Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaas minulle miksi liian innokkaasti ihastunut saa pakit?

Vierailija
22.10.2016 |

Minä kun en nyt oikein osaa samaistua tilanteeseen, kun ei muistu mieleen ketään, joka olisi liian innokkaasti ollut minun perääni.

Niin mikä siinä on huonoa, jos ihastunut innostuu toisesta kovasti, viestittelee ahkerasti (ei nyt mitään vainoamista, mutta vaikka kerran päivässä), on innokas järjestämään yhteistä aikaa? Mikä tuossa innokkuudessa tökkii? Millä tavalla se innokas osapuoli voisi toimia fiksummin? Vai muuttuisiko tilanne, vaikka ihastunut toimisi miten?

Onko kyse siitä, että innokkuudella saattaa itsensä huonoon valoon? Vai eikö siinä loppujen lopuksi ole kyse lainkaan siitä yli-innokkuudesta, vaan tarpeet ja tavoitteet eivät vain kohtaa?

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minähän en täällä rupea olemaan mikään haaste miehille!En laiskuuttani ja mukavuudenhaluisena suostu näyttelemään vaikeasti tavoiteltavaa!Halki,poikki ja pinoon suoraan päin naamaa!Mikään muu ei käy!Olen helppo enkä halua yhtään monimutkaista elämääni!Kumppani minulla silti on ollut yli 30 vuotta sama!zja nyt äkkiä mukavuusvyöhykkeelle nautiskelemaa ja olemaan rennosti ja mukavasti.🤗💋

Vierailija
42/88 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien ihmisten pitäisi kommunikoida yhtä suoraan kuin itse kommunikoin!Minähän en täällä rupea olemaan mikään"salaperäinen viekoitteleva,haasteellinen,Kissamainen,vaikea vamppi!Ihan paskaa!Mutkat suoriksi!Nauran miesten clisheisille fantasioille!Äkkiä mukavuusvyöhykkeelle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tämä joidenkin nykyihmisten ihannoima itsellisyys. Että kun ollaan niin itsellisiä, ei haluta ketään liian kiinnostunutta. Suhteen pitää olla kevyt, eikä se saa liikaa vaikuttaa omaan rauhaan, arkeen ja elämiseen. Muuten alkaa ahdistaa ja täytyy erota, koska yksin on parempi.

Sen kummemmin en osaa aloittajan kysymykseen vastata. Itse rakastuin rytinällä, mies muutti vuorokauden tuntemisen jälkeen luokseni, 2 kk kuluttua mentiin kihloihin, eka raskaus tärppäsi vuoden kuluttua tapaamisesta. Jne. Ja hyvin menee!

Nykyään tuollainen eteneminen on narsismia 😂

Vierailija
44/88 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on jo kumppani toista en tarvitse!Halki,poikki ja pinoon,mikään muu ei käy!

Vierailija
45/88 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtuu naisten hypergamiasta. Liian innokas mies osoittaa olevansa matalastatuksinen. Naiset haluaa naida ylöspäin, eli kiinnostuvat sellaisista miehistä jotka ei ole kiinnostunut naisesta.

Johtuu siitä, että innostunut mies tyrkyttää munaa ja itseään ja unohtaa naisen olevan ihminen.

Kuten teit juuri itsekin.

Et sinäkään itseäsi huonompaa halua, Huoris.

Vierailija
46/88 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epätoivo haisee.

Tasapainoisella ei ole hätä ja hoppu "läänittää" kumppani. 

Mä ghostaan siinä kohtaa kun mies yrittää omistaa yksinoikeudella. En ole omaisuutta.

Vierailija
47/88 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt voin elämässäni keskittyä tärkeämpiinkin asioihin kuin tuollaiseen paskaan kuin miesten kanssa  pelaamiseen koska minulla on jo kumppani!

Vierailija
48/88 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenä olen huomannut, ettei innokkuus toimi, ellei sitten ole lipevä pelimies.
Luulen syyn olevan alitajuinen. Innokas mies vaikuttaa sellaiselta jolla ei ole vaihtoehtoja ja siksi tämän naisen saaminen olisi lottovoitto - kun taas mysteerimies on sellainen jolle olis naisia yli tarpeen, jolloin tämän miehen saaminen olisi naiselle lottovoitto.
Nainen haluaa kokea saaneensa parhaan mahdollisimman miehen. Sellaisen, jonka saaminen ei ole itsestäänselvyys.
Samaan asiaan liittyy muutakin. Kuten se, että reagoit naiseen liiaksi. Olet heti kumartumassa eteenpäin korvat höröllä kun nainen sanoo jotain. Paremmin toimii kun nojaudut rennosti taaksepäin ja annat naisen kumartua sinua kohti. Kuulostaa typerältä, mutta tällaiset pienet eleet ratkaisevat paljon.
Tietysti tässä pitää löytää tasapaino. Et tietenkään voi olla loputtomiin se mysteerimies jonka kansa nainen arvuuttelee "saanko tuon miehen vai en", vaan jossain vaiheessa tarvitaan sitä innokku

Tuollainen laskelmointi, manipulointi ja kontrollointi kyllä välittyy ihnisestä eikä herätä kiinnostusta. 

Vierailija
49/88 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtuu naisten hypergamiasta. Liian innokas mies osoittaa olevansa matalastatuksinen. Naiset haluaa naida ylöspäin, eli kiinnostuvat sellaisista miehistä jotka ei ole kiinnostunut naisesta.

No tuossa nyt taas ei ole mitään järkeä, vain masokisti toimii noin.

Vierailija
50/88 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on tämä joidenkin nykyihmisten ihannoima itsellisyys. Että kun ollaan niin itsellisiä, ei haluta ketään liian kiinnostunutta. Suhteen pitää olla kevyt, eikä se saa liikaa vaikuttaa omaan rauhaan, arkeen ja elämiseen. Muuten alkaa ahdistaa ja täytyy erota, koska yksin on parempi.

Sen kummemmin en osaa aloittajan kysymykseen vastata. Itse rakastuin rytinällä, mies muutti vuorokauden tuntemisen jälkeen luokseni, 2 kk kuluttua mentiin kihloihin, eka raskaus tärppäsi vuoden kuluttua tapaamisesta. Jne. Ja hyvin menee!

Se, ettei muuta vuorokauden tuntemisen jälkeen yhteen, ei todellakaan tarkoita, että haluaa pitää suhteen kevyenä, vaan terveen ihmissuhdemallin omaava ymmärtää, että suhde etenee ja syvenee myös ilman näin nopeita liikkeitä. Nopea eteneminen ei siis ole tarpeellista, koska terveen ja turvallisen kiintymyssuhteen omaava ihminen pystyy muodostamaan läheisiä ja hyviä ihmissuhteita muutenkin. Miksi edes pitäisi muuttaa heti yhteen? Ihminen voi rakastua rytinällä mutta silti ymmärtää, että kaiken ei tarvitse tapahtua heti ja toisen kiintymykseen voi silti luottaa.

Vierailija
51/88 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli vain sinun (tolkuttoman nopea) etenemistahtisi on se oikea. :D

Minä seurustelin mieheni kanssa 4 vuotta ennen yhteen muuttoa, 6 vuotta ennen kihloja ja 11 vuotta ennen naimisiinmenoa. Hyvin menee.

Vierailija
52/88 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Innokkuuden päätteleminen epätoivoksi ilman toisen tuntemista on naurettavaa, mutta tavallaan toki ymmärrettävää tutustumisvaiheessa kun ollaankin tuntemattomia. Päättely kuitenkin tehdään usein hatarien faktojen perusteella.

Kun ai että jos ihmiset tajuaisivat miten eri määrin ihmiset ihastuvat. Esim. itse kun ihastun, ihastunun palavasti ja tätä on tapahtunut elämässäni sen 3 kertaa tähän mennessä, eli en todellakaan kiinnostu "kenestä tahansa" tai seurustelisi kenen tahansa miehen kanssa vaikka ihastuneena menenkin siihen liian innokas kategoriaan, koska haluaisin kuulla toisesta edes kerran parissa päivässä, nähdä ainakin kerran viikossa ja olen valmis raivaamaan tilaa kalenteristani, jotta näkisin miestä.

No enpä usko, että kukaan tarkoittaa liiallisena innokkuutena viestiä kerran kahdessa päivässä tai tapaamista kerran viikossa. Haloo! Liiallisella innokkuudella tarkoitetaan esim. viestipommitusta kerran vartissa, sitä että pitäisi nähdä joka päivä tai olla yhdessä heti alusta asti suunnilleen 24/7, tai jos kalenterista raivataan kaikki muu pois. Ja näiden lisäksi ylisanoja liian aikaisin, esim. ekoilla treffeillä jotain "olen jo aivan rakastunut", "sä oot just se, jota mä oon etsinyt". 

Vierailija
53/88 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet on  vaikeita naiset helppoja.

Vierailija
54/88 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tipu pillua hössöttäjille.

Sensijaan tulee bännit. Kunnolla tutustutaan ja siinä käytöstavat omaava voittaa sen, joka riisuu housujaan ja kyselee, saako kakkosta.

Vierailija
55/88 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen naiseksi aivan liian kärsimätön ja  aggressiivinen jaksaakseni teitä vaikeita miehiä!Mutta hei minullahan on jo kumppani!🤗💋

Vierailija
56/88 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, ettei muuta vuorokauden tuntemisen jälkeen yhteen, ei todellakaan tarkoita, että haluaa pitää suhteen kevyenä, vaan terveen ihmissuhdemallin omaava ymmärtää, että suhde etenee ja syvenee myös ilman näin nopeita liikkeitä. Nopea eteneminen ei siis ole tarpeellista, koska terveen j

Pointtini oli, että nopea eteneminen ei ole aina vaarallista, ihan kauheaa, merkki narsismista, ja mitähän kaikkea siitä yleensä kommentoidaankin. Se on ihan ookoo ratkaisu, jos ja kun molemmat sitä haluaa, eikä innokkuus ole mikään kamala asia.

Meilläkin yksi kaverini totesi kihloistamme, että ei tule kestämään. Vaan kun on kestänyt, hän itse on sen sijaan eronnut useastikin vuosien varrella 😊

Me muutettiin heti yhteen, koska miehen soluasunto oli hyvin levoton. Yksinkertainen ja helppo ratkaisu.

Vierailija
57/88 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli vain sinun (tolkuttoman nopea) etenemistahtisi on se oikea. :D

Minä seurustelin mieheni kanssa 4 vuotta ennen yhteen muuttoa, 6 vuotta ennen kihloja ja 11 vuotta ennen naimisiinmenoa. Hyvin menee.

En väittänyt sen olevan ainoa oikea, kuten huomasitkin. Vaan ettei se ole automaattisesti vaarallista ja narsismia, vaikka olisikin paljon intoa. Nykyään niin tunnutaan heti ajattelevan.

Vierailija
58/88 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt varattuna kun en enää tarvitsisi miehiltä huomiota niin saan jatkuvasti epätoivottua huomiota miehiltä!Ärsyttää en tee huomiollanne mitään,voin pyyhkiä sillä perhettäni!Vihaan miehiä te olette kuin pikkulapsia joiden kanssa pitäisi koko ajan jaksaa leikkiä!Emmä v...u jaksa!

Vierailija
59/88 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaus:persettäni

Vierailija
60/88 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus ei onnistunut, mutta sinä vuorokauden tuntemisen jälkeen yhteen muuttanut - kun mies asui levottomassa solussa, niin kuulostaa joltain opiskeluaikaiselta ratkaisulta. Tuo vaikuttaa nyt taas ihan erilaiselta, mitä ensin kerroit - jos kyseessä on jokin käytännön sanelema ratkaisu, ja vieläpä joku opiskeluaikainen juttu. Nimenomaan nuorena ei ole aina mitenkään tavatonta jäädä vaikka kaverin luo punkkaamaan pitemmäksi aikaa, mutta tällainen "meidän solussa muut riehuu ja käyttää päihteitä" -tyyppinen syy ei nyt ihan ole sitä, mistä tässä keskustelussa puhutaan. Eikä tuollaista ratkaisua edes voi käyttää esimerkkinä siitä, onko nopea yhteenmuutto sitä tai tätä. Jos kerran olisitte asuneet omissa asunnoissa, jos miehen asuinolosuhteet olisivat olleet edes kelvolliset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän