Mitä minä teen??? Sisko ja hänen lapset on meillä evakossa ja mies valittaa ja haluaa ne ulos!!
Mun pikkusysteri tuli lapsineen meille kun hänen avosuhde lasten isään kariutui. Samassa rytäkässä heiltä meni asunto (miehen työsuhdeasunto Hgin keskustassa) ja sossu pystyi tarjoamaan vain kämppiä jostain Vuosaaresta tai Pukinmäestä.
Niin päätettiin, että sisko tulee lapsineen meille, kun meillä on tilaa vaikka kuinka omakotitalossa. Ja mulla on seuraa, kun olen lapsen kanssa kotona.
Mut tämä ei enää sovikaan mun miehelle. Ei kuulemma ole enää omaa rauhaa, lapset riehuu kaikki illat ja syövät meidän rahoilla maksamatta mitään.
Kuinka tyhmä pitää miehen olla ettei tajua mitä he ovat juuri käyneet läpi? Sisko käy 3 kertaa viikossa terapiassa työstämässä tätä eroa ja lapset on varmaan traumatisoituneet. Riitelevät vielä elatuksesta ym.
Siis mies haluisi heidät mieluummin johonkin Pukinmäkeen, en voi tajuta. Uhkaa lähteä itse jos sisko ei muuta. Sisko pitää nyt saada jaloilleen äkkiä ja siihen tarvitaan apua. Mitä mä voin tehdä on viettää hänen kanssa niin normaalia lapsiperheen arkea kuin mahdollista.
Mitä mä teen?
Kommentit (64)
Nyt en ihan ymmärrä. Onko Vuosaari ja Pukinmäki muka niin huonoja alueita ettei niissä voi asua? Höpö höpö. Sinne vaan. Pukinmäkihän on vielä ihan jees verrattuna naapuriinsa Malmiin.
Sossuhan tunnetusti tarjoaa kämppiä rikkaille ekonomeille. Miksi ihmeessä rikas siskosi meni sossuun eron jälkeen. Eihän sieltä rikas saa apuja? Toisin kuin luulit, eron yhteydessä naiset eivät muuta lapsineen sossun kustantamiin vuokraluukkuihin epämääräisille alueille.
Vierailija kirjoitti:
Milloin asunnonvälitys siirtyi sossuun? En ole kuullut minäkään tästä..
Juu mullekki ihan uus juttu! Ja jos on omaa fyffee, niin sossu ei tee yhtään mitään. Olisko sisko edes naimisissa? Jos oli niin asianajaja hoitamaan hommia. Jos ei, niin voivoi, elarit saa sit kelan kautta jos mies ei vapaaehtosesti mitään maksa.
Oliko se kämppä missä siskosi asui miehen omistama? Vai miten se kämppä on myyty ja rahat tuhlattu? Tuon sotkun selvittämiseen saattaa mennä vaikka kuinka kauan aikaa, varsinkin jos mies haraa vastaan.
Miksei siskosi maksa mitään ruuasta? Mutta terapiaan kyllä on varaa.
Siis kertauksen vuoksi:
- Siskoni on vanhempainvapaalla. On sopinut töissä, että jää kotihoidontuelle.
- Siskollani on omaisuutta mutta se pitäisi realisoida. Lisäksi on nämä autot ja veneet, jotka ovat yhteisiä miehen kanssa.
- Kun ero tuli, sisko muutti minun luokseni. Samalla selvitettiin, olisiko mahdollista saada jotain hätämajoitusta tms sossun kautta. Ei kuulemma ollut, koska asui meillä. Vuokrakämppää olisi löytynyt sitten viikon päästä Rastilasta ja Pukinmäestä tai jostain. No sinne hän ei halunnut kaksioon asumaan ilman autoa, tukiverkkoa tai mitään.
- Sisko käy terapeutilla, jonka meidän isä kait maksaa. Kävi ennen pariterapiassa miehen kanssa, jonka maksoivat itse.
Kyse ei ole nyt siitä, että kukaan tarvitsisi sossusta rahaa, vaan sitä että siskon täytyy saada asua meillä, kunnes saa elämänsä kuntoon. Ap
Vierailija kirjoitti:
Oliko se kämppä missä siskosi asui miehen omistama? Vai miten se kämppä on myyty ja rahat tuhlattu? Tuon sotkun selvittämiseen saattaa mennä vaikka kuinka kauan aikaa, varsinkin jos mies haraa vastaan.
Miksei siskosi maksa mitään ruuasta? Mutta terapiaan kyllä on varaa.
Heidän yhteinen koti oli miehen työsuhdeasunto. Mieskään ei asu siellä enää, ei mitään tietoa missä huonekalut ym ovat.
Se kämppä Punavuoressa, joka myytiin, oli siskon oma. Niillä rahoilla ostettiin auto ja vene. Ei myöskään tietoa missä ne nyt ovat. Ovat kuitenkin ilmeisesti siskon nimissä.
Hän on toipumassa vaikeasta erosta, tai oikeastaan vasta käymässä sitä läpi. Ei voi vaatia, että hän hoitaa talousasioita kuin joku robotti. Ensin pitää hoitaa sielua ja saada se puoli kuntoon.
Haluan nyt pitää minun pikkusisareni minun luona enkä missään surullisessa vuokrakämpässä. Että minun mies ei ymmärrä tätä kertoo kyllä hänestä paljon.
Ja tässä tilanteessa on kyllä tosi pikkusieluista valittaa jostain ruuasta. Yksi hento nainen ja kaksi lasta ei syö kuin muutamalla satasella kuussa. Saman verran mun mies ostaa solmioita kuussa. Ap
Lompakkoloisen reality check. Pukinmäkeen vaan, loppuu se miehen rahoilla Kaartinkaupungissa loisiminen. Tokihan tuo varmaan varastaa muhkeat elarit mutta on se karua kun joutuu rahvaiden joukkoon muuttamaan.
Minä laittaisin sekä akan että siskonsa pihalle. Vaikka keksittyhän tämä tarina on.
Laita se sisaresi elämänhallintakurssille. Ja sen jälkeen voi hankkia uuden avomiehen ja taas pari muksua lisää... Leikki leikkinä.
Miksi ihmeessä hän myi sen oman asutonsa. Olisi vuokrannut sen ja nyt olisikin oma katto pään päällä....Avomiehen kanssa ei oikeasti voi hankkia yhteistä omaisuutta. Kaikki pitäsi olla jomman kumman nimissä.
Olen nainen, mutta siitäkään huolimatta en ottaisi siskoa tai ketään muutakaan sukulaista meille loisimaan, vaikka tilaa olisi kuinka. Jos jostain syystä ottaisin muutamaksi viikoksi, niin laittaisin maksamaan ruoat, veden, sähkön ja vuokran käyttämistään tiloista. Nyt ap. ilmeisesti maksattaa nämä juoksevat kulut miehellään ja sitten vielä ihmettelee kun mies haluaa loiset pois heidän talostaan. Kaikki sympatia miehelle. Ja sieltä Rastilasta muuten kulkee metro Helsingin keskustaan.
Miksi pitäisi saada loisia teillä? Jos olisin miehesi, heittäisin ulos sekä sinut, että sisaresi pesueineen. Joopa joo, eiväthän he syökään kuin muutamalla sadalla eurolla kuukaudessa. Minulle tuollainen on kuule ihan valtavan suuri summa. Jo satanen tai pari olisi liikaa taloudessani.
Kannattaa olla tarkkana, kun majoittaa nuorta siskoa kotiinsa. Mies voi pian tykästyä ekonomiin. Saat syyttää sitten itseäsi. Mieskin jo ilmoittanut ettei tämä ole hyvä juttu. Voi jo mielessään miettiä vaihtoa nuorempaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sossu ei kyl tarjoa mitään kämppiä, et sillee....
No kyllä vaan laittaa kaupungin vuokrajonossa kiireelliseksi. Sori, että me ei olla niin totuttu asioimaan näiden viranomaisten kanssa. Koska me pidetään huoli toisistamme PERHEESSÄ. Mitä mun mies ei nyt ymmärrä.
Meillä on kolme vierashuonetta tyhjinä ja leikkihuone 7 kk vauvalle. Kyllä yksi sisko ja kaksi serkkua tänne sopii. Ap
Pidä huolta myös miehestäsi ja kuuntele myös häntä - ettei teitä sitten kohta ole kahta siskosta jotka eivät halua muuttaa Vuosaareen sissin kämppään...
Tilanne voi olla oikeasti aikanraskas miehellesi. Moni meistä kaipaa omaa rauhaa ja hänelle siskosi on paljon enemmän vieras talossa kuin sinulle. Istukaa aikuiset pöydän ääreen ja sopikaa miten sisko 'maksaa' oman osuutensa asumisesta - esim laittamalla ruokaa ja siivoamalla ja pesemällä auton tmv - en minäkään haluaisi että meidän elatusvelvollisuus kasvaisi yhtäkkiä kolmella kun miehen sisko olisi keskellä eroa.
Miehelläsi on oikeus sanoa, ettei tämä nykytilanne toimi ja edellyttää jotain selkeää aikataulua ja sopimusta siitä, ettei tilanne vaan jatku 'ikuisesti'
Vierailija kirjoitti:
Mun pikkusysteri tuli lapsineen meille kun hänen avosuhde lasten isään kariutui. Samassa rytäkässä heiltä meni asunto (miehen työsuhdeasunto Hgin keskustassa) ja sossu pystyi tarjoamaan vain kämppiä jostain Vuosaaresta tai Pukinmäestä.
Niin päätettiin, että sisko tulee lapsineen meille, kun meillä on tilaa vaikka kuinka omakotitalossa. Ja mulla on seuraa, kun olen lapsen kanssa kotona.
Mut tämä ei enää sovikaan mun miehelle. Ei kuulemma ole enää omaa rauhaa, lapset riehuu kaikki illat ja syövät meidän rahoilla maksamatta mitään.
Kuinka tyhmä pitää miehen olla ettei tajua mitä he ovat juuri käyneet läpi? Sisko käy 3 kertaa viikossa terapiassa työstämässä tätä eroa ja lapset on varmaan traumatisoituneet. Riitelevät vielä elatuksesta ym.
Siis mies haluisi heidät mieluummin johonkin Pukinmäkeen, en voi tajuta. Uhkaa lähteä itse jos sisko ei muuta. Sisko pitää nyt saada jaloilleen äkkiä ja siihen tarvitaan apua. Mitä mä voin tehdä on viettää hänen kanssa niin normaalia lapsiperheen arkea kuin mahdollista.
Mitä mä teen?
Muuten hyvä provo, mutta sossu ei tarjoa asuntoja.
Voisit sopia siskosi kanssa, että annatte vuoron perään bebaa miehellesi. Siskosi ja miehesi välit paranisivat varmasti ja kyllähän siskokset muutenkin jakavat asioita keskenään. Se voisi olla siskollesikin hyvää terapiaa ja auttaisi häntä jättämään taakseen kariutuneen suhteen.
Anteeksi, mutta mikä tässä olikaan ongelma? Odottaako sun sisko asuntoa Eirasta, kun ei tarjotut asunnot kelpaa? Eipä sun miehen mielipiteillä taidan muutenkaan olla merkitystä, kun tätä lukee. Kyllä muakin vituttaisi, jos mun puolisko majoittaisi sukulaisia jotka ei edes ole lähdössä, kun pitää odottaa sitä THE asuntoa.
Ilmeisesti ap odottaa, että mies ostaa sitten myös vuoren kokoisen kasan joululahjoja tämän toipujan ja loisijan lapsille. Miksei ap ole ottanut kantaa asumiskustannuksiin. Kuten täällä on jo todettu, maksavat sähkö ja vesikin jotain ja kulutus on kyllä reippaasti kovempi, kuin kahdella aikuisella. Lisäksi ruoka jne. kJoulut. Kerrohan nyt jo ap. kuka ne maksaa? Siskosi vai miehesi? En lainkaan ihmettele, jos miehesi on kiukkuinen, jos hän joutuu kustantamaan ylimääräiset kulut vielä sen lisäksi, että joutuu kuuntelemaan ja katselemaan siskon lasten melskaamista iltaisin.
Näin. Ap:n on turha syöttää meille mitään sellaista, että joku saisi yhteiskunnan varoilla terapiaa kolmesti viikossa avioeron vuoksi. Ei tapahdu oikeassa elämässä.