Oon töissä kassalla ja kun katselee ihmisten päivittäisiä ostoksia niin huh huh D:
Täällä käy kamalasti ihmisiä jotka lappaavat kärrit täyteen kaikkea huonoa!!!
Siis oikeasi tätä tasoa:
- Ranskalaisia
- kalapuikkoja
- nugettejä
- vehnä makaroonia
- lenkkimakkaraa
Einespyöryköitä
- mikrohampurilaisia
- mehuja
- karkkia
- leivoksia
Siis oikeasti tällaista paskaa????
Ihmiset oikeasti elää tällaisella?
Sääliksi käy etenkin jos on lapsia.
Oon siis töissä pienehkössä k kaupassa ja, kun katselee hyllyjä niin vihannes hylyllä seisoo pari ihmistä ja taas karkki, kalja ja leivoshyllyt ovat täynnä ruuhkaa D:
Kommentit (190)
Vierailija kirjoitti:
Katso joskus lähikaupan valikoimaa, joka kertoo erittäin hyvin sen, mitä asiakkaille tarjotaan.
Mietin jossain vaiheessa, kuinka pieni vihannes- ja hedelmätiski on, mutta tarjolla on hyllykaupalla leivonnaisia, keksejä, sipsejä, karkkia, jäätelöä, muroja, eineksiä, olutta ja siideriä jne.
Tarjonta on selkeästi suunnattu ihmisille, jotka tekevät suuremmat ostoksensa muualta.
Heikoimmassa syöpäkunnossani hain lähes kaikki ostokseni lähikaupasta, koska en jaksanut mennä kauemmaksi. Oli aika turhauttavaa yrittää saada vaihtelua ostoksiin, kun esimerkiksi heviä, ruisleipää, broileria jne. oli tarjolla hyvin pieni valikoima.
Jep, siksipä sieltä ei perusostoksia haetakaan. Vain pakolliset, tyyliin maito on loppu. Ja se lähikaupan hevi-osasto... niin nahistuneita tuotteita ei löydy toriltakaan myyntiajan päätyttyä!
Joo joo ymmärretään: ostatte prismoista kaiken terveellisen ja pikkukaupoista haette silloin tällöin vaikka millaista mässyä...
No ei vaan oikeasti suuri osa suomalaisista syö kyllä kasviksia ja muuta terveellistä melko hyvin, mutta pakko sanoa, että kyllä sitä huonoakin tulee syötyä melkoisen paljon. Liikaa siis. Olen itsekin kassalla (prisma) satunnaisesti töissä oleva opiskelija ja kyllä siellä niiden vihannesten seassa on yhtälailla sipsiä, karkkia, suklaata kuin mitä saman perheen "pienien kauppojen" ostoskorissa.
Sitäkään en voi käsittää kuinka paljon ihmiset ostavat jotain sika-nauta jauhelihaa ja kuvittelevat vielä sen olevan terveellistä. Ja kyllä, kyttään ostoksianne, koska haluaisin tulevaisuudessa työskennellä ravitsemukseen liittyvän tutkimuksen parissa ja minua kiinnostaa nähdä käytännössä miten ihmiset syövät arjessa ja millaisia elintarvikkeita ostetaan. Joskus tekisi mieli kehottaa asiakkaita viemään tietyt tuotteet takaisin hyllyyn ja ajattelemaan omaa terveyttään, mutta en tietenkään voi niin tehdä vaan tietysti hymyilen ystävällisesti ja sanon kiitos hei...
Näemmä aika moni otti itseensä ja loukkaantui, päätellen vastauskommenteista! Ei sillä, että itsekään kauhean terveellisesti söisin, mutta kyllä muakin usein järkyttää ihmisten ostokset. Yhtälailla samaa skeidaa uppoaa niihin Sellon kauppojen isojen ostoskärryjen uumeniin.
Vetikin hiljaiseksi yhden perheen kommentointi leipähyllyjen vierellä. Ylipainoinen perhe oli liikkeellä, perheen alakouluikäinen tytär ehdotti että ostettaisko äiti vaihteeksi oikein ruisleipää. Äiti vastasi välittömästi, ettei me jotain ruisleipää kyllä osteta, sitä kukaan syö, ja lappoi kärryihinsä parit pullapussit leivän sijaan.
Kyllä! Surullisinta tässä on se että ihmiset valittavat että ruoka on kallista. Tuo ei ole ruokaa!
no kortokaas mitä pitäis syödä sitten jos pitäisi syödä terveellisesti??
Vierailija kirjoitti:
Tykkään herkutella! Painoa 54kg (näkyvä lihasmassa nostanut painoa) ja pituutta 170cm! Joten lopeta se mulkoilu kassalla ja syö sinäkin berliininmunkki iltapalaksi.
Ikävä tuottaa pettymys, mutta hoikkuus ei takaa terveyttä. Huono kolesteroli voi olla silti koholla ja sisäelinten ympärille kertynyt rasvaa, vaikkei se ulospäin näkyisi.
Voi ap, mene kouluun ja kouluttaudu !!
Olet pikkukaupassa töissä :D :D
Olitko aikoinaan luokan luuseri?
Tuut ap turtumaan ihmisten ostoksiin vielä jos jatkat valitsemallasi uralla
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi kaupan kassa, jolle nyt naureskelet. Opiskelen yliopistossa ja työskentelen tulevaisuudessa sun kaltaisten pomona :)
Miten ois ap elämä? Ketä kiinnostaa mitä joku tuntematon ostaa kaupasta.. Ysi tuttavani samanlainen kuin sinä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi kaupan kassa, jolle nyt naureskelet. Opiskelen yliopistossa ja työskentelen tulevaisuudessa sun kaltaisten pomona :)
Tuskin aito yliopistossa opiskeleva varmaan kommentoisi tuohon malliin, sorry vaan :)
Ps. en ole tuon edellisen viestin lähettäjä
Oon Hesessä töissä ja nään joka päivä kun ihmiset ostaa epäterveellistä ruokaa. Omg!! Tuomitsenko heitä, vaikka itse elän terveellisesti? En, ei kuulu työhöni. :) Jokainen syö mitä haluaa, mitä muilla on siihen ruikutettavaa. Enemmän mua harmittais jos ei ihmiset kävisi syömässä, ei olis töitä. Joten ap, ole iloinen että kauppa käy.
DukeNukem kirjoitti:
Willy Loman kirjoitti:
Terveellistä ruokaa joutuu yleensä käsittelemään tai kypsentämään enemmän kuin vaikka leipää tai eineksiä, jotka voi usein tunkea naamaansa sellaisenaan tai mikrossa lämmitettynä. Asialla on merkitystä silloin kun energiat on nollassa tai ei osaa laittaa ruokaa.
Ootko sä joku saatanan nysverö?
Porkkanan voi syöä sellasenaan, kukkakaalin voi syöä sellasenaa, lantun ja nauriin voi syöä sellasenaa, perunaa voi syyä sellasenaa, vaikka mitä juureksia ja vihanneksia voi syyä sellasenaan ja on terveellisintä ilman kypsennystä.
Pennut joskus valittaa samaa mutta ovat vaan tottuneet kypsennettyyn paskaruokaan koulussa. Meidän perheessä syöään raakana kaikki. Ja siksi mä oon niin terästä. Voit lyöä tohon leukaan niin katotaan kuka tippuu. Mä en nimittäin tipu enkä oo pehmo. Syöä raakaa.
Porkkana, lanttu, perunat ja useimmat muut pitää pestä tai kuoria, ettei hiekka narsku hampaissa. Perunaa en ole koskaan maistanutkaan raakana, mutta uudet potut voisivat olla hyviäkin. Kukkakaalia syön mielelläni, mutta sitä lähikaupassa harvoin tarjolla ja silloinkin kallista. Tulee vedelle kilohintaa.
Kaikki nämä olivat lapsuudenkodissani sellaisia ruoka-aineita, joihin ei omin päin ollut lupa koskea, puhumattakaan että olisi opetettu niitä ateriaksi valmistamaan. Tottumuksia on vaikea muuttaa.
Miksi ihmeessä muuten testaisin kenenkään "teräksisyyttä" lyömällä, tai muutenkaan? Mitä merkitystä sillä olisi minulle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olitko aikoinaan luokan luuseri?Täällä yksi kaupan kassa, jolle nyt naureskelet. Opiskelen yliopistossa ja työskentelen tulevaisuudessa sun kaltaisten pomona :)
Tai sitten jatkat edelleen siellä kaupan kassalla.
mitäpä siihen sanotte jos ei pysty syömään terveellisesti eli kun jotkin mutta ei kaikki terveelliset kasvikset ,vihannekset aiheuttavatkin vatsavaivoja,maha kuralla,pierettää jne..niin silloin melkein ne einekset on ainoa mitä pystyy vetää
Vierailija kirjoitti:
mitäpä siihen sanotte jos ei pysty syömään terveellisesti eli kun jotkin mutta ei kaikki terveelliset kasvikset ,vihannekset aiheuttavatkin vatsavaivoja,maha kuralla,pierettää jne..niin silloin melkein ne einekset on ainoa mitä pystyy vetää
Ei luoja. Joo IBS löytyy ja vatsa kuralla lähes päivittäin, eilenkin kakan sijasta tuli limaa.
Mutta mielummkn vatsa kuralla ku terveys päin peetä pelkän einesten mutustamisen takia.
Ja jos voit syödä eineksiä, niin miten muka et voi itse kokota niitä samoja ruokia? 😂 Vain tehtaassa tehty kinkkukiusaus ei tuo vatsan puruja, vanukkaat ja karkit on pakko vaan ostaa?
Katso joskus lähikaupan valikoimaa, joka kertoo erittäin hyvin sen, mitä asiakkaille tarjotaan.
Mietin jossain vaiheessa, kuinka pieni vihannes- ja hedelmätiski on, mutta tarjolla on hyllykaupalla leivonnaisia, keksejä, sipsejä, karkkia, jäätelöä, muroja, eineksiä, olutta ja siideriä jne.
Tarjonta on selkeästi suunnattu ihmisille, jotka tekevät suuremmat ostoksensa muualta.
Heikoimmassa syöpäkunnossani hain lähes kaikki ostokseni lähikaupasta, koska en jaksanut mennä kauemmaksi. Oli aika turhauttavaa yrittää saada vaihtelua ostoksiin, kun esimerkiksi heviä, ruisleipää, broileria jne. oli tarjolla hyvin pieni valikoima.