Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Stressi ja kastelu

Vierailija
26.10.2016 |

Hei

Olen 19v nuori nainen, perusterve, eikä minulla ole aiemmin ollut mitään kasteluongelmaa. Nyt viime aikoina minulla on kuitenkin opiskelustressin takia ollut pahoja univaikeuksia. Nukahtamisongelmat vielä kestäisin, mutta muutamana yönä on kastunut sänky. Olen syönyt melatoniinia nukahtamisen helpottamiseksi, mutta ei sen pitäisi tällaista aiheuttaa. Olen varannut ajna lääkärille, mutta jonoa on jonkin verran. Voiko tällainen johtua pelkästä stressistä? Muita fyysisiä oireita ei ole, viimeisen kuukauden aikana olen kastellut sängyn muistaakseni 5 kertaa. Kenelläkään neuvoja tai vastaavia kokemuksia?

Kommentit (328)

Vierailija
261/328 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä niissä vaipoissa onjoidenkinmielestä niin kamalaa? Mieluumminvaippaan kuin sänkyyn, luulisi olevan itsestäänselvää kaikille

Jos nauttii liikaa siitä vauvamaisesta tunteesta minkä vaipoista saa, voi olla, että pikkuvauvan elämä vie vielä voiton stressaavasta aikuisuudesta.

Vierailija
262/328 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Denrenren kirjoitti:

Hei,

Tosi ilkeitä osa kommenteista. Niistä ei kannata välittää ja stressata liikaa!

Onko oireet helpottaneet lomalla? Lääkäriinkin vissiin pääset piakkoin?

Olen kuullut että vaippohin saattaa aikuinenkin ihminen tottua ja jopa tykästyä, siinäkään ei ole mitään hävettävää. Etköhän pääse kastelusta ja vaipoista joka tapauksessa irti :)

Hei, kiitos kannustavasta viestistä :)

Loma on kyllä auttanut oireisiin. Aluksi olin kipeänä, jolloin kastui joka yö, mutta nyt vaippa on ollut paria poikkeusta lukuunottamatta kuiva aamulla, ja koko ajan tuntuu tilanne muuttuvan paremmaksi. Nyt pitää vain toivoa, että ei tule takapakkia kunkoulu taas ensiviikolla alkaa.

Ja vaippoihin olen kyllä tykästynyt. En mitenkään seksuaalisesti, ne vain ovat mukavia ja turvallisia, ja vaipoissa olen edelleen kaikki yöt nukkunut. Vähän ristiriitainen olo, kun yökastelusta tahtoo eroon mutta vaipoista ei kuitenkaan haluaisi luopua.

-aloittaja

Hienoa, että kastelu on vähentynyt :) Äläkä stressaa sitä että vaipat tuntuu hyvältä, ihmiset rentoutuvat oikeasti tosi oudoilla tavoilla neljän seinän sisällä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/328 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih, oot kyllä viestiesi perusteella vieläkin äitisi vauva :D

Vierailija
264/328 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennytk'ään että ihan oikeat vauvat kirjoittelee tänne :)

Vierailija
265/328 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kuulla että alkaa helpottaa. Nyt vain rohkeasti nukkumaan ilman vaippoja, voithan sä pitää niitä vaikka joskus päivällä jos tuntuu että tarvitset sitä oloa minkä niistä saat. Tsemppiä :)

Vierailija
266/328 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko provo tai sitten ap on taantunut ja pahasti

Vierailija
267/328 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi että paksu vaippa olisi päällä epämukava ja hiostava eikä mitenkään ihanan pehmeän tuntuinen :'o

Vierailija
268/328 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on seassa kyllä hyviä ja täysin asiattomia kommentteja! Aloittajan tilanteessa kävisin varmuuden vuoksi lääkärissä että kaikki mahdollisuudet fyysisiin vaivoihin saataisiin eliminoitua ja tarvittaessa hoidettua. Tosin lähes varmasti tuo vaiva johtuu stressistä, olen itse saanut monenlaisia stressioireita opiskelu- ja työpaineiden vuoksi. En tosin yökastelua, mutta muita fyysisestikin olemassa olevia oireita. Opintosuunnitelma ja erilaiset opiskelutekniikat kannattaa ottaa puheeksi opinto-ohjaajan tai vastaavan kanssa. Hyvä että harrastat liikuntaa, se on oikea lääke stressiin! Olen törmännyt tuohon vaippojen käyttämiseen aikuisiällä muutamilla foorumeilla, seuraan paljon sekä suomenkielisiä että ulkomaalaisia sivustoja. Fakta on kuitenkin se, että meistä lähes jokainen on vaippoja joskus huolettomassa lapsuudessaan käyttänyt. Ei ole mikään ihme että niistä saattaa pitää myös aikuisena. Joillekin tämä saattaa olla myös seksuaalista, siinäkään ei lähtökohtaisesti ole mitään pahaa. Jos sinusta tuntuu että vaippa on sun juttu, sitä voi silloin tällöin käyttää. Mitä se meille toisille kuuluu. Hyvää alkavaa vuotta!

Vierailija
269/328 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kroonikkoalustoja saa apteekista, kasteluhälytinlakanan terkkarin apuvälinelainaamosta.vaipatkin ihan ok. Johan pelkkä pyykkääminen alkaa aiheuttaa stressiä.

Lapseni sai Minirin lääkettä kasteluun. Oli myös kello herättämässä yöllä vessaan. Tsemppiä!

Vierailija
270/328 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites eka koulupäivä? 😊

Vierailija
271/328 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakramsakram kirjoitti:

Täällä on seassa kyllä hyviä ja täysin asiattomia kommentteja! Aloittajan tilanteessa kävisin varmuuden vuoksi lääkärissä että kaikki mahdollisuudet fyysisiin vaivoihin saataisiin eliminoitua ja tarvittaessa hoidettua. Tosin lähes varmasti tuo vaiva johtuu stressistä, olen itse saanut monenlaisia stressioireita opiskelu- ja työpaineiden vuoksi. En tosin yökastelua, mutta muita fyysisestikin olemassa olevia oireita. Opintosuunnitelma ja erilaiset opiskelutekniikat kannattaa ottaa puheeksi opinto-ohjaajan tai vastaavan kanssa. Hyvä että harrastat liikuntaa, se on oikea lääke stressiin! Olen törmännyt tuohon vaippojen käyttämiseen aikuisiällä muutamilla foorumeilla, seuraan paljon sekä suomenkielisiä että ulkomaalaisia sivustoja. Fakta on kuitenkin se, että meistä lähes jokainen on vaippoja joskus huolettomassa lapsuudessaan käyttänyt. Ei ole mikään ihme että niistä saattaa pitää myös aikuisena. Joillekin tämä saattaa olla myös seksuaalista, siinäkään ei lähtökohtaisesti ole mitään pahaa. Jos sinusta tuntuu että vaippa on sun juttu, sitä voi silloin tällöin käyttää. Mitä se meille toisille kuuluu. Hyvää alkavaa vuotta!

Kiitos kivasta vastauksesta :) Nyt  olen nukkunut pari yötä ilman vaippaa, ja sänky on pysynyt kuivana. Huomenna pääsen taas tapaamaan koulupsykologia, joten eiköhän tämä tästä. Yritän nyt nukkua osan öistä ilman vaippoja, mutta jos stressaa kovasti, laitan vaipan koska nukun silloin paremmin. Nyt tuntuu kuitenkin siltä, että kyllä tämä ongelma tästä ratkeaa :)

-aloittaja

Vierailija
272/328 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokos pysyy sänky kuivana?

Vierailija
273/328 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kastelu on kivaa :) Ja vaipat kans. Kokeilkaa ihmeessä muutkin

:3

Vierailija
274/328 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko helpottanut vai vieläkö kastelet?

Vierailija
275/328 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kyllä muaki kiinnostais mitä palstan kakaralle kuuluu? :)

Vierailija
276/328 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kastui viimeyönä sänky ekaa kertaa vuosiin, kyllä nolotti, oli mieskin vielä vieressä nukkumassa :( pitääkö kerrasta jo huolestua?

Vierailija
277/328 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kastui viimeyönä sänky ekaa kertaa vuosiin, kyllä nolotti, oli mieskin vielä vieressä nukkumassa :( pitääkö kerrasta jo huolestua?

En nyt vielä kerrasta huolkestuisi, mutta jos alkaa toistua niin lääkärille mars. Apkin joutui tosi nopeasti takaisin vaippoihin

Vierailija
278/328 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtoi hävettää :D Mitä selitit miehellesi?

Vierailija
279/328 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtoi hävettää :D Mitä selitit miehellesi?

Sanoin että oon varmaan tulossa kipeäksi ja siksi kävi vahinko. Ihan asiallisesti mies suhtautui, ei siinä mitään. En halua silti tätä tavaksi

Vierailija
280/328 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitetaan jotain nyt sitten, kun niin moni on kuulumisia kysellyt, olen siis ketjun aloittaja.

Joululoman jälkeen meni jonkin aikaa paremmin, stressi tuntui helpottaneen ja sänkykin pysyi kuivana. Opiskelustressi palasi kuitenkin nopeasti, ja minulle kävi kahtena yönä vahinko parin viikon tauon jälkeen. Se oli kova kolaus, ja aloin pitää taas vaippoja öisin. Nyt vaippa kastuu lähestulkoon joka yö, enkä jaksa enää taistella yökastelua vastaan. Mieluummin nukun vaipoissa kuin stressaan koko yön että kastelenko sängyn. Ehkä joskus myöhemmin yritän taas opetella kuivaksi, mutta ainakin toistaiseksi haluan käyttää öisin vaippoja.

Muuten oloni on kyllä parempi ja pirteämpi kuin esimerkiksi viime syksynä ja alkutalvesta

-ap