Tekotaiteellisin artisti/bändi?
Kerro lyhyesti perustellen tai ilman perusteita, mikä artisti tai bändi vastaa mielikuvaasi tekotaiteellisuudesta.
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Ismo Alanko apinoi Tuomari Nurmiota huonolla menestyksellä.
Periaatteessa kyllä, mutta ei. Ismo "Hassinen" Alanko oli täysin Nurmion aikalainen, vaikka toinen jalka olikin vielä punk-puolella. Ja kohta joku tamperelainen tulee kertomaan, miten nämä molemmat olivat köyhän miehen kopioita Juicesta. Sen jälkeen kotkalainen valistaa, että Juice oli halpakopio Junnusta. Kunnes tullaan taas Heseen, jossa kerrotaan Junnun olleen kaikkensa velkaa Repelle. Jne, jne.
Ultra bra, teennäistä ja juuri tekotaiteellista
Vierailija kirjoitti:
Sanni
Paperi T
Sannista samaa mieltä, siksi en peukuttanut kumpaankaan suuntaan.
Kate Bush, Björk, Florence+Machine. Suomalaisista CMX, Pariisin Kevät, Liekki, Absoluuttinen nollapiste. Tässä muutama artisti, jotka tekevät enemmän tai vähemmän taiderokkia/poppia. Tykkään kyllä itse näistä kaikista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotimaisista tulee mieleen PMMP ja CMX. Viimeksimainittu lähinnä apinoi Ismo Alankoa huonolla menestyksellä. Teki aluksi mieli lisätä myös Ultra Bra ja Zen Café, mutta enpä lisääkään. Molemmat olivat aika jäljittelemättömiä aikanaan ja se, mikä varsinkin ensinmainitun kohdalla tuntuu tekotaiteelliselta, on oikeastaan intertekstuaalisuutta sävelten kielellä. Sitten ovat tietysti Tasavallan Presidentit, Wigwamit jne., mutta ne ovat kulttuurihistoriaa ja siten rauhoitettuja.
Ulkomaisista ensimmäisenä tulee mieleen Adele. Pohjimmiltaan äärimmäisen laskelmoitua massamusaa. Vähän kuin viiden euron juliste laitettuna jalopuujäljitelmäkehyksiin. Entä muistaako joku 90-luvulta Adiemuksen (Karl Jenkinsin projekti)? Se on synonyymi sanalle tekotaiteellisuus. Queen taitaa nauttia jo kulttuurihistorian suojaa, Procol Harumista ja muista progebändeistä puhumattakaan.
Jos olet vielä täällä, kerro miksi pidät Queenia tekotaiteena? Minusta se on helmi, aitoa progea ja jumalattoman lahjakkaita pop-sävellyksiä. Maailmaan mahtuu makuja, uteliaana. Ps. Putro on minusta tämän ajan yksi parhaista, liikuttavan ihana. Miten sekin nyt nk taidetta?
Joo, olin kyllä arvioinneissani aikamoinen mielensäpahoittaja :D Rakastan klassista musiikkia, ja kun toinen tyylilaji tulee liian lähelle, se kopsahtaa tekotaiteellisuuden lokeroon. Siitä siis tuo proge-vastustus. Pop-musiikkikontekstissahan nuo Queenit, Procol Harumit jne. kaikki ovat todellisia helmiä. Jotain rockia, rapista puhumattakaan, on mahdotonta pitää tekotaiteellisena, koska tyylilaji on aivan eri.
t. 81
s
Kiitti kun vastasit, myös minä kuuntelen klassista paljon, mutta hahmoatan erilailla.
Dream Theather. Siinä on oikea keisarin uudet vaatteet bändi. Jos et diggaa, et ymmärrä musiikista (sanovat ne, jotka tästä pitävät).
Vierailija kirjoitti:
Anna Puu. "Vitsit kun Mä olen tällainen mahtava tyyppi ja Mä haluan sitä ja Mä olen tätä ja Mä olen uniikkihiutale ja Mä sanon kuinka taiteellinen oonkaan". Teennäisyys paistaa tuskaisen nolosti Vain märinää-sarjassakin.
Anna Puu spoilasi täysin Suvi Teräsniskan esityksen, kun tämä veti Kuustosen biisin. Teräsniska lauloi tosi nätisti ja tunnelma alkoi tiivistyä, niin Anna Puu alkoi kiljua väliaplodeja ja biisin loputtua kiljui ja kälisi heti kärkeen. Ei kestänyt Teräsniskan täydellistä tilanteen keskipisteenä oloa.
Anna Puu(stjärvi) on aivan turha ja _p a s k a_. Hyi hel vetti. Mikä v tun PUU?? Typerä artistinimikin. Sunrise avenue on muuten vaan suomen paskin bändi.
Nyt tulee turpiin kovaa, mutta sanon: Jean-Michel Jarre.
Vierailija kirjoitti:
Anna Puu(stjärvi) on aivan turha ja _p a s k a_. Hyi hel vetti. Mikä v tun PUU?? Typerä artistinimikin. Sunrise avenue on muuten vaan suomen paskin bändi.
On käsittämätöntä, mutta minusta Puu(päällä), on muutama loistobiisi. Ääni puhdas ja kaunis. Henkilönä: no comments.
System of a Down ehdottomasti! Sitten Dream Theater ja kaikki muut progemetallibändit.
Sekä Björk.
Ne venäläiset mummot Euroviisuissa! Ihan feikkiä. Tai se kirnu-Liisa.
piste piste