Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luetelkaa matkakohteita jotka olivat teille PETTYMYKSIÄ! :D

Vierailija
28.10.2016 |

Minä olen reissannut todella paljon ja kaikki paikat vastanneet odotuksia, ei vielä yhtäkään pettymystä. Kiinnostaiskin kuulla mitkä paikat teille on ollu pettymyksiä, mitä odotitte, mitä saitte? Miksi olivat pettymyksiä jne :)

Kommentit (391)

Vierailija
121/391 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaa kaiken sen suitsutuksen jälkeen. Kallis, persoonaton ja turistirysämäinen maa jonka suosiota en pysty käsittämään verrattuna vaikka moniin muihin lähialueen maihin verrattuna. Sää, luonto, ihmiset jne. ihan ok, mutta ei mitään erityistä. Puoli vuotta jaksoin kierrellä ja se riitti.

Vierailija
122/391 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Santorini: likainen, ruuhkainen, törkyhintainen ja surkeat hotellit. Maisemat tietysti ovat upeat, mutta eivät ne nyt niiiin hienot ole, että ne hinnat olisivat muka samassa suhteessa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/391 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jamaica häämatkakohteena oli iso pettymys. Todella köyhä ja likainen. Ällöttäviä jenkkituristeja pullollaan. Tuli niin paha mieli paikallisten puolesta. Toinen tylsä oli Venetsia. Aivan uskomattoman tympeää asiakaspalvelua, täynnä turisteja. Myöskään Budapest ei innostanut, mutta se johtuu varmasti siitä, et oltiin sitä ennen viikko Balatonilla, joka oli upea.

Sen sijaan Korfun pohjoisrannoilla oltiin viime kesänä ja tykättiin hurjasti! Ihana meri, upeat rannat, kiva pikkukaupunkien tunnelma. Toki paljon turisteja, mut palvelukulttuuri oli kiva. Olen myös rakastanut New Yorkia ja Thaimaata (täällä haukutuista).

Vierailija
124/391 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milano. Tosi tylsä. Ravintolat jotenkin ihan piilossa? Ei löydetty juuri mitään hyviä. Muutenkaan ei mitään ihmeellistä. Ihmiset töykeitä.

Komppaan tätä!

Pakko tosin myöntää, että vietin siellä kolme päivää ja vielä pienten lasten kanssa. Mutta silti. Ei tullut yhtään sellaista "jes olen suurkaupungissa mitä kivaa tehdään" - fiilistä. 

Eikä riviera ainakaan Italian puolella yhtään parantanut ajatuksia Italiasta ja italialaisista. Monacossakin oli ystävällisempää palvelua kuin Milanossa vaikka ostin paikan halvimman annoksen ja turistikrääsäkaupassa hölmön laukun lapselle. Ja maksulliset rannat, sille suomalainen sanoo pahan sanan. 

Vierailija
125/391 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Thaimaa kaiken sen suitsutuksen jälkeen. Kallis, persoonaton ja turistirysämäinen maa jonka suosiota en pysty käsittämään verrattuna vaikka moniin muihin lähialueen maihin verrattuna. Sää, luonto, ihmiset jne. ihan ok, mutta ei mitään erityistä. Puoli vuotta jaksoin kierrellä ja se riitti.

Thaimaa on kyllä yksi yliarvostetuimpia kohteita. Suosio varmaankin perustuu helppouteen ja vaivattomuuteen. Voin itsekin piipahtaa, mutta en vuosittain missään tapauksessa kun miettii millaisiin paikkoihin samalla rahalla nykyään pääsee.

Vierailija
126/391 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mauritius. Ihan hirveetä paskaa, vaikka piti olla 4 tähden hotelli all inclusivella. Ruoka, juoma, hotellihuone, ranta, ihan kaikki oli surkeaa eikä läheskään sellaista mitä voisi "paratiisisaarelta" odottaa. Elämäni pahin virhe, en voi suositella kyseistä saarta kenellekään.

Vierailija
127/391 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkki, Side. Odotin rauhallista ns. nollauslomaa, mutta edes hotellialueella ei saanut olla rauhassa ilman lääpintää ja ehdottelua. Kyseessä olivat työntekijät joille tuntui olevan itsestäänselvyys, että sitä varten sinne on lähdetty; siis etsimään lomapanoja, koskee miksi muuten naiset lähtisivät lomalle tyttöporukalla.

Jäi aika huono maku suuhun myös niistä kahdesta kaverista jotka yrittivät väkisin taluttaa minut ihmisiä vilisevältä rantakadulta asuntoonsa juttelemaan rauhassa.

Vierailija
128/391 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kypros - agia napa. Koko Kypros ei tarjonnut oikein mitään.

Vierailija
129/391 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bangkok. Ruma kaupunki, eikä oikein mitään näkemisen arvoista.

Vierailija
130/391 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mauritius. Ihan hirveetä paskaa, vaikka piti olla 4 tähden hotelli all inclusivella. Ruoka, juoma, hotellihuone, ranta, ihan kaikki oli surkeaa eikä läheskään sellaista mitä voisi "paratiisisaarelta" odottaa. Elämäni pahin virhe, en voi suositella kyseistä saarta kenellekään.

Vierailija
131/391 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksa yleensäkin. Odotukset ei olleet korkealla, mutta ei myöskään niin matalalla.

Vierailija
132/391 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuuden haave Venetsia. Tympeimmät ihmiset kuin voi kuvitella. Ilmapiiri persiistä ja törkykalliskin.

133/391 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saksa yleensäkin. Odotukset ei olleet korkealla, mutta ei myöskään niin matalalla.

Saksa on yksi niistä maista, joissa reissaan usein, vähintään kerran vuodessa. Aina tykännyt, pois lukien Berlin. Kaikki toimii, järkevä hintataso, ihmiset symppiksiä (ainakin suomalaisia kohtaan), jos puhuu kieltä.

Vierailija
134/391 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prostituutio järkyttää latinalaisessa amerikassa

Vierailija
135/391 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En viihtynyt Budapestissä, vaikka yritin ajatella mahdollisimman positiivisesti. Olen matkustellut paljon kaupunkikohteissa, mutta jatkuva hälinä ja liikennekaaos ärsytti. Kaduilla oli valtavasti kerjäläisiä ja kodittomia, palvelu oli useissa paikoissa hyvin tympeää ja lopulta olin tyytyväinen, kun pääsin kotiin. Olin tosin liikkeellä pahinpaan sesonkiaikaan, joten se varmasti vaikutti osittain negatiivisesti. Ehkä annan joskus Budapestille uuden mahdollisuuden.

Sama kokemus mulla. Sitä niin paljon kehutaan ja sit on ihan hämillinen olo kun ei itse viihdykään.

Jotenkin en sen kaupungin kuuluisaa kauneutta nähnyt missään.

Halpaa siellä kyllä oli, siitä plussaa.

:o Siis häh? Minun mielestäni Budapest on täynnä aivan upeita kipsikoristein koristeltuja vanhoja taloja, parlamenttitalo kuin satulinna, kylpylä aivan upea myös. Voittaa monin verroin esim. Barcelonan, joka on Gaudin taloista huolimatta aika ruma. Jokaisessa kaupungissa on kuitenkin jotakin hyvääkin, esim. Barcelonassa juutalaisten vuori puistoineen ja köysiratoineen ja museo, jonka edessä on aivan upea ja massiivisen kokoinen Abban tahtiin sykkivä suihkulähde. Ei ollut todellakaan pettymys kumpikaan paikka!

Ihmetyttää, minkä takia ihmiset eivät ota etukäteen selvää minne ovat menossa, ja katso tarkkaan netistä mitä mielenkiintoista paikasta löytyy. Kaikkein tyhmintä on mennä kaupunkilomalle ja siellä sitten yrittää ottaa selvää, mitä nähtävää / koettavaa siellä on. Tällöin takuuvarmasti päätyy jonnekin takapihoille roskisten viereen syömään jotain kengänpohjaa tympeiden tarjoilijoiden armoille.

Vierailija
136/391 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intia; likainen, epämukava, ja ankea.

Malesia,; tylsä

Vierailija
137/391 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin Los Angeles, joka taidettiin mainita jossakin vaiheessa ketjua, oli melkoinen pettymys. Kaikkialle piti mennä autolla, ja välimatkien sekä ruuhkien takia jokaiseen pikkureissuun piti varata ainakin tunti. Eli neljän päivän reissusta aika iso osa tuli vietettyä autossa, eivätkä maisemat olleet mitään henkeäsalpaavia. Kaupunki tuntui jotenkin epäaidolta ja kolkolta, autenttinen kulttuuri ja fiilis puuttui. Tosin ei koko kaupunki ihan hirveä ollut - Venice Beachin alue oli todella viihtyisä!

Vierailija
138/391 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä petyin kans Budapestiin. Sisäänheittäjiä, kerjäläisiä ja kaupustelijoita joka paikassa. Ihmiset töykeitä ja koko kaupungissa ei mitään minua kiinnostavaa.

Los Angeles oli kans pettymys. Liian laajalle levittäytynyt, ylihehkutettu.

Vierailija
139/391 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariisi ja lontoo. Lontoossa olen käynyt muutamaan otteeseen sukulaisten takia ja pariisissa kerran.

Odotin pariisilta jotai ihanaa romantiikkaa. Mutta ihmiset olikin töykeitä ja ruoka pääosin pahaa. Englantia ei haluttu puhua. Onneksi osaan itse auttavasti ranskaa. Eiffel torni oli pettymys ja seine haisi. Louvre pitkästyttävä ja mona lisa pieni kärpäsen kakka. Media luonu täysin toisenlaisen kuvan.

Lontoo ahdistava ja kallis. Ruoka myös pahaa. Jokainen reissu on ollut osaltani pakkopullaa, joten ehkä siinä syy. Uskoisin kyllä nauttivani jossai idyllisessä kaupunginosassa kaukana keskustan hälinästä. En ole matkoillani löytänyt sitä aitoa englantilaista pubitunnelmaa, jota olen kaivannut.

Iloisia yllätyksiä olivat praha ja budabest. Iloisia ihmisiä, ihania syrjäisiä pieniä ravintoloita, auttamisen halu oli suuri ja ihmiset sosiaalia. Unkarissa moni puhui suomea ja pysäytti kadulla, että mikä kieli on noin kaunis (suomi). Molemmista kaupungeista odotin jotakin likaista ja rottia vilisevää koloa. Olivatkin tosi kauniita ja taiteellisia.

Vierailija
140/391 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dubaihin pettyneet, mikä oli pielessä?

Se että kaikki komeus ja luksus perustuu täydelliseen ihmisoikeuksien polkemiseen ja käytännössä orjatyövoiman käyttöön. Naisten arvostus nollassa, siis todellisuudessa. Auringosta kannattaa mennä nauttimaan vaikka Espanjaan tai Floridaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän