Kertokaas minulle miksi liian innokkaasti ihastunut saa pakit?
Minä kun en nyt oikein osaa samaistua tilanteeseen, kun ei muistu mieleen ketään, joka olisi liian innokkaasti ollut minun perääni.
Niin mikä siinä on huonoa, jos ihastunut innostuu toisesta kovasti, viestittelee ahkerasti (ei nyt mitään vainoamista, mutta vaikka kerran päivässä), on innokas järjestämään yhteistä aikaa? Mikä tuossa innokkuudessa tökkii? Millä tavalla se innokas osapuoli voisi toimia fiksummin? Vai muuttuisiko tilanne, vaikka ihastunut toimisi miten?
Onko kyse siitä, että innokkuudella saattaa itsensä huonoon valoon? Vai eikö siinä loppujen lopuksi ole kyse lainkaan siitä yli-innokkuudesta, vaan tarpeet ja tavoitteet eivät vain kohtaa?
Kommentit (88)
Yleensä se tuppaa olemaan niin että sen yli-innokkuuden aiheuttaa se että nähdään olevan saumaa itseä paljon tasokkaampaan tyyppiin. Ymmärrettävistä syistä se tasokkaampi voi olla vähän hiymnnghh kun joku tavis puskee veturina päälle.
Ihminen on luonnon luoma niin, että pariskunnasta jompi kumpi on aina hiukan menojalka vipattamassa eli pyrkimässä ulkomaailmaan päin eikä loputtomasti käsi kädessä toisiinsa tuijottava pariskunta olisi selviytynyt kivikaudella. Toiseen kovasti ihastunut saattaa siksi vaikuttaa heikolta kumppanilta, joka katsoo vain rakastaan eikä katso eteenpäin samaan suuntaan kuin mihin rakas katsoo. Sinne missä häntä kiinnostavat asiat ovat.
Kyllä varmasti moni palstamamma olisi yli-innokkaana kun joku bräd pitti tulisi kauppareissulla morjestamaan henkilökohtaisesti
Vierailija kirjoitti:
Yleensä se tuppaa olemaan niin että sen yli-innokkuuden aiheuttaa se että nähdään olevan saumaa itseä paljon tasokkaampaan tyyppiin. Ymmärrettävistä syistä se tasokkaampi voi olla vähän hiymnnghh kun joku tavis puskee veturina päälle.
Get over IT!Tapahtui 35 vuotta sitten!
"En väittänyt sen olevan ainoa oikea, kuten huomasitkin. Vaan ettei se ole automaattisesti vaarallista ja narsismia, vaikka olisikin paljon intoa. Nykyään niin tunnutaan heti ajattelevan."
Kyllä sanoit. Sanoit että nopea eteneminen on nykyään narsismia, ja että ihmiset haluavat vain kevytsuhteita ja yksin on parempi.
Innokkuus voi myös olla eri asia kuin yhteen muutto heti tavatessa, toim. huom. Minun mieheni oli innokas, kuten minäkin, ja silti etenimme hitaasti.
Ehdin jo rakastua toiseen mieheen ja pysyvästi,senkin k.ip...ä!
Epätoivo ja kokemattomuus. (Eivät ole vahvuuksia)
Saa pakit jos ei kiinnosta muutenkaan. Tuskin kukaan pahastuu jos oma ihastus on innokas kuten itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Saa pakit jos ei kiinnosta muutenkaan. Tuskin kukaan pahastuu jos oma ihastus on innokas kuten itsekin.
Innokas on eri asia kuin liian innokas.
Jos toinen osoittaa olevansa vahvasti ihastunut minuun, se on todellinen "ICK" ja yksi isoimpia turn offeja mitä on.
Minä en enää yli viisikymppisenä ihannoi sinun pinnallisia piirejäsi,minä en enää halua mukasn sinun ällöttäviin,kunnallisiin satanistidiin piireihin ne!Minä voin teistä pahoin!Minä tykkään olla ihan vaan tarvis ja elää tavallista elämääni täällä minun ihanan mieheni kanssa!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä varmasti moni palstamamma olisi yli-innokkaana kun joku bräd pitti tulisi kauppareissulla morjestamaan henkilökohtaisesti
Mieluummin tsoots kluuni. 🥰
Vierailija kirjoitti:
Jos toinen osoittaa olevansa vahvasti ihastunut minuun, se on todellinen "ICK" ja yksi isoimpia turn offeja mitä on.
Voi teitä gen zetalaisia. 🙄 Kun kaikesta tehdään niin vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ajattelet, että näin olisi?
Minulle tulee itserakkaista ja narsistisista miehistä pahaolo!Minua rupeaa aistiyliherkkänä oksentamaan!Minä tykkään olla ihan vaan tarvis,elää tavallista elämääni täällä ihanan mieheni kanssa!
Ennakoiva teksti syöttö en osaa kunnolla käyttää puhelintani
Varmin tapa saada kiinnostus sammumaan on olla liian innokas ja helposti saatavilla. Vastakkainen sukupuoli tulkitsee sen epätoivoisuudeksi ja selkärangan puutteeksi.
No kun se on vain ahdistavaa kun itsekin on joskus ollut yhtä päättömästi ihastunut eikä siitä seurannut mitään hyvää. Ja kontrasti on vain liian suuri kun toinen liitelee täysin jossain kevyissä pilvissä kun taas itse on enemmän jalat maassa. Joku järki on hyvä säilyttää päässä.