Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Stressi ja kastelu

Vierailija
26.10.2016 |

Hei

Olen 19v nuori nainen, perusterve, eikä minulla ole aiemmin ollut mitään kasteluongelmaa. Nyt viime aikoina minulla on kuitenkin opiskelustressin takia ollut pahoja univaikeuksia. Nukahtamisongelmat vielä kestäisin, mutta muutamana yönä on kastunut sänky. Olen syönyt melatoniinia nukahtamisen helpottamiseksi, mutta ei sen pitäisi tällaista aiheuttaa. Olen varannut ajna lääkärille, mutta jonoa on jonkin verran. Voiko tällainen johtua pelkästä stressistä? Muita fyysisiä oireita ei ole, viimeisen kuukauden aikana olen kastellut sängyn muistaakseni 5 kertaa. Kenelläkään neuvoja tai vastaavia kokemuksia?

Kommentit (328)

Vierailija
241/328 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa täällä ilkeitä kommentteja. Pelkkä stressi voi aiheuttaa tuota eikä kyse ole halusta. Lääkäriin ehdottomasti että pystytään sulkemaan pois sairauksia. Urologit on tämän alan erikoislääkäreitä. Sitten jos ei ole elimellistä syytä niin apua kannattaa hakea psykan puolelta.

Kiitos tästä :) Urologilla on juuri käyty, ja mitään fyysistä vikaa ei ole. Stressistä (ja ehkä myös vaippoihin tottumisesta) johtuu siis tämä kastelu, onneksi loma koittaa ihan pian :)

-aloittaja

Miksi sitten nukut yhä vaipoissa kun itsekin tiedät että niistä on sulle haittaa?

Vaippa tuntuu niin mukavalta ja turvalliselta, ja märkä sänky pelottaa liikaa, joten en oikein osaa enää nukkua ilman vaippoja.

-aloittaja

Tutti, vaippa, body, pinnasänky, unilelu ja kasvot äitin tisuja vasten, niin sitten meidän ap on tyytyväinen kun on tarpeeksi vauvamaista ja turvallista

Vierailija
242/328 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

19v nainen vaipoissa...erikoinen mielikuva, mutta eikai sinulle vaihtoehtoakaan ole.... tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/328 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä aikuinen nainen, joka oli 12-16-vuotiaana yökastelija psyykkisten syiden vuoksi. Tunnen aloittajan tuskan, asia on tosi kiusallinen ja vaippojen käyttö tuntui aluksi sietämättömältä, mutta kyllä niistä tuli aika nopeasti turvallisuuden symboli. Itse nukuin vaipoissa niin kauan että kasteluni helpotti, suosittelisin samaa sinullekin, jos vaipan poisjättäminen ahdistaa liikaa. Voimia aloittajalle, ja toivottavasti yösi ovat pian taas kuivia :)

Vierailija
244/328 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla kyllä tosi ärsyttävää nukkua vaipoissa vielä tuossa iässä. TOivottavasti helpottaa pian

Vierailija
245/328 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet tainnut vähän ihastua noihin vaippoihin kun puhut niistä niin ylistävään sävyyn?

Vierailija
246/328 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP oisko mitenkään mahollista päästä hoivaamaan sua? ;__;

Vierailija
247/328 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoivaheikki kirjoitti:

AP oisko mitenkään mahollista päästä hoivaamaan sua? ;__;

Kuten varmaan arvaatkin, ei kauheasti huvita tutustua ihmiseen jota kiinnostaa mussa vaan se että pissaan nukkuessani vaippaan...

-aloittaja

Vierailija
248/328 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneekö vauvelin joulukin vaipoissa?

Vierailija
249/328 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täältä saat lahjoituksena lapseni vanhoja tuttipulloja ja tutteja kun tunnut niitä tarvitsevan <3

Täältä kanssa, ja leluja siihen päälle. Voin ommella sulle myös kestovaipat pientä maksua vastaan... :)

En ole aloittaja, mut voisin ottaa vastaan lelut ja tarvikkeet. :3

Vierailija
250/328 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Tosi ilkeitä osa kommenteista. Niistä ei kannata välittää ja stressata liikaa!

Onko oireet helpottaneet lomalla? Lääkäriinkin vissiin pääset piakkoin?

Olen kuullut että vaippohin saattaa aikuinenkin ihminen tottua ja jopa tykästyä, siinäkään ei ole mitään hävettävää. Etköhän pääse kastelusta ja vaipoista joka tapauksessa irti :)

Vierailija
251/328 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva kuulla miten ap:lla menee nyt? Auttoiko loma? :)

Vierailija
252/328 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Denrenren kirjoitti:

Hei,

Tosi ilkeitä osa kommenteista. Niistä ei kannata välittää ja stressata liikaa!

Onko oireet helpottaneet lomalla? Lääkäriinkin vissiin pääset piakkoin?

Olen kuullut että vaippohin saattaa aikuinenkin ihminen tottua ja jopa tykästyä, siinäkään ei ole mitään hävettävää. Etköhän pääse kastelusta ja vaipoista joka tapauksessa irti :)

Hei, kiitos kannustavasta viestistä :)

Loma on kyllä auttanut oireisiin. Aluksi olin kipeänä, jolloin kastui joka yö, mutta nyt vaippa on ollut paria poikkeusta lukuunottamatta kuiva aamulla, ja koko ajan tuntuu tilanne muuttuvan paremmaksi. Nyt pitää vain toivoa, että ei tule takapakkia kunkoulu taas ensiviikolla alkaa.

Ja vaippoihin olen kyllä tykästynyt. En mitenkään seksuaalisesti, ne vain ovat mukavia ja turvallisia, ja vaipoissa olen edelleen kaikki yöt nukkunut. Vähän ristiriitainen olo, kun yökastelusta tahtoo eroon mutta vaipoista ei kuitenkaan haluaisi luopua.

-aloittaja

Vierailija
253/328 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah,hemmoteltu kakara kokeilee vauvan elämää ja jääkin koukkuun :D

Vierailija
254/328 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas söpöä

Vierailija
255/328 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo vaippailu tule kauhean kalliiksi? Vai maksaako äiti? Ite heräisin mieluumminvessaan vaikka kellolla

Vierailija
256/328 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että olet tottunut noihin vaippoihin jo aika kovasti. Yritä nukkua vaikka väkisin aina silloin tällöin yksi yö ilman vaippaa, sitten pidät niitä aina vain harvemmin ja hitaasti opettelet niistä taas pois :) Vaipat on varmasti helppoja ja turvallisia, mutta sinun ikäisesi naisen ei pitäisi niitä enää käyttää. Tsemppiä, ja kuivia öitä tulevaisuuteen :)

Vierailija
257/328 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aikuinen kastelee sängyn, kuuluu mennä lääkäriin eikä alkaa pissata vaippoihin

Vierailija
258/328 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parina yönä multakin on kastunut aikuisena sänky, onneksi ei useammin. Toivottavasti helpottaa, on nimittäin kiusallinen vaiva sosiaaliselta kannalta...Oletko joutunut kauheasti rajoittamaan elämääsi noiden vahinkojen takia?

Vierailija
259/328 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parina yönä multakin on kastunut aikuisena sänky, onneksi ei useammin. Toivottavasti helpottaa, on nimittäin kiusallinen vaiva sosiaaliselta kannalta...Oletko joutunut kauheasti rajoittamaan elämääsi noiden vahinkojen takia?

Enpä oikeastaan. Kahdelle ystävälle kerroin asiasta, kun oli yhteinen hotelliyö ja vaippoja olisi ollut mahdotonta käyttää salaa. Suhtautuivat asiaan ihan ok. Mutta ei tätä asiaa todellakaan mielellään uusille ihmisille kertoisi.

-aloittaja

Vierailija
260/328 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä niissä vaipoissa onjoidenkinmielestä niin kamalaa? Mieluumminvaippaan kuin sänkyyn, luulisi olevan itsestäänselvää kaikille