Omituisimmat asiat ja tavat, joilla ihmiset yrittävät kiillottaa sädekehäänsä
Mitä sellaisia omituisia tapoja tai asioita lähipiirisi ihmisillä on, jotka ovat heidän mielestään jotenkin todella tärkeitä ja nostattavat omaa arvoa muiden silmissä?
Kommentit (470)
Maailman kauheuksilla mässäily, esimerkiksi jatkuvat "Ainakin 20 on nyt taas tänään kuollut pommituksissa, rauhaa Syyrian lapsille" facebook-päivitykset ja juttujen jakaminen henkilöltä, jolla ei ole aiheeseen mitään kosketuspintaa. Sama tyyppi kääntää muutenkin kaikki asiat itseensä alleviivaamalla omaa ahdistustaan milloin vähemmistöjen oikeuksista, milloin lapsenmurhista, ja on omasta mielestään poikkeuksellisen valveutunut kansalainen kun jakaa Iltalehden luetuimpia juttuja facebookissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nuo lauseet "siis mä en ymmärrä miten joku voi..." ovat usein vain tapa sanoa "minä teen oikein sinä väärin" tai "minä olen parempi ihminen". Se on sellaista naamioitua v*ttuilua, tuomitsemista ja pätemistä. Ja jos tätä ei kykene ymmärtämään, luultavasti tekee sitä itsekin :D.
No, minun inhokkini ihmisten tavoissa on olettaminen, se että oletetaan toisten naamioivan sanoja, ilmeisesti siten miten itse ne naamioisi. Mutta tämä menee jo ohi ketjun aiheesta.
Minä olen usein ymmälläni toisten tekemisistä, mutta se ei ole vittuilua tai sädekehäni kiillotusta.
Itsekin olen monesti ymmälläni toisten tekemisistä. Mutta pidän joko suuni kiinni tai, jos henkilö on läheinen niin voin esim. suoraan kysyä miksi toinen päätyi johonkin ratkaisuun tms. Mutta tollanen että vertaillaan toisten valintoja omiin ja tuomitaan. "Minä en ymmärrä miksi teit noin, itse en ainakaan olisi tehnyt." Eihän se ole muuta kuin itsensä jalustalle nostamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisilla työpaikoilla aamuvirkkuus on suurta ja ainoa oikea tapa elää – kun ilmestyy ensimmäisenä liukuvan työajan työpaikalle, on paljon parempi ja tehokkaampi kuin muut. Pelkkä läsnäolo työpaikalla on suuruutta, etätyöthän eivät ole oikeaa työtä. Jos onnistuu hankkimaan tukielinvaivan istua tönöttämällä paikoillaan epäergonomisesti ja asiallisen näköisesti kaikki ketarat säännöllisissä 90 asteen kulmissa, niin sitten vasta sankari onkin.
Niin totta, onneksi nykyään monella nykyaikaisella työpaikalla ymmärretään joustotyön edut ja naureskellaan näille jotka istuu kuin tatti peukku perseessä omalla työpisteellään ja kyttäävät muiden menemisiä ja tulemisia. Edellisessä työpaikassani oli iso avokonttori ja sinne mahtui useampia näitä aamuvirkkuja, no kilpailivat sitten keskenään kuka tulee aikaisimmin, ja ekana tullut keitti aina kahvit ja laittoi pannuun keltaisen lapun "keitetty 05.30". Kyllä saatiin hyvät naurut monesti.
Meidän uusi esimies on juuri tällainen. Hänen mielestään töissä tulee olla viimeistään kahdeksalta, ja jos tulee myöhempään, niin on laiska, työhaluton ja kaikin puolin kelvoton. Meillä on liukuva työaika, eli töihin voi tulla klo 6-10, mutta jos saapuu kahdeksaa myöhempään, niin alkaa armoton kuittailu ja vihjailu tyylin "olitkos eilen juhlimassa, pitäisikö sinut puhalluttaa, oletkos työkykyinen" jne.
Pomolla on myös tapana pitää ylimääräisiä aamupalavereja n. kahdeksan aikaan kaikille paikalla oleville, ja sen jälkeen lähettää passiivisaggressiivinen sähköposti kokouksen aiheista myöhempään tuleville. Otsikkona on yleensä että "Niille jotka eivät vaivautuneet paikalle". Aargh!
ohis kerro lisää työpaikasta, jossa on liukuva työaika 8-10? Useimmiten liukuma on 8-9. Henkilö joka tulee liukuman puitteissa toimistolle klo 9 ja lähtee klo 16 säännöllisesti aiheuttaa ärtymystä muissakin kuin esimiehessään.
Vierailija kirjoitti:
Sairaana töissä oleminen. Oli niin kova päänsärky etten nähnyt mitään/oksensin aamulla/39 astetta kuumetta/tuberkuloosi mutta tulin töihin yskimään kaikkien muiden näppäimistölle. Pitäisikö tuosta kehua? Tyhmyyttä minun mielestäni ja varmaan helvetin hyvää työnjälkeä.
Tähän päälle vielä kunnon uhriutuminen siitä, että kyllä tämä henkilö mielellään jäisi vain kotiin makaamaan, mutta kun ei vaan pysty, kun töissä syntyisi hirveä kaaos. Mukava kuitti niitä oikeasti suosiolla sairastelevia kohtaan - selvästikin firma selviäisi kokonaan ilman heidän työpanostaan, kun voi olla päivän tai pari poissa ilman mitään ongelmaa.
Varmaan tulisi pienenä järkytyksenä se, ettei firma joutuisikaan konkkaan, vaikkei yksi keskitason pikkumanageri olisikaan yhtenä päivänä tavoitettavissa. On ne hautausmaatkin täynnä korvaamattomia työntekijöitä.
Vierailija kirjoitti:
En tarkoita absolutistit mutta esim. ihmiset, joille vaikka omilla kutsuilla kaataa viiniä ja nämä jättävät vaikka osan juomatta vedoten siihen etteivät hirveästi juo alkoholia. Tai sitten, jos ollaan baarissa niin tekevät kauhean numeron siitä etteivät oikeastaan hirveästi juo alkoholia ja haluavat tilata alkoholittoman drinkin.
Tai sitten jos mennään ravintolaan niin pitää jo etukäteen tehdä kauhea mekkala, että miten ei itse ainakaan juo mitään.
Siis miksi tätä omaa juomattomuutta pitää kovaan ääneen julistaa, tuskinpa siinä on kyseessä mikään muu kuin oman sädekehän kiillotus.
Tästä on myös se toinen ääripää. Nimittäin ihmiset jotka eivät yksinkertaisesti voi hyväksyä sitä että kaikki eivät juo. Minä en ole vuosiin käyttänyt alkoholia kuin satunnaisesti. En tee asiasta numeroa, koska se ei ole minullekkaan sen kummempi. Voin juoda baarissa limpparia ja silti pitää hauskaa.
Mutta sitten on tämä reippaasti alkoholiin päin menevä sakki, jotka kovaan ääneen kaakottavat että etkö sä taaskaan juo, ota olut, otetaan shotit, haetaan viinaa. Eihän ihminen nyt voi hauskaa pitää ilman viinaa. Koko h*lvetin ilta pitää selittää kerta toisensa jälkeen että ei kiitos. Miksi, miksi et ota, ota edes yksi, aina voi yhden ottaa.
Että ehkä se nyt ei mikään saavutus kuitenkaan ole elämässä, kuka on eniten kännissä (eli kenellä on hauskinta) tai kuka pystyy juomaan eniten tequilaa illan aikana, vaikka saahan siitäkin ylpeä olla jos siltä tuntuu.
Mua kanssa ärsyttää nää, jotka pätevät omalla terveydellään ymmärtämättä, että sairaus rajoittaa ja ei ole todellakaan kivaa. Eli empatiakyvyttömät.
Tulee todella surullinen olo lukea tällaisia, kun itse on sairas. En kuitenkaan kerjää sääliä, mutta peruselämään kuuluu muiden ihmisten huomioon ottaminen. Sairas ei vaan kykene aina sopeutumaan ilman suurta kärsimystä ja kotiinkaan ei ole kiva vetäytyä. Moni kuitenkin tekee niin ympäristön ymmärtämättömyyden takia. :(
Suvussani on outo kilpavarustelu käynnissä autojen suhteen. Mitä hienompi ja kalliimpi auto= sitä parempi ihminen. Itse en tällaiseen naurettavuuteen osallistu, vaikka minulle usein vihjaillaan että "eikö sulla oo jo monta vuotta ollut tuo auto" :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tarkoita absolutistit mutta esim. ihmiset, joille vaikka omilla kutsuilla kaataa viiniä ja nämä jättävät vaikka osan juomatta vedoten siihen etteivät hirveästi juo alkoholia. Tai sitten, jos ollaan baarissa niin tekevät kauhean numeron siitä etteivät oikeastaan hirveästi juo alkoholia ja haluavat tilata alkoholittoman drinkin.
Tai sitten jos mennään ravintolaan niin pitää jo etukäteen tehdä kauhea mekkala, että miten ei itse ainakaan juo mitään.
Siis miksi tätä omaa juomattomuutta pitää kovaan ääneen julistaa, tuskinpa siinä on kyseessä mikään muu kuin oman sädekehän kiillotus.
Tästä on myös se toinen ääripää. Nimittäin ihmiset jotka eivät yksinkertaisesti voi hyväksyä sitä että kaikki eivät juo. Minä en ole vuosiin käyttänyt alkoholia kuin satunnaisesti. En tee asiasta numeroa, koska se ei ole minullekkaan sen kummempi. Voin juoda baarissa limpparia ja silti pitää hauskaa.
Mutta sitten on tämä reippaasti alkoholiin päin menevä sakki, jotka kovaan ääneen kaakottavat että etkö sä taaskaan juo, ota olut, otetaan shotit, haetaan viinaa. Eihän ihminen nyt voi hauskaa pitää ilman viinaa. Koko h*lvetin ilta pitää selittää kerta toisensa jälkeen että ei kiitos. Miksi, miksi et ota, ota edes yksi, aina voi yhden ottaa.
Että ehkä se nyt ei mikään saavutus kuitenkaan ole elämässä, kuka on eniten kännissä (eli kenellä on hauskinta) tai kuka pystyy juomaan eniten tequilaa illan aikana, vaikka saahan siitäkin ylpeä olla jos siltä tuntuu.
Se on kyllä tosiaan toisenlainen ääripää ja näköjään siitäkin saadaan sädekehän kiilloitus. :-D en tiedä onko se kuka juo eniten kuitenkaan sädekehän kiilloitusta, varsinkaan enää aikuisten kesken. Itse en ole ainakaan törmnnyt tähän. Mutta toki näitäkin tapauksia varmasti on.
Mun lähipiirissä yksikään ei päde millään, mulla on fiksuja ja älykkäitä ystäviä. Sen sijaan töissä muutama vähemmän älykäs yrittää päteä milloin milläkin asialla, mutta niitä nyt ei tarvitse noteerata eikä niiden juttuja kuunnella.
Liikuntaharrastajat, joilla on paikat pskana, eivätkä koskaan hoida itseään kuntoon. Sitä sitten kerrotaan miten taas on oltu hammasta purren käsi kantositeessä 30 kilsan lenkillä, vaikka jalkapöydässä on rasitusmurtuma ja penikkatauti kestänyt vuoden. Lääkäriin ei mennä, koska "se kuitenkin määräisi liikuntakieltoa, enkä mä pystyisi vaan makaan sohvalla".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisilla työpaikoilla aamuvirkkuus on suurta ja ainoa oikea tapa elää – kun ilmestyy ensimmäisenä liukuvan työajan työpaikalle, on paljon parempi ja tehokkaampi kuin muut. Pelkkä läsnäolo työpaikalla on suuruutta, etätyöthän eivät ole oikeaa työtä. Jos onnistuu hankkimaan tukielinvaivan istua tönöttämällä paikoillaan epäergonomisesti ja asiallisen näköisesti kaikki ketarat säännöllisissä 90 asteen kulmissa, niin sitten vasta sankari onkin.
Niin totta, onneksi nykyään monella nykyaikaisella työpaikalla ymmärretään joustotyön edut ja naureskellaan näille jotka istuu kuin tatti peukku perseessä omalla työpisteellään ja kyttäävät muiden menemisiä ja tulemisia. Edellisessä työpaikassani oli iso avokonttori ja sinne mahtui useampia näitä aamuvirkkuja, no kilpailivat sitten keskenään kuka tulee aikaisimmin, ja ekana tullut keitti aina kahvit ja laittoi pannuun keltaisen lapun "keitetty 05.30". Kyllä saatiin hyvät naurut monesti.
Meidän uusi esimies on juuri tällainen. Hänen mielestään töissä tulee olla viimeistään kahdeksalta, ja jos tulee myöhempään, niin on laiska, työhaluton ja kaikin puolin kelvoton. Meillä on liukuva työaika, eli töihin voi tulla klo 6-10, mutta jos saapuu kahdeksaa myöhempään, niin alkaa armoton kuittailu ja vihjailu tyylin "olitkos eilen juhlimassa, pitäisikö sinut puhalluttaa, oletkos työkykyinen" jne.
Pomolla on myös tapana pitää ylimääräisiä aamupalavereja n. kahdeksan aikaan kaikille paikalla oleville, ja sen jälkeen lähettää passiivisaggressiivinen sähköposti kokouksen aiheista myöhempään tuleville. Otsikkona on yleensä että "Niille jotka eivät vaivautuneet paikalle". Aargh!
ohis kerro lisää työpaikasta, jossa on liukuva työaika 8-10? Useimmiten liukuma on 8-9. Henkilö joka tulee liukuman puitteissa toimistolle klo 9 ja lähtee klo 16 säännöllisesti aiheuttaa ärtymystä muissakin kuin esimiehessään.
Aika monessakin paikassa tuo on mahdollista. Minusta pitäisi maksaa palkaa ennemmin työsuorituksista kuin siitä, kuka eniten lojuu työpaikalla koneensa ääressä muita kytäten ja mitään itse aikaansaamatta. Työajat voisi monessakin työssä heittää romukoppaan ja palkita ne, jotka ovat tehokkaita ja saavat tulosta lyhimmässä ajassa.
Minua on aina ärsyttänyt suunnattomasti ihmistyyppi, joka laukaisee flunssaa potevalle pää itsetyytyväisyydestä pullistellen, että "Minäpä en ole koskaan sairaana."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs julkkisnainen joka on tunnettu mm.salapanoilusta,rattijuoppoudesta,lukuisista kauneusleikkauksista,pettämisestä ja väkivallasta yrittää valkopestä mainettaan leikkimällä urheilijaa ja mainostamalla kaikenmaailman superfoodeja ja vitamiinipillereitä.
Ei mene läpi minulle, mutta valitettavasti pikkutytöille ja muuten älyrajoitteisille kyllä.Kuka? Tai edes minkä alan julkkis?
Veikkaan, että viitattiin naiseen jonka sukunimi kääntyy Real Leaf ;)
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outo_lintu kirjoitti:
Itse asiassa välillä nolostun, kun toiset sitten puhuvat noista muista ohjelmista ja olettavat minunkin tietävän - vaikkapa sen BB-Nikon (en muuten oikeasti tiedä).
Mutta sun piti tässäkin vielä vähän päteä sillä että "et ihan oikeesti tiedä".
Ei tuo ollut pätemistä vaan toteamus.
Ohis
Itse ajattelen, että ihmisillä on aina aikaansa liittyvä kulttuuri ja yksi junttiuden muoto on eristää itsensä sen jostakin osasta tyyliin "mua nyt vaan ei kiinnosta". Minusta olisi outoa, että elämästä, ihmisistä ja maailmasta kiinnostunut ihminen ei tiedä nykykulttuurinsa ilmiöitä.
En minäkään jaksa BBtä ja Hottiksia varsinaisesti seurata, mutta pitäisin itseäni kyllä täysin tietämättömänä tollona, ellen edes tietäisi, mistä puhutaan. Ja ei Hottiksien katsominen estä minua katsomasta Avaraa luontoa.
Hottiksia sinä tuijotat illasta toiseen. Avaraa luontoa ole tullut telkasta 20 vuoteen. Kuvastaa hyvin tuota dokumenttiesi katsomista, eli et katso.
Hahhaaa näkee kyllä, kuka ei varmaan tiedä, miltä kanavalta se YLE edes tulee. Voit kuule ihan tarkistaa, katso vaikka huomenna itse, näet neljännen osan Kanadan villistä luonnosta. Sinä pääsit nyt kyllä ykkösluokkaan ihmisistä, jotka yrittävät kiillottaa sädekehäänsä "tietämällä" asiota.
Vierailija kirjoitti:
Paremmat Ihmiset jotka muistavat aina mainita että eivät KOSKAAN ole katsoneet BB:tä/Salkkareita/lukeneet Seiskaa jne. Eivät KOSKAAN. Katsovat tv:stä aina vaan ajankohtaisohjelmia ja avaraa luontoa. Kummasti kuitenkin sitten tietävät kuka on BB-Niko.
Mun mies! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen, joka matkustelee ahkerasti kaukomaita myöden, on haljeta omaa pyhyyttään, kun ostelee heviosastolla kolhiintuneita vihanneksia/hedelmiä, niitä jotka eivät muille kelpaa. Luonto säästyy!
Niin, että jos yksi elämäntapa on haitallinen, niin elä nyt saatana yritä ainakaan muuten elää ekologisemmin? :D
Lentäminen on vain niin omaa luokkaansa saastuttavuudessa että kyllähän se nyt vähän vesittää koko ekologisen elämäntavan ideaa. Vähän kuin ajattelisi että ei ne öljytankkerien uppoamiset merellä haittaa niin kauan kuin oma pihalampi pysyy puhtaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"En ikinä ostaisi 1000e laukkua joten ostan feikkilaukun kanarialta". Tajuaako nää ihmiset että yleensä se 1000e laukku on Eurooppalaista käsityötä ja se feikkilaukku jonkun huumepomon orjatyövoimatehtaan tuotos.
Paaaaitsi että ei se ihan niin mee.
Ainakin Hermèsit tehdään ranskalaisena käsityönä, mutta voi tietysti olla ettei 1000e riitä. En todellakaan ostaisi feikkejä, ennemmin vaikka tukisin kotimaista käsityötä merkittömällä tilauskäsilaukulla.
Tuttuni suvussa leveillään oikeasti tyhmyydellä, junttiudela ja alkoholiongelmilla..
Henkilö A. "mä se join itteni niin känniin taas tänä viikonloppuna että kaaduin selälleni betonirappusiin enkä ees tajunnut vuitavani verta, vitun siistiä!"
Henkilö B. "Mä se jaksan viiden lapsen keski-ikäsenä mutsina juosta diskosta toiseen ja tulla joka yö kontaten ja oksentaen kotiin aiheutten jatkuvia traumoja lapsilleni, oon niin nuorekas!" (Huom: lapset jo sijoitettu, thank god!)
Henkilö C. "Mä se en saa aamuani käyntiin ilman kuutt kaljaa ja kaks päkkiä päivässä ei riitä mihinkään"
Arvata saattaakin että henkilöt ovat samasta perheestä tulleita, elämäntapatyöttömiä. Coolein on näistä ehkä se joka joutuu sairaalaan kun sammuu vaikkapa lähes tulkoon kuoliaaksi pakkashankeen ja menettää jalkansa. Näitä känkitemmellyksiä aina muistellaan saavutuksina... Ihan sairaita ihmisiähän noi on...
Tässä on tullut jo monta kohtaa ilmi mutta erityisesti vihaan niitä jotka tulevat sairaana töihin ja mainostavat sitä nimenomaan muille. Itse sain vakavan munuaistulehduksen ja olin sairaalassa tiputuksessa, ja pois töistä pidemmän aikaa. Kollegani pyöritteli silmiä ja totesi että hän ei ollut sairaslomalla SILLOINKAAN kun äitinsä kuoli eikä silloinkaan kun oli keuhkokuumeessa. HV, mä en pysty antipioottiletku suonessa nyt vaan tulemaan töihin.
Ja joo, nämä kännisekoiluillaan loistavat. Voi jeeeeeesus. Itse en juo lainkaan, mutta käytän ns. kovia huumeita toisinaan. Eli yläkertaa eli koksua. Tämä 3-4 kertaa vuodessa. Katson säälien ihmisiä esim. sukujuhlissa jotka oksentavat kännissä ja kaatuilevat, itse kieltäydyn alkoholista mutta nappaan ne muutamat lainit kolaa ja käyttäydyn aina korrektisti.
Sairaana töissä oleminen. Oli niin kova päänsärky etten nähnyt mitään/oksensin aamulla/39 astetta kuumetta/tuberkuloosi mutta tulin töihin yskimään kaikkien muiden näppäimistölle. Pitäisikö tuosta kehua? Tyhmyyttä minun mielestäni ja varmaan helvetin hyvää työnjälkeä.