Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaas minulle miksi liian innokkaasti ihastunut saa pakit?

Vierailija
22.10.2016 |

Minä kun en nyt oikein osaa samaistua tilanteeseen, kun ei muistu mieleen ketään, joka olisi liian innokkaasti ollut minun perääni.

Niin mikä siinä on huonoa, jos ihastunut innostuu toisesta kovasti, viestittelee ahkerasti (ei nyt mitään vainoamista, mutta vaikka kerran päivässä), on innokas järjestämään yhteistä aikaa? Mikä tuossa innokkuudessa tökkii? Millä tavalla se innokas osapuoli voisi toimia fiksummin? Vai muuttuisiko tilanne, vaikka ihastunut toimisi miten?

Onko kyse siitä, että innokkuudella saattaa itsensä huonoon valoon? Vai eikö siinä loppujen lopuksi ole kyse lainkaan siitä yli-innokkuudesta, vaan tarpeet ja tavoitteet eivät vain kohtaa?

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin kyllästyin kaveriin, joka oli liian innokas esimerkiksi viemällä minut kylään tutulle pariskunnalleen, joilla oli lapsi, "mallia ottamaan". Ja ei kyllä muutenkaan ollut makuuni. Hänellä oli naurettavan näköiset viikset ja sanoin, että en pidä viiksistä. No, kaveri ajoi ne pois ja yllättäen muuttui vielä pahemman näköiseksi.

No on kyllä niin surkea tossukka, joka treffikumppanin toiveen takia viikset ajaa, että ei ihme vaikka olisi neitsyt.

Vierailija
22/88 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liika innokkuus on merkki epätoivosta.

Ja epätoivo on luotaantyöntävää, koska... ?

Joskus muistan kyllä täältä lukeneeni, että epätoivoisen kohdalla tulee sellainen olo, että sille kelpaa kuka tahansa, kun vai jonkun saisi. Eikä kukaan halua olla "kuka tahansa", vaan jokainen haluaa olla joku erityinen. Ap

Epätoivo on merkki matalasta statuksesta. Vähän sama juttu kuin jos nainen näkee muiden kävelevän miehen ylitse. Tappaa ne viimeisetkin kiinnostuksen rippeet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epätoivoisuus, alistuvuus ja toisten mielistely vievät miehen kuin miehen runkkauslandiaan.

Minkäs takia se sitten näin on? Voisihan se mennä niinkin, että miehen innokkuus on suloista. Mutta harvemmin taitaa todellisuudessa näin mennä. Ap

No katsot mikä naisia yleensä kiinnostaa:

pitkät miehet - ei lyhyet

vahvat miehet - ei hintelät

menestyneet miehet - ei matalasti koulutetut

suositut miehet - ei sosiaalisesti lahjattomat

itsevarmat miehet - ei epävarmat

yleensä kaikki mikä johtaa siihen että miestä katsotaan yleisesti ottaen ylöspäin, on hyväksi, kun taas mies joka herättää sääliä on aina niitä pahnanpohjimmaisia.

Ihan sama millä sitä selittää, onko kyse evoluutiosta vai mistä, niin selvää on että fyysiseen voimaan ja erilaisiin vallan muotoihin liittyvät ominaisuudet ovat naisten suosiossa. Mies joka on kaikinpuolin heikko on luultavasti mies, jonka on vaikea saada ketään. Ihan sama miten "hyvä tyyppi" on kyseessä.

Vierailija
24/88 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liika innokkuus on merkki epätoivosta.

Ja epätoivo on luotaantyöntävää, koska... ?

Joskus muistan kyllä täältä lukeneeni, että epätoivoisen kohdalla tulee sellainen olo, että sille kelpaa kuka tahansa, kun vai jonkun saisi. Eikä kukaan halua olla "kuka tahansa", vaan jokainen haluaa olla joku erityinen. Ap

Vastasitkin itse esittämääsi kysymykseen

Vierailija
25/88 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epätoivoisuus, alistuvuus ja toisten mielistely vievät miehen kuin miehen runkkauslandiaan.

Minkäs takia se sitten näin on? Voisihan se mennä niinkin, että miehen innokkuus on suloista. Mutta harvemmin taitaa todellisuudessa näin mennä. Ap

yleensä kaikki mikä johtaa siihen että miestä katsotaan yleisesti ottaen ylöspäin, on hyväksi, kun taas mies joka herättää sääliä on aina niitä pahnanpohjimmaisia.

Ihan sama millä sitä selittää, onko kyse evoluutiosta vai mistä, niin selvää on että fyysiseen voimaan ja erilaisiin vallan muotoihin liittyvät ominaisuudet ovat naisten suosiossa. Mies joka on kaikinpuolin heikko on luultavasti mies, jonka on vaikea saada ketään. Ihan sama miten "hyvä tyyppi" on kyseessä.

Jaa, minä olen kiinnostunut miehestä, joka on matalasti koulutettu. Hänellä ei ole pennin latia eikä koskaan tule olemaankaan.

Hän kerää säälipisteitä hokemalla miten huonosti muut naiset ovat häntä kohdelleet.

Ulkonäkökään ei ole minulle mikään ideaalinen.

Ainoa mikä on hiukan ahdistavaa, että olemme nähneet vain kerran ja hän on jo äidilleen sanonut, että menee kanssani naimisiin.

Ei. En syö e-pillereitä, joten nekään ei voi huijata miesvalintaani. Ei, en myöskään käytä alkoholia.

Vierailija
26/88 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Innokkuuden päätteleminen epätoivoksi ilman toisen tuntemista on naurettavaa, mutta tavallaan toki ymmärrettävää tutustumisvaiheessa kun ollaankin tuntemattomia. Päättely kuitenkin tehdään usein hatarien faktojen perusteella.

Kun ai että jos ihmiset tajuaisivat miten eri määrin ihmiset ihastuvat. Esim. itse kun ihastun, ihastunun palavasti ja tätä on tapahtunut elämässäni sen 3 kertaa tähän mennessä, eli en todellakaan kiinnostu "kenestä tahansa" tai seurustelisi kenen tahansa miehen kanssa vaikka ihastuneena menenkin siihen liian innokas kategoriaan, koska haluaisin kuulla toisesta edes kerran parissa päivässä, nähdä ainakin kerran viikossa ja olen valmis raivaamaan tilaa kalenteristani, jotta näkisin miestä.

Vierailija
27/88 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, minä olen kiinnostunut miehestä, joka on matalasti koulutettu. Hänellä ei ole pennin latia eikä koskaan tule olemaankaan.

Hän kerää säälipisteitä hokemalla miten huonosti muut naiset ovat häntä kohdelleet.

Ulkonäkökään ei ole minulle mikään ideaalinen.

Ainoa mikä on hiukan ahdistavaa, että olemme nähneet vain kerran ja hän on jo äidilleen sanonut, että menee kanssani naimisiin.

Ei. En syö e-pillereitä, joten nekään ei voi huijata miesvalintaani. Ei, en myöskään käytä alkoholia.

Tähän sun vastaukseen sisältyy tietty ironia. Sä saatat pitää tuota miestä hyvänä miehenä, mutta kuten hän on sulle kertonut, muut naiset ovat kohdelleet häntä huonosti. Toki vaikka millainen reppana, matalasti koulutettu ja fyysisesti heikko mies voi löytää jonkun naisen, mutta tuskin sinä tai kukaan muukaan nainen on eri mieltä siitä, että mitään kummoista valinnanvaraa hänellä ei ole naisten suhteen?

Vierailija
28/88 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos heti alussa on kovin ihastunut niin on ihastunut omiin kuvitelmiinsa, odotettavissa paljon ikäviä yhteentörmäyksiä kun toinen oppii millainen oikeesti olen.

Vierailija
29/88 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin kyllästyin kaveriin, joka oli liian innokas esimerkiksi viemällä minut kylään tutulle pariskunnalleen, joilla oli lapsi, "mallia ottamaan". Ja ei kyllä muutenkaan ollut makuuni. Hänellä oli naurettavan näköiset viikset ja sanoin, että en pidä viiksistä. No, kaveri ajoi ne pois ja yllättäen muuttui vielä pahemman näköiseksi.

Oletko joku juntti? Viiksethän ovat nykyään muotia, kaikilla katu-uskottavilla sellaiset on.

Vierailija
30/88 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen innokkuudessa pätee ns. "satiinilavastaja-efekti". Jos puitteet (asunto, elämä) eivät ole kunnossa ja/tai mies on liian innokas tai laimea lähestymisyrityksessään, nainen poistuu paikalta. Syyt siihen ovat moninaiset, eikä yksiselitteistä vastausta voida antaa.

Vierailija
31/88 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on kyllä niin surkea tossukka, joka treffikumppanin toiveen takia viikset ajaa, että ei ihme vaikka olisi neitsyt.

"Tohvelieläin"?

Vierailija
32/88 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Been there done that... Nuorempana olin hyvin ihastunut ja kiltti, ihastuin palavasti naisiin täysin sydämmin. Parit pakit ja parit nolaukset julkisesti. Kiltin pojan sisällä heräsi peto joka oli pitkään uinunut, the dark side...

Ai mites nyt? Pelaan pelejä ja pidän etäisyyttä naisiin, en anna kuin pullasta muruja ja nussin ristiin rastiin ja naiset jonottaa mun luokse :D .... Siinä syy miksi halveksun naisia buhahhahhaaah.

Sä elät itsesi kanssa jatkuvasti eli kostat eniten itsellesi. 

Vierailija
33/88 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei haittaa innokkuus, mieluummin innokas kun välttelevä. Mutta jos innokkuus menee sairauden puolelle niin Ei kiitos. :D

Vierailija
34/88 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtuu naisten hypergamiasta. Liian innokas mies osoittaa olevansa matalastatuksinen. Naiset haluaa naida ylöspäin, eli kiinnostuvat sellaisista miehistä jotka ei ole kiinnostunut naisesta.

No tuo on pettyneen miehen vähän kyyninen ja  pseudotietrellinen tapa sanoa se minkä voisi myös muotoilla näin: 

"Epätoivoinen ja takertuva ihminen tuntuu vähän ahdistavalta kumppanilta."

Sellainen henkilö saattaa myös olla päällekäypä ja omistushaluinen, ainakin sellaiset vibat tulee.

Olisi kiva jos olisi kiinnostusta mutta myös muita kiinnostuksen kohteita.

Vierailija
35/88 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos molemmat on yhtä innostuneita ja ns. varmoja jutussa, ei ole ongelmaa eli jos molemmat ovat täysillä mukana. Ongelma on jos toinen on innokas ja toinen ei sitten ihan niin varma ole syystä tai toisesta. Muistan, kun yksi suhteen tynkä kariutui siihen, kun tavattuamme kerran minulle sävellettiin ja sanoitettiin rakkauslaulu, kun itse en todellakaan ollut varmaa yhteisestä tulevaisuudesta. Vieläkin ahdistaa kun ajattelen tuota.

Vierailija
36/88 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä olen huomannut, ettei innokkuus toimi, ellei sitten ole lipevä pelimies.
Luulen syyn olevan alitajuinen. Innokas mies vaikuttaa sellaiselta jolla ei ole vaihtoehtoja ja siksi tämän naisen saaminen olisi lottovoitto - kun taas mysteerimies on sellainen jolle olis naisia yli tarpeen, jolloin tämän miehen saaminen olisi naiselle lottovoitto.
Nainen haluaa kokea saaneensa parhaan mahdollisimman miehen. Sellaisen, jonka saaminen ei ole itsestäänselvyys.
Samaan asiaan liittyy muutakin. Kuten se, että reagoit naiseen liiaksi. Olet heti kumartumassa eteenpäin korvat höröllä kun nainen sanoo jotain. Paremmin toimii kun nojaudut rennosti taaksepäin ja annat naisen kumartua sinua kohti. Kuulostaa typerältä, mutta tällaiset pienet eleet ratkaisevat paljon.
Tietysti tässä pitää löytää tasapaino. Et tietenkään voi olla loputtomiin se mysteerimies jonka kansa nainen arvuuttelee "saanko tuon miehen vai en", vaan jossain vaiheessa tarvitaan sitä innokkuuttakin. Aika moni nainen kuitenkin odottaa, että säilytät tietynlaisen "jämeryyden", ja tätä naiset myös tiedostamattaan testaavat.

Vierailija
37/88 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenä olen huomannut, ettei innokkuus toimi, ellei sitten ole lipevä pelimies.
Luulen syyn olevan alitajuinen. Innokas mies vaikuttaa sellaiselta jolla ei ole vaihtoehtoja ja siksi tämän naisen saaminen olisi lottovoitto - kun taas mysteerimies on sellainen jolle olis naisia yli tarpeen, jolloin tämän miehen saaminen olisi naiselle lottovoitto.
Nainen haluaa kokea saaneensa parhaan mahdollisimman miehen. Sellaisen, jonka saaminen ei ole itsestäänselvyys.
Samaan asiaan liittyy muutakin. Kuten se, että reagoit naiseen liiaksi. Olet heti kumartumassa eteenpäin korvat höröllä kun nainen sanoo jotain. Paremmin toimii kun nojaudut rennosti taaksepäin ja annat naisen kumartua sinua kohti. Kuulostaa typerältä, mutta tällaiset pienet eleet ratkaisevat paljon.
Tietysti tässä pitää löytää tasapaino. Et tietenkään voi olla loputtomiin se mysteerimies jonka kansa nainen arvuuttelee "saanko tuon miehen vai en", vaan jossain vaiheessa tarvitaan sitä innokku

No itse naisena olen kyllä jättänyt nää mysteerimiehet pelaamaan ihan keskeenään. Itselle heistä paistaa läpi epävarmuus, joka sitten pyritään peittämään tolla pelleilyllä.

Vierailija
38/88 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Innokkuus ja ihastuminen ei ole ongelma, vaan esim. liian nopea eteneminen. Normaalisti hyvinkin ihastunut osaa silti alussa vähän suodattaa käyttäytymistään, ja jos ei tee tätä, se on merkki jostain. Yliampuvat, suuret sanat liian aikaisessa vaiheessa, nopea eteneminen, tms. kuulostaa love bombingilta, mikä taas on merkki jostain epäterveestä kuviosta. Normaalisti ihastunut voi olla itse hyvinkin pää pilvissä, mutta kuulostelee silti, mikä sen toisen osapuolen rytmi on - nimenomaan siksi, että ei halua pilata juttua. Love bombing taas on keino manipuloida ja sitouttaa toinen keinotekoisesti itseensä.

Vierailija
39/88 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liika innokkuus näyttäytyy itselleni epätoivona, kuten moni muukin on sanonut. Tulee heti tunne ettei mies ole kiinnostunut minusta, vaan kuka vain käy kunhan jonkun saa. Miten muuten voisi olla epätoivoisesti ihastunut jonkun yhden satunnaisen baaritapaamisen jälkeen?

Pari liian innokasta olen aikanani laittanut jäähypenkille. Toiselle annoin numeron baarissa ja seuraavana päivänä mies oli iltavuoroni aikana lähettänyt 15 tekstiviestiä. Mitä kuuluu, miten menee, mikset vastaa, missä olet, mikset vastaa, oletko syönyt, mikset vastaa, mentäiskö leffaan, voisitko vastata, et varmaan vastaa koska olet suihkussa, ehkä et vastaa koska ajat autoa, ehkä et vastaa koska.. Blocked. Harmitti kun mies oli komea kuin mikä ja vaikutti baarissa mukavalta tyypiltä.

Toinen alkoi ekoilla treffeillä puhua rakkaudesta, ja minä lopetin vastaamasta viesteihin.

Vierailija
40/88 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti tässä pitää löytää tasapaino. Et tietenkään voi olla loputtomiin se mysteerimies jonka kansa nainen arvuuttelee "saanko tuon miehen vai en", vaan jossain vaiheessa tarvitaan sitä innokku

Siellä taas puhuu mies, joka uskoo tietävänsä naisia paremmin, mitä naiset haluavat ja mistä kiinnostuvat. Luitko taas amerikkalaisesta pelimiesjulkaisusta nämä vai mihin perustat "tietosi"?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme