Tekotaiteellisin artisti/bändi?
Kerro lyhyesti perustellen tai ilman perusteita, mikä artisti tai bändi vastaa mielikuvaasi tekotaiteellisuudesta.
Kommentit (114)
Björk.
Niin yliampuvan erikoista ja naiivia, että paistaa sadan kilsan päähän laskelmoitu konsepti. Musiikkia tehty niin, että on ensin mietitty kasa sekalaista huttua, mitä joku muu ei ole jo tehnyt ja sitten mennään ihmeellisesti hymistellen niin originellina että.
En ymmärrä mitä on tekotaitellisuus? Onko se samaa kuin teennäisyys tai laskelmoivuus? Siinä tapauksessa pitäisin Cheekiä aika tekotaiteellisena.
Tekotaitellisuus on nimitys jota ihmiset käyttää jostain taiteesta jota he eivät vaan yksinkertaisesti ymmärrä ja siksi luulevat, että se on jotenkin vähemmän aitoa taidetta. Mitään tekotaidetta ei ole olemassakaan. On olemassa hyvää taidetta ja huonoa taidetta, muttei mitään tekotaidetta.
Anna Puu. "Vitsit kun Mä olen tällainen mahtava tyyppi ja Mä haluan sitä ja Mä olen tätä ja Mä olen uniikkihiutale ja Mä sanon kuinka taiteellinen oonkaan". Teennäisyys paistaa tuskaisen nolosti Vain märinää-sarjassakin.
Orgia-Nelli kirjoitti:
Björk.
Niin yliampuvan erikoista ja naiivia, että paistaa sadan kilsan päähän laskelmoitu konsepti. Musiikkia tehty niin, että on ensin mietitty kasa sekalaista huttua, mitä joku muu ei ole jo tehnyt ja sitten mennään ihmeellisesti hymistellen niin originellina että.
Taidat olla aika wt 😂
Vierailija kirjoitti:
Tekotaitellisuus on nimitys jota ihmiset käyttää jostain taiteesta jota he eivät vaan yksinkertaisesti ymmärrä ja siksi luulevat, että se on jotenkin vähemmän aitoa taidetta. Mitään tekotaidetta ei ole olemassakaan. On olemassa hyvää taidetta ja huonoa taidetta, muttei mitään tekotaidetta.
Et ehkä huomannut, että aloituksen pointti ei ollut huonojen artistien löytäminen, vaan saada käsitystä nimenomaan väen tulkinnasta tekotaiteellisuudesta. Eli ihan rauhassa vain, ei olla sotajalalla, vaan suhtaudutaan avoimesti k.o. termin tulkintaan ja kohdataan rohkeasti turhautumisen, epämiellyttävyyden ja torjunnan tunteet, jotka myös kuuluvat ihmisyyteen. Tekotaiteellisuus terminä on mielenkiintoinen ja sille on kielessä selvästi tilaus ja tarve.
Lykke Li, perus poppia johon on vähän lisäilty erikoisia soittimia.
Aivan ylivoimainen ykkönen on Paula Vesala ja kakkosena tulee Chisu. Järkyttävää epäaitoa sontaa molempien tekeleet. PMMP sentään oli siedettävää ja siinä oli aitoa angstia vs Vesalan uusi monotoninen tuotos.
Jipusta on tullut varsin teennäinen kuva.
Halsey. Teinianangstimusaa "kähellä ja coolilla" äänellä ja sanotuksetkin niin massaa.
Huippu lajissaan on V-M Loiri.