Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsetehdyt joululahjat, VINKIT KASAAN

Vierailija
26.10.2016 |

Haluaisin tänä vuonna tehdä itse osan lahjoista, koska siinä säästäisi vähän rahaa, tykkään näperrellä ja itsetehtyä arvostetaan (ilmeisesti) paljon :)

Joten vinkit kehiin, mieluiten ohjeiden kanssa! Itse olen nyt tehnyt/tekemässä villasukkia, lapasia ja muotokuvia (harrastan piirtämistä).

Kommentit (513)

Vierailija
321/513 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää?

Vierailija
322/513 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa tehdä mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/513 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynttilöitä, huulirasvoja ja saippuoita on tullut tehtyä.

Kynttilöiden tekemiseen ei tarvita kummia, kynttilänjämiä, huono kattila ja sydänlankaa.

Huulirasvoihin saa netistä kosmetiikkalaatuista mehiläisvahaa ja purnukoita, kaupasta erilaisia rasvoja, esim kookos-.

Saippua on tehtävä kypsymään pari kk aiemmin. Apteekistä lipeää, tarkka vaaka ja suojavarusteet.

Vierailija
324/513 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taikataikinasta joulukuusenkoristeita, kuten vaikka tässä blogissa http://www.puistolassa.fi/2015/11/diy-valkoinen-taikataikina-ja.html

Vierailija
325/513 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama risu, usko nyt saatana

Vierailija
326/513 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Casa blogien joulukalenterissa on ollut hyviä ohjeita itse tehdyille lahjoille. Saippuaa, koristeita, kransseja ja leivonnaisia muummuassa. Eugalyptys kranssin ajattelin tehdä lahjaksi anopille kun menemme miehen vanhempien luokse jouluaatto-tapaniksi. Yritän laittaa linkin mutta Googlesta casa blogit joulukalenteri siis löytää jos en onnistu.

”linkki” https://joulukalenteri.casablogit.fi ”ref”

Vierailija
327/513 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä virkkasin joulukuusen koristeita.

Vierailija
328/513 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua antaa kenellekään mitään kun minäkään en saa mitään.

329/513 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rocky-Road -pipari: leivo iso pipari. Kun se on jäähtynyt, kuorruta se paksulti suklaalla ja ripottele päälle pähkinöitä, karkkeja ym.

Joulukahvi: jauha itse pavut ja sekaan haluamiasi mausteita kuten kardemumma, kaneli, vanilja, kuivattu appelsiininkuori, jauhettu vaniljatanko ym.

Nämä toimii aina!

🇺🇦🇮🇱

330/513 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häpykarvoista huovutettu ryijy anopille

Äh, tälle joulua ei taida enää ehtiä kasvamaan riittävästi materiaalia ryijyä varten. Mutta ehkäpä pannulappu tai jos oikein rehevät villat ehtii kerätä, niin noita kylpytakin/farkkujen vöitä, joita joku kertoi kutovansa?

Eräs äitini ystävä teki koiran karvasta lankaa, ja siitä lapasia. Tuli vaan mieleen! Vähän erikoisempi lahjaidea.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
331/513 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

-mehiläisvahakynttilät

-sytykesipsit esim pringles purkkiin laitettuna (purkki siis koristeltuna)

-putkihuivi kudottuna paksusta langasta (helppo myös tämmöiselle käsi keskellä peukaloa ihmiselle)

-jokin jälkiruoka purkissa idealla "lisää vain neste"

-mikrossa lämmitettävä lämpöpussi (loistava paleleville ihmisille esim hartioille tai peiton alle varpaiden lämmikkeeksi)

Vierailija
332/513 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihmisillä joulumieli hukassa, kun täällä pitää toisten käsitöitä haukkua...

Itse annan joka vuosi ostamieni lahjojen kylkiäisinä jotain itse tekemääni. Aina niistä on pidetty, sillä tunnen saajien maun.

Olen esimerkiksi tehnyt taulun vanhoista pitsiliinoista, kierrätyskoruja sisäkumista, lapasia, puisen tuunatun kynttilänjalan, itse posliinitussilla koristeltuja astioita, heijastimia, itse tehtyä kermalikööriä, säilytysrasian koruille jne jne... Kaiken olen vielä paketoinut aina erityisen nätisti itse tehdyn kortin kera.

Jokainen noista voi kuulostaa "roskalta", mutta kaikissa on ollut ajatus takana. Kaunis lehdenmuotoinen heijastin anopille, lempibändin tunnusmerkistä tehty heijastin kaverille. Puinen kynttilänjalka helmineen sellaiselle, joka näitä itsekin keräilee ja tuunaa "Aarikan tyyliseksi". Kumikoruja siskolle, joka käyttää samantyylisiä silikonikoruja muutenkin. Valkoisia astioita ja juomalaseja ostin järkevän määrän ja koristelin saajan maun mukaan (mustavalkoisilla mandalakuvioilla), eli en tehnyt mitään paritonta kahvimukia kenenkään riesaksi.

Onneksi omassa lähipiirissäni itse tehtyä arvostetaan <3

333/513 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vessapaperitonttu ja pumpulilumiukko

Luin ensin väärin, että pumpulipuliukko :D

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
334/513 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaljapullon korkkeja ruuvilla kiinni johonkin vaneriin = Piikkimatto!

Vierailija
335/513 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taittelen sanomalehdistä ( ilmaislehtiä Turkulainen ja Aamuset) biojätepusseja joululahjaksi.

Lahjat voi pakata siihen sanomalehteen.

Vierailija
336/513 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesin rikkinäisiä ja nyppyyntyneitä villapaitoja 60 asteessa niin että ne huovuttuivat, ja ompelin niistä patalappuja.

Vierailija
337/513 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesin rikkinäisiä ja nyppyyntyneitä villapaitoja 60 asteessa niin että ne huovuttuivat, ja ompelin niistä patalappuja.

Tätä täytyy kokeilla!

Vierailija
338/513 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukat on klassiset ja hyödylliset. Tänä jouluna tein myös isoon hienoon lasipurkkiin itsetehtyä granolaa (helppoa ja hyvää!) ja keksejä kauniisti pakattuna.

Joskus oon myös tehnyt itse kalenterin, eli vanerilevy/muuta jämäkkää (jotenkin koristeltuna) ja sen yläreunaan klipsi (sellainen klipsimuistitaulun tapainen juttu siis) ja tulostanut siihen A4 kokoisia sivuja, joista jokainen on yksi kalenterikuukausi :D ihan kivan näköisiä tuli!

Vierailija
339/513 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää liimatko niihin "somiin" lasipurkkeihinne mitään muovirihkamaa, joka pilaa lasin kierrätyskelvottomaksi.  Mieti kahdesti haluaako joku tosiaan mitään uudelleenpakattua teetä näin?  Roska siirtyy vaan paikasta toiseen.

Vierailija
340/513 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva saada ihan oikeitakin vinkkejä, mitä kivaa voisi tehdä. Jotain nuorekasta ja kivaa?Syötäviä on vaikea kuljettaa, kun kuljen linja-autolla aaton aattona joulun viettoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi