Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Stressi ja kastelu

Vierailija
26.10.2016 |

Hei

Olen 19v nuori nainen, perusterve, eikä minulla ole aiemmin ollut mitään kasteluongelmaa. Nyt viime aikoina minulla on kuitenkin opiskelustressin takia ollut pahoja univaikeuksia. Nukahtamisongelmat vielä kestäisin, mutta muutamana yönä on kastunut sänky. Olen syönyt melatoniinia nukahtamisen helpottamiseksi, mutta ei sen pitäisi tällaista aiheuttaa. Olen varannut ajna lääkärille, mutta jonoa on jonkin verran. Voiko tällainen johtua pelkästä stressistä? Muita fyysisiä oireita ei ole, viimeisen kuukauden aikana olen kastellut sängyn muistaakseni 5 kertaa. Kenelläkään neuvoja tai vastaavia kokemuksia?

Kommentit (328)

Vierailija
281/328 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

quote=Vierailija]xdd hemmoteltu tyttö kokeili vielä kerran olla pikkuvauva ja jäikin sille tielle[/quote]

Mä arvasin että tää päättyy ap:n osalta näin :DD kannattiko alkaa leikkiä vauvaa, nyt sitten olet sellainen

Vierailija
282/328 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä pystyis olemaan kovin asiallinen jos mies kusisi mun viereen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/328 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo kyllä normaalia että aikuinen pissaa housuun, saati vaippaan

Vierailija
284/328 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kastuu sänky pari kertaa vuodessa, näin on ollut aina

Vierailija
285/328 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin vaipoittaa ap:n koska tahansa

Vierailija
286/328 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas heräsin litimärästä vaipasta, kyllä elämä on rentoa ja mukavaa :) Kohta äiti vaihtaa kuiviin ja sittenlähden kouluun

ap

Vierailija
287/328 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut nyt pari kuukautta sitä että kastuu sänky pari kertaa viikossa, en tiedä yhtään että miksi ja mikä auttaisi. Ois kiva kuulla miten aloittajalle kävi, vertaistuki olis jees

Vierailija
288/328 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pissasin joskus teininä partioleirillä makuupussiin, onneksi ei kukaan huomannut :D ikävältä kuulostaa tuo vaiva kyllä, tsemppiä

Vierailija
289/328 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut nyt pari kuukautta sitä että kastuu sänky pari kertaa viikossa, en tiedä yhtään että miksi ja mikä auttaisi. Ois kiva kuulla miten aloittajalle kävi, vertaistuki olis jees

Tässä kävi niin, että ap kokeili satunnaiseen yökasteluun vaippoja, tottui niihin ja kastelee vaipan nyt joka yö...

Vierailija
290/328 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitetaan jotain nyt sitten, kun niin moni on kuulumisia kysellyt, olen siis ketjun aloittaja.

Joululoman jälkeen meni jonkin aikaa paremmin, stressi tuntui helpottaneen ja sänkykin pysyi kuivana. Opiskelustressi palasi kuitenkin nopeasti, ja minulle kävi kahtena yönä vahinko parin viikon tauon jälkeen. Se oli kova kolaus, ja aloin pitää taas vaippoja öisin. Nyt vaippa kastuu lähestulkoon joka yö, enkä jaksa enää taistella yökastelua vastaan. Mieluummin nukun vaipoissa kuin stressaan koko yön että kastelenko sängyn. Ehkä joskus myöhemmin yritän taas opetella kuivaksi, mutta ainakin toistaiseksi haluan käyttää öisin vaippoja.

Muuten oloni on kyllä parempi ja pirteämpi kuin esimerkiksi viime syksynä ja alkutalvesta

-ap

Tässä aloittajan tilanne

Vierailija
291/328 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis aikuinen nainen alkaa nukkua vaipoissa eikä pysty enää olemaan ilman? :DDD sweet jesus

Vierailija
292/328 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

olinki unohtanu tän jo, toivon edelleen että oli provo

Vierailija
293/328 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ihminen yökastelee niin mitä muuta siinä voi muka tehdä kuin käyttää vaippoja?

Vierailija
294/328 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

19v vaipoissa ois aika suloinen näky :)

Vierailija
295/328 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olinki unohtanu tän jo, toivon edelleen että oli provo

Joku trolli on heitellyt pari viestiä aloittajan nimissä mutta muuten tää vaikuttaa ihan uskottavalta

Vierailija
296/328 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulis ettei paksu vaippa tuntuis päällä kovin hyvältä mutta niin kai sitten

Vierailija
297/328 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollu joskus kanssa tuota ongelmaa mutta ihan vaippoihin ei tarvinnut sentään palata

Vierailija
298/328 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän käytin synnytyksen jälkeen vaippoja päivälläkin, tosiaan olivat ihan mukavan tuntuisia, en yhtään ihmettele että joku voi jäädä koukkuun

Vierailija
299/328 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis joku jää oikeesti vaippoihin koukkuun 19 vuotiaana. huh huh

Vierailija
300/328 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin yökastelija 14 vuotiaaksi asti, ja mulla loppui käytännössä heti kun tingin mukavuudenhalustani ja jätin vaipan pois. Imukykyinen vaippa viestittää aivoille, että unen aikana on ihan ok pissata alle, mikä pahentaa ongelmaa entisestään. Aloittajan kannattaisi luopua vaipoista välittömästi, ellei hän halua pissata niihin koko loppuelämäänsä.