Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuisen naisen söpöys

Vierailija
18.10.2016 |

En ole koskaan kokenut olevani 'söpö'; lapsena minut laitettiin varhain kantamaan aikuisten huolia ja näin paljon raskaita asioita mielenterveysongelmaisten sukulaisten takia. Olin reipas ja 'poikatyttö' enkä koskaan mikään prinsessa. Koin kateutta, kun muilla oli pitkät hiukset ja minulla lyhyet. Tappelin veljeni kanssa jopa henkeni edestä, hän yritti tappaa minut. Koulussa minua haukuttiin ja koin itseni rumaksi ja lihavaksi. Teininä olin masentunut filosofi. Tosi vakava ja olin ulkoisesti aikuismainen.

Tuntuu, että aikuisena olen ottanut takaisin menetettyä lapsuutta ja teini-ikää. Olen pukeutunut teinimäisiin vaatteisiin ja pinkkiin. Olen matkustellut ja kokenut asioita mistä lapsena haaveilin, kuten Disneyland.

Olen kuitenkin kieltänyt söpön puoleni, sisäinen kokemus itsestäni on ollut masentunut filosofi. Siksi kai söpöys ja jokin tyttömäinen viattomuus välittyy niin vahvasti muille. Kiellän sen, mutta se heijastuu ulos eniten. Saan osakseni tytöttelyä ja minut nähdään kokemattomana, vaikka oikeasti olen opiskellut paljon ja kokenut elämää ja maailmaa.

Miten tulla sinuiksi söpöyden kanssa ja siten muuttua kypsemmäksi muiden silmissä? Olen 35!

Kommentit (107)

Vierailija
81/107 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saara ja Saara...miksi joka aihe kääntyy häneen? Taitaa olla narsisti..

Vierailija
82/107 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuh ottakaa yhteyttä kaikki söpöt tytöt, teen teistä naisia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/107 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin tuota Saara Aaltoakin, aikuisen iässä mutta söpöilee ja kimittää nasaaliäänellä puhuessaan. Milloin tytöistä tulee naisia?

Hänkin on kertonut aikuistuneensa liian varhain. Sama syndrooma.

Ja Meri toi esiin hänen "höpsön puolensa", seurusteli vakavasti teinistä lähtien.

Vierailija
84/107 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Awwwwww <3

Vierailija
85/107 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti sinun täytyy kasvaa mieheksi ensin.

Vierailija
86/107 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoa kaikki "lapsellinen" vaatekaapistasi. Mitä jää jäljelle?

Vierailija
87/107 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

XD lol

Vierailija
88/107 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma. Mitkä olisivat aikuisen naisen asuja?

Vierailija
89/107 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

XD lol

Jännäjonnet

Vierailija
90/107 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla posliini? Kasvata majava!

Vierailija
91/107 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastatko laulamista?

Vierailija
92/107 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harrastatko laulamista?

Miten niin?

Ei ap.

Vierailija
93/107 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä havaintoja. Mutta missä on ap?

Vierailija
94/107 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähti Disneylandiin prinsessaksi.

Vierailija
95/107 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähti Disneylandiin prinsessaksi.

Eikun X-Factoriin laulajaksi.

Vierailija
96/107 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näkisin niin, että nykyään kun voi elää tosi terveellisesti, niin meillä on yhä enemmän miehiä ja naisia jotka näyttää ikäistään nuoremmalta, eikä saa uskottavuutta. Juuri nämä joiden omat elintavat aiheuttaa vanhenemisen, ensin maha, kasvot, se Nanson kaapu ja Eccot, eikä ennää paljo mitää jaksa, ovat ekoina olettamassa että et sinä mitään osaa ja olet noin nuorikin. Ei viitsisi kehua itseään ja kertoa että tämä ei nyt ollut mielipide, älä lyttää, vaan minulla on faktoja ja kokemusta.

Tyypillisesti pari vuotta vanhempi, toteaa että kuule tässä minun iässä pitää jo.. blaa blaa. Ei viitsi korjata että kuule ei kaksi vuotta viisikymppisillä niin iso ero ole, älä viitsi korostaa tuota ikääsi.

Ai miksi nykyään voi elää tosi terveellisesti.. tietous, ravinto, vapaa-aika..

Vierailija
97/107 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikkaa kananpersetukka. Pukeudu Nansoon.

Sad but true...

Vierailija
98/107 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinut nähdään kokemattomana? Vanhemmuus on kokematta?

On kokematta vanhemmuus. Mutta toisaalta olen "hoitanut" omia vanhempiani jo lapsena, sukulaisten lapsia teinistä lähtien ja myöhemmin ollut vastuussa muista ihmisistä työssäni.

Sulla taitaa olla kokematta lapsuus. Se että sinusta huolehdittaisiin niinkuin lapsesta kuuluu huolehtia.

Se ainakin on mun ongelma, ja sinun tarinasi kuulostaa surullisen tutulta.

Olen jo nelikymppinen joten söpöys on karsinut ainakin jossain määrin. Viattomalta ja avuttomalta vaikutan ulospäin edelleen vaikka olen itsenäinen, hyvin pärjäävä ja liikaakin elämän nurjaa puolta nähnyt ja kokenut.

Äitini, joka minulle on aina ongelmiaan tilittänyt ja pitänyt minua ilmaisena terapeuttina muuttuu vanhetessaan vaan vaativammaksi ja vaikeammaksi.

Vierailija
99/107 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinut nähdään kokemattomana? Vanhemmuus on kokematta?

On kokematta vanhemmuus. Mutta toisaalta olen "hoitanut" omia vanhempiani jo lapsena, sukulaisten lapsia teinistä lähtien ja myöhemmin ollut vastuussa muista ihmisistä työssäni.

Sulla taitaa olla kokematta lapsuus. Se että sinusta huolehdittaisiin niinkuin lapsesta kuuluu huolehtia.

Se ainakin on mun ongelma, ja sinun tarinasi kuulostaa surullisen tutulta.

Olen jo nelikymppinen joten söpöys on karsinut ainakin jossain määrin. Viattomalta ja avuttomalta vaikutan ulospäin edelleen vaikka olen itsenäinen, hyvin pärjäävä ja liikaakin elämän nurjaa puolta nähnyt ja kokenut.

Äitini, joka minulle on aina ongelmiaan tilittänyt ja pitänyt minua ilmaisena terapeuttina muuttuu vanhetessaan vaan vaativammaksi ja vaikeammaksi.

Täällä samanlainen. Olen saanut otettua lapsuutta takaisin mieheni kanssa; hän on antanut pyyteetöntä rakkautta. Mieheni kanssa olen matkustanut ja saanut

paikattua elämätöntä lapsuutta ja nuoruutta. olen nähnyt enemmän maailmaa hyvässä ja pahassa kuin moni vanha.

Mikä sen avuttoman vaikutelman tekee?

Miten siitä pääsisi yli, seuraavalle tasolle?

Vierailija
100/107 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö nimeltä Varpu on hyvä elokuva tästä aiheesta.

Siinä on yh-äiti, joka käyttäytyy kuin lapsi. Hakee turvaa lapseltaan.

Voisin kuvitella lapsesta kasvavan samanlaisen epävarman oloisen aikuisen.

Itse olen samanlainen. Jouduin lapsena ja teininä terapoimaan äitiäni, joka jaksoi valittaa, ja valittaa edelleen, kuinka hän joutui olemaan äiti omalle äidilleen ja lisäksi olemaan vastuussa pikkuveljestään.

No, minä olen sitten vuorostani saanut olla äitinä omalle äidilleni ja olemaan vastuussa isoveljestäni.

Omia lapsiani en ole kuormittanut huolillani ja olen osannut heidän antaa olla lapsia. Tässä oma puolisoni on ollut isona tukena.

Toivon kovasti että lapseni ovat saaneet terveemmät lähtökohdat kuin minä ja olisin saanut kierteen katkaistua.

Lapseni ovat kaikki poikia, joten uskoisin toivoa olevan. Tämä kurjuus näyttää periytyvän äidiltä tyttärelle.