Mitä voin tehdä? Entisen miehen uusi nainen käy meillä valitsemassa mitä tavaroita ottavat miehen kanssa.
Kiellot ei tehoa. Mies omistaa edelleen puolet talosta, on ollut yli vuoden myynnissä ja ei ole mennyt kaupaksi. Kun olen pois kotoa, mies käy uuden naisensa kanssa penkomassa. On hävinnyt jo vaikka mitä tavaraa. Multa menee hermot. Voinko tehdä ilmoituksen varkaudesta tai kotirauhan häirinnästä.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Lakimieheen yhteyttä ja vaihdata ne lukot.
Ööööö... Kai tajuat ettei toisen omistaman talon lukkoja sovi vaihdella. Vaihdellaan sitten omassa talossa.
Vierailija kirjoitti:
No onhan se mies luopunut talon hallinasta siinä mielessä, että on sopinut että talo jää myynnin ajaksi ap:n kodiksi ja että ap ei maksa vuokraa ja mies ei maksa elareita. Koti on koti. Ei sinne marssita omaisuutta hakemaan omin päin. Toinen asia on sitten se, että ap:n olisi kannattanut laittaa irtaimisto heti jakoon. Niin hänen nytkin kannattaisi tehdä asap.
Fiksu veto olisi ollut vaatia elarit ja vuokrasoppari niin tilanne olisi kaikin puolin selvä, nyt ap pääsee ehkä halvemmalla mutta joutuu sietämään miehen ramppaamista. Omaan taloonsa kun tosiaan saa marssia omin päin, jos ei ole hallintaoikeudestaan luopunut, eikä ap:n tapaus siltä kuulostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olemme sopineet niin, että hän ei maksa elatusmaksua ja minä saan asua lasten kanssa talossa niin kauan kunnes sen saa myytyä. Maksan yksin kaikki kulut. Mies on vienyt jo omat romunsa ja huonekalunsa, mutta kummasti oli häipynyt myös minun tavaroitani viikonlopun aikana kun kävi "etsimässä varastosta" jotain romujaan. Astioita, minun työkengät ja mattoja. Vittu että korpeaa. Ap
Nyt en usko tätä stooria! Kuka edes haluaa viedä toisen työkenkiä??
Tuollaisia sekoja oikeasti löytyy.
Esim. sen murhatun pikkueerikan äitipuoli viilteli sen vaatteet ja kengät, miksi? Sitä ei moni terve voi ymmärtää....
Tsemppiä ap, ja jos teillä on lapsia, niin ole varuillasi, jos se nainen on niiden kanssa tekemisissä, itselläni oli myös väkivaltainen äitipuoli ja sen sekoilut oli tuollaisia alussa.
Kyllä se mies saa hakea tavaroitaan sieltä,jos asunto on vielä molempien.Onhan sitä kuultu tapauksia,joissa nainen on jonkun uskottunsa kanssa hakenut tavaroitaan entisestä yhteisestä asunnosta,kun sitä ei ole n vielä virallisesti puolitettu tms.Siitä ei ole silloin valitettu mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se mies saa hakea tavaroitaan sieltä,jos asunto on vielä molempien.Onhan sitä kuultu tapauksia,joissa nainen on jonkun uskottunsa kanssa hakenut tavaroitaan entisestä yhteisestä asunnosta,kun sitä ei ole n vielä virallisesti puolitettu tms.Siitä ei ole silloin valitettu mitään.
Mun omaisutta esim. kenkiä ei voi kyllä viedä puoliso vaikka asuttaisi saman katon alla. Eriasia on tietysti jos mies jollakin pystyisi todistamaan ne omaksi omaisuudekseen johon mulla on ollut vain käyttöoikeus.
Vierailija kirjoitti:
Olemme sopineet niin, että hän ei maksa elatusmaksua ja minä saan asua lasten kanssa talossa niin kauan kunnes sen saa myytyä. Maksan yksin kaikki kulut. Mies on vienyt jo omat romunsa ja huonekalunsa, mutta kummasti oli häipynyt myös minun tavaroitani viikonlopun aikana kun kävi "etsimässä varastosta" jotain romujaan. Astioita, minun työkengät ja mattoja. Vittu että korpeaa. Ap
Rikosilmoitus on kyllä ainut mahdollisuus tässä tapauksessa.
Jakakaa se irtaimisto ja henk,koht tavarat mahdollisimman pian. Kannattaa mielummin sopia kaikesta, kuin tehdä riitaa. Lapsiperheen ero on jo niin iso asia ettei mistään irtaimesta kannata riidellä, kyllä maailmaan romua mahtuu. Jos saat hyvän sopimuksen asumisesta nyt alkuun lasten kanssa, voitte myöhemmin tehdä sen virallisen osituksen. Meillä meni aikoinaan 3 vuotta, kunnes tehtiin laillinen jako. Siinäkin kannattaa olla sopuisa, muuten kaiken vievät teidän juristit. Ota vaikka lainaa puolikkaalle talolle.
Talo on sen takia myynnissä, että minä en saa niin paljon lainaa yksin, että sen voisin lunastaa. Miestä ei talo kiinnosta kun asuu uuden naisen kanssa toisella paikkakunnalla. Ap
Ja mies on vienyt jo muuttaessaan uuden naisen luokse kaiken minkä halusi. Enää ei pitäisi olla mitään jaettavaa, mutta näemmä uusi nainen on asiasta toista mieltä. Kaiken sotkun ja paskan jätti kyllä minun niskoilleni. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ja mies on vienyt jo muuttaessaan uuden naisen luokse kaiken minkä halusi. Enää ei pitäisi olla mitään jaettavaa, mutta näemmä uusi nainen on asiasta toista mieltä. Kaiken sotkun ja paskan jätti kyllä minun niskoilleni. Ap
Eli oletteko tehneet osituksen? Sillonhan sulla on mustaa valkoisella, ettei miehen tavaroita ole teidän yhdessä omistamassa talossa, joka on vain sun (ja lasten? ) koti tällä hetkellä. Jos ette ole ositusta tehneet niin kipin kapin tekemään. Se ei riitä, että olette keskenään jakaneet lusikat, vaan jättää miehelle just mahdollisuuden terrorisoida sun kotirauhaa. Eli lakimiehen puheille mars.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kotirauhan häirintää. Teidän pitää miehen kanssa jakaa yhteinen irtain HETI. Omistaminen ei oikeuta tunkeutumaan kotiisi eikä myöskään irtainta jaeta yksipuolisesti vaan yhdessä sopien. Ja uuden naisen voit ihan oikeutetusti käskeä pysymään pois jakotilanteesta.
Ei ole kotirauhan häirintää niin kauan kun mies omistaa puolet eikä hallintaoikeutta ole esim. vuokrasopimuksella siirretty naiselle.
Omistamisella ei ole mitään väliä. Mies ei asu siellä, ja kotirauhaa on kunnioitettava. Tuleeko sinunkin vuokranantajasi omine lupineen milloin sattuu ovesta sisään? Järki käteen.
Siis mitä? TOTTA KAI vuokran antaja saa mennä tarkistamaan omistamansa asunnon kunnon ! eihän mikään laki voi estää ihmistä menemästä asuntoon jonka hän itse omistaa! tietysti hyvä tapa on sopia asiasta mutta jos vuorkalainen ei vaikka ole tavoitettavissa ja asunnon kunnon tarkastaminen tai muu vastaava toiminta vaatii pääsyä asuntoon ja omistajalla on tietysti avaimet asuntoonsa niin totta kai hän saa sinne mennä!
Ei muuten saa.
Hei haloo. Mitä vittua joku suttura menee miehen mukana toisen kotia häpäisemään? Valot päälle nyt siellä.