Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsetehdyt joululahjat, VINKIT KASAAN

Vierailija
26.10.2016 |

Haluaisin tänä vuonna tehdä itse osan lahjoista, koska siinä säästäisi vähän rahaa, tykkään näperrellä ja itsetehtyä arvostetaan (ilmeisesti) paljon :)

Joten vinkit kehiin, mieluiten ohjeiden kanssa! Itse olen nyt tehnyt/tekemässä villasukkia, lapasia ja muotokuvia (harrastan piirtämistä).

Kommentit (513)

Vierailija
221/513 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei krääsää meille kirjoitti:

Meillä toivomuslistan kärkipäässä ovat toimintalahjakortit lapsille: lupaus viedä retkelle, teatteriin tms. Ei enää krääsää, kiitos. Lienee aika yleinen toive ainakin akateemisissa perheissä.

Itse annamme mm. itse tehtyjä luomuherkkuja. Myös näyttävän joulukukan voi tehdä itse: hommaat sisältä muovitetun korin, keräät sammalet/jäkälät ja ostat pelkän kukan. Korin sisälle täytteeksi voi tunkea sopivaa sammalta, esim. rahkasammal on hyvää. Voi lisäksi koristella niin paljon kuin tykkää!

"Akateemisissa perheissä..." :D kukapa kissan hännän nostaisi jos ei kissa itse.

Vierailija
222/513 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei krääsää meille kirjoitti:

Meillä toivomuslistan kärkipäässä ovat toimintalahjakortit lapsille: lupaus viedä retkelle, teatteriin tms. Ei enää krääsää, kiitos. Lienee aika yleinen toive ainakin akateemisissa perheissä.

Itse annamme mm. itse tehtyjä luomuherkkuja. Myös näyttävän joulukukan voi tehdä itse: hommaat sisältä muovitetun korin, keräät sammalet/jäkälät ja ostat pelkän kukan. Korin sisälle täytteeksi voi tunkea sopivaa sammalta, esim. rahkasammal on hyvää. Voi lisäksi koristella niin paljon kuin tykkää!

Riippuu varmaan myös akateemisten lasten iästä, mieltymyksistä, ym....?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/513 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiltä tänäpäiivänä varmastiikin monet menee ohi ta eii ole edes tutustunut niihin. Voii ylläättää ihmisiä jollakin perinteisillä mieeltä piristävillä jutuilla esiim joulusaunaan tuooksua yms...

Vierailija
224/513 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet pankista muutaman uuden rahanipun, puristat ne toisesta päästä tiukkaan ja pyyhkäiset sopivaa paperiliimaa päähän. Paketoit joulupaperiin ja annat kavereillesi. Marketin kassalla on kiva laskea sopiva määrä seteleitä, repäistä ne nipusta ja katsoa kun kassa tyrkkii niitä tarkastuskoneen läpi.

Vierailija
225/513 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omast lahjakortit ovat myös hyvä immateriaalinen lahja, eli lupaat kummilapselle yhteisen luisteluretken kuuman kaakotermarin ja eväsleipien kanssa, ikkunanpesun iäkkäämmälle sukulaiselle jne. Apu kotitöissä tai yhteinen kivan tekemisen älymys on mukava asia, jota moni arvostaa enemmän kuin tavaraa.

Mä en tykkää näistä lahjakorteista, ei niitä kuitenkaan kehtaa käyttää. Ja mä olisin ehkä himppasen loukkaantunut jostain luistelulahjakortista. Tehdä nyt suuri numero siitä, että käydään yhdessä lähikentällä luistelemassa.

Loukkaantunut?? Miksi?😮

Vierailija
226/513 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aion tehdä tänä jouluna itse granolaa purkkiin ja koristella purkin sieväksi.

Tein viime vuonna sellaisia leivontamixejä, eli purkkiin esim. suklaahippukeksien kuivat aineet ja ohjelappu kylkeen jossa neuvotaan että kaada purkin sisältö kulhoon ja sekoita sekaan x määrä kananmunia ja y määrä sulaa voita. Lahjan saajat oli ainakin mielissään. Googlesta löytyy aika paljon englanniksi erilaisia variaatioita hakusanalla "baking mix in a jar".

Esim. pariskunnalle kiva lahja voisi olla myös pipariukot: ostaa isohkot piparkakku-ukkomuotit, painelee niistä piparkakut siinä joulupipareita leipoessa ja koristelee lopuksi nätisti: vaikkapa pariskunnan etunimien alkukirjaimet voisi pursottaa piparkakku-ukkojen päälle, niin lahjasta tulee vähän henkilökohtaisempi. Sitten vain pakkaa kauniisti. Ei nyt niin hirveän vaivalloinen, jos aikomuksena on joka tapauksessa leipoa pipareita ennen joulua.

Vierailija
227/513 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauratyynyjä ajattelin itse tänä vuonna tehdä. :)

Vierailija
228/513 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä annoin viime vuonna antipastoja ja itsetehtyä granolaa joululahjaksi.

Vierailija
229/513 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tonttuovi, sinappi kauniisti pakattuna, kynttilät jämästeariinista, patakintaat/-laput paksusta tikkikankaasta.

Hyiiiiii.

Vierailija
230/513 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei onneksi enää perheen parissa lahjoja juuri jaella kun ollaan kaikki aikuisia ihmisiä eikä muutenkaan ole jouluun meidän perheessä enää vuosikymmeneen ns panostettu. Lahjaksi annan nykyään jotain irtoteetä pakattuna mahdollisimman kauniiseen purnukkaan. Purkkeja löytyy pitkin vuotta esim. kirppareilta ja ne voi koristella parhaaksi näkemällään tavalla esimerkiksi paperinarulla tai jollain muulla mitä nyt keksiikään ja missä on hyvä. Tyhjään irtoteet purkkiin ja kirjoitan pussin sisällön itse uudelleen joko purkin kylkeen liimatakseni tai ihan vaan kortiksi joka on narussa kiinni.

Budjettia ei tarvitse paljon jos kotona on valmiiksi purkkeja joita ei tarvi ja tee ei ole hirveän kallista. Yhteen purnukkaan menee se yksi/kaksi paketillista irtoteetä tai sitten voi ostaa suoraan kilotavarana jos sellaisen paikan löytää.. Jos haluaa oikein panostaa, voi tuohon ostaa vielä mukaan kivan teenhaudutuspalluran(tai kaksi jos menee pariskunnalle).

Vierailija
231/513 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kova leipomaan. Annan tänän jouluna erilaisia lahjakortteja, joilla voi tilata minulta ilmaiseksi leivonnaisia tai ruokaa.

Yhdessä lahjakortissa lukee " Tämä lahjakortti oikeuttaa 4l vuoalliseen herkkulasagnea" valitsemananne ajankohtana.

Teen lasagnen vuokraan pakkaseen (en siis paista). Lahjan saaja paistaa lasagnen laittamalla sen valitsemanaan ajankohtana uuniin paistumaan (paisto-ohje mukaan).

Muita lahjakortteja:

esipaistetut itseleivotut sämpylät

Tiikerikakku

kanttarellipiirakka

Olen myös poiminut pakkaseen kanttarelleja, suppiksia. Ja annan osalle lahjaksi pakasteita.

"Herkkulasagne" hyi vittu niin varmaan!

:D

Vierailija
232/513 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen antanut tauluja. Meidän lapset on kovia maalaamaan (4 ja 5) monet kehuneet miten hienoja on. Bauhaussista haen listaa ja mies leikkaa niistä kehyksiä. Taulun pohjaksi sopii hyvin ohut vaneri jota mies saa ilmaiseksi työpaikalta (menis roskiin). Näitä tauluja olen antanut lahjaksi ja tosi paljon on kiitelty kun on itse tehty eikä ole mitään muoviroskaa. Tänä vuonna lapset piirtää muotokuvat lahjan saajista joten ovat myös hyvin henkilökohtaisia lahjoja.

Vierailija
233/513 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen antanut tauluja. Meidän lapset on kovia maalaamaan (4 ja 5) monet kehuneet miten hienoja on. Bauhaussista haen listaa ja mies leikkaa niistä kehyksiä. Taulun pohjaksi sopii hyvin ohut vaneri jota mies saa ilmaiseksi työpaikalta (menis roskiin). Näitä tauluja olen antanut lahjaksi ja tosi paljon on kiitelty kun on itse tehty eikä ole mitään muoviroskaa. Tänä vuonna lapset piirtää muotokuvat lahjan saajista joten ovat myös hyvin henkilökohtaisia lahjoja.

Ihana lahja ja tosi kiva kun lahja on tosiaan koko perheeltä. Ja myös vihreät arvot näkyy. Varmasti lahjan saaja osaa arvostaa!

Vierailija
234/513 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihana lahja ja tosi kiva kun lahja on tosiaan koko perheeltä. Ja myös vihreät arvot näkyy. Varmasti lahjan saaja osaa arvostaa!

Varmasti arvostaa. Kannattaa muuten kysyä syytä jos ei taulut oikein paraatipaikalla ole seuraavan vierailun yhteydessä.

Vierailija
235/513 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää sinappia on vaikea löytää, jos joku osaa tehdä niin mulle kelpais. Omatkaan ei ole yhtä hyviä kuin joidenkin. Kelpais kyllä vaikka mikä muukin täällä parjattu, kynttilät, kranssit, villasukat jne. Mutta kaipa jotkut vaan haluaa haukkua kaikkea eikä kelpaa mikään, lahjanantaja kuitenkin päättää mitä antaa ja tarkoitus on ilahduttaa saajaa. Itsekin tosin sitä mieltä että tavaraa voisi vältellä jos ei tiedä toisen mausta ja mille on tarvetta, pois käytettävät jutut minusta parhaita kuten herkut ja lapaset yms. kun tavaraa tässä maailmassa jo on... Kiitollisuus olisi naureskelun sijaan hyvä opetella, monet ihmiset Suomessa ja maailmalla eivät saa edes lahjoja ollenkaan.

Vierailija
236/513 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylpypallot ovat helppoja tehdä itse. Tässä yksi ohje googlettamalla löytyy lisää ja ohjetta voi muokata ja tehdä haluamansa tuoksuisen/värisen ja lisätä vaikka kimalletta tai kuivattuja kukkien terälehtiä: http://www.kodinkuvalehti.fi/blogit/ruususuu_ja_huvikumpu/tee_itse_poreilevat_kylpypallot

Sitruunahappoa saa isommissa pusseissa ainakin ebaysta.

En kyllä mitään Ebaysta ostettua happoa ikimaailmassa laittaisi. Voipi tulla pipi.

Vierailija
237/513 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana, kopsaan idean. Kiitti vinkistä!

Vierailija
238/513 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein veitikasta savimallin. Ajattelin antaa rouvalle joululahjaksi. Tuli halvaksi kun sitä saveakin meni niin vähän.

Vierailija
239/513 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sen jokavuotisen Tapio-pullon saisi kotitekoisena niin avot...

Vierailija
240/513 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palvella ja auttaa voisi ihan ilman mitään lahjakorttejakin. Mutta jos välttämättä haluaa antaa sellaisen, miten olisi:

- lasillinen vettä jos käyt lenkilläsi oveni takana

- pyyhin vartaloasi havuilla jos tulee ydinlaskeuma

- tulipalon sattuessa etsin lähimmän hotellin puhelinnumeron

- vapaudut tällä kortilla loppuiäksesi joulukorttien lähettämisestä minulle

- kukkienkastelupalvelu (1 kerta) jos eristyksissä elävä heimo tappaa sinut

- tulen halaamaan kun seurustelukumppanisi jättää sinut joulun jälkeen

- 1 tykkäys mihin tahansa FB-postaukseesi 30. helmikuuta

- uudenvuodenlounas jonka listalla jäniksen jälkiä, ohiammuttua karhua sekä reikäleivän leipiä

- kannan arkkuasi jos kuolet tämän vuoden puolella ja testamenttaat minulle rahasi

- lauluesitys eli epävireinen itkuvirteni jonain ikävänä päivänä

- opastus uuteen harrastukseen kuten rottien tarkkailuun Töölönlahden ympäristössä jonain kesäyönä kello 2.30-2.35

Nämä ilahduttavat varmasti niitä, joilla on jo kaikkea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän