Mitä minä teen??? Sisko ja hänen lapset on meillä evakossa ja mies valittaa ja haluaa ne ulos!!
Mun pikkusysteri tuli lapsineen meille kun hänen avosuhde lasten isään kariutui. Samassa rytäkässä heiltä meni asunto (miehen työsuhdeasunto Hgin keskustassa) ja sossu pystyi tarjoamaan vain kämppiä jostain Vuosaaresta tai Pukinmäestä.
Niin päätettiin, että sisko tulee lapsineen meille, kun meillä on tilaa vaikka kuinka omakotitalossa. Ja mulla on seuraa, kun olen lapsen kanssa kotona.
Mut tämä ei enää sovikaan mun miehelle. Ei kuulemma ole enää omaa rauhaa, lapset riehuu kaikki illat ja syövät meidän rahoilla maksamatta mitään.
Kuinka tyhmä pitää miehen olla ettei tajua mitä he ovat juuri käyneet läpi? Sisko käy 3 kertaa viikossa terapiassa työstämässä tätä eroa ja lapset on varmaan traumatisoituneet. Riitelevät vielä elatuksesta ym.
Siis mies haluisi heidät mieluummin johonkin Pukinmäkeen, en voi tajuta. Uhkaa lähteä itse jos sisko ei muuta. Sisko pitää nyt saada jaloilleen äkkiä ja siihen tarvitaan apua. Mitä mä voin tehdä on viettää hänen kanssa niin normaalia lapsiperheen arkea kuin mahdollista.
Mitä mä teen?
Kommentit (64)
Minne ap katosi? Miksei hän voi vastata ihan selviin kysymyksiin, kuten siihen, kauanko sisko lapsineen on loisinut heillä. Minulla on vahva epäilys, ettei kyseessä ole mikään lyhyt ajan jakso, vaan useita kuukausia. Keneltä tahansa menisi hermo, jos omassa kodissaan pitäisi sietää melskaavia penskoja. Vaikka olen nainen, heittäisin siskon ulos.
Minä teen töitä kotona ja tarvitsen keskittymisrauhaa. Ei siis tulisi kuuloonkaan, että joku olisi lapsineen pyörimässä kodissani.
Minä luulen, että siskoasi auttaisi omasta elämästä vastuun ottaminen. Sisko tuskin pystyy jäämään kotiin, jos tilanne on noin haastava ex-miehen kanssa. Kannattaa siis heti olla yhteydessä työnantajaan, ja kysyä milloin voisi palata töihin.
Siskosi pitäisi tällä hetkellä saada ihan kohtuullista vanhempainrahaa, jos on ollut hyvä palkkaisissa töissä. Kantakaupungista saa vuokrattua kaksion tonnilla. Sellaisessa voi hyvin asua sen aikaa kun taloudellinen tilanne selkiytyy.
Ihanaa, että olette tarjonneet apua ja apua kannattaa antaa jatkossakin. Siskosi pitäisi kuitenkin päästä rakentamaan uutta arkea kolmin lasten kanssa.
Huhuu ap, taidat sitten olla trolli.
Totta kai sinun perheesi majoittaa ja auttaa sisaresi perhettä akuutin kriisin yli. Kun tilanne tasoittuu, niin keskustelette ja sovitte, miten eteenpäin mennään. Kyllä perheen kuuluu auttaa.
Kuka normaali järkinen, joka ei ole rapajuoppo, haluaisi jonnekin Rastilan slummiin?