Kuinka vaikeaa on ymmärtää se että siistit vaatteet miehellä ovat se, joka sytyttäänaisen kuin naisen?
Ei nahkatakkeja, huppareita, tennareita, eikä skeittikenkiä vaan esim. siisti kenttätakki, chinot ja siistit kengät,esim. loaferit. Väreinä sinisen ja ruskean eri sävyt ja valkoinen.
Miesten klassista pukeutumista väitetään turhaan pappamaiseksi. Ja sitä paitsi mieluummin pappa kuin idiootti hevari :D
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten ei kuulu kulkea tuon kuvan mukaisesti nilkat paljaana koska se antaa jotenkin liian "naisellisen" / homomiehen vaikutelman.
Myöskään vaaleat sävyt ei ole miehellä hyväksi vaan on parempi pukeutua tummiin vaatteisiin.
Missä kirkossa näin on kuulutettu? Härmässä 20-luvulla kun päivästä 18 tuntia meni saappaat jalassa puumetsässä? Mikä ihmeen laki määrää, että miehellä pitäisi olla sukat jalassa kesällä? Edes pidempien housujen kera?
Ja millä oikeudella naiset omii vapaampaa pukeutumista? Pitäkää ihmeessä naiset kesällä sukkahousut jalassa ettette kulje alastomana kuin maksulliset.
Haha, loafer-miehellä meni tunteisiin, kun hänen ihannoimastaan muodista ei kukaan tykkää.... :D
Minusta skeittari ja hevari voi olla hyvännäköisiä jos vaa muu hygienia on kunnossa. Skeittarit varsinkin tekee vaikutuksen rennolla tyylillään ja olemuksellaan. Hevaritkin menee jos hiuksiaan jaksaa pestä ja parran joskus ajaa.
Seksismiä! Miesten esineellistämistä!
Mut kyllä sytyttää rokkarityyliin pukeutuva mies.
Toisaalta hyvä juttu on, että mies pukeutuu tilanteeseen sopivasti. Esim puvussa virallisissa tilaisuuksissa eikä näytä niistä kärsivän, töissä sinne sopiva asu ja vapaa-ajalla sitten täysin oma itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi jessus noita kenkiä... :D :D :D
Ihan oikeasti.
Linkittäkää sopivia miesten kesäkenkiä tähän, kiitos.
Ihan mitkä tahansa muut kuin loaferit, purkkarit ja mokkasiinit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeasti.
Ei kelpaa tuollainen ympäripyöreys. Kuvia kiitos ja yhteensopivuutta muiden vaatteiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Puhu vain omasta puolestasi. Nahkatakki on just hot miehellä. Mikään pappatyyli ei todellakaan sytytä minua.
http://www.highwayleather.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeasti.
Ei kelpaa tuollainen ympäripyöreys. Kuvia kiitos ja yhteensopivuutta muiden vaatteiden kanssa.
Pappa on hyvä ja etsii itse. Itse katson mieluummin vaikka turvakenkiä miehen jaloissa kuin noita sun ihannoimia mummokenkiä.
Palstan naiset tykkäävät junttirokkarityylistä, koska naiset täällä ovat pääasiassa rajakkeja ja muita elämänkoululaisia. Ap on ihan oikeassa, jos etsii fiksua naista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei osata pukeutua juuri tällaisen asenneilmaston takia.
Ihmettelen samaa. Kummallisen suurella osalla aikuisista? naisista on sellainen maku, että miehellä pitäisi olla "vähän särmää" ja sitä edustaa hieman renttumaiset farkut, t-paita/college/huppari ja nuorekkaat tennarit eli conssit tai vanssit. Ilmeisesti miehille ei enää muita housuja suositellakaan kuin farkut, joka saatanan paikkaan pl. juhlat jonne sitten se musta puku.
Jos ajatellaan kesää niin tällainen pukeutuminen on MIESTÄ eikä mitään jonnepelleilyä:
http://hespokestyle.com/wp-content/uploads/2016/08/navy-blue-polo-shirt…
https://cdn.lookastic.co.uk/looks/grey-polo-charcoal-chinos-grey-loafer…
Hyviä esimerkkejä. Olen täysin samaa mieltä kanssasi.
Luulen, että Suomessa tuollainen pukeutuminen ei ole useimmista naisista tarpeeksi androgyyniä tai vapaamielistä, vaan liian maskuliinista ja kaavamaista ("persoonatonta" imagomielessä). Persoona tässä kohtaa ymmärretään imago- tai trendipukeutumiseksi, joka kaataa ja rentouttaa tuollaiset kaavat (esim. huppari, skeittikengät, katutyyli yleensä).
Onko aloittaja laulu- ja soitinyhtyeen ZZ Top kappaleen Sharp Dressed Man mukaisen filosofian kannattaja?
Muista että siinä tärkeintä oli "I don't worry cause my wallet's fat".
Vierailija kirjoitti:
Puhu vain omasta puolestasi. Nahkatakki on just hot miehellä. Mikään pappatyyli ei todellakaan sytytä minua.
Varmaan jossain suviseuroissa sytyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nahkatakkeja, huppareita, tennareita, eikä skeittikenkiä vaan esim. siisti kenttätakki, chinot ja siistit kengät,esim. loaferit. Väreinä sinisen ja ruskean eri sävyt ja valkoinen.
Miesten klassista pukeutumista väitetään turhaan pappamaiseksi. Ja sitä paitsi mieluummin pappa kuin idiootti hevari :DKun ei tuo ole mikään yleispätevä juttu vaan sun oma pikku pakkomielteesi.. Hlökoht joku kenttätakki ja loaferit on ihan turn off ja vihaan sinistä ja ruskeaa. Sä olet NIIIN väärässä, mr. Dressmann.
Onneksi mieheni osaa pukeutua kunnon pukuun ja sillä on kunnon kengät eikä mitään kamalia loafereita. Derbyt tai oxfordit mieluummin.
Suomessa kunnon puku = ylisuuri muovisekoite takki, äidin solmima solmio kun ei itse osaa ja samalla paidan ylin nappi auki kun ei mene enää kiinni (sdp:n "äijäfeministi" hyvänä esimerkkinä) taikka sitten ilman solmiota ja paidan ylin nappi tiukasti kiinni (persuilla näkee tätä). Hyviä esimerkkejä taas löytyy Kokoomuksen riveistä, joskin Stubin muuten edustavan tyylin pilaa hirveä muovinavigaattori ranteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeasti.
Pappa on hyvä ja etsii itse. Itse katson mieluummin vaikka turvakenkiä miehen jaloissa kuin noita sun ihannoimia mummokenkiä.
Loaferit ja muut siistit nauhattomat kengät eivät todellakaan ole mummokengät vaan klassiset miesten kesäisemmät siistit kengät. En väitä että pitäisi olla joka asiassa kansainvälinen, mutta vetäkää nyt se pää pois perseestä. Kummallinen maku palstamammoilla kun teinien skeittikengät ovat kovempaa huutoa kuin perinteiset italialaiset loaferit, aikuisella miehellä.
Aiva sama mulle. Olen kiinnostunut vain sellaisista miehistä, jotka kummasti ovat seksikkäitä vaikka niillä olisi päällä mitä. Enhän mä edes huomaa muita. Millään vaatteilla mua ainakaan sytytellä. Kyllä se syttyminen tulee jostain ihan muusta, hölmö. N25
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten klassista pukeutumista väitetään turhaan pappamaiseksi. Ja sitä paitsi mieluummin pappa kuin idiootti hevari :DKun ei tuo ole mikään yleispätevä juttu vaan sun oma pikku pakkomielteesi.. Hlökoht joku kenttätakki ja loaferit on ihan turn off ja vihaan sinistä ja ruskeaa. Sä olet NIIIN väärässä, mr. Dressmann.
Onneksi mieheni osaa pukeutua kunnon pukuun ja sillä on kunnon kengät eikä mitään kamalia loafereita. Derbyt tai oxfordit mieluummin.
Suomessa kunnon puku = ylisuuri muovisekoite takki, äidin solmima solmio kun ei itse osaa ja samalla paidan ylin nappi auki kun ei mene enää kiinni (sdp:n "äijäfeministi" hyvänä esimerkkinä) taikka sitten ilman solmiota ja paidan ylin nappi tiukasti kiinni (persuilla näkee tätä). Hyviä esimerkkejä taas löytyy Kokoomuksen riveistä, joskin Stubin muuten edustavan tyylin pilaa hirveä muovinavigaattori ranteessa.
Näin just. Suomessa miehen puku = musta! Myös kesällä rennoissa häissä, miehellä on vittu perkele musta tai vähintään tumma puku, väriä voi tuoda vaikka prkl aniliinin/violetin värisellä "kivalla kravatilla" ja värillisellä paidalla. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeasti.
Loaferit ja muut siistit nauhattomat kengät eivät todellakaan ole mummokengät vaan klassiset miesten kesäisemmät siistit kengät. En väitä että pitäisi olla joka asiassa kansainvälinen, mutta vetäkää nyt se pää pois perseestä. Kummallinen maku palstamammoilla kun teinien skeittikengät ovat kovempaa huutoa kuin perinteiset italialaiset loaferit, aikuisella miehellä.
Mitä jos sä ottaisit itse sen pään pois perseestäsi ja ymmärtäisit, että makuja on monia. Mun silmiin loaferit ovat naurettavat.
Mitä enemmän näitä miestenvaateketjuja täällä on ollut niin sitä selvemmäksi on kyllä käynyt naisten "tyylitaju" ja syy miksi naisten halparättikaupat jatkavat porhallustaan. Suominaisella ei näytä olevan mitään rotia pukeutumisessa mitä tulee aitoon klassiseen tyyliin.
Miehen poikamaisuus on jotenkin Suomessa niin arvostettua. Enemmistö ei halua palata miestyyppiin, joka vallitsi aikaan, jona mies: 1. ei voinut näyttää tunteitaan, 2. ei puhunut juuri mitään, 3. huolehti hygieniasta ja vaatteista vähemmän kuin nyt.
Katutyyliin pukeutuva mies edustaa tätä uuden aallon (1990-luvulla syntynyttä) miestä asullaan, ja on siksi parempi kuin klassisen tyylin "historiallinen" mies.
Pidän henkilökohtaisesti kaupunkipukeutumisesta, jossa miehet todella käyttävät pukuja, pikkutakkeja, pikkukenkiä, villakangastakkeja ja kauluspaitoja ja samaten ihailen naisilla etenkin villakangastakkeja, korvakoruja, sukkahousuja, kauniita kenkiä ja hameita. M34