Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riisutteko te lääkärin vastaanotolla, kun lääkäri pyytää?

Vierailija
02.11.2016 |

Lääkärikaverini tässä taannoin valitti, että kun keuhkoja kuunnellakseen pyytää potilasta riisumaan paidat pois, niin riisutaan vain päällimmäinen ja pari paitaa jätetään päälle. Tai kun pyytää riisumaan pitkät housut, niin ne lasketaan vain puolireiteen tai vähän housunlahjetta nostetaan.

Kommentit (708)

Vierailija
241/708 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää kuulosti alkuun vähän tyhmältä kysymykseltä, totta kai riisun. Sitten rupesin miettimään että riisun kyllä vähän ujosti, siis mieluummin liian vähän kuin liikaa. Koska jostain syystä liika riisuminen olisi jotenkin noloa, vaikkei siinä mitään hävettävää pitäisi olla.

Vierailija
242/708 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai riisun. Kaikki vaatteet otan pois. Vaikka verenpainetta mitattaisiin. Ei mitään väliä, onko kyseessä nais- tai mieslääkäri. Kaikki kelpaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/708 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä sitä nuorena vähän outona pidin, että piti ottaa kaikki paidat pois päältä jos polvessa oli jotain vikaa. Ei jäänyt traumoja ja toivottavasti näky oli lääkärisedälle tarpeen.

Voihan olla, että kerroit kaatuneesi pyörällä, mutta lääkärisetä näkee meikkivoiteella peitetyn nirhauman kurkussa, smoky eyes onkin vasen musta silmä. Pitkät hihat eivät peittäneetkään ranteiden puristamisesta tulleita mustelmia. Ja toinen olkapää on naarmuilla, samoin selässä tuolinjalan selvälinjainen nirhauma.

Jos joutuu vaikka kolariin tai muuhun onnettomuuteen, ja on jalka poikki, niin kyllä lääkärin kuuluut tutkia muutkin paikat, vaikka joku vamma onkin ilmeinen, muuallakin voi olla vaurioita.

Puolitajuissaan autokolarista tuotuna koko raaja rikkinäisenä on ehkä vähän eri asia, kuin jotain tiettyä kohtaa näyttämään itsenäisesti tullut täysin järjissään oleva potulas.

Kommenteista päätellen juuri kukaan ei ole täysin järjissään.

Vierailija
244/708 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttavaporukan illanvietossa (kaikki hoitoalalla) oli kaks miestä mukana, gynekologeja kumpainenkin. Ja niiden keskustelun taso, siis huh! Voin kertoa teille, rakkaat mammat, että voi kyllä ne miesgynet arvostelee meidän naisten alapäitä.. :)) Kun heidän juttujaan kuuntelin, päätin, etten ikinä aio mennä miesgynekologille. Jotenkin sitä on ajatellut, että kyllä heillä on siihen työhön ammatillinen ote, mutta se taisi olla toiveajattelua..

Ai miten ne arvostelee? Ai että tuokin tuohon jalat joutui levittämään? Vai että tuollakin on ..llu jalkovälissä ja onpa löysä vaikka väitämme aina että ei se synnytyksessä veny ja onpa hirveän näköiseksi jäänyt synnytyksestä vai mitä?

Mitä tahansa niin kertomasi todistaa sen että miesten aivot oikeasti sijaitsee jalkovälissä eikä pääkopassa ole mitään.

On muutenkin aivan häpeällistä että mies voi olla gyne tai kätilö tai mikään sellainen joka on tekemisissä naisten ja tyttöjen jalkovälien kanssa. Aivan käsittämätöntä että esim synnytyksessäkin saattaa olla outo mies repimässå jalkoväliä. Koin itse todella nöyryyttäväksi joutua yliaikaispoliklinikalla mieslääkärin revittäväksi. En ollut miesgynelle vapaaehtoisesti mennyt.

Naisen ..llu on aina ...lu ja mies on mies ja saa joko seksuaalista tyydytystä tai tyydytystä naisen alentamisesta kun nainen ei voi mitään kuln alistua vastentahtoisesti kopeloitavaksi.

Sun kannattaa mennä psykiatrille. On kiinnostavaa, miten häpeät pilluasi ja kuvittelet kaikilla olevan pakkomielle juuri sinun ilmeisen epäkiinnostavaan jalkoväliisi.

Miten ihmeessä edes tulit raskaaksi?

Vierailija
245/708 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriä kiinnostaakin ihan perkeleellisesti teidän pillunne, riipputissinne, peräpukamanne ja muut kudoksenne.

Se on palkkatyötä, eikä sitä tehdä valtavasta seksuaalisesta intohimosta hikisten ja tulehtuneiden massojen leipomiseen vaan siksi, että palkka on kohtalaisen hyvä. Myös ammatin status on ällistyttävä ottaen huomioon, että työ sinänsä on elävien raatojen syynäämistä. Paitsi patologilla.

Vierailija
246/708 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on erittäin vastenmielinen muisto lääkäristä, joka pyysi mua ottamaan 18-vuotiaana yläosan kokonaan paljaaksi, kun hakeuduin vastaanotolle sormien nivelsäryn takia:(

Vierailija
247/708 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä hankaluus se lääkärillä riisuminen nyt on kun naisilla tuppaa vaatteet muutenkin lentelemään tuiki tuntemattomienkin seurassa pois alta aikayksikön.

Mitä ihmettä höpötät?

Vierailija
248/708 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisun. Aivan pyytämättäkin. Reseptin saan, ei tarvitse edes vaivautua puhumaan.

Vierailija
249/708 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäriä kiinnostaakin ihan perkeleellisesti teidän pillunne, riipputissinne, peräpukamanne ja muut kudoksenne.

Se on palkkatyötä, eikä sitä tehdä valtavasta seksuaalisesta intohimosta hikisten ja tulehtuneiden massojen leipomiseen vaan siksi, että palkka on kohtalaisen hyvä. Myös ammatin status on ällistyttävä ottaen huomioon, että työ sinänsä on elävien raatojen syynäämistä. Paitsi patologilla.

Vittuako mua kiinnostaa kiinnostaako sua, mutta itseäni kiinnostaa. Harhaa muutenkin tuo ammattikysymys. Samalla tavalla lääkäreissä on asiattomia tyyppejä töissä.

250/708 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei haittaa riisuutua. Kerran eräs nuori naislääkäri punasteli kuunnellessaan mun keuhkoja ja sydäntä. Olen kuitenkin aina saanut asiallista kohtelua.

Jos nyt jotain pitää mainita niin lapsemme synnyttyä sain vauvan kenguruhoitoon paitani alle. Silloin hoitajat kävivät kurkkaamassa paitani sisään, että vauvalla on varmasti hyvä asento. Ei siinä mitään, ok, hyvä että pitävät huolta vauvasta. Mutta siellä kävi luultavasti kaikki osaston työvuorossa olevat hoitajat vuorotellen.

Even if there was a hand, it was the hand of God -Diego Maradona

Vierailija
251/708 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä riisun jo apteekissa ja kummasti tuijottavat.

Vierailija
252/708 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli muuten tästä ketjusta mieleen, kun kerran autokolarin jälkeen olin sairaalassa, niin sain vaan sellaisen leikkauspaidan. Siinä sitä sitten peppu vilkkuen menin käytävällä kahville ja syömään. Koko aikana en saanut kunnon vaatetta vaikka 4 päivää siellä olin. Kaverit kyllä vähän ihmettelivät.

Vierailija
253/708 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riisun. Viimeksi kun olin lääkärissä niin päälläni olivat urheiluliivit jotka piti nekin riisua jotta keuhkojen kuuntelu onnistuu.

Olen työskennellyt 13 vuotta lääkärinä, enkä ole ikinä joutunut pyytämään naisia riisumaan urheiluliivejä keuhkojen tai sydämen kuuntelun takia. Yleensä kehotan heitä vain hieman nostamaan kangasta niin, että stetoskooppi mahtuu alle. Näin meitä myös lääkiksessä ohjeistettiin tekemään, ja tämä on usein myös potilaalle se mukavampi vaihtoehto. Tiedän, että monet miespuoliset kollegani tykkäävät riisuttaa naisia turhankin usein, mutta tämä on harvoin tarpeellista. Mikäli lääkäri pyytää uudestaan sinua riisumaan liivit keuhkojen kuuntelun takia, sinulla on täysi oikeus pyytää häneltä perustelua siihen.

Toki esimerkiksi gynekologista tutkimusta tehtäessä housut täytyy tietenkin riisua, ja rintoja tutkiessa liivejä ei saa jättää päälle, mutta täysin alasti potilasta ei tarvitse näissäkään tapauksissa riisua. 

Olen harkinnut väitöskirjan aiheeksi potilaskokemusta, ja minua kiinnostaisikin kuulla ihmisten omia tarinoita siitä, onko joskus esimerkiksi kokenut olonsa erityisen epämukavaksi lääkärin vastaanotolla, onko siihen sisältynyt turhaa riisuttamista, karkeaa kielenkäyttöä, oireiden vähättelyä tai välinpitämättömyyttä. Olen aina pitänyt tärkeänä, että potilas tuntee itsensä arvokkaaksi myös lääkärin vastaanotolla, ja ettei hän koe oloaan vaivautuneeksi tai nöyryytetyksi.

Vierailija
254/708 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yksikään lääkäri pyytänyt riisumaan, ellei tutkittavana ole vagina. Ja silloin olen housut riisunut, ymmärrettävästä syystä...

Vierailija
255/708 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä hankaluus se lääkärillä riisuminen nyt on kun naisilla tuppaa vaatteet muutenkin lentelemään tuiki tuntemattomienkin seurassa pois alta aikayksikön.

Kyllä itsensäpaljastelijoista suurin osa on miehiä.

Tai sitten kommenttisi perusteella liikut todella erikoisissa piireissä ja sinulla on oudosti vääristynyt maailmankuva.

Vierailija
256/708 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän riisumaan itse. Teen kantelun samalla kertaa.

Vierailija
257/708 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätän riisumaan itse. Teen kantelun samalla kertaa.

Jos ei anna mahtavaa kultakelloa?

Vierailija
258/708 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan, vaan vastaan siihen "enkä riisu". On lääkärikäynnit loppuneet lyhyeen.

Vierailija
259/708 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain jos lääkäri itsekin riisuu. On siten tasaveroisempaa, eikä nolota niin paljon.

Vierailija
260/708 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai riisun aina jos lääkäri pyytää. Olen ajanut myös karvat todella siistiksi. Sipaisen vähän liukkaria pimsaan ja nännin päihin ennen vastaanottoa. Jos sattuis joku kiva mieslääkäri vastaanotolle, niin tiedä mitä siitä kehkeytyy..

Kunnon emansipaatiota :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä