Oon töissä kassalla ja kun katselee ihmisten päivittäisiä ostoksia niin huh huh D:
Täällä käy kamalasti ihmisiä jotka lappaavat kärrit täyteen kaikkea huonoa!!!
Siis oikeasi tätä tasoa:
- Ranskalaisia
- kalapuikkoja
- nugettejä
- vehnä makaroonia
- lenkkimakkaraa
Einespyöryköitä
- mikrohampurilaisia
- mehuja
- karkkia
- leivoksia
Siis oikeasti tällaista paskaa????
Ihmiset oikeasti elää tällaisella?
Sääliksi käy etenkin jos on lapsia.
Oon siis töissä pienehkössä k kaupassa ja, kun katselee hyllyjä niin vihannes hylyllä seisoo pari ihmistä ja taas karkki, kalja ja leivoshyllyt ovat täynnä ruuhkaa D:
Kommentit (190)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki suu vaahdossa selittää ostavansa pikkukaupasta herkut ja isoista kaupoista terveelliset ruuat. Kumma kyllä, että täällä isossa kaupassa olen tehnyt kuitenkin ihan samanlaisia havaintoja kuin ap.
T. Prisman kassa (ja joo, työni ei välttämättä ole asiakkaiden ostosten tarkkailu, mutta eipä siinä silmiäänkään voi sulkea)
Kun me asiakkaat ei tarvita teidän rahastajien näkemyksiänne meidän ostoksistamme mihinkään. Koeta se nyt tajuta. Ostan mitä ostan mistä ostan, en jää miettimään oliko myyjä tyytyväinen havaintoihinsa ostoskoini sisällöstä.
No, jos näkemykset ei kiinnosta niin miksi edes avasit keskustelun? Ja toki voit ostaa aivan vapaasti sitä mitä ostat, niin teen minäkin.
Mä syön ihan päin helvettiä. Pitäisi kyllä terästäytyä. Ap kerto ainakin musta vaan havainnon minkä on tehnyt esim. Minusta. Ei siitä kannata suuttua,varsinkaan jos havainto ei sua koske.
En ole vuosiin ostanut mitään pikkukaupan vihannestiskiltä. Hirveän kallista ja nahistunutta. Kyllä nuo ostokset tehdään muualla.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset on selitysten mestareita :D:D
Kun kauppa on pieni lähimyymälä, niin sieltä ei voi ostaa muuta kuin sontaa. :D:D
Miks tässä pitäis mitään selitellä? Ei se kuulu kenellekään, mitä ostan.
Eipä paljoa kassojen aivoitukset kiinnosta.
Ap nyt vaan luulee olevansa parempi kuin muut. :)
Mielestäni tässä kyse suomalaisen pikkukaupan tarjonnasta. Kävin kesällä Suomessa ja järkytyin miten vähän ostettavaa koko kaupasta löytyi. Kaikki on einestä ja säilykkeitä, lihat ja kanat marinaadeissa, sokeroituja jogurtteja hylly täynnä, pari kallista porkkanaa jossain sivussa. Siis oikeasti, ei mitään oikeaa, puhdasta ruokaa. Kannattaisi valittaa kauppiaille. Miten kuluttajat suostuvat tähän?
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeasi tätä tasoa:
- Ranskalaisia
- kalapuikkoja
- nugettejä
- vehnä makaroonia
- lenkkimakkaraa
Einespyöryköitä
- mikrohampurilaisia
- mehuja
- karkkia
- leivoksia
Oon siis töissä pienehkössä k kaupassa ja, kun katselee hyllyjä niin vihannes hylyllä seisoo pari ihmistä ja taas karkki, kalja ja leivoshyllyt ovat täynnä ruuhkaa D:
AP kerro toki myös mitä itse ostat ja syöt tänne niin verrataan :D
Olemme hiljattain muuttaneet pienelle paikkakunnalle, missä on vain yksi pienehkö lähikauppa bensa-asemineen. Olemme mieheni kanssa yrittäjiä ja suurimman osan viikosta kotona: toinen katsoo/hoitaa lapsia ja toinen tekee töitä. Vanhin lapsista on ekalla luokalla.
Ostamme lähikaupasta vain eineksiä (pinaattilättyjä, nakkeja), kokista (mies ei juo kahvia) ja lapsille karkkia. Kerran kuussa ehkä ranskispussin, pakastepitsaa ja välillä mies raahaa mukanaan mäyräkoirallisen olutta. Sitä halvinta Koffia. :D
Lihat, kananmunat ja nyt myös osan juureksista ostamme Eggspressistä. Vihannekset ja kasvikset hankimme talvisaikaan kerran kuussa Lidlistä, kesäaikaan ne saadaan omasta puutarhasta. Kaikki perusruoka (jauhot,öljyt, maitotuotteet jne) ostamme myös Lidlistä, leivon lähes päivittäin leipää (no-knead-bread on meillä jokapäiväinen pahe) ja se halvin olut on kaikkein paras mauntuoja tuohon tekeleeseen.
Haemme usein vanhimman lapsen koulusta koko perheen voimin, sillä tekee ihan hyvää jaloitella tietokoneen äärestä sekä isän, että äidin. Pienemmät tykkäävät vetää potkupyörillään jo pitkiäkin matkoja. Usein kauppaan mennäänkin ulkoiluvaatteissa, jotka eivät todellakaan ole mitään viimeisen päälle muotia seuraavia, ja lapsillakin voi olla vähän hiekkaisempi haalari, sillä ulkoilemme omalla pihalla vanhimman lapsen ollessa koulussa. Minulla on pitkä ja paksu kiharainen tukka, joka ei pysy siistinä ellei sitä liimaa geelillä päähän. Harvoin jaksan, sillä työstän asiakaspalvelua etänä koneen kautta - sähköposteissa ja tiketeissä ei tukka näy. :D Näytän varmasti räjähtäneeltä tunnin ulkoilun jälkeen, sillä kosteus tekee tukastani käkkärän ja se pursuaa joka suuntaan.
Kaupan tädeillä tämä näyttää varmaan tältä: työtön perhe, rähjäisissä ja likaisissa vaatteissa, eivät osaa syödä oikein eivätkä lapsetkaan saa kunnon ruokaa. Mies vetää ison keissin olutta joka viikko. Mieheni ei uskontonsa vuoksi käytä alkoholia, tupakkaa tai mitään muutakaan, ei edes kahvia/teetä. :D
Itse ainakin teen ne isot ja terveelliset ostokset prismassa ja lähisalesta tulee haettua vain herkkuja silloin tällöin. Tiedän että 98% mun tutuista toimii näin. Ei kukaan pikkukaupoista hae oikeita ruokaostoksia ellei pakko. Hinnat ihan järkkyjä verraten isompiin.
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeasi tätä tasoa:
- Ranskalaisia
- kalapuikkoja
- nugettejä
- vehnä makaroonia
- lenkkimakkaraa
Einespyöryköitä
- mikrohampurilaisia
- mehuja
- karkkia
- leivoksia
No tuolla ruokavaliolla sitten piereskelläänkin koko loppuilta sohvalla.. Nimimerkillä "Kokemuksen rintaäänellä" ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oot ap ilmeisesti joltain wt paikkakunnalta? Ei pk seudulla oo tollasta eikä kyllä porvoossakaan.
Pyhtää - kotka- hamina seutu voisi olla hyvin tuota tasoa3 vuotta keikkailin pk-seudulla yli 30 eri kaupassa yhteensä, ja ap:n kuvaus on varsin totta.
Mielenkiintoista oli esimerkiksi ero Ullanlinnan ja Siltamäen välillä, niin ostosten kuin asiakkaiden käytöksenkin kannalta.
Kerro lisää näistä eroista? Miten ostokset erosivat? Entä käytös? Ihan mielenkiinnosta kysyn:)
Siltamäessä 1/3 asiakkaista ei edes tervehtinyt, ja ostettiin enemmän halpaa olutta ja lihaeineksia.
Ullalinnassa asiakkaat rupattelivat keskenään ja myyjien kanssa, ostettiin paljon erikoisempia kaljoja, luomua ja vegaanituotteita. Pienen paikan lähikauppafiilis, mutta huomasi, että ihmisillä on rahaa. Julkimoita myös paljon kävi siellä.
Siis eniten vituttaa toi sana "kärri". Vittu se on kärry!
Just näin että ne oikeet ruoat ostetaan Prismasta. Ei pitäis mut välillä mua hävettää lasten kanssa päivällä hakea Siwasta jotain sontaa kun aina silloin sattuu just se sama myyjä siihen, se varmasti ajattelee musta just niin että syötän lapsille vaan eineksiä. Pääosin syödään ite tehtyä terveellistä ruokaa mutta toisinaan jos on vaikka venähtänyt puistossa ja tiedän että ruoka ei ole valmiina kotona niin käydään ostamassa joku valmisruoka lounaaksi. Ja kyllä mä vanhemmalle lapselle joskun jonkun herkunkin ostan. Ei me ainakaan vielä olla siihen delattu.
Vierailija kirjoitti:
Kärri on helpompi lausua
Siis onko toi joku juttu?
T. Helsinkiläinen
Vierailija kirjoitti:
Just näin että ne oikeet ruoat ostetaan Prismasta. Ei pitäis mut välillä mua hävettää lasten kanssa päivällä hakea Siwasta jotain sontaa kun aina silloin sattuu just se sama myyjä siihen, se varmasti ajattelee musta just niin että syötän lapsille vaan eineksiä. Pääosin syödään ite tehtyä terveellistä ruokaa mutta toisinaan jos on vaikka venähtänyt puistossa ja tiedän että ruoka ei ole valmiina kotona niin käydään ostamassa joku valmisruoka lounaaksi. Ja kyllä mä vanhemmalle lapselle joskun jonkun herkunkin ostan. Ei me ainakaan vielä olla siihen delattu.
Olin pitkään supermarketissa töissä, sama sontaa sieltä ostetaan.
Minä ainakin tunnustan, että syön huonosti. Mikropizzat, mikrohampurilaiset ja nuudelit yms ovat tulleet tutuksi liikaa. Tulee tankattua myös sokerijugurtteja ja hillittömästi leipää. Tutuin hedelmä taitaa olla banaani kun siihen ei edes tarvi kuorimaveistä. Olen uusavuton ja laiska:) Herkutkin maistuu liian usein. Onneksi surkeaa ruokavaliotani paikkaa halpa opiskelijaruokala jossa syön monipuolisesti.
Ruokiani kyllä harvoin mistään kalliista pikkukaupasta haen.
Willy Loman kirjoitti:
Terveellistä ruokaa joutuu yleensä käsittelemään tai kypsentämään enemmän kuin vaikka leipää tai eineksiä, jotka voi usein tunkea naamaansa sellaisenaan tai mikrossa lämmitettynä. Asialla on merkitystä silloin kun energiat on nollassa tai ei osaa laittaa ruokaa.
Ootko sä joku saatanan nysverö?
Porkkanan voi syöä sellasenaan, kukkakaalin voi syöä sellasenaa, lantun ja nauriin voi syöä sellasenaa, perunaa voi syyä sellasenaa, vaikka mitä juureksia ja vihanneksia voi syyä sellasenaan ja on terveellisintä ilman kypsennystä.
Pennut joskus valittaa samaa mutta ovat vaan tottuneet kypsennettyyn paskaruokaan koulussa. Meidän perheessä syöään raakana kaikki. Ja siksi mä oon niin terästä. Voit lyöä tohon leukaan niin katotaan kuka tippuu. Mä en nimittäin tipu enkä oo pehmo. Syöä raakaa.
Huhhuh, kylläpäs osui nyt pullan mussuttajilla arkaan paikkaan. Sorry ap, sohaisit kritiikillä nyt väärän palstan tyyppejä; eiköhän täällä suurin osa oo just tuota einesmössöä mättävää populaa. Itse suunnistan aina ensin luomu-hevi osastolle, muu on sitten lisuketta. JA oon vain piipahtamassa täällä =)