Oon töissä kassalla ja kun katselee ihmisten päivittäisiä ostoksia niin huh huh D:
Täällä käy kamalasti ihmisiä jotka lappaavat kärrit täyteen kaikkea huonoa!!!
Siis oikeasi tätä tasoa:
- Ranskalaisia
- kalapuikkoja
- nugettejä
- vehnä makaroonia
- lenkkimakkaraa
Einespyöryköitä
- mikrohampurilaisia
- mehuja
- karkkia
- leivoksia
Siis oikeasti tällaista paskaa????
Ihmiset oikeasti elää tällaisella?
Sääliksi käy etenkin jos on lapsia.
Oon siis töissä pienehkössä k kaupassa ja, kun katselee hyllyjä niin vihannes hylyllä seisoo pari ihmistä ja taas karkki, kalja ja leivoshyllyt ovat täynnä ruuhkaa D:
Kommentit (190)
Meillä einesruoat otetaan töihin eväiksi eikä niitä lapsille yleensä tarjota, vaan tehdään muuta ruokaa niistä aineksista, jotka on saatettu ostaa kotiin ihan eri kauppakerralla. Ja ne karkkipötköt mitä näet hihnalla syön minä ja parivuotias saa herkuksi hedelmäsosetta.
Pliis, älkää tehkö päätelmiä liian heppoisin perustein.
Käyn isoissa ja pienissä kaupoissa enkä ole vielä yhdessäkään huomannut, että myytävänä olisi paskaa. Onko se tuoretuote vai pakaste?
Kerropa, missä olet töissä, niin ilmoitan esimiehellesi, mitä täällä palstalla kirjoittelet. Ei ole sinun asiasi levitellä tietoja asiakkaiden ostoksista ja arvostella niitä.
Vierailija kirjoitti:
Käyn isoissa ja pienissä kaupoissa enkä ole vielä yhdessäkään huomannut, että myytävänä olisi paskaa. Onko se tuoretuote vai pakaste?
Kerropa, missä olet töissä, niin ilmoitan esimiehellesi, mitä täällä palstalla kirjoittelet. Ei ole sinun asiasi levitellä tietoja asiakkaiden ostoksista ja arvostella niitä.
Tuliko hyvä mieli kun keksit niin hauskan ja omaperäsien kommentin?
Ja kyllä, työntekijät voivat puhua asiakkaista jos eivät mainitse työpaikkaa tai asiakkaan nimeä, tai muita tietoja, mistä hänet voisi tunnistaa. Huomaa ero, olen Kampin K-kaupassa töissä ja tämä 165 senttinen punatukkainen isokokoinen nainen jolla on aina sama nahkatakki ja 5-v poika VS olen eräässä K-kaupassa, jossa monet asiakkaat tekevät näin jne...
Ja edelliseen kommenttiin lisäten, voin sanoa että siellä taukohuoneissa ja hiljaisten hetkien aikana kassoilla ei teistä mitään kehuja työkaverin tai esimiehen kanssa vaiheta jos olet töykeä, alat huutamaan tai tulet kauppaan 5 minuttia ennen sulkemisaikaa ja alat rauhassa keräillä kärryn täyteen tavaraa. Ihan siellä kaikki yhtälailla ajattelevat pahaa jos siihen annatte aihetta, ja sitä sitten työkaverin kanssa voidaan myös puida.
Ei ole itse tullut katseltua muiden ostoksia, mutta ollaan kyllä useasti puhuttu mieheni kanssa siitä, että kauppojen tarjonta ei olisi sitä mitä ne on, ellei ihmiset niitä tuotteita sieltä ostaisi. Eineksiä, puolivalmiita, paistopistettä, pullaa, kastiketta, mehua ja sokerijugurtteja kaupat täynnä.
Kyllähän se tuntuu erikoiselta ajatella, kun itse syö terveellisesti - VAIKKAKIN kyllä mekin joskus niitä sipsejä, karkkeja ja sokerisettejä ostetaan. Mutta ei ne hyllyt noin täynnä ole satunnaisen ostelun perusteella. Itse olen enemmän huolissani einesten määrästä, koska niitä on isoissa&pienissä kaupoissa aivan järkyttävän suuret valikoimat.
Järkyttävää, että ruokaa haukutaan paskaksi.
Oletteko huomioineet että on paljon köyhiä, köyhänä ei ole varaa kovin kummoisiin eväisiin. Mutta eihän av:llä osata ajatella kuin omaa napaa...
Vierailija kirjoitti:
Oletteko huomioineet että on paljon köyhiä, köyhänä ei ole varaa kovin kummoisiin eväisiin. Mutta eihän av:llä osata ajatella kuin omaa napaa...
Sesongissa olevia juureksia saa nyt todella halvalla, ja ne ovat terveellisiä "kunnon ruokaa".
Mitä sun omassa ostoskorissasi on?
Pienestä kaupasta haetaan yleensä nopeaan hätään ruokaa, joka nyt yleensä on ranskalaiset etc. :D ei kukaan tee viikon ostoksia lähi salessa.
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan - minunkin ostokseni näyttävät tuolta kylän pienen K-kaupan myyjän silmin. Asioin nimittäin pääasiassa isossa S-marketissa, josta ostan ns. "oikean ruoan", kuten kasvikset, hedelmät, leivän, maitotuotteet jne. K-kaupassa saatan pikaisesti käväistä hakemassa jotain mielihyväjuttua tai nopeas täydennystä. Sieltä lähtee mukaan limsaa, suklaata, jätskiä, pakastepizzaa (jota en ässästä osta oikeastaan ikinä).
Mielenkiintoista. Miksi ihmiset eivät osta kaikkea "omista kaupoistaan" ? Eikö kaikista ostoksista kerry bonuksia ? Aika omituista touhua.
"Oikean ruuan" ostajat ovat ostamassa s ja k marketeissaan kaukaa tuotua, myrkyissä kasvatettua roskaa. Hintaan sisältyy käytetyt kasvimyrkyt... hyvää ruokahalua markettiväki!
Mitä jos olisit vastuuntuntoinen kerrankin ja valistaisit asiasta asiakkaita terveyshaitoista joita em ostamisesta tulee. Kerro myöskin joka kerta kun joku ostaa tupakkaa että hän tulee sairastumaan keuhkosyöpää, tupakka rypistää etc.
Vierailija kirjoitti:
Huhhuh, kylläpäs osui nyt pullan mussuttajilla arkaan paikkaan. Sorry ap, sohaisit kritiikillä nyt väärän palstan tyyppejä; eiköhän täällä suurin osa oo just tuota einesmössöä mättävää populaa. Itse suunnistan aina ensin luomu-hevi osastolle, muu on sitten lisuketta. JA oon vain piipahtamassa täällä =)
jaaha että K-kaupassa asioidessasi suunnistat sinne luomuhevi osastolle.Noh onnea vaan suunnistukselle.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole itse tullut katseltua muiden ostoksia, mutta ollaan kyllä useasti puhuttu mieheni kanssa siitä, että kauppojen tarjonta ei olisi sitä mitä ne on, ellei ihmiset niitä tuotteita sieltä ostaisi. Eineksiä, puolivalmiita, paistopistettä, pullaa, kastiketta, mehua ja sokerijugurtteja kaupat täynnä.
Kyllähän se tuntuu erikoiselta ajatella, kun itse syö terveellisesti - VAIKKAKIN kyllä mekin joskus niitä sipsejä, karkkeja ja sokerisettejä ostetaan. Mutta ei ne hyllyt noin täynnä ole satunnaisen ostelun perusteella. Itse olen enemmän huolissani einesten määrästä, koska niitä on isoissa&pienissä kaupoissa aivan järkyttävän suuret valikoimat.
Eineksiä on vähän pakko olla kaupoissa, sillä Suomessa on paljon sellaisia ihmisiä, jotka eivät enää kykene laittamaan ruokaa. On esim. vanhuksia ja muistisairaita joilta ruoanlaitto on kielletty. Ja vanhuksien määrä Suomessa on valtava. Se eineksiä hamstraava lapsiperhe saattaa siis hyvinkin viedä niitä vanhemmille ja isovanhemmille, jotka on tuossa tilanteessa. (moni vanhoista ihmisistä kun ei halua mihinkään vanhainkotiin, vaan haluaa asua kotona ja sitä ei saa estää se että ruoanlaitto e ole turvallista enää ) Sitten on esim. sairaat nuoremmat ihmiset joilla ei ole voimia ruoanlaittoon, sekä alkoholistit ja heidän lapsensa. (on kai parempi että ne saa edes eineksiä kuin ei mitään ruokaa) sekä esim. vasta kotoa muuttaneet opiskelijanuoret (etenkin pojat) jotka ei osaa laittaa ruokaa. Ilman eineksiä Suomessa moni kuolisi nälkään, joten on kai parempi että niitä kaupoissa on kuin ei olisi ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
perhanaperusruoka on halpaa jos järki ei oo jäässä. mitä jalostetumpi sitä kalliimpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vitun pelle, just sunlaisten takia en uskalla käydä kaupassa ku mietin et mitähän toi kassatyty ajattelee mun ostoksista
Miksi ihmeessä? Minä pidän kassahenkilöä logistisen ketjun osana, kassakoneen jatkeena. Jos se mulkoilee, hidastuu tai temppuilee niin toimin kuten kotikoneenkin kanssa; läimäytän sitä. Turha sitä miettiä mitä siellä sisällä tapahtuu kunhan linja kulkee.
Hyvä vinkki :D mutta en uskalla ;__;
Hanki elämä, kyseiset asiakkaat maksavat sinunkin palkkasi.
Me muuten haetaan monesti pikkukaupasta herkut, kun sille päälle satutaan. Siis arkiruuat ollaan ostettu jo aiemmin isosta marketista, mutta herkut käydään lähikaupasta kun tekee mieli herkutella.
Joten en tekisi kovin suuria johtopäätöksiä yhden ostoskerran perusteella, hoida työsi. Tuollainen asenne kyllä paistaa asiakkaillekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka suuri turn on kassaneidille on mies, joka ostaa oikeata ravintoa ja hyviä ruoka-aineksia? Omat setit viime kauppareissulta:
-banaaneja
-paprikaa
-basilikaa
-sipulia ja valkosipulia
-tomaatteja
-porkkanaa
-pinaattia
-kanaa
-paistijauhelihaa
-alpron kasvirasvaa
-parmesan-raastetta
-kidneypapuja
-durum vehnäjauhoja
-kananmunia
-zero cokis
Alkosta vielä punaviiniä, ja kotiin tekemään autenttista pasta bolognesea. :)
Minulla pisti silmään, miksi ostoksissa on valmiiksi raastettua parmesaania? Jo on avuttomuus huipussaan, kun edes juustoa ei viitsitä itse raastaa. Kokis on ihan turhaa myös, vai käytätkö sitä siivoukseen?
no kun ei sitä aitoa köntsä-parmesaania saa täältä vitun pohjoisesta, apina
Oujeah, kokkaava pohjoisen mies, teitä siis on 😘 toivottavasti löydät hyvän naisen.
Meidän kaupassa taas hevi-osasto on jokaisen remontin yhteydessä laajentunut hurjasti. Ihmiset ostaa m. avokadoja, erilaisia salaatteja, tuoreita punajuuria, inkivääriä, tuoretta chiliä, retikkaa ja muuta sellaista ihan viikoittain, kun vaikka 5 vuotta sitten näitä oli harvoin tai ei koskaan meillä tarjolla.
Mä käyn kaupassa noin kolme kertaa kuukaudessa, ensin lidlissä ja sitten s-marketissa hakemassa ne, mitä ei lidlistä löydä. Siis harvoin ja paljon -metodilla. Paperit ja kempparit hankitaan Citymarketin tarjouksista (kaikki ovat lähellä, eli ei mikään vaiva).
Mielenkiintoista ajatella, että Lidlin kassa kuvittelee, että meillä on 17 hengen suurperhe, S-marketin kassa kuvittelee, että meillä syödään vain savuluita, Herkkumaan maustekurkkuja ja venäläistä meetvurstia ja CM:n kassa kuvittelee, ettei meillä syödä lainkaan, mutta pyyhitään senkin edestä 😁
Oon samaa mieltä, että ihmiset voisivat syödä terveellisemmin, mutta mitä periaatteessa sinun tai meidän muidenkaan persettä kutittaa mitä muut syövät? Jokainen pitäköön huolta omasta ruokavaliostansa. Mua ärsyttää tää sen takia, että sillon joskus kun itse ostan jotain pikaruokaa (pari kertaa kuukaudessa) niin oikein hävettää siinä kassalla kun miettii mitä muut miettii. Sekin on ihan naurettavaa.