En saisi olla kiinnostunut ulkonäöstäni
Yritin tiivistää jutun otsikkoon.
Olen ihan kivan näköinen (kuulemma), mutta minulla on nuoruudesta lähtien ollut uskomus, etten saisi välittää ulkonäöstäni. Etten saisi korjata meikkiäni tai hiuksiani. Etten saisi tarkistaa peilistä, miltä näytän. Etten saisi kuvitella olevani ihan hyvän näköinen. Minun pitäisi olla syvällinen ja henkinen. Pelkästään.
Silti salaa välitän vaatteistani. Tällä viikolla terapeuttini sanoi "sinulla on meikkiä, ihosi näyttää tosi heleältä". Häkellyin täysin ja pelkäsin, että meikkoä oli liikaa. Joillakin on meikkiä joka päivä ja liikaa, miksi syyllistyin?
Kommentit (72)
Miten niin et ymmärrä meikkivideoita?
Ajele kerrankin pillusi ja vilauta sitä terapeutille, kerro sitten meille reaktio :)
Vierailija kirjoitti:
Ajele kerrankin pillusi ja vilauta sitä terapeutille, kerro sitten meille reaktio :)
No hän ei huomaisi eroa, jos ap ei ole näyttänyt ensin majavaa.
Siis sanoiko terapeuttisi meikistä arvostellen, ettet "saisi" meikata terapiaan, vai tulkitsitko itse niin?
Senkus alat kiinnostua. Muokkaa uskomuksiasi.
Vierailija kirjoitti:
Siihen tarvitaan vuosien terapia.
Ja tämä diagnoosi maksoi 200€.
Vuosien terapia €€€€€€€€
Kulttuurimme, jossa itsensä rakastaminen sekoitetaan narsismiin. Mun lapsuudenkodissa myös sain kommentteja kun lapsena vaihdoin vaatteita monta kertaa päivässä. Kaikki se jää itämään. Parasta mitä voit itsellesi ja maailmalle antaa on rakastaa itseäsi täysillä.
Naisellinen nainen on kiinnostunut ulkonäöstään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen tarvitaan vuosien terapia.
Ja tämä diagnoosi maksoi 200€.
Vuosien terapia €€€€€€€€
Mascara 15€.
Tee valintasi.
Vierailija kirjoitti:
Naisellinen nainen on kiinnostunut ulkonäöstään.
Menepä olemaan miehekäs mies sille naiselliselle naisellesi ja lopeta palstailu.
Mene Stockalla/Bodyshopissa/tavarataloissa meikkiopastukseen. Tai käy kosmetoligilla, monet ammattiopistot tekevät edullisia oppilastöitä. Kyllä apuja löytyy!