Kertokaas minulle miksi liian innokkaasti ihastunut saa pakit?
Minä kun en nyt oikein osaa samaistua tilanteeseen, kun ei muistu mieleen ketään, joka olisi liian innokkaasti ollut minun perääni.
Niin mikä siinä on huonoa, jos ihastunut innostuu toisesta kovasti, viestittelee ahkerasti (ei nyt mitään vainoamista, mutta vaikka kerran päivässä), on innokas järjestämään yhteistä aikaa? Mikä tuossa innokkuudessa tökkii? Millä tavalla se innokas osapuoli voisi toimia fiksummin? Vai muuttuisiko tilanne, vaikka ihastunut toimisi miten?
Onko kyse siitä, että innokkuudella saattaa itsensä huonoon valoon? Vai eikö siinä loppujen lopuksi ole kyse lainkaan siitä yli-innokkuudesta, vaan tarpeet ja tavoitteet eivät vain kohtaa?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liika innokkuus on merkki epätoivosta.
Ja epätoivo on luotaantyöntävää, koska... ?
Joskus muistan kyllä täältä lukeneeni, että epätoivoisen kohdalla tulee sellainen olo, että sille kelpaa kuka tahansa, kun vai jonkun saisi. Eikä kukaan halua olla "kuka tahansa", vaan jokainen haluaa olla joku erityinen. Ap
Epätoivo on merkki matalasta statuksesta. Vähän sama juttu kuin jos nainen näkee muiden kävelevän miehen ylitse. Tappaa ne viimeisetkin kiinnostuksen rippeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epätoivoisuus, alistuvuus ja toisten mielistely vievät miehen kuin miehen runkkauslandiaan.
Minkäs takia se sitten näin on? Voisihan se mennä niinkin, että miehen innokkuus on suloista. Mutta harvemmin taitaa todellisuudessa näin mennä. Ap
No katsot mikä naisia yleensä kiinnostaa:
pitkät miehet - ei lyhyet
vahvat miehet - ei hintelät
menestyneet miehet - ei matalasti koulutetut
suositut miehet - ei sosiaalisesti lahjattomat
itsevarmat miehet - ei epävarmat
yleensä kaikki mikä johtaa siihen että miestä katsotaan yleisesti ottaen ylöspäin, on hyväksi, kun taas mies joka herättää sääliä on aina niitä pahnanpohjimmaisia.
Ihan sama millä sitä selittää, onko kyse evoluutiosta vai mistä, niin selvää on että fyysiseen voimaan ja erilaisiin vallan muotoihin liittyvät ominaisuudet ovat naisten suosiossa. Mies joka on kaikinpuolin heikko on luultavasti mies, jonka on vaikea saada ketään. Ihan sama miten "hyvä tyyppi" on kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liika innokkuus on merkki epätoivosta.
Ja epätoivo on luotaantyöntävää, koska... ?
Joskus muistan kyllä täältä lukeneeni, että epätoivoisen kohdalla tulee sellainen olo, että sille kelpaa kuka tahansa, kun vai jonkun saisi. Eikä kukaan halua olla "kuka tahansa", vaan jokainen haluaa olla joku erityinen. Ap
Vastasitkin itse esittämääsi kysymykseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epätoivoisuus, alistuvuus ja toisten mielistely vievät miehen kuin miehen runkkauslandiaan.
Minkäs takia se sitten näin on? Voisihan se mennä niinkin, että miehen innokkuus on suloista. Mutta harvemmin taitaa todellisuudessa näin mennä. Ap
yleensä kaikki mikä johtaa siihen että miestä katsotaan yleisesti ottaen ylöspäin, on hyväksi, kun taas mies joka herättää sääliä on aina niitä pahnanpohjimmaisia.
Ihan sama millä sitä selittää, onko kyse evoluutiosta vai mistä, niin selvää on että fyysiseen voimaan ja erilaisiin vallan muotoihin liittyvät ominaisuudet ovat naisten suosiossa. Mies joka on kaikinpuolin heikko on luultavasti mies, jonka on vaikea saada ketään. Ihan sama miten "hyvä tyyppi" on kyseessä.
Jaa, minä olen kiinnostunut miehestä, joka on matalasti koulutettu. Hänellä ei ole pennin latia eikä koskaan tule olemaankaan.
Hän kerää säälipisteitä hokemalla miten huonosti muut naiset ovat häntä kohdelleet.
Ulkonäkökään ei ole minulle mikään ideaalinen.
Ainoa mikä on hiukan ahdistavaa, että olemme nähneet vain kerran ja hän on jo äidilleen sanonut, että menee kanssani naimisiin.
Ei. En syö e-pillereitä, joten nekään ei voi huijata miesvalintaani. Ei, en myöskään käytä alkoholia.
Innokkuuden päätteleminen epätoivoksi ilman toisen tuntemista on naurettavaa, mutta tavallaan toki ymmärrettävää tutustumisvaiheessa kun ollaankin tuntemattomia. Päättely kuitenkin tehdään usein hatarien faktojen perusteella.
Kun ai että jos ihmiset tajuaisivat miten eri määrin ihmiset ihastuvat. Esim. itse kun ihastun, ihastunun palavasti ja tätä on tapahtunut elämässäni sen 3 kertaa tähän mennessä, eli en todellakaan kiinnostu "kenestä tahansa" tai seurustelisi kenen tahansa miehen kanssa vaikka ihastuneena menenkin siihen liian innokas kategoriaan, koska haluaisin kuulla toisesta edes kerran parissa päivässä, nähdä ainakin kerran viikossa ja olen valmis raivaamaan tilaa kalenteristani, jotta näkisin miestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, minä olen kiinnostunut miehestä, joka on matalasti koulutettu. Hänellä ei ole pennin latia eikä koskaan tule olemaankaan.
Hän kerää säälipisteitä hokemalla miten huonosti muut naiset ovat häntä kohdelleet.
Ulkonäkökään ei ole minulle mikään ideaalinen.
Ainoa mikä on hiukan ahdistavaa, että olemme nähneet vain kerran ja hän on jo äidilleen sanonut, että menee kanssani naimisiin.
Ei. En syö e-pillereitä, joten nekään ei voi huijata miesvalintaani. Ei, en myöskään käytä alkoholia.
Tähän sun vastaukseen sisältyy tietty ironia. Sä saatat pitää tuota miestä hyvänä miehenä, mutta kuten hän on sulle kertonut, muut naiset ovat kohdelleet häntä huonosti. Toki vaikka millainen reppana, matalasti koulutettu ja fyysisesti heikko mies voi löytää jonkun naisen, mutta tuskin sinä tai kukaan muukaan nainen on eri mieltä siitä, että mitään kummoista valinnanvaraa hänellä ei ole naisten suhteen?
Jos heti alussa on kovin ihastunut niin on ihastunut omiin kuvitelmiinsa, odotettavissa paljon ikäviä yhteentörmäyksiä kun toinen oppii millainen oikeesti olen.
No on kyllä niin surkea tossukka, joka treffikumppanin toiveen takia viikset ajaa, että ei ihme vaikka olisi neitsyt.