Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luetelkaa matkakohteita jotka olivat teille PETTYMYKSIÄ! :D

Vierailija
28.10.2016 |

Minä olen reissannut todella paljon ja kaikki paikat vastanneet odotuksia, ei vielä yhtäkään pettymystä. Kiinnostaiskin kuulla mitkä paikat teille on ollu pettymyksiä, mitä odotitte, mitä saitte? Miksi olivat pettymyksiä jne :)

Kommentit (391)

Vierailija
161/391 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

N 70 matkaa tehneenä (ja muutamat työmatkat päälle) ei mikään kohde ole ollut pettymys. Ehkä siksi koska otan tosi tarkkaan asioista selville ennen reissua - majoituksesta, ihmisistä, ruuasta, nähtävyyksistä, plussista ja miinuksista. Kaikista paikoista en ole pitänyt mutta se on eri asia kuin pettymys. Muutamia paikkoja on mihin en edes halua mennä ja taas toisaalta tällekin vuodelle on tullut uusi kohde joka oli todella positiivinen yllätys.

Avoimin mielin maassa maan tavalla

Vierailija
162/391 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkakohteet eivät ole pettymyksiä, vaan niissä käynyt matkailija on se pettymys. 

Tällä pettymysmatkailijalla on joku ennakkokäsitys paikasta ja kun se ei käy toteen niin ollaan pettyneitä, tai sitten hän on muuten vaan pettynyt kun vieras kulttuuri aiheutti hänelle pettymyksen koska oma mieli ei hyväksy erilaisuutta.

Tottakai pettymys on täysin subjektiivinen tunne. Syy, miksi petytään, on ne omat odotukset, jotka ei vastaa todellisuutta. Ja tietenkin matkaoppaissa ja -kuvauksissa kaunistellaan.

Tää ketju on aika masentava, vaikka onkin kiinnostava. Ihmiset kokee matkakohteet niin eri tavoin riippuen omasta näkökulmastaan ja siitä, mitä matkalta hakee. Matkalla voi olla väärään tai oikeaan aikaan, väärässä tai oikeassa seurassa, väärällä tai oikealla asenteella ym. ym. Ja vaikka kaikki em. kohdat olisi oikein, voi matkalla siltikin sattua jotain yllättävää, esim. säät on hirveät, joku ryöstetään tai saa ultimaalisen mahataudin, jolloin matka menee enemmän tai vähemmän pieleen.

Tuskin on olemassa sellaista matkakohdetta maailmassa, jota kaikki rakastaisivat tai vihaisivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/391 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa sekin huomioon että ei ole pakko matkustaa mihinkään. Kannattaa miettiä etukäteen että mitä haluaa. Haluaako olla viikon hotellin uima-altaan reunalla tylsistyen vai jäädä kotiinsa mukavuuksien keskelle.

Jos ei käy Suomessa museoissa niin tuntuuko hyvältä mennä katsomaan niitä ulkomaille. Toki usein on ihan sama että onko pettyneenä ulkomailla vaiko kotonaan, että se että vaikka sanookin että matkakohde oli pettymys niin ei se välttämättä sitä ole ollut.

Ketjuun kaivattiin matkakokemuksia pettymyksen näkökulmasta ja hyvä niin.

Vierailija
164/391 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurghada

Vierailija
165/391 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hurghada

Varmaan tukahduttavaan kuumuuteen totutellessa menee muutama päivä.

Ehkä joku löhöilyloma jonka voisi viettää lähempänäkin euroopassa.

Vierailija
166/391 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammamet, Tunisia

Vierailija
167/391 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, minusta tämä ketju on huippu, eikä lainkaan masentava! Varsinkin kun perustellaan miksi joku kohde ei miellytä. Me ollaan niin erilaisia!

Täällä on tullut Lontoo usein esille, itse taas tiedän lähipiiristä kolme, joille Lontoo on sydämen asia ja rakkain kohde.

Mä taas rakastan Kööpenhaminaa, käyn siellä vähintään kerran vuodessa. Ja löydän sieltä sen hygge-meiningin ja päälle vielä joka kerta jotain uutta. :) ja tässä ketjussa ainakin yksi koki eri tavalla.

Mä en matkusta esim. Dubaihin, koska paikka sotii mun arvoja vastaan. Sen sijaan yhden ystäväni mielestä se on ollut yksi parhaista kohteista ja hän haluaa sinne uudelleen.

Mä oon kahlannut tän ketjun yhdeltä istumalta ja käyn säännöllisesti vilkuilemassa että onko tullut uusia kommentteja. :) Ei mun mielestä ole väärin että petytään tai että makuja on monia. Vaan se on just tän ketjunkin suola ja sokeri ja vielä se kirsikkakin. ;)

Vierailija
168/391 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista on Krakovassa? Olen menossa sinne ensi kuussa!

Vierailija
169/391 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä miten monta kertaa Dubai on mainittu ja itselleni se kuuluu ehdottomasti lempikohteisiin. Siistiä, turvallista, hyvät shoppailu mahdollisuudet, tasokkaita hotelleja ja ravintoloita. Itselleni Dubai on kaupunkikohde ei mikään auringonottopaikka mutta rahaa pitää olla jotta siellä pystyy lomastaan nauttimaan eikä tunne itseään ulkopuoliseksi kaiken luksuksen ja kimalluksen keskellä. Visuaalisesti Dubai on vaan niin kaunis ja upea ettei siihen voi kyllästyä. Paikallisitakaan ei mitään pahaa sanottavaa vaikka joku kutsuisin heitä epäystävällisiksi. Valitettavasti Dubaissa paikallinen kulttuuri on myyty rahalle ja tämä harmittaa myös monia paikallisia sillä Dubain nykyinen elämänmeno ei arvosta islamilaisia arvoja yhtään. Huumeet, alkoholi ja prostituutio ovat arkipäivää.

Vierailija
170/391 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viitasaari. Max Perttulaa tai hänen tuotteitaan ei löytynyt ja paikalliset eivät tienneet hänestä oikein mitään.

Vierailija
171/391 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bryssel! Muka Euroopan pääkaupunki. Joka paikassa likaista, haisevaa ja rumaa. Röyhkeimmät kerjäläiset mitä oon missään Euroopan kaupungissa nähnyt ja järkyttävästi kaiken maailman kodittomia ja kadulla nukkujia. Ravintoloissa huono palvelu ja kalliit hinnat.

Vierailija
172/391 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Praha kesällä yöaikaan, varsinkin joen ranta. Kyllä siinä romanttinen illuusio särkyy nopeasti, kun huomaa joka paikan olevan aivan mustanaan täynnä hämähäkkejä. Siis oikeasti, niitä on miljoonia joka puolella mihin vain katsoo: sillan karmeissa, katulampuissa ja talojen seinissä. Ja kyllä, olivat aika isoja. Hyi helkkari. Muutenkin jäi huono fiilis kaupungista, ehkä huonointa asiakaspalvelua missään.

Omg. On fobia hämähäkkejä kohtaan.

Vierailija
173/391 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon olen reissannut mutta mikään maa ei ainakaan tähän mennessä ole ollut pettymys. Päinvastoin kaikista olen tykännyt!

Vierailija
174/391 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä miten monta kertaa Dubai on mainittu ja itselleni se kuuluu ehdottomasti lempikohteisiin. Siistiä, turvallista, hyvät shoppailu mahdollisuudet, tasokkaita hotelleja ja ravintoloita. Itselleni Dubai on kaupunkikohde ei mikään auringonottopaikka mutta rahaa pitää olla jotta siellä pystyy lomastaan nauttimaan eikä tunne itseään ulkopuoliseksi kaiken luksuksen ja kimalluksen keskellä. Visuaalisesti Dubai on vaan niin kaunis ja upea ettei siihen voi kyllästyä. Paikallisitakaan ei mitään pahaa sanottavaa vaikka joku kutsuisin heitä epäystävällisiksi. Valitettavasti Dubaissa paikallinen kulttuuri on myyty rahalle ja tämä harmittaa myös monia paikallisia sillä Dubain nykyinen elämänmeno ei arvosta islamilaisia arvoja yhtään. Huumeet, alkoholi ja prostituutio ovat arkipäivää.

Paljonko suosittelet lomabudjetiksi kaikkine kuluineen viikon matkalle per henkilö? Jotta kohteesta saisi mahdollisimman paljon irti.

Vierailija
175/391 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariisi, mitä nyt sanoisin.. Ehkä talvi ei ollut se paras aika mennä, kylmää ja tuulista. Ihmiset töykeitä. Tokihan se on paikka, jossa oli paljon nähtävää ja ihmeteltävää. Homma ei oikein toiminut siellä yleisesti ottaen, jos vertaa vaikka täsmällisiin saksalaisiin. Vähän sinne päin asenne. Pitänee antaa joskus uusi mahdollisuus, ehkä keväällä tai syksyllä. 

Toinen paikka, joka ei sykähdyttänyt, mutta toisaalta ei ole ehkä turistikohde, oli Frankfurt. Bisness-kaupunki, kivoja juttuja katsoa, mutta kolme päivää riitti. Tosin lennot oli aikanaan niin halvat, että ei haitannut (99€ menopaluu)

Vierailija
176/391 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euroopan kaupungeista Ateena oli likainen ja sekava. Roomallekaan en ole erityisemmin lämmennyt, vaikka neljä kertaa olen yrittänyt. Ahdistaa se liikenteen melu, sotkuisuus ja se, että kaikkialla on samannäköistä. Kreikan saarista Santorini ei tehnyt kummempaa vaikutusta.

Vierailija
177/391 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käynyt Prahassa, Kreikassa useissa paikoissa, Hollannissa, Lontoossa, Roomassa ja tietty Virossa ja Ruotsissa. Mulla ei oo mitään huonoa sanottavaa, joka paikassa ollut hyvät ja huonot puolensa, matkat olleet hyvin onnistuneita ja voisin lähteä uudelleen mihin tahansa :)

Vierailija
178/391 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko suosittelet lomabudjetiksi kaikkine kuluineen viikon matkalle per henkilö? Jotta kohteesta saisi mahdollisimman paljon irti.

Riippuu paljon sitä mitä haluatte shoppailla vai riittääkö ns katseleminen myös haluatteko luksus merkkejä ja kultaa ja timantteja vai perus zaraa ja mangoa? Hotelli noin 200-300€ yö. Ruokaankin saa helposti sen 100€ per henkilö/päivä menemään jos käy lounaalla ja illallisella ulkona. Taksia tarvitaan myös paljon joten siihen menee kanssa rahaa. Jos lisäksi haluaa jotain aavikko safaria, vesipuistoa, golfia ym aktiviteettia niin nämä kaikki lisää. Samoin jos haluaa tehdä jotain hieman erilaista esim mennä Burj al Arabiin käymään niin viimeksi tee kuppi oli 100€. Dubaista kun puhutaan niin vain taivas on rajana miten paljon rahaa saa kulumaan ja jos yhdessä ostoskeskuksessa on se muutama sata kauppaa niin houkutuksia on paljon.

Vierailija
179/391 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prahassa häiritsi se kun tupakointi oli sallittua ravintoloissa, se ärsytti ja ahdisti vaikka itsekin olen satunnainen tupakoitsija. Muuten kyllä pidin paikasta.

Vierailija
180/391 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin oikein yllättynyt kun en törmännyt ensimmäiseenkään töykeään ihmiseen Pariisissa ja suurin osa puhuivat edes auttavasti englantia. Ruoka oli myös tosi hyvää vaikka edellisillä kerroilla se on ollut aika mitäänsanomatonta. Kannattaa oikeasti etsiä suosituksia ravintoloista sillä paikallisten paikoissa ruoka on todella hyvää vaikkakin ei mitään halpaa. Liian tiukka budjetti pilaa loman kun loman ja esim Pariisi on kallis kaupunki. Todella hyvät ostosmahdollisuudet myös!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi