Miksi Saara Aaltio vihataan Suomessa niin paljon?
En ymmärrä. Haukutaan teennäiseksi ja vaikka mitä muuta. Itse voisin vaikka samantien nimetä useita enemmän teennäisiä ja paljon surkeampia laulajia Suomessakin, joita ei mielestäni haukuta samalla tavalla.
Kommentit (129)
Olen ihmetellyt samaa, kun palsta täyttyy Saara -ketjuista. Minusta hän on herttainen ja pidettävä. Upea ääni. Onko nää samat ihmiset/sama ihminen, joka täällä pyörii nostamassa näitä ketjuja?
Jaksaako joku vihata sitä? Mulle se on yhdentekevä, karismaton artisti.
Minusta Saara on vaan tylsä. Laulaa todella hyvin, mutta muuten en saa mitään irti.
En minä häntä vihaa, kivahan se olisi, jos voittaisi vaikka koko kisan. Mutta en silti ostaisi levyä. Konserttiin voisin ehkä mennä, jos olisi vaikkapa joku joulukonsertti.
Joku kysyi, että mikseivät muut muka ole sitten myös tylsiä - Suvi Teräsniska, Sanni jne. Itse en ainakaan tiedä Saara Aallolta yhtään kappaletta sen Euroviisu-kappaleen lisäksi. Laulaako pelkkiä covereita? Noilla muilla on kuitenkin omat biisit. Siksi en laita heitä samaan kastiin Saaran kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Saara on mielestäni tosi kaunis, hän osaa todellakin laulaa upeasti laajalla äänialalla, on menestyksennälkäinen, rohkea ja lisäksi osaa esiintyä. Vaikuttaa myös jalat maassa olevalta. Hän sopisi loistavasti laulamaan Disney-elokuviin tai ääninäyttelijäksi.
KUITENKIN en tiedä mikä niissä eleissä ja ilmeissä on, jotenkin tekee hänestä ja esityksistään lapsellisia ja naiivin oloisia, jotenkin pikkutyttömäistä kikattelua. Ei iske minuun ollenkaan, enkä voisi kuvitella kuuntelevani hänen musiikkiaan. En ole kirjoittanut hänestä nettipalstoille mitään pahaa, vastasin vain tähän siksi että en usko ihmisten vihaavan häntä. Jotenkin kuvittelen että moni ajattelee samoin. Toivon kuitenkin Saaralle onnea ja menestystä, löytyy varmasti niitäkin jotka osaavat varmasti arvostaa hänen taitoaan niin paljon, että kävisivät esim. keikalla.
Kauniisti kirjoitettu. Vaikka et pitäisi Saarasta artistina arvostat hänet yritystä menestystä ja saavutuksiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä. Haukutaan teennäiseksi ja vaikka mitä muuta. Itse voisin vaikka samantien nimetä useita enemmän teennäisiä ja paljon surkeampia laulajia Suomessakin, joita ei mielestäni haukuta samalla tavalla.
Itselleni ei kyllä äkkiseltään tule mieleen yhtä teennäistä ja raivostuttavaa ihmistä kuin Saara Aalto. Hänen naamansa on ärsyttävä, hänen äänensä on ärsyttävä ja hänen juttunsa ovat ärsyttäviä. Hän on yksinkertaisesti Suomen ärsyttävin ihminen.
No jopas. Herättääkö moni ihminen samalla tavalla tunteita? Miten jonkun ulkonäkö voi ärsyttää???
Mietin, että onkohan hän ujo jollain tavalla, koska vetää roolia. Pidän hänestä mutta ihmetytti miten harjoitellulta hänen reaktionsa tuntui kun Nicole kehui häntä.
Minä olen aina ihmetellyt sitä, miksi laulajan persoona pitää vetää mukaan siihen, tykkääkö musiikista. Minulle riittää, kun laulaja tai muusikko vetää suorituksensa hyvin, mutta on ihan yks hailee, mitä se tyyppi vapaa-ajallaan tekee. Tai pitäisinkö siitä henkilönä.
En ole sen kummemmin kiinnostunut myöskään lempikirjailijoideni yksityiselämistä, tai näyttelijöidenkään. Eläköön elämäänsä ihan rauhassa ja keskittyköön taiteensa tekemiseen. Jos ja kun hyvää jälkeä tulee, olen valmis sijoittamaan euroni.
Just näin kirjoitti:
Minä olen aina ihmetellyt sitä, miksi laulajan persoona pitää vetää mukaan siihen, tykkääkö musiikista. Minulle riittää, kun laulaja tai muusikko vetää suorituksensa hyvin, mutta on ihan yks hailee, mitä se tyyppi vapaa-ajallaan tekee. Tai pitäisinkö siitä henkilönä.
En ole sen kummemmin kiinnostunut myöskään lempikirjailijoideni yksityiselämistä, tai näyttelijöidenkään. Eläköön elämäänsä ihan rauhassa ja keskittyköön taiteensa tekemiseen. Jos ja kun hyvää jälkeä tulee, olen valmis sijoittamaan euroni.
Ei se, mitä tekee vapaa-ajallaan, vaan millainen persoona sitä musiikkia tulkitsee, koska se persoonan kautta välittyy tunnetila.
Itse koen musiikin tunne-elämyksenä ja tulkinta on tärkeä osa sitä. Tekninen taitavuus on hieno asia ja tärkeää sekin, mutta minun kaltaiselleni itkupillille jää paljon puuttumaan, jos tunnetila ei välity tai esittäjä kuulostaa tai näyttää teennäiseltä. Jos pitäisi valita loistavan, koskettavan tulkitsijan tai teknisesti täydellisen suorittajan väliltä niin valitsisin poikkeuksetta ensimmäisen. Supermenestyjillä on sitten yleensä molemmat ominaisuudet.
Ei, vaan ihmiset ovat niin autistisia, etteivät saa kontaktia Saaraan.
En voi käsittää, minkälaisessa maailmassa elämme. Lahjakas, yritteliäs, hymyilevä ja aurinkoinen ihminen ärsyttää. Ei tarvitse olla kovinkaan kummoinen psykologi, niin tietää kyllä, mistä on kyse.
En jaksa tehdä omaa ketjua tai selata liikaa löytääkseni, mutta onko Saaran englannin aksentti vaihtunut? Siis 'normi'/neutraali/amerikan aksentista brittiläiseen?
Surullista ku Saara lähtee maailmalle niin suomalaiset täällä sitä haukkuu ja lyttää eikä kannusta! SÄÄLITTÄVÄÄ JUNTIT!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tullut mieleen että ehkä Saara on vain sellainen; hymyilevä, pirtsakka ja nauravainen tyttömäinen nainen? Ehkä hän ei esitä mitään. Suomalaisen on vain niin hemmetin vaikea uskoa että joku voi oikeesti olla hymyileväiset ja iloinen ilman teennäisyyttä. Suomessa muutenkin on tapana aliarvioida omiaan ja haukkua jos joku uskaltaa unelmoida muustakin kuin siitä tavallisesta ja on itsevarma ja uskoo itseensä.
Höpö höpö! Krista Siegfrids on myös iloinen ja pirtsakka, mutta kuitenkin aidon tuntuinen. Hänestä tykkään.
Suomessa on tapana?? Miten niin muka? Annapa esimerkkejä? Kaikista ei kaikki tykkää, oli minkä maalainen tahansa. Mutta jos se sua lohduttaa, niin ajattele vaan noin ikävästi omista maanmiehistäsi. Todistat vaan sillä omaa ajatteluasi.
Nuo tuo Segfrids se vasta teeninnäinen onkin! Siis aivan kamala. Ja laulaa ei osaa yhtään, on pinnalla täysin ulkomusiikillisten avujensa ansiosta. En tykkää tästä Aallostakaan (ikinä en ostaisi levyä), mutta kyllä hän osaa sentään laulaa.
Jaa en minä ainakaan vihaa, miksi ihmeessä vihaisin? Viha on aika voimakas tunne ja olen tainnut elämässäni vihata yhtä ihmistä, joka oli valehtelullaan pilata elämäni.
Minusta Saara Aalto on teknisesti erittäin taitava laulaja ja mielestäni hänelle on tullut vähän jo sitä lämpöäkin, joka kokonaan puutti VoF-aikana. Yleensähän laulajat paranevat vanhentessaan ja niin varmasti Saarakin vielä vain paranee. Minusta vaikuttaa siltä, että Saara yrittää niin kovasti olla kiva ja hyväksytty, että se menee vähän överiksi ja vaikuttaa teennäisyydeltä, vaikka ei sitä olisikaan. Ehkä myös vähän jännittää? Ja uskon myös, että hän ihan oikeasti on positiivinen ihminen.
Vaikka hän ei olekaan mun suosikkilaulajia, niin toivon hänelle menestystä, hän on tehnyt valtavasti työtä menestyksen eteen. Pidän todellakin peukkuja tässä kisassa hänelle! Ja muutenkin toivon kaikkea hyvää ja toivon, ettei hän ota tosissaan kaikkia ääliömäisiä kirjoituksia itsestään, hän on kaunis ja lahjas, sitkeä ja selvästi tahtonainen.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisiä vituttaa, kun joku on niin itsevarma ja sinut itsensä kanssa kaikin puolin. Ja hymyilee paljon 🌞!
Vierailija kirjoitti:
En vihaa Saaraa, ja koska on hyvä laulaja, haluaisin pitää enemmän kuin pidän. Mutta joku tökkii. Ehkä se on ulkonäössä jokin, jolle hän ei voi mitään, esim. näyttää siltä, että nyrpistää ja se antaa ylimielisen kuvan.
Lisäksi ärsyttää tapa, jolla hän pitää suutaan auki. Tulee todella teennäinen vaikutelma. Pitäisin enemmän siitä, että hän vaan laulaisi (kuten koelaulu Chandelier), mutta Let it go:ssa hän väänteli suutaan kummasti ja esitti jotain. Yleisön on tosi vaikea samaistua.
Kyllä minun on ainakin todella helppo samaistua Saaraan, koska olen itsekin rento ja itsevarma, iloinen persoona. Voisiko tämä olla se syy, miksi joillakin menee tunteisiin?
Itseäni ainakin v*tutti huonoitsetuntoisena aikoinaan se, jos joku oli kovin välitön ja itsevarma.
En kestä kuunnella sitä hänen valittamistaan!
Vierailija kirjoitti:
Otapa nyt sanakirja käteesi katso sieltä mitä termi "viha" tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselleni ei kyllä äkkiseltään tule mieleen yhtä teennäistä ja raivostuttavaa ihmistä kuin Saara Aalto. Hänen naamansa on ärsyttävä, hänen äänensä on ärsyttävä ja hänen juttunsa ovat ärsyttäviä. Hän on yksinkertaisesti Suomen ärsyttävin ihminen.
Voisiko, siis voisiko edes teoriassa olla mahdollista, että vika ei olekaan Saarassa vaan sinussa?
Saara on mielestäni tosi kaunis, hän osaa todellakin laulaa upeasti laajalla äänialalla, on menestyksennälkäinen, rohkea ja lisäksi osaa esiintyä. Vaikuttaa myös jalat maassa olevalta. Hän sopisi loistavasti laulamaan Disney-elokuviin tai ääninäyttelijäksi.
KUITENKIN en tiedä mikä niissä eleissä ja ilmeissä on, jotenkin tekee hänestä ja esityksistään lapsellisia ja naiivin oloisia, jotenkin pikkutyttömäistä kikattelua. Ei iske minuun ollenkaan, enkä voisi kuvitella kuuntelevani hänen musiikkiaan. En ole kirjoittanut hänestä nettipalstoille mitään pahaa, vastasin vain tähän siksi että en usko ihmisten vihaavan häntä. Jotenkin kuvittelen että moni ajattelee samoin. Toivon kuitenkin Saaralle onnea ja menestystä, löytyy varmasti niitäkin jotka osaavat varmasti arvostaa hänen taitoaan niin paljon, että kävisivät esim. keikalla.