivisesti. Tietysti lääkäritkin ovat vain ihmisiä, mutta ei todellakaan siellä vastaanotolla tarvitse mitään häirintää pelätä jos paidan riisuu, kun ei kukaan perus jamppakaan rintojen näkemisestä yleensä sekoa, puhumattakaan lääkäristä joka on koulutettu tutkimaan ihmiskehoa :D
Tähän ikään mennessä ( en ole 20v enää) olen kohdannut pääasiassa asiallisia ja asiansaosaavia lääkäreitä.
Tuo ilmiö johtuu varmaan siitä, että kun homma sujuu esim. Asiakaspalvelussa, et mainitse sitä kenellekään. Kun saat huono asiakaspalvelua puhut siitä kyllä. En muista suhde lukua, mutta oliko niin, että hyvästä palvelusta kerrot yhdelle, huonosta palvelusta yhdelletoista.
Kuitenkin joukkoon on mahtunut n. 3 kpl epäasiallista ja seksististä lääkäriä, yksi gynekologi ja kaksi hammaslääkäriä.
Kyllä kai se jotakuta perverssiäkin voi houkuttaa, että on mahdollisuus päästä toimimaan kieroumansa kanssa ja siitä maksetaan vielä hyvin. Kyllä minusta on ihan itsestäänselvää, että lääkärin ammatti vetää puoleensa myös häiriintyneitä yksilöitä.
Kyllähän ne sitten omalla vapaa ajalle vielä voivat helpommin päästä käsiksi materiaaliin, mikä kiiinnostaa.
On naiivia väittää, ettei lääkäreihin pesiydy sinne sopimattomia ja kaikki on asiallisia.
Oma otanta on, että suuriosa on asiallista, mutta ei kaikki, muutama poikkeus on joukkoon mahtunut.
Kyllä minä huudan poliisia ja palokuntaa paikalle. Jos he käskevät riisumaan, niin sitten riisun. Onhan heillä sentään paljon paremmat univormutkin kuin lääkärillä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli aikoinaan naisvaltaisen työpaikan sopimuslääkäriasemalla ällöttävä, rusettikaulainen gynekologi, joka aiheutti paljon hämmennystä käytöksellään. Kaikkea ei kehtaa kertoa, mutta kerran kun kehotti riisuuntumaan ja katseellani etsin verhoilla eristettyä paikkaa, missä yleensä riisutaan, näytti että tuolla nurkassa ja sanoi että hänellehän se olisi miellyttävämpää, jos riisuisin siinä edessä.
Nykypäivänä ei tuolla käytöksellä olisi kauan toimessaan, mutta silloin oli vain kestettävä, kun lääkäreiden käytöstä ei osattu kyseenalaistaa. Juttuja kyllä riitti tämän perverssin vastaanotoilta. Moni entinen kollega tunnistaa varmaan tyypin.
On olemassa gynekologeja, jossa ei ole lainkaan sermiä ja kirjaimellisesti riisut heidän edessään. Ei edes yritetä olla katsomatta, vaan seurataan koko toimitus. Tarkasti. Varmasti itse poistattanut sermin. Sellaisen voi hankkia, se on asiakkaan yksityisyyden kunnioitusta.
Vierailija kirjoitti:
Riisun. Viimeksi kun olin lääkärissä niin päälläni olivat urheiluliivit jotka piti nekin riisua jotta keuhkojen kuuntelu onnistuu.
No tuo nyt kuulostaa jo oudolta että rintsikat pitää riisua... Tietysti jos on joku kaulaan asti ulottuva malli mutta muuten...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En varmasti riisu. Hyi.
Lääkärille mennessäni muutenkin puen mahdollisimman paljon ylleni, tiukkoja ja muutenkin hankalasti riisuttavia vaatteita ja astusteita.
Olen saanut kerran sairaskohtauksen kadulla ja paikalle oli kutsuttu ambulanssi. Ilkeä ensiaputyyppi oli leikannut saksilla ihopaitani, rintaliivini, verkkopaitani, urheilutoppini, bodysockini, villapaitani, untuvatakkini ja suuren villakangashuvini, jonka olin käärinyt ympärilleni, ettei kesäkuun tuuli pääsisi iholleni.
Tämä kaikki vaatteiden silppuaminen vain siksi, että pääsivät antamaan sillä sähkövehkeellä tujauksen, jotta sydän läksisi käyntiin!
En saanut korvauksia vaatteistani. En edes käräjäoikeuden kautta.
Ihmiset ei ymmärrä täällä näitä huumorijuttuja (pahimmassa tapauksessa sanotaan, olet hullu).
No ajattelin vähän keventää tilannetta.
Tuo vaatteiden leikkely-juttu oli siinä mielessä totta kun luin 90-luvun alussa lehtiartikkelista ambulanssihenkilökunnan työstä.
Siinä kerrottin eräästä naisesta joka oltiin saatu elvytettyä ambulanssissa, mutta takin vetoketju oli jumittunut kiini, joten takki oli pitänyt leikata auki. Nainen pelastui mutta oli oikeasti vaatinut korvausta pilalle menneestä takistaan. Ei kylläkään käräjä-oikeudesta vaan sieltä sairaalasta tai ambulanssifirmasta.
Olen muutaman kerran käynyt yhdellä tutulla gynekologilla. Hänellä on tapana sisätutkimuksen jälkeen pyytää saada tutkia rinnat. Eihän siinä mitään - tissiliivit pois vaan ja hän kokeilee tissit kun makaan pöydällä. Vasta tutkimuksen jälkeen tulee aina höntti olo kun huomaa olevansa ihan täysin naku. Jotenkin nolona siinä yrittää pukeutua ja olla niinkuin ei mitään. En enää käy hänen luonaan, olen tajunnut että muut gynet antavat paidan olla päällä. Vaikka toki hyvä ne tiesitkin olisi tutkia!
Minä riisun aina pyytämättä housut ja käyn selinmakuulle. Sitten kuunnellaan keuhkoja.
Kyllä se hankalaa on olla riisumatta, jos toimenpide niin vaatii. Jos pitää toosaa tutkia niin vaikea se on pilkkihaalari päällä tätä tsekata.
Vierailija kirjoitti:
Olen muutaman kerran käynyt yhdellä tutulla gynekologilla. Hänellä on tapana sisätutkimuksen jälkeen pyytää saada tutkia rinnat. Eihän siinä mitään - tissiliivit pois vaan ja hän kokeilee tissit kun makaan pöydällä. Vasta tutkimuksen jälkeen tulee aina höntti olo kun huomaa olevansa ihan täysin naku. Jotenkin nolona siinä yrittää pukeutua ja olla niinkuin ei mitään. En enää käy hänen luonaan, olen tajunnut että muut gynet antavat paidan olla päällä. Vaikka toki hyvä ne tiesitkin olisi tutkia!
No tämä nyt tuskin on totta, joku fantasiasi? Eiköhän alapään tutkimisen jälkeen pueta housut päälle ennen kuin rintoja tutkitaan. Makaat alasti tutkimuspöydällä ja rintojasi tutkitaan..Joopa joo.
Jos lääkäri käskee olla alasti myös rintojen tutkinnan ajan niin silloin on oltava. Ihan yksinkertainen asia.
Pöyristyttävää, itsekin jouduin riisumaan housut polvileikkauksessa, ei riittänyt lahkeen nosto. Olen ollut terapiassa vuoden tämän takia, en tiedä toivunko koskaan.
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään riisu, enkä riisu housuja gynekologillakaan, en varmana!
Just noin, kurkkikoon lahkeesta
olin kipeän kyynärpään takia terkkarissa ja mieslääkäri pyysi ottamaan hihattoman t-paidan pois. olen nainen. en ottanut ,sanoin että kyse on kyynärpäästä eikä se ole tarpeellista. ei ole tarpeen kuunnella sydänääniä tälläisessä tapauksessa. tyyty siihen.
Ei oo pyydetty riisumaan.
T: N/52v/130kg