Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsetehdyt joululahjat, VINKIT KASAAN

Vierailija
26.10.2016 |

Haluaisin tänä vuonna tehdä itse osan lahjoista, koska siinä säästäisi vähän rahaa, tykkään näperrellä ja itsetehtyä arvostetaan (ilmeisesti) paljon :)

Joten vinkit kehiin, mieluiten ohjeiden kanssa! Itse olen nyt tehnyt/tekemässä villasukkia, lapasia ja muotokuvia (harrastan piirtämistä).

Kommentit (513)

Vierailija
441/513 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsetehdyt joululahjat, tässä paras vinkki:

Älä anna niitä itse tehtyjä lahjoja.

Ok, en anna siis mitään lahjoja ainakaan sulle.

Vierailija
442/513 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en tekisikään lahjoja tänä vuonna, pääsisin paljon halvemmalla ja helpommalla. Glögiä, viskiä ja suklaata. Säästyneillä rahoilla, voisin ostaa itselleni jotakin ekstraa - eksyin jo välissä kangaspuodin sivuille :) - kalliimpaa pellavaa tai villakangasta. Tämän ketjun jälkeen idea tuntuu hyvältä                     

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/513 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tämä jo sanottu mutta itse oon virkannut puuvillalangasta pyöreitä meikinpoisto/ihonpuhdistuslappuja ja niille pesupussin. Ja neulonut tiskitättejä/käsipyyhkeitä, nämä valmistuu nopeasti.

Siskon miehelle joululahjaksi juuri puikoilla islantilaisneule kun hän tuli kateelliseksi kun tein siskolle synttärilahjaksi.

Vierailija
444/513 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tämä jo sanottu mutta itse oon virkannut puuvillalangasta pyöreitä meikinpoisto/ihonpuhdistuslappuja ja niille pesupussin. Ja neulonut tiskitättejä/käsipyyhkeitä, nämä valmistuu nopeasti.

Siskon miehelle joululahjaksi juuri puikoilla islantilaisneule kun hän tuli kateelliseksi kun tein siskolle synttärilahjaksi.

Paria islantilais- ja norjalaisvillapaitaa minäkin olin harkinnut, jääkiekkojoukkueiden kaulahuivia ja villasukkia, mutta puolella villapaidan lankarahasta saa jo hyvän viskipullon. Jos villapaitaa kysellään, kerron ketjusta ja siitä, että omatekoiset lahjat ei ole suosittuja. Ja voinhan tehdä neuleen tilauksesta.

Vierailija
445/513 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Islantilaisneule tai sukat. Muhkupipo.

Vierailija
446/513 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puupippeli, helppo veistää itse.

Vierailija
447/513 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorvilla saa väsättyä nopeesti vaikka dildoja

Vierailija
448/513 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö missään enää ole kylpy ammeita . Kuka niitä purkaa pois . Uusiin ei ole laitettu. Kauhistus . Tietysti itse kudottu villapeitto ja sukat .

Vierailija
449/513 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistaako kukaan (tällä palstalla kerrottu), kun joku mummi oli antanut lapsenlapsilleen paperille liimattuja, prässättyjä ötököitä, joita lapset olivat innokkaana tutkineet :D:D:D

Tätä en unohda ikinä!!! 

Täällä toinen, joka ei myöskään unohda ikinä tuota lahjaa!

Vierailija
450/513 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää "ihanat" diy-lahjat on aina niitä noloimpia...

Vierailija
451/513 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä virkaatuja meikinpoistolappuja? Onko typerämpää kuultu. Meikinpoistoon ei tarvita lappuja tai, mikäli joku sellaisia käyttää niin virkatut tuskin on niitä kaikkein parhaita. Hygieenisten kestotuotteiden täytyy pestä vähintään 90 asteessa. Siinäpä sitten peset jotain pesulappuja yksistään pesukoneessa vai laitatko ne joiden alusvaatteiden tai kestositeiden kanssa yhtäaikaa koneeseen? Eipä paljon noin kuumassa pestävää pyykkiä normaalisti tule.

Vierailija
452/513 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ajattelin muistaa miestä ja appiukkoa auton kosteudenkerääjällä. Ostin sellaista tulostettavaa kangasta ja tulostan valokuvan meidän lapsesta ja ompelen  kuvan kiinni kosteudenkerääjään. Sisälle tulee silikaatti-kissanhiekkaa.

Miehelle ja pojalle neulon samistelupipot paksusta alpakkalangasta. Miehelle ajattelin neuloa sukat, joiden varsiin neulon sileää neuletta ja ompelen niihinkin kankaalle tulostetun valokuvan isästä ja pojasta.                                                                                                                                                                                                  

Anopille ajattelin tehdä sellaisen korumaisen heijastimen. Kristallihelmiä ym. Netissä oli ohje ainakin sellaiseen sudenkorentomalliin, mutta voisin suunnitella jonkun ihan omankin, vaikka suojelusenkeli-aiheisen. Samaa sarjaa korvakorut hopeakoukkuihin. Lisäksi neulon pehmeät palmikkoiset unisukat jostakin laadukkaasta langasta.

Netistä löysin tosi kivan idean miehelle, DIY viski- tasting: lasisiin koeputkiin pakataan muutamaa laadukasta viskiä tms. maistelunäytteet.

Tuossa on kivoja ideoita.

Tuota viskitastingia en ymmärrä.  Joudut ostamaan useamman pullon laadukasta viskiä,  70-100€ kpl ja sitten lirutat sieltä tilkat koeputkiin.  Tulee kalliiksi ja viskikin väljähtyy.  Anna yksintein ne pullot sellaisenaan.  On kyllä aika kallis lahja.

Vierailija
453/513 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös villasukat olisi isällekin hyvä lahja? :)

Itse olen myös menossa neulelinjalla tänä vuonna. Sukkia, lapasia lähinnä. Yleensä niille on aina tarvetta ja ainakin omat ystävät ja sukulaiset ovat aina ilahtuneet niistä. Mutta tuttavapiiriini ei kuulukaan mitään fiinejä ihmisiä, joille on aina oltava jotain kallista ja hienoa...

Ajattelin ehkä kokeilla myös linoleikkausta tänä vuonna. Taidetarvikekaupoista saa linoleumia ja tarvittavat välineet, ja ajattelin että jos tekisin jonkun pienen työn niin siitä saisi helposti painettua muutaman vedoksen lahjaksi. Paljon kätevämpää kuin piirtää monta erilaista.

Kankaanpainanta tulee myös mieleen, esim tyynyliinat tai kangaskassit :)

Itseasiassa mietin sukkia isälle, mutta isälläni on sellainen vaiva että sukkien laittaminen ja poisottaminen on vähän hankalaa yksin... Tuntuisikohan kettuilulta antaa sukat lahjaksi tyyliin "siinähän puet hahhahhaa"? Joku juttu millä saisi sukat jalkaan olisi hieno kylkiäinen siinä, mutta liekö sellaisia olemassakaan? Ehkä ns virallisina apuvälineinä mutta ne varmaan maksavat paljon... D:

-ap

Meidän kunnassa sen pihtimäisen apuvälineen voi lainata kun kertoo kenelle se menee lainaan. Apuvälinelainaamosta.

Vierailija
454/513 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistaako kukaan (tällä palstalla kerrottu), kun joku mummi oli antanut lapsenlapsilleen paperille liimattuja, prässättyjä ötököitä, joita lapset olivat innokkaana tutkineet :D:D:D

Tätä en unohda ikinä!!! 

Täällä toinen, joka ei myöskään unohda ikinä tuota lahjaa!

Noista lapsista voi tulla hyönteistutkijoita. Oisko parempi että ostaa kiinatuotteena silikoniin upotettuja kuoriaisia joita olen nähnyt myynnissä? Sitten joku syö fine dine ötököitä se vasta hassua on.

Vierailija
455/513 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkähän takia niitä jämälangoista kudottuja nauhoja paheksutaan niin? Ymmärrän että roskaa on paskarrellut tuikkukipot ja joulukrääsät, sekä ehdottomasti ne unisiepparit, mutta jännä että nämä nyörit sai ketjussa niin vahvan reaktion aikaan. Onkohan ihmisillä mielikuva rullalle käsin ala-asteella pyöritellyistä nyöreistä vai mikä on? Esim. pellavaiseen kylpytakkiin kävisi pirtanauhat aika upeasti. Olen tehnyt näistä itselleni vöitä ja hyvin voisi esim. avainnauhaksi ja avainlenksuksi tms käydä. Jos saajan tyyliin sopii niin toki farkkujen vyöksi myös. Isoista neule ja kudontaprojekteista jää kuitenkin usein laadukasta lankaa yli. Ja toki pitää olla pelisilmää mitä tekee ja kenelle, mutta itse pidän tätä ihan laatukäsityönä.

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2018/10/24/anna-kutoo-perinteista-pohjala…

Kuitenkin aika hieno vanha suomalainen käsityötekniikka, ja onhan nuo nauhat monikäyttöisiä.

Tehkää ja ommelkaa lopuksi t-paidasta leikattu made in kiina lappunen, niin ei tarvitse sukulaisten saada aivotärähdystä, kun se kaupasta ostettu on joistakin hienompaa.

Vierailija
456/513 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

virkkaat isukilles kullinlämmittimen

Vierailija
457/513 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ajattelin muistaa miestä ja appiukkoa auton kosteudenkerääjällä. Ostin sellaista tulostettavaa kangasta ja tulostan valokuvan meidän lapsesta ja ompelen  kuvan kiinni kosteudenkerääjään. Sisälle tulee silikaatti-kissanhiekkaa.

Miehelle ja pojalle neulon samistelupipot paksusta alpakkalangasta. Miehelle ajattelin neuloa sukat, joiden varsiin neulon sileää neuletta ja ompelen niihinkin kankaalle tulostetun valokuvan isästä ja pojasta.                                                                                                                                                                                                  

Anopille ajattelin tehdä sellaisen korumaisen heijastimen. Kristallihelmiä ym. Netissä oli ohje ainakin sellaiseen sudenkorentomalliin, mutta voisin suunnitella jonkun ihan omankin, vaikka suojelusenkeli-aiheisen. Samaa sarjaa korvakorut hopeakoukkuihin. Lisäksi neulon pehmeät palmikkoiset unisukat jostakin laadukkaasta langasta.

Netistä löysin tosi kivan idean miehelle, DIY viski- tasting: lasisiin koeputkiin pakataan muutamaa laadukasta viskiä tms. maistelunäytteet.

Tuossa on kivoja ideoita.

Tuota viskitastingia en ymmärrä.  Joudut ostamaan useamman pullon laadukasta viskiä,  70-100€ kpl ja sitten lirutat sieltä tilkat koeputkiin.  Tulee kalliiksi ja viskikin väljähtyy.  Anna yksintein ne pullot sellaisenaan.  On kyllä aika kallis lahja.

Viskitastingeista tuli mieleen, että olemme joskus pitäneet rommitastingin niin, että jostain sai tilattua rommia pienissä pulloissa, siis nimenomaan tasting-tarkoitukseen.

458/513 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen yhdelle leivontataidottomalle ystävälle herkkuja, esim Englaitilainen hedelmäkakku. Säilyy viikkoja hyvänä folioon kiedottuna, tai voi pakastaa, jos  ei jouluna heti syö.resepti löytyy netistä, tai ihan tavallisen murokakun ohje pohjaksi, lisää reilusti kuivattuja hedelmiä pilkottuna, mantelia  myös. Itse annan muhia hedelmäseoksen  tilkkaan konjakkia tai rommia sekoitettuna vähän aikaa ennen taikinaan lisäämistä

459/513 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sorvilla saa väsättyä nopeesti vaikka dildoja

Koko suvulle! Mummille isoin 🤣

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
460/513 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan halua itse tehtyä lahjaa.