Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saisi olla kiinnostunut ulkonäöstäni

Vierailija
01.11.2016 |

Yritin tiivistää jutun otsikkoon.

Olen ihan kivan näköinen (kuulemma), mutta minulla on nuoruudesta lähtien ollut uskomus, etten saisi välittää ulkonäöstäni. Etten saisi korjata meikkiäni tai hiuksiani. Etten saisi tarkistaa peilistä, miltä näytän. Etten saisi kuvitella olevani ihan hyvän näköinen. Minun pitäisi olla syvällinen ja henkinen. Pelkästään.

Silti salaa välitän vaatteistani. Tällä viikolla terapeuttini sanoi "sinulla on meikkiä, ihosi näyttää tosi heleältä". Häkellyin täysin ja pelkäsin, että meikkoä oli liikaa. Joillakin on meikkiä joka päivä ja liikaa, miksi syyllistyin?

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille äiti sanoi jo hyvin pienenä, että "meikata pitää niin, ettei sitä edes huomaa!!!" Vuotta vanhempi siskoni oli sitä mieltä, ettei tämä koskenut häntä, mutta minun yrittäessäni meikata tuli armotonta v*ttuilua ja käsky pestä meikki pois. Jos saatiin molemmille tarkoitettuja meikkejä, niin en nähnyt niitä enää koskaan. Sisko pölli myös ne harvat kivat vaatteet jotka omistin. Oltiin tosi vähävaraisessa perheessä, joten näytin aina tosi homssuiselta.

Sisko muutti kotoa pois, kun menin lukioon. Silloin rupesi ekaa kertaa kokeilemaan mm. kulmakarvojen nyppimistä, hiusten laittoa ja sitä meikkaamista. Jos olisin aikaisemmin saanut harjoitella, en olisi näyttänyt niin tyhmältä lukiossa. Kulmakarvat oli alkuun ihan tasapaksut tai ohuet viirut, hiukset räjähtänyt Hermione- tukka ja meikit liian tummia ja pandamaisia. Nykyään en uskalla enää meikata, kun pelkään toistavani vanhat virheet. Ei ole ketään tuttua, joka voisi opettaa minulle meikkaamista. Videoista en ymmärrä nitään, jonkun pitäisi näyttää ihan konkreettisesti.

Ärsyttää. Olen sellaisenaan tosi mitäänsanomattoman näköinen, mutta taitavan meikin kera voisin kenties näyttää ihan nätiltä. En vain saa tietää sitä.

Mene Stockalla/Bodyshopissa/tavarataloissa meikkiopastukseen. Tai käy kosmetoligilla, monet ammattiopistot tekevät edullisia oppilastöitä. Kyllä apuja löytyy!

Vierailija
62/72 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin et ymmärrä meikkivideoita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajele kerrankin pillusi ja vilauta sitä terapeutille, kerro sitten meille reaktio :)

Vierailija
64/72 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajele kerrankin pillusi ja vilauta sitä terapeutille, kerro sitten meille reaktio :)

No hän ei huomaisi eroa, jos ap ei ole näyttänyt ensin majavaa.

Vierailija
65/72 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sanoiko terapeuttisi meikistä arvostellen, ettet "saisi" meikata terapiaan, vai tulkitsitko itse niin?

Vierailija
66/72 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tiedä painoani.

Vierailija
67/72 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkus alat kiinnostua. Muokkaa uskomuksiasi.

Vierailija
68/72 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihen tarvitaan vuosien terapia.

Ja tämä diagnoosi maksoi 200€.

Vuosien terapia €€€€€€€€

Vierailija
69/72 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulttuurimme, jossa itsensä rakastaminen sekoitetaan narsismiin. Mun lapsuudenkodissa myös sain kommentteja kun lapsena vaihdoin vaatteita monta kertaa päivässä. Kaikki se jää itämään. Parasta mitä voit itsellesi ja maailmalle antaa on rakastaa itseäsi täysillä.

Vierailija
70/72 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisellinen nainen on kiinnostunut ulkonäöstään.

Vierailija
71/72 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen tarvitaan vuosien terapia.

Ja tämä diagnoosi maksoi 200€.

Vuosien terapia €€€€€€€€

Mascara 15€.

Tee valintasi.

Vierailija
72/72 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisellinen nainen on kiinnostunut ulkonäöstään.

Menepä olemaan miehekäs mies sille naiselliselle naisellesi ja lopeta palstailu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän