Itsetehdyt joululahjat, VINKIT KASAAN
Haluaisin tänä vuonna tehdä itse osan lahjoista, koska siinä säästäisi vähän rahaa, tykkään näperrellä ja itsetehtyä arvostetaan (ilmeisesti) paljon :)
Joten vinkit kehiin, mieluiten ohjeiden kanssa! Itse olen nyt tehnyt/tekemässä villasukkia, lapasia ja muotokuvia (harrastan piirtämistä).
Kommentit (513)
Kiitokset hauskoista ideoista (esim. tämän ketjun sivulla 24), nauratti kovasti. Huumoria kirjoittajilla.
Ei ei ei, ei itsetehtyjä, ellei erityisesti joku ole jotain pyytänyt. Ei aikuisille tarvitse lahjoja olla ylipäätään, jokainen voi ostaa itse mitä tarvitsee tai tahtoo. Maailma hukkuu krääsään ja ei niille omatekoisille ole käyttöä, roskiin niistä menee suurin osa. Itsekin tein vuosien ajan kaikenlaista ja mikään ei ollut kellekään mieluinen. Mitäpä sitä suotta haaskaa rahojaan johonkin joka päätyy heti roskakoriin. Ei sinappeja, suklaata, kakkuja tai pipareita. Ei kynttilöitä, sytykeruusuja, patalappuja tai luutuja. Ei haisevia kukkia, postikortteja eikä kalentereita. Ei ei ei! Rakastan joulua ja sen tunnelmaa mutta tarpeettomat romut ahdistaa. Ostan itse mitä oikeasti tarvitsen.
Uskokaa jo että kaikki ihastuneet ilmeet lahjoja avatessa on vain teatteria ja näyteltyä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ei ei, ei itsetehtyjä, ellei erityisesti joku ole jotain pyytänyt. Ei aikuisille tarvitse lahjoja olla ylipäätään, jokainen voi ostaa itse mitä tarvitsee tai tahtoo. Maailma hukkuu krääsään ja ei niille omatekoisille ole käyttöä, roskiin niistä menee suurin osa. Itsekin tein vuosien ajan kaikenlaista ja mikään ei ollut kellekään mieluinen. Mitäpä sitä suotta haaskaa rahojaan johonkin joka päätyy heti roskakoriin. Ei sinappeja, suklaata, kakkuja tai pipareita. Ei kynttilöitä, sytykeruusuja, patalappuja tai luutuja. Ei haisevia kukkia, postikortteja eikä kalentereita. Ei ei ei! Rakastan joulua ja sen tunnelmaa mutta tarpeettomat romut ahdistaa. Ostan itse mitä oikeasti tarvitsen.
Uskokaa jo että kaikki ihastuneet ilmeet lahjoja avatessa on vain teatteria ja näyteltyä.
Ei, sä et voi kaikkien muiden puolesta sanoa mitä he haluavat ja mitä ei. Vai kuvittelitko, että jokainen tässä ketjussa aikoo antaa juuri sinulle jotain?
Kynttilät on kiwoja. Joulun aikaan tykkään myös kuusenkoristeista, jotka ovat tavallaan aivan tarpeettomia. Mulla on silti tallessa pari vanhaa kollegoilta saatua koristetta. Aina ne tyrkkään kuuseen ja mietin antajaa (en yleensä säilytä paljon mitään, mutta kuusenkoristeet muodostavat yhden kokonaisuuden yhdessä laatikossa).
Mä luin otsikon että "itsemurhat ja joululahjat, vinkit kasaan!
Oli vaan pakko tulla vilkaseen, että miiitäää
😂😂😂😂😂
Minä odotan jouluaattona jo pääsiäistä enkä joulupukkia ja -lahjoja. Joulun alusaika on ihan kivaa, mutta varsinainen joulu pelkkää stressiä jouluperinteineen, -ruokineen ja -lahjoineen.
Vierailija kirjoitti:
Vastaan näihin "sukanvetimiin" päätyneihin keskusteluihin. Minä kudoin vuosia sitten miehen isoisälle ihan omanmalliset villasukat. Hänellä oli mieheksi pienet jalat, minkä otin huomioon, mutta ennenkaikkea hänellä oli sairaudesta johtuen hyvin turvonneet nilkat, ja tamän vuoksi mahdonta saada sukat jalkoihinsa. Ja jos ne joku muu laittoi jalkoihin, ne sattuivat. Minä siis kudoin hänelle sukat, joissa oli pieni jalkaterä ja hemmetin laaja varsi. Siis se varsi olisi käynyt mulle pipoksi! Hän rakasti niitä sukkia: ne olivat ainoat, jotka hän pystyi laittamaan jalkaansa itse ja olivat lisäksi mukavat ja lämpimät! Vielä kun hän dementian vuoksi ei enää tiennyt minun nimeäni, hän muisti aina "rouva, joka kutoi minulle maailman parhaat sukat" :-)
Kiitos, kun olit mukava ja mietit lahjan saajaa, jolle teit maailman parhaat sukat. :)
Lukihärö kirjoitti:
Mä luin otsikon että "itsemurhat ja joululahjat, vinkit kasaan!
Oli vaan pakko tulla vilkaseen, että miiitäää
😂😂😂😂😂
kiva että joku muukin lukee palstan otsikoita väärin, itse en juuri tätä lukenut mutta moni muu ollut wtf, tää on pakko lukea :D
riippuu kenelle tekee, lähipiirille olen tehnyt toivottuja käsitöitä. Jos saisin itse jonkun itse tekemän ruokajutun, se menisi kyllä valitettavasti roskiin...ellei ole ihan lähipiirin tekemä ja 100% varma ettei sisällä tiettyjä allergeeneja, siinä kun ei voi aina perheeseenkään luottaa, kun on tullut näitä nypi pähkinät pois kommentteja..
Höyläämätön lauta. Siihen poralla muutamia reikiä.
Päälle tervehdys : Pidä hyvänsä.
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sorvilla saa väsättyä nopeesti vaikka dildoja
Koko suvulle! Mummille isoin 🤣
Aina tää sama nimipelle näiden oksettavien juttujensa kanssa.
Ehdotan lahjatonta joulua. Älä askartele mitään kransseja tm paskaa. Kuulostaa sun lahjat väkisin väännetyltä skeidalta. Opettele olemaan ilman tavaroita yksi joulu niin huomaat eron.
Vierailija kirjoitti:
Ehdotan lahjatonta joulua. Älä askartele mitään kransseja tm paskaa. Kuulostaa sun lahjat väkisin väännetyltä skeidalta. Opettele olemaan ilman tavaroita yksi joulu niin huomaat eron.
Miten se ero näkyy ?
tulee hyvät olot, että voit käyttä kaiken ajan ja rahan itseesi ? Joulun henki ?
Vierailija kirjoitti:
Vastaan näihin "sukanvetimiin" päätyneihin keskusteluihin. Minä kudoin vuosia sitten miehen isoisälle ihan omanmalliset villasukat. Hänellä oli mieheksi pienet jalat, minkä otin huomioon, mutta ennenkaikkea hänellä oli sairaudesta johtuen hyvin turvonneet nilkat, ja tamän vuoksi mahdonta saada sukat jalkoihinsa. Ja jos ne joku muu laittoi jalkoihin, ne sattuivat. Minä siis kudoin hänelle sukat, joissa oli pieni jalkaterä ja hemmetin laaja varsi. Siis se varsi olisi käynyt mulle pipoksi! Hän rakasti niitä sukkia: ne olivat ainoat, jotka hän pystyi laittamaan jalkaansa itse ja olivat lisäksi mukavat ja lämpimät! Vielä kun hän dementian vuoksi ei enää tiennyt minun nimeäni, hän muisti aina "rouva, joka kutoi minulle maailman parhaat sukat" :-)
Aijai, tämä tarina aiheutti hyvänmielen hyrinää :)
Vierailija kirjoitti:
Teen itse kukkakimppuja ja kukka-asetelmia sekä havu/eucaluptus -kransseja. Näyttää hetken kauniilta, mutta lopuksi voi heittää kompostiin eikä jää ylimääräistä romua nurkkiin.
Tänä jouluna teen soijavahakynttilöitä niin itselleni kuin kavereillekin. Netistä tilasin moderneja muotteja kuplakynttilöihin ym. Omiini laitan vähän hajustetta, lahjakynttilöihin en kun kaikki ei tykkää tuoksuvista jutuista. Tästäkään ei jää jätettä lopulta saajalle.
Takan omistajille teen sytykesipsejä, joihin tulee päälle Marimekon serveteistä graafisia kuoseja. Lasipurkissa kivan näköisiä. Kaveriksi pitkiä takkatikkuja, joiden rasian koristelen myös samoilla serveteillä decoupage-menetelmällä.
Lapsen kanssa tehdään linnuille ruokintajuttuja niin, että sulatetaan kookosrasvaa ja laitetaan sekaan siemeniä ja pähkinöitä. Massa levitetään pellille, ja jäähtyneestä massasta otetaan piparkakkumuoteilla nättejä paloja, joihin pistetään vielä reikä juuttinarulenkkiä varten. Näytä käymme ripustamassa yhdessä metsään puiden oksille.
Monena vuonna on ollut ajatus tehdä havuista kynnysmatto mökin oven eteen, ehkä tänä vuonna saan aikaiseksi.
Ihanaa kun tulee taas joulu!
Lintujen talviruokinta pitää olla talven yli jatkuvaa, joten söpöjen siemenkoristeiden ripustelu vain jouluna on itseasiadsa karhunpalvelus linnuille. Kerran saa syödäkseen tietyssä paikassa, mutta jatkoa saa nälissään turhaan odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen itse kukkakimppuja ja kukka-asetelmia sekä havu/eucaluptus -kransseja. Näyttää hetken kauniilta, mutta lopuksi voi heittää kompostiin eikä jää ylimääräistä romua nurkkiin.
Tänä jouluna teen soijavahakynttilöitä niin itselleni kuin kavereillekin. Netistä tilasin moderneja muotteja kuplakynttilöihin ym. Omiini laitan vähän hajustetta, lahjakynttilöihin en kun kaikki ei tykkää tuoksuvista jutuista. Tästäkään ei jää jätettä lopulta saajalle.
Takan omistajille teen sytykesipsejä, joihin tulee päälle Marimekon serveteistä graafisia kuoseja. Lasipurkissa kivan näköisiä. Kaveriksi pitkiä takkatikkuja, joiden rasian koristelen myös samoilla serveteillä decoupage-menetelmällä.
Lapsen kanssa tehdään linnuille ruokintajuttuja niin, että sulatetaan kookosrasvaa ja laitetaan sekaan siemeniä ja pähkinöitä. Massa levitetään pellille, ja jäähtyneestä massasta otetaan piparkakkumuoteilla nättejä paloja, joihin pistetään vielä reikä juuttinarulenkkiä varten. Näytä käymme ripustamassa yhdessä metsään puiden oksille.
Monena vuonna on ollut ajatus tehdä havuista kynnysmatto mökin oven eteen, ehkä tänä vuonna saan aikaiseksi.
Ihanaa kun tulee taas joulu!
Lintujen talviruokinta pitää olla talven yli jatkuvaa, joten söpöjen siemenkoristeiden ripustelu vain jouluna on itseasiadsa karhunpalvelus linnuille. Kerran saa syödäkseen tietyssä paikassa, mutta jatkoa saa nälissään turhaan odottaa.
Ohis, muta jos haluatte ketjun säilyvän, niin ei kannata puhua lintujen talviruokinnasta. Kerran kissaketjussa, missä aiheena oli niiden tappamat pikkulinnut, erehdyin kertomaan, kuinka haluaisin ruokkia lintuja (asiallisesti ja oikeissa paikoissa, ei kielletyillä alueilla), sain kissojen raivokkaat puolustelijat liikkeelle, ja minua suurin piirtein syytettiin ison kotikaupunkini "viemärirottaongelmasta" ;D (Mihin tarvitaan ilmeisesti ratkaisuksi satoja irti juoksevia kissoja).
Lisäksi meidän taloyhtiökin on jyrsijöiden saastuttama ja valtaama, kuulemma, kun jokusen talipallon laitan linnuille talven mittaan. Kaikki naapurinikin näyttävän laittavan. Rottaongelmaa ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, kun olit mukava ja mietit lahjan saajaa, jolle teit maailman parhaat sukat. :)
Aivan ihana lahja. Itsetehdyt (vastaanottajaa ajatellen) kunniaan. Itse teen yhden koon putkisukkia kiristeneuleena... hah koristeneuleena... vitsi meille jotka lukee otsikoitakin väärin🥴
Kuulostaa ihanalta, tällaiset haluaisin itsellenikin.