Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oon töissä kassalla ja kun katselee ihmisten päivittäisiä ostoksia niin huh huh D:

Vierailija
25.10.2016 |

Täällä käy kamalasti ihmisiä jotka lappaavat kärrit täyteen kaikkea huonoa!!!
Siis oikeasi tätä tasoa:
- Ranskalaisia
- kalapuikkoja
- nugettejä
- vehnä makaroonia
- lenkkimakkaraa
Einespyöryköitä
- mikrohampurilaisia
- mehuja
- karkkia
- leivoksia
Siis oikeasti tällaista paskaa????
Ihmiset oikeasti elää tällaisella?
Sääliksi käy etenkin jos on lapsia.
Oon siis töissä pienehkössä k kaupassa ja, kun katselee hyllyjä niin vihannes hylyllä seisoo pari ihmistä ja taas karkki, kalja ja leivoshyllyt ovat täynnä ruuhkaa D:

Kommentit (190)

Vierailija
141/190 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä sama teen kunmarketeis katson. kärryt täynä saamarin kallita eiterveellisiä sokeri/rasvajalosteita pikaruokia jne.säälittävää että ei jakseta tedä itsemitään. kuitenki ilmeiesti tulot on noista päätellen hyvä, mielihyväkeskus pysyy ruokittuna aina uudella ja uudella lajilla. sit ruikutetaaan kun palkka pieni jalainaan kuolee.

Vierailija
142/190 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ihan isossa S-marketissa tehny vuoroja ja kyllä sielläkin ihan yhtälailla sitä paskaa einestä ostetaan suurimmaksi osaksi. Ja kaljaa. Paljon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/190 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut saman enkä yhtään ihmettele, miksi suomalaiset ovat niin ylipainoisia ja sairaita. Syy löytyy ostoskärrystä.

Eipä hirveästi huvita tavoitella pitkää ikää, kun katsoo millaista elämä vanhusten hoitolaitoksissa on. Vain hyvin harva elää pelkästään elintapojensa ansiosta terveenä yhdeksänkymppiseksi, siihen tarvitaan jo geenien apua. Elintavoilla voi sen sijaan hankkia peruskunnon, jonka ansiosta ihminen kituu vuosikausia vihanneksena kun pää tai joku yksittäinen osa kropasta on spragannut.

Vierailija
144/190 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu minähän syön mitä haluan. Asun kaikenlisäksi yksin niin omapa on kehoni.

Vierailija
145/190 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein usko sua. Ranskalais- ja kalatpuikkoaltailla ei ole kaupassa juuri koskaan ketään. Itse ostan niitä josus kun lapset lämmittelee niitä silloin kun tekevät ruokaa keskenään.

Ruokaa se vaan on. Aika moni syö elääkeseen, eikä ruokaan liity mitään uskontoa jota pitäisi noudatta. Relaa vähän.

Vierailija
146/190 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta kirjoitti:

Mieluusti söisin kuhaa kerran viikossa, muina päivinä vaikka maukkaita, siis maukkaita kasvisruokia, vaan kun palkka ei kasva perheen koon mukaan. Kala ja hyvänmakuiset kasvikset ovat törkeän kalliita Suomessa!

Kyllä makaroniostokset kertovat tulotasosta!

Älä yleistä! Ittellä nettotulot kuussa 2400 €, mutta ostan silti silloin tällöin makaroonia, sillä makaroonilaatikko on vaan hyvää!

Vierailija
147/190 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 on oikeassa. Minä käyn Siwassa vain, jos haen tyylin jugurtti- tai maitopurkin tai muksuille sipsejä tai karkkia viikonloppuun. Joskus käyn myös silloin, jos on kauhea kiire, ja kotona on revittävä ruoka vartissa ennen jonnekin menoa. Silloin saatan just ostaa jonkin eineshässäkän, koska sekin on tyhjää parempi syötävä jopa muksuille.

Vierailija
148/190 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka suuri turn on kassaneidille on mies, joka ostaa oikeata ravintoa ja hyviä ruoka-aineksia? Omat setit viime kauppareissulta:

-banaaneja

-paprikaa

-basilikaa

-sipulia ja valkosipulia

-tomaatteja

-porkkanaa

-pinaattia

-kanaa

-paistijauhelihaa

-alpron kasvirasvaa

-parmesan-raastetta

-kidneypapuja

-durum vehnäjauhoja

-kananmunia

-zero cokis

Alkosta vielä punaviiniä, ja kotiin tekemään autenttista pasta bolognesea. :)

Minulla pisti silmään, miksi ostoksissa on valmiiksi raastettua parmesaania? Jo on avuttomuus huipussaan, kun edes juustoa ei viitsitä itse raastaa. Kokis on ihan turhaa myös, vai käytätkö sitä siivoukseen?

no kun ei sitä aitoa köntsä-parmesaania saa täältä vitun pohjoisesta, apina

Vierailija
149/190 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti et ole enää kauan siellä töissä. Et todellakaan voi päätellä ostoksistani mitään, sillä käyn kaupassa usean vanhuksen asioilla ja ostoslistassa voi olla ihan mitä vaan ja maksan ostokset omalla kortilla ja vanhukset maksavat minulle osuutensa.

Eli et todellakaan voi päätellä yhtään mitään ja voisit keskittyä siihen työn tekoon.

Vierailija
150/190 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka suuri turn on kassaneidille on mies, joka ostaa oikeata ravintoa ja hyviä ruoka-aineksia? Omat setit viime kauppareissulta:

-banaaneja

-paprikaa

-basilikaa

-sipulia ja valkosipulia

-tomaatteja

-porkkanaa

-pinaattia

-kanaa

-paistijauhelihaa

-alpron kasvirasvaa

-parmesan-raastetta

-kidneypapuja

-durum vehnäjauhoja

-kananmunia

-zero cokis

Alkosta vielä punaviiniä, ja kotiin tekemään autenttista pasta bolognesea. :)

Minulla pisti silmään, miksi ostoksissa on valmiiksi raastettua parmesaania? Jo on avuttomuus huipussaan, kun edes juustoa ei viitsitä itse raastaa. Kokis on ihan turhaa myös, vai käytätkö sitä siivoukseen?

no kun ei sitä aitoa köntsä-parmesaania saa täältä vitun pohjoisesta, apina[/qu

toivon kaikille tervettä vanhuutta ja terveitä käsiä, sillä moni vanhus ei pysty raastamaan sitä juusto, vaikka kuinka olisi viitseliäisyyttä.

Vierailija
151/190 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienistä kaupoista haetaan juuri tuollaista pikapaskaa. Itse ainakin ostan vihannekset ja tavallisemmat arkiruuat marketista ja hallista. 

Joskus illalla kiireisen päivän jälkeen tulee nälkäisenä haettua ranskalaispussi ja kalapuikot, että saa joskus jotain. Kertoo sinusta paljon, että kuvittelet ettei näillä ihmisillä ole ikinä muuta ruokaa paitsi se, mitä sun kaupastasi haetaan. 

Vierailija
152/190 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

korjaus edelliseen .... että saa nopeasti jotain..

Vierailija
153/190 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsos kun asiakkaasi käyvät tekemässä isot ostokset isossa s-marketissa, sinun pienestä k-kaupastasi haetaan sitten täydennystä.

Ja vain olut, sipsi, karkki, jäätelö, kalapuikko, limppari -osasto kaipaa täydennystä kun niitä isosta Ässästä ostettuja tuoretta kalaa ja kasviksia ei ole syöty ensinkään?

Vierailija
154/190 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 35v kirjoitti:

....kasvikset maksavat hirveästi varsinkin näin syksyllä .....

Sinä et sitten tiedä kasviksista yhtään mitään.

Vierailija
155/190 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. kalapuikoissa ja vehnämakaronissa ei kyllä ole mitään vikaa, jälkimmäinen käytännössä sama asia kuin riisi. Jos päivässä on saatava ravintoa vaikka 3000 kilokalorin edestä, niin on vähän pakko mättää naamaansa halpaa hiilihydraattia ja/tai rasvaa, kukaan ei syö tuollaista määrää pelkkiä rehuja.

Vierailija
156/190 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja ranskalaisetkin on vain perunaa ja kasviöljyä, molemmat ok ravintoa.

Vierailija
157/190 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvettiäkö niitä ostoksia kyyläät, tee työsi

Vierailija
158/190 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi ei, miten pystyt olemaan töissä paikassa, jossa myydään ihan ilman mitään rajoituksia tuollaisia tuotteita?! Ehkä sun pitäisi jutella kauppiaan kanssa ja panna valikoima uusiksi. Mä en siiz pystyis edes myymään jotain kalapuikkoja.

Vierailija
159/190 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka valitatte kassalla olevien töykeydestä arvostella ostoksianne ajatuksissaan ja muutenkin argumentit on tasoa "mee kunnon töihin" tai "turpa kiinni ja tee työs", niin ei kovin paljoa arvostusta teille riitä. Ehkä te ette arvosta sitä kassalla istuvaa henkilöä, mutta monille minunkaltaisilleni opiskelijoille tämä on yksi ainoita paikkoja, joista voi tienata opiskelujen ohella ylimääräistä.

Teen vuokrafirman kautta kassavuoroja ihan kaikenlaisissa ja -kokoisissa kaupoissa, ihan siitä lähi-Alepasta isoon Prismaan. Teille, jotka ette ikinä oo kaupassa töissä olleet, nii voin kertoa, ettei siinä kassalla paljoa muuta tekemistä ole, kun tuijotella asiakkaiden ostoksia. Tällön myös luonnollisesti tulee huomattua, että mitä tuotteita ostetaan eniten. Tein kesällä useamman kuukauden n. 40h viikossa vuoroja  samassa S-marketissa, ja siinä alkoi jopa muistamaan tiettyjen asiakkaiden ostoksia (mm. tämä ostaa aina tätä tiettyä tupakkaa kaksi askia, ja tälle toiselle 2 riviä eurojackpottia joka perjantai). 

En sanoisi, että siinä kassalla istuessani sen pahemmin arvostelisin ketään heidän ostostensa perusteella, mutta toki välillä on vähän surullista miettiä, miten paljon sitä valmisruokaa menee. Jotkut kun oikeasti (ihan niissä isoissa marketeissakin) lappavat hihnalle 5 kpl mikropitsoja, samanverran valmis hampurilaisia, muutama eri "terveellisempää" valmisruoka ja pakkasesta parit oolannin ranskanperunat ja kalapuikot kylkeen. Tai vaihtoehtoisesti jos ravintoarvoja tässä tarkemmin katotaan, niin varsinkin lapsiperheet ostaa hirveästi jugurtteja ja vanukkaita sekä mehuja, joissa on enemmän sokeria kun puolen kilon sokeripaketissa.

En väitä itse syöväni aina maailman terveellisimmin, ja eilenkin herkuttelin "crackerseillä" (mitä nää on suomeksi - ei voileipäkeksi mut vähän sinne päin) ja viikonloppuna varmasti syön jotain epäterveellistä. Nämä einesmössöt ja sokerilitkut kuitenkin näyttää olevan monien arkiruokaa, mikä on vähän huolestuttavaa. Sitten on näitä jotka ostavat paljon sesongissa olevia (aka halpoja) vihanneksia ja hedelmiä sekä kalaa ja lihaa. Hieman yleistettynä nämä ihmiset ovat melko hyväkuntoisia, tai selvästi ihan urheilijoita, ja voisin jopa väittää että kohteliaampia minullekin. Sitten taas on se sama äiti kahden ihanan lapsukaisensa kanssa, joka viikoittain ostaa ne samat ruuat valmiina palvelutiskiltä ja niiden lisäksi einesaterioita, suklaavanukkaita ja jugurtteja sekä pillimehuja. Ainoat kasvikset ovat ehkä siihen Atrian lohipastavuokaan käytetyt neljä palaa porkkanaa. 

Jos huomaatte ottavanne itseenne tästä keskustelusta, niin ehkä se syy tosiaan löytyy sieltä kauppakärrystä ja omista ruokatottumuksista. Kukaan ei voi väittää, että olisi halvempaa syödä valmisruokaa kuin oikeaa kunnon ruokaa. Esimerkkinä jos on nelihenkinen perhe, ja ostaisi kaikille jonkun lihapullat ja muusi- aterian. Samalla hinnalla saa vaikka parsakaalin jonka voi höyryttää, täysjyvä couscous/pasta/riisi/quinoa/bulgurpaketin josta riittää piitkäksi aikaa, ja paketin kanaa/soijarouhetta/tms. Jos on valmis omasta terveydestään parin euron takia tinkimään, että tunkee itsensä viikko toisensa jälkeen täyteen lisä- ja väriaineita ja karseat määrät sokeria mitä näissä valmisruuissa tms on, koska ei ole varaa ostaa sitä "pupunruokaa" ja kunnon puhdasta ruokaa, niin kannattaisi ehkä vähän tutkia sitä omaa arvomaailmaa. Nämä kuuluisat eurot jotka  siitä ruuasta säästetään, kun "ei ole vihanneksia ja kalaa varaa ostaa", niin menevät kuitenkin lopulta karkkiin, sipsiin, limuihin, siideriin ja kaljaan. 

Kiitos ja anteeks.

Vierailija
160/190 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käyn ostamassa ns. "oikeat" ostokset isosta automarketista. Lähikaupasta käyn juuri ostamassa sitä "paskaa", esim. lohipullia evääksi töihin. 

Höpöhöpö, samanlaista moskaa on Prismankin kärreissä, ei ne ruokailutottumukset katoa mihinkään vaikka olisi kuinka suuri kauppa.