Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää nuo konmari-"uskoon" hurahtaneet tutut, jotka moralisoivat sitä...

Vierailija
28.10.2016 |

... etten heitä tarpeellista tavaraa pois, kun hekin tekevät niin. Meillä on siistiä. Lähinnä haluaisivat minut mukaan samaan "uskontoon" hehkuttamaan kuinka pää tyhjenee kuonasta kun heittää tavaraa pois... argh!

Kommentit (109)

Vierailija
101/109 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kirjaa lukemattomat: kirja kertoo kodin järjestykseen saattamisesta. Jos et ole kiinnostunut, älä kommentoi, älä tuomitse, elä omaa, jo valmiiksi riittävän mukavaa elämääsi rauhassa eteenpäin.

Ja niille joita kiinnostaa: idea ei ole heitellä tavaraa roskiin Marie Kondon määräämällä tavalla, vaan vaan ihan itse pitää päättää mitä haluaa pitää. Loput tavarat sitten menee asianmukaisesti ja fiksusti kiertoon. Kyllä, pitää siis päästää jostakin irti, sillä mikään muu ei todennäköisesti sitä kodin kaaosta, vaikeaa siivoamista ja jatkuvaa järjestelyä aiheuta, kuin liian paljon tavaraa.

Liian paljon tavaraa voi olla myös vaarallista paloturvallisuuden tai sisäilman takia, ja eipä ne kodin pikku tuholaisetkaan ennenkuulumattomia ole. Kerrostalossa siitä tavaramassasta voi olla kalliit seuraukset...

Luitko otsikon ja aloituksen? Aloittajan ongelma ei ole konmari, vaan sitä julistavat uskovaiset. Mulle ainakin on ihan sama, mistä metodissaon kyse ja mitä kirjassa sanotaan, ei kiinnosta, mutta en tykkää että kukaan konmaristi alkaa syytellä muita liian tavaran omistamisesta, jopa nimitellä hamstraajiksi niin kuin usein tuntuu käyvän.

Aloitus ei kerro konmarittajista mitään. Aloitus kertoo ap:n väärästä käsityksestä. Hänen tuttavansa eivät ole konmaristeja.

Vierailija
102/109 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen niin iloinen, että löysin konmarin! Nyt on ihana katsoa omaa kotia. Muiden tavarat ei kiinnosta yhtään, tehkööt kuten haluavat.

Minunkin on ihana katsoa omaa kotia! Ei ole ikinä ollut ongelmia hamstraamisen tai tavarapaljouden kanssa. Ja ihan ilman konmaria, hui! Taidan olla nero.

Miksi sua harmittaa se, että minä "tarvitsin" konmaria?

Harmittaako? Lukiko jossain niin?

Ei kai sua sitten harmita. Sä osaat elää oikein ihan luonnostasi, ilman konmaria. Olet sellainen hippusen Parempi Ihminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/109 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Konmari on loistava menetelmä mutta tuputtaminen ja moralisointi pilaa asian kuin asian. Ymmärtäisivätpä ihmiset että heidän saarnoillaan on kanssaihmisiin täysin päinvastainen vaikutus kun on toivottu.

Tuputtaminen ja moralisointi on vastoin KonMarin periaatteita.

Mitä muuta KonMari muoti sitten on?

Vierailija
104/109 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Konmari on loistava menetelmä mutta tuputtaminen ja moralisointi pilaa asian kuin asian. Ymmärtäisivätpä ihmiset että heidän saarnoillaan on kanssaihmisiin täysin päinvastainen vaikutus kun on toivottu.

Tuputtaminen ja moralisointi on vastoin KonMarin periaatteita.

Mitä muuta KonMari muoti sitten on?

KonMari nimenomaan käskee keskittymään vain omiin tavaroihin.

Vierailija
105/109 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon sanonut lähipiirin konmareilijoille, että mun kämppä, mun elämä ei tartte tulla kylään jos ahdistaa. Mulla on kyllä ylimääräistä tavaraa, mutta ihan kiusallanikaan en ala konmarin mukaisesti heittään niitä pois niin pitkään kun sitä tuputetaan mulle. Oonbvaan säilönyt ne laatikkoon ja varastoon.

Et siis tunne yhtään konmarittajaa. Muiden tavaroita ei saa konmarittaa eikä kommentoida.

Eikö? Hyvä, voin sanoo niille tän. Konmariin ne äiti ja sisko on sanojensa mukaan hurahtanut ja todellakin kommentoi mun kämppää. Voin siis sanoa niille, että väärin konmaritettu. Mä en tiedä siitä mitään, kun ei vois vähempää kiinnostaa.

Vierailija
106/109 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kirjaa lukemattomat: kirja kertoo kodin järjestykseen saattamisesta. Jos et ole kiinnostunut, älä kommentoi, älä tuomitse, elä omaa, jo valmiiksi riittävän mukavaa elämääsi rauhassa eteenpäin.

Ja niille joita kiinnostaa: idea ei ole heitellä tavaraa roskiin Marie Kondon määräämällä tavalla, vaan vaan ihan itse pitää päättää mitä haluaa pitää. Loput tavarat sitten menee asianmukaisesti ja fiksusti kiertoon. Kyllä, pitää siis päästää jostakin irti, sillä mikään muu ei todennäköisesti sitä kodin kaaosta, vaikeaa siivoamista ja jatkuvaa järjestelyä aiheuta, kuin liian paljon tavaraa.

Liian paljon tavaraa voi olla myös vaarallista paloturvallisuuden tai sisäilman takia, ja eipä ne kodin pikku tuholaisetkaan ennenkuulumattomia ole. Kerrostalossa siitä tavaramassasta voi olla kalliit seuraukset...

Luitko otsikon ja aloituksen? Aloittajan ongelma ei ole konmari, vaan sitä julistavat uskovaiset. Mulle ainakin on ihan sama, mistä metodissaon kyse ja mitä kirjassa sanotaan, ei kiinnosta, mutta en tykkää että kukaan konmaristi alkaa syytellä muita liian tavaran omistamisesta, jopa nimitellä hamstraajiksi niin kuin usein tuntuu käyvän.

Aloitus ei kerro konmarittajista mitään. Aloitus kertoo ap:n väärästä käsityksestä. Hänen tuttavansa eivät ole konmaristeja.

Eli klassinen "ei oikea uskovainen" -tapaus... Koska jokaisen konmaristin tulkinta konmarista on se ainoa oikea ja muut tekevät väärin eivätkä siis ole oikeita konmaristeja.

Juupa juu.

Vierailija
107/109 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli teitä, konmarivihaajia ja ns. kriitikoita, pelottaa, että joku tulee arvostelemaan tai järjestelemään sun kotiin? Kantsisko miettiä, että mistä se pelko tulee?

Vierailija
108/109 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli teitä, konmarivihaajia ja ns. kriitikoita, pelottaa, että joku tulee arvostelemaan tai järjestelemään sun kotiin? Kantsisko miettiä, että mistä se pelko tulee?

Onko sun ihan oikeasti mahdotonta käsittää, että 1) kriittisesti konmariin suhtautuva ei automaattisesti vihaa konmaria, ja 2) jotkut konmariin hurahtaneet todellakin syyllistävät lähipiiriään ja haluavat järjestää myös heidän kotinsa?

Kysyin myös, että jos konmaristi saa nimitellä minua hamstraajaksi, niin miksi minä en saa pitää konmaristia sekopäänä?

Vierailija
109/109 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sun ihan oikeasti mahdotonta käsittää, että 1) kriittisesti konmariin suhtautuva ei automaattisesti vihaa konmaria, ja 2) jotkut konmariin hurahtaneet todellakin syyllistävät lähipiiriään ja haluavat järjestää myös heidän kotinsa?

Kysyin myös, että jos konmaristi saa nimitellä minua hamstraajaksi, niin miksi minä en saa pitää konmaristia sekopäänä?

Toki saat konmaristia nimitellä takaisin, mutta oletko sitten hamstraaja JA narsistinen lapsellisissa kostotoimissasi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi