Oon töissä kassalla ja kun katselee ihmisten päivittäisiä ostoksia niin huh huh D:
Täällä käy kamalasti ihmisiä jotka lappaavat kärrit täyteen kaikkea huonoa!!!
Siis oikeasi tätä tasoa:
- Ranskalaisia
- kalapuikkoja
- nugettejä
- vehnä makaroonia
- lenkkimakkaraa
Einespyöryköitä
- mikrohampurilaisia
- mehuja
- karkkia
- leivoksia
Siis oikeasti tällaista paskaa????
Ihmiset oikeasti elää tällaisella?
Sääliksi käy etenkin jos on lapsia.
Oon siis töissä pienehkössä k kaupassa ja, kun katselee hyllyjä niin vihannes hylyllä seisoo pari ihmistä ja taas karkki, kalja ja leivoshyllyt ovat täynnä ruuhkaa D:
Kommentit (190)
Ei sulle sitten tullut mieleen, että ne einekset ym. "skeidat" on niille vanhemmille. Vaikka mukana olisi lapsia, niin mistä sä tiedät, että ne lapsetkin eineksiä syö..
Moni ihminen käy useammassa eri kaupassa. Meilläkin mies hakee omiksi eväiksi välillä eineksiä pienestä lähikaupasta, ihan normaalia itselaitettavaa perusruokaa joka sopii lapsille, haetaan sitten isommista marketeista kerran viikossa.
Sun tehtävä on palvella: ottaa tuotteista hinta, ottaa rahat ja antaa mahdolliset vaihtorahat takaisin. Ja hymyillä.
Onneksi oot kassalla töissä, etkä hoitoalalla.
Oon varmaan se asiakas jonka ostoksia kyttäät :D (tosin einekset jää paikoilleen)
Juu, parantamisen varaa on todellakin!
Mutta pakko ihan nyt pienessä k-kaupassa viikottain käyvänä sanoa, että vihanneksille ja hedelmille koko kaupassa on tilaa noin 10 neliömetriä, jos sitäkään. Hedelminä tarjolla on banaani, omena, ehkä appelsiini? ja ananas. Vihannekset ovat tyyliin tomaatti, paprika, salatti, kurkku. Jopa porkkanoiden löytäminen voi osoittautua hankalaksi!
Leivonnais-, sipsi-, jäätelö-, eines-, muro-, keksi- ja karkkihyllyä kyllä riittää vallan mainiosti.
Vierailija kirjoitti:
Lähikaupasta käyn bongailemassa alennuksessa olevia parasta ennen-päiväystä lähestyviä tuotteita. Esimerkiksi pizzaa, eineslihapullia ja muuta roskaruokaa perjantaille ja viikonlopulle, jotka ovat meillä herkkumättöpäiviä.
Eli ap, meidän ravintotottumuksista lähikaupan kassana näet lähinnä vain viikonlopun herkuttelupäivien saldon.:D
Tätä kommenttia on yläpeukutettu innolla. Kertoo hyvin siitä, että suurimman osan mielestä einekset ovat herkkua. Ne arkena ostetut hedelmät ja kasvikset ovat vain pakollinen paha, jota syödään, jotta viikonlopulla saa hyvällä omallatunnolla herkutella roskalla.
No minulla on bulimia ja oikein pahoina kausina on varmaan ihan mielenkiintoista katsella miten paljon p*skaa ostan. Mutta tuskin moni terve vetää kaikkia ruokaostoksiaan päivässä... tai edes syö kaikki ostamansa ruuat itse.
Kylläpä siiderihoitajat ja keppanakuskit ottivat taas nokkiinsa. Luulette ettei tuo syöminen/juominen näy päällepäin mutta kyllä kuulkaas paistaa.
Outoa, että kassahenkilö tekee johtopäätöksiä asiakkaitten ostoksista! Kerroit olevasi pienessä kaupassa töissä. Uskallan väittää, että arjen suuret ostokset tehdään automarketeissa huokeamman hintatason perässä. Meillä ainakin "lähisiwasta" ostetaan juuri tuota skeidaa, kun silloin harvoin tarvitaan nopeaa evästä tai halutaan herkutella. En edes halua ajatella, mitä meidän perheestä ajatellaan ostosten perusteella lähikaupassa, vai mille kuulostaa: karkkia, suklaata, sipsejä, olutta, pillimehua, pari valmiskolmioleipää ja iso pakastepitsa ja vessapaperia.
Ap on aivan oikeassa. Sen sijaan että ostetaan sitä feikkiä jugurttipaskaa, voisi saman rahan laittaa vihanneksiin. Jostain syystä vihannes ja kasvishyllyt notkuvat aina pullollaan, mutta kaikki muut epäterveelliset paskalaarit ammottava tyhjyyttää. Hyi saatana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset on selitysten mestareita :D:D
Kun kauppa on pieni lähimyymälä, niin sieltä ei voi ostaa muuta kuin sontaa. :D:D
Kyllä joskus itseä ihmetyttänyt nuo ihmisten ostokset, kaljaa, siideriä mahdottomia määriä.
Mutta yksi ihminen saattaa ostaa kerran kuukaudessa ison lastin, ja kassajonossa voi olla monta tällaista samana päivänä. Ette ota huomioon että eri ihmiset ostaa eri aikoina eri tuotteita.
Ei, täällä niputetaan kaikki aina yhteen ja yleistetään surutta ja lopulta se muuttuu totuudeksi: kaikki ostaa joka päivä roskaruokaa, siideriä, kaljaa, röökiä. ..
Tämä on se kuuluisa av- totuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittämätöntä miksi ap:lle vittuillaan täällä. Itse olen tehnyt ihan samanlaisen havainnon vaikka en olekkaan kaupassa töissä. Tuo ehkä korostuu pikkukaupoissa, mutta kun perhe menee prismaan tekemään viikon ostokset niin voi voi kun on kärry täynnä samaa paskaa... Hiilaria sokeria, jne. Sitten yksi jauhelihapaketti ja yksi kaksi pientä vihreää. En yleensä ole luonteeltani ns kyylä, mutta ei tätä nyt vaan voi olla huomaamatta...
Ja ihan turha on edes yrittää kauppiaan tähän vaikuttaa. Jos kauppa ei myy sitä mitä ihmiset haluaa, eli hiilari sokeri paskaa, niin se on kohta entinen kauppa. M30 ja kahden lapsen isä
Huomaa että ap komppaajat asuu maalla pikkukylissä. Ei oikeasti kaupungeissa ketään kiinnosta toisten ostokset, vähiten kaupan myyjää.
En häpeä tunnustaa, että asun pienessä noin 50.000 asukkaan kaupungissa. Kuten sanoin en ole luonteeltani kyylä, enkä koskaan ole tehnyt tästä mitään numeroa.. Ainaostaan vaimoni kanssa olen puhunut tästä asiasta aiemmin. En taas ymmärrä miksi meille "maalaisille" naureskellaan, koska kauhistelen kanssaihmisten terveyttä. Katsos täällä "maalla" toisiin ihmisiin suhtaudutaan ihmisinä ei minään massana toisin kuin teillä siellä stadissa. Olen asiasta huolissani eritysiesti siksi, että lapsille syötetään tuollaista roskaa.
Olen ylpeä "maalainen" ja välitän toisistakin ihmisistä, en ymmärrä mitä hienoa on olla stadilainen ja suhtautua asiaan "ihan sama, ei kuulu mulle". M30 ja kahden lapsen isä
En sanonut olevani stadilainen. Kirjoitin pikkukylistä ja kaupungeista.
vitun pelle, just sunlaisten takia en uskalla käydä kaupassa ku mietin et mitähän toi kassatyty ajattelee mun ostoksista
Kaupan kassa on jotain mieltä? Voi vitsi kun se vielä sitten merkitsisi jollekulle jotakin.
Hanki oikeasti elämä.Et sä voi ihmisistä mitään syvempiä päätelmiä tehdä sillä perusteella mitä ne kaupasta ostavat.Huomaa kyllä ettei siellä kassan takana mitään järjen jättiläisiä ole töissä
Vierailija kirjoitti:
vitun pelle, just sunlaisten takia en uskalla käydä kaupassa ku mietin et mitähän toi kassatyty ajattelee mun ostoksista
Miksi ihmeessä? Minä pidän kassahenkilöä logistisen ketjun osana, kassakoneen jatkeena. Jos se mulkoilee, hidastuu tai temppuilee niin toimin kuten kotikoneenkin kanssa; läimäytän sitä. Turha sitä miettiä mitä siellä sisällä tapahtuu kunhan linja kulkee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähikaupasta käyn bongailemassa alennuksessa olevia parasta ennen-päiväystä lähestyviä tuotteita. Esimerkiksi pizzaa, eineslihapullia ja muuta roskaruokaa perjantaille ja viikonlopulle, jotka ovat meillä herkkumättöpäiviä.
Eli ap, meidän ravintotottumuksista lähikaupan kassana näet lähinnä vain viikonlopun herkuttelupäivien saldon.:D
Tätä kommenttia on yläpeukutettu innolla. Kertoo hyvin siitä, että suurimman osan mielestä einekset ovat herkkua. Ne arkena ostetut hedelmät ja kasvikset ovat vain pakollinen paha, jota syödään, jotta viikonlopulla saa hyvällä omallatunnolla herkutella roskalla.
Miksi muiden mieltymykset ahdistavat sinua?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka suuri turn on kassaneidille on mies, joka ostaa oikeata ravintoa ja hyviä ruoka-aineksia? Omat setit viime kauppareissulta:
-banaaneja
-paprikaa
-basilikaa
-sipulia ja valkosipulia
-tomaatteja
-porkkanaa
-pinaattia
-kanaa
-paistijauhelihaa
-alpron kasvirasvaa
-parmesan-raastetta
-kidneypapuja
-durum vehnäjauhoja
-kananmunia
-zero cokis
Alkosta vielä punaviiniä, ja kotiin tekemään autenttista pasta bolognesea. :)
Minulla pisti silmään, miksi ostoksissa on valmiiksi raastettua parmesaania? Jo on avuttomuus huipussaan, kun edes juustoa ei viitsitä itse raastaa. Kokis on ihan turhaa myös, vai käytätkö sitä siivoukseen?
Itse olen tehnyt välillä keikkavuoroja eri ruokakauppoihin pk-seudulla ja kyllä "ostoskorien" sisältö vaihtelee ihan sen mukaan missä kauppa sijaitsee ja minkälainen asiakaskanta siellä käy.
Toisessa "lähiössä" saatetaan ostaa tosi laadukasta kunnon ruokaa, hintavia vaihtoehtoja, luomua jne. Toisessa menee kaljaa, arkimaitoa ja tarjous jauhelihaa (tai mikä nyt milloinkin on tarjouksessa). Sitten on niitä kauppoja, joista haetaan selvästi työpäivän lounasta tai täytetään jääkaapin puutteita = ostokset ovat pieniä.
Kenenkään ostoksia en arvostele, mutta aluksi muistan ihmetelleeni itsekseni, miten erot korostuivat alueiden mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä ostan pikkukaupasta lähinnä karkkia, limsaa ja eineksiä. Herkuttelut ja pikaruoat.
Tuorevalikoimat niissä ovat yleensä turhan kehnot. Siksi jäävät sinne kauppaan. Ostan ne sieltä missä on paremmat valikoimat.
Varmasti se lähikaupan myyjästä näyttää siltä että syödään vain eineksiä ja karkkia, mutta ei minua oikeasti kiinnosta se mitä kaupan myyjä ajattelee.
Sama! Ostan lähikaupasta vain karkkia, sipsiä, jotain ilta/aamupaloja ja maitoja. Kuka niissä muka tekee oikeat ostokset? Vihannekset ja muut ovat nahistuneita jo hyllyyn päätyessään ja sellaisina pysyvät kun seisovat pienen asiakaskunnan vuoksi hyllyssä päivätolkulla, sama lihoissa. Valikoima on olematon. Varmaan minunkin lähikauppani myyjät pitävät minua paskalla elävänä läskinä kun haen lähinnä limua ja sipsejä, vaikka todellisuudessa teen "oikeat" ruokaostokset kauempana olevassa prismassa.
En minä ainakaan viitsi jotain rehuja itselleni ostaa, koska on vähän rahaa, kasvikset maksavat hirveästi varsinkin näin syksyllä niissä ei sitten ole juuri lainkaan energiaa eikä siis myöskään ravintoa ja lisäksi ne maistuvat pahalta. Ei huvita vähistä rahoistani tuhlata johonkin, joka on melkein pelkkää vettä, joka maistuu pahalta ja josta ei ole oikeasti mitään hyötyä, kun ne eivät pidä edes kunnolla nälkää. Mieluummin ostan sitten vaikka energiajuomaa, perunalastuja ja suklaata, että saan rahoille kunnon vastinetta ja ruoasta mahdollisimman paljon energiaa ja vatsantäytettä mahdollisimman vähällä hintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oot ap ilmeisesti joltain wt paikkakunnalta? Ei pk seudulla oo tollasta eikä kyllä porvoossakaan.
Pyhtää - kotka- hamina seutu voisi olla hyvin tuota tasoa3 vuotta keikkailin pk-seudulla yli 30 eri kaupassa yhteensä, ja ap:n kuvaus on varsin totta.
Mielenkiintoista oli esimerkiksi ero Ullanlinnan ja Siltamäen välillä, niin ostosten kuin asiakkaiden käytöksenkin kannalta.
Kerro lisää näistä eroista? Miten ostokset erosivat? Entä käytös? Ihan mielenkiinnosta kysyn:)
Siltamäessä 1/3 asiakkaista ei edes tervehtinyt, ja ostettiin enemmän halpaa olutta ja lihaeineksia.
Ullalinnassa asiakkaat rupattelivat keskenään ja myyjien kanssa, ostettiin paljon erikoisempia kaljoja, luomua ja vegaanituotteita. Pienen paikan lähikauppafiilis, mutta huomasi, että ihmisillä on rahaa. Julkimoita myös paljon kävi siellä.
Sori vaan mutta se Siltamäen K-Kauppa on ihan järkyttävän surkea valikoimaltaan, eihän siellä edes ole muuta kuin noita halpoja kaljoja ja pullaa? Vihanneshyllyssä ehkä yksi pirkkasalaatti ja mahdollisesti kurkkua. Varmasti jossain Ullanlinnan puljussa löytyykin sitä toukkamehussa marinoitua soijaa kun asiakaskunta ei viitsi mennä alaovea pidemmälle kauppaan. :D
Vedellä? Ei niitä kasviksien terveysvaikutuksia ihan muuten vaan hehkuteta.
Wokvihannekset saa Pirkalla 1,50 eurolla, heitä pussista pannuun jos kerran vihannesten pilkkominen on ylivoimaista, tyhmäkin osaa.