Aikuisen naisen söpöys
En ole koskaan kokenut olevani 'söpö'; lapsena minut laitettiin varhain kantamaan aikuisten huolia ja näin paljon raskaita asioita mielenterveysongelmaisten sukulaisten takia. Olin reipas ja 'poikatyttö' enkä koskaan mikään prinsessa. Koin kateutta, kun muilla oli pitkät hiukset ja minulla lyhyet. Tappelin veljeni kanssa jopa henkeni edestä, hän yritti tappaa minut. Koulussa minua haukuttiin ja koin itseni rumaksi ja lihavaksi. Teininä olin masentunut filosofi. Tosi vakava ja olin ulkoisesti aikuismainen.
Tuntuu, että aikuisena olen ottanut takaisin menetettyä lapsuutta ja teini-ikää. Olen pukeutunut teinimäisiin vaatteisiin ja pinkkiin. Olen matkustellut ja kokenut asioita mistä lapsena haaveilin, kuten Disneyland.
Olen kuitenkin kieltänyt söpön puoleni, sisäinen kokemus itsestäni on ollut masentunut filosofi. Siksi kai söpöys ja jokin tyttömäinen viattomuus välittyy niin vahvasti muille. Kiellän sen, mutta se heijastuu ulos eniten. Saan osakseni tytöttelyä ja minut nähdään kokemattomana, vaikka oikeasti olen opiskellut paljon ja kokenut elämää ja maailmaa.
Miten tulla sinuiksi söpöyden kanssa ja siten muuttua kypsemmäksi muiden silmissä? Olen 35!
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Katkaisin kierteen: olen söpö vela.
Vanhemmuus kokematta...
Vierailija kirjoitti:
Tyttö nimeltä Varpu on hyvä elokuva tästä aiheesta.
Siinä on yh-äiti, joka käyttäytyy kuin lapsi. Hakee turvaa lapseltaan.
Voisin kuvitella lapsesta kasvavan samanlaisen epävarman oloisen aikuisen.Itse olen samanlainen. Jouduin lapsena ja teininä terapoimaan äitiäni, joka jaksoi valittaa, ja valittaa edelleen, kuinka hän joutui olemaan äiti omalle äidilleen ja lisäksi olemaan vastuussa pikkuveljestään.
No, minä olen sitten vuorostani saanut olla äitinä omalle äidilleni ja olemaan vastuussa isoveljestäni.Omia lapsiani en ole kuormittanut huolillani ja olen osannut heidän antaa olla lapsia. Tässä oma puolisoni on ollut isona tukena.
Toivon kovasti että lapseni ovat saaneet terveemmät lähtökohdat kuin minä ja olisin saanut kierteen katkaistua.
Lapseni ovat kaikki poikia, joten uskoisin toivoa olevan. Tämä kurjuus näyttää periytyvän äidiltä tyttärelle.
Tytöt eivät saa aikuistua: kokea vihantunnetta ja seksihaluja. Pojat saavat. Seksi ja aggressio ovat voimamme, joista kypsyy terveet rajat ja rakkaudellisuus.
Naisen söpöys periytyy äidiltä tyttärelle.
Vierailija kirjoitti:
Naisen söpöys periytyy äidiltä tyttärelle.
Ei kai???
Osta nahkahousut ja joku "badass" asu
Katkaisin kierteen: olen söpö vela.