Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin feministit ovat tyytyväisiä sukupuolten väliseen tasa-arvoon?

Vierailija
18.10.2016 |

Silloin, kun naisilla on enemmän sanavaltaa yhteiskunnassa?

Kommentit (152)

Vierailija
141/152 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen sitten tyytyväinen kun suurin osa miehistä käsittää ja ymmärtää ettei naisten vartalot ole heidän omaisuuttaan.

Eikä nainen ole heidän omistuksessaan oleva esine.

Kenelläkään miehellä ei ole oikeutta puhua naisista esineellistävään sävyyn.

Tuollainen oppi on ihmissä todella syvällä, eikä sitä edes tajuta.

Miehet ovat tottuneet siihen että naisten kehot ovat heille vapaata riistaa, joita voi halventaa miten haluaa.

Jokainen omistaa vain oman kehonsa, ja voi sille tehdä mitä haluaa, ja siitä puhua miten haluaa.

Ehkä sitten ollaan aika pitkällä kun kukaan ei enää raiskaa tai pahoinpitele ketään.

Uli uli uliiii.

Suurin osa miehistä tajuaa tämän. Pieni osa ei tajua ja tekee väkivaltaa, mutta tajua nyt että USEAMMIN MIEHIÄ kohtaan. Aivan kuin lapsia kohtaan väkivaltaa tekevät naiset paljon useammin. Lopeta ulina, naiset eivät ole pyhimksiä ja lähtökohtaisesti uhreja vaikka kuinka haluaisit niin uskoa.

Naiset mm. tällä palstalla puhuvat "panoistaan" ja "hoidoistaan". Tämäkö ei ole esineellistävää? ai niin, miehillä niin väliä oo..

Kukaan ei ole sanonut, että naiset ovat pyhimyksiä tai lähtökohtaisesti uhreja. 

Tilastot ovat osoittaneet, että miehet ja naiset kokevat suunnilleen yhtä paljon parisuhdeväkivaltaa, mutta naiset kokevat sitä huomattavasti enemmän useita kertoja ja saavat huomattavasti vakavampia vammoja, fyysisesti ja psyykkisesti. 

Lapsiin kohdistunut väkivalta on pääsääntöisesti naisen tekemää. Haluatko esittää arvauksia miksi? Kyse ei ole siitä, että naiset ovat pahoja tai väkivaltaisempia kuin miehet, vaan naiset ovat useimmin yksin/lähes yksin vastuussa kodista ja lapsista, oman työpanoksensa lisäksi. Moni mies ei ymmärrä millainen paine siitä seuraa. Minäkin, joka olen rauhallisuudeltani verrattavissa nautaeläimeen, olen joskus ollut niin väsynyt ja loppu lasten uhmaikään/yleiseen temppuiluun, että olen joutunut menemään toiseen huoneeseen huutamaan tyynyyn. Ja minä sentään saan apua kodin kanssa ja minulla on mahdollisuus lastenhoitajaan! Monella naisella ei ole. 

Jos miehet ja naiset hoitaisivat lapsia tasapuolisesti, olisi tilastot lapsiin kohdistuvasta väkivallasta erilaisia - synnytyksenjälkeistä masennusta ja lapsivuodepsykoosia lukuunottamatta, jotka ovat ilmeisesti pääosin hormonaalisia muutoksia raskaudesta ja synnytyksestä. 

Ja aiemmin esitettyyn väitteeseen, että jos lapsista aiheutuvat haitat jaettaisiin tasan sukupuolten kesken pitäisi miesten saada päättää abortista. Öö, ei. Mies saa päättää abortista heti kun on itse raskaana ja synnyttää. Kukaan ei ole vaatinut, että naisen kokemia vammoja, kipuja, vartalonmuutoksia, psyykeen muutoksia, saati synnytyksiä. pitäisi toistaa miehellä, vaan ainoastaan, että lapsen aiheuttamat taloudelliset ja uralliset haitat tasapainottuisivat kummankin vanhemman kesken. Lapsi kuormittaa biologisesti äitiä joka tapauksessa enemmän, mies voisi hoitaa oman puolensa siitä lopusta valittamatta.

Lisääntyminen on AINA naisen oma valinta, miehillä ei raskautumisen jälkeen ole mitään sananvaltaa.

Kotiäitiys on AINA naisen oma valinta.

Hoitoon hakeutumattomuus on AINA oma valinta.

Miehet tekevät tutkimusten mukaan kotitöitä ihan siinä missä naisetkin , vaikka ovatkin enemmän ansiotöissä.

Mikään näistä ei ole tasa-arvokysymys.

Etkös ole kehunut, että sinulla käy kokki, siivooja ja lastenhoitaja?

Vierailija
142/152 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

juudith kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta länsimaissa naisilla asiat ovat ihan OK - ei mitenkään erityisen paremmin tai huonommin kuin miehillä. Totta kai tasa-arvossa on aina jonkinlaisia ongelmia, mutta jos katsotaan monia muita maanosia, naisilla on asiat ihan oikeasti tosi huonosti. 

Emmehän missään muissakaan asioissa vertaa tilannetta esim. kehitysmaihin. Miksi siis tasa-arvossa?

Minä työskentelen naisten kanssa jotka tulevat monista eri maista. Monet tulevat eri osista Afrikkaa ja Aasiaa. Kun puhun heidän kanssaan tajuan miten onnekas siitä että olen saanut syntyä Suomeen. Äitiysloma tai isyysloma eivät edes kuulu heidän sanastoonsa. Minulla on paljon enemmän resursseja auttaa heitä. Siinä vaiheessa kun kuulen heidän tarinoitaan, miesten jalkojenlevittely bussissa tuntuu maailman pienimmältä ongelmalta. 

En vertaisi suomalaisten naisten kokemaa h*orittelua, seksuaalista häirintää, tytöttelyä, lasikattoa yms. miesten jalkojenlevittelyksi bussissa. Et sitten yhtään enempää voinut vähätellä?

"Lasikattoa" ei ole olemassa. Naiset kieltäytyvät ylennyksistä miehiä useammin, koska haluavat viettää aikaa lasten kanssa. Tämä on niin läpitutkittu asia ettei tosikaan.

H*orittelu ja seksuaalinen häirintä ovat rikoslaissa kiellettyjä. Poliisi auttaa, mikäli edellä mainittuja asioita esiintyy ihan oikeassa elämässä eikä vain av:lla uhria esittäessä.

Tytöttelystä en osaa sanoa muuta kuin että kasvata nahkaa edes hieman paksummaksi, nainen.

Lasikatto on ihan todellinen. Tässä sinulle artikkeli uudesta tutkimuksesta, jossa se jälleen kerran todistetaan. Näytätkö sinä nyt päinvastaisen?

http://www.menaiset.fi/artikkeli/ajankohtaista/nainen_nain_epareilu_tyo…

Ja poliisi ei muuten auta, jos joku kollega tuijottaa sinua tisseihin koko kokouksen ajan toistuvasti, mutta se ei tee siitä vähempää seksuaalista häirintää. 

Selittyvät sillä, että mies pyrkii huipulle ja nainen usein ei. Sinulla on muuten ihan samat valmiudet perustaa vaikka se oma startuppi johon ei lasikatot päde, mutta noissa vaikuttaa olevan yksi kaikkein suurin "lasikatto" naisille. Kummaako? Tässä yksi vastakkainen esimerkki.

http://www.news.cornell.edu/stories/2015/04/women-preferred-21-over-men…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/152 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen sitten tyytyväinen kun suurin osa miehistä käsittää ja ymmärtää ettei naisten vartalot ole heidän omaisuuttaan.

Eikä nainen ole heidän omistuksessaan oleva esine.

Kenelläkään miehellä ei ole oikeutta puhua naisista esineellistävään sävyyn.

Tuollainen oppi on ihmissä todella syvällä, eikä sitä edes tajuta.

Miehet ovat tottuneet siihen että naisten kehot ovat heille vapaata riistaa, joita voi halventaa miten haluaa.

Jokainen omistaa vain oman kehonsa, ja voi sille tehdä mitä haluaa, ja siitä puhua miten haluaa.

Ehkä sitten ollaan aika pitkällä kun kukaan ei enää raiskaa tai pahoinpitele ketään.

Uli uli uliiii.

Suurin osa miehistä tajuaa tämän. Pieni osa ei tajua ja tekee väkivaltaa, mutta tajua nyt että USEAMMIN MIEHIÄ kohtaan. Aivan kuin lapsia kohtaan väkivaltaa tekevät naiset paljon useammin. Lopeta ulina, naiset eivät ole pyhimksiä ja lähtökohtaisesti uhreja vaikka kuinka haluaisit niin uskoa.

Naiset mm. tällä palstalla puhuvat "panoistaan" ja "hoidoistaan". Tämäkö ei ole esineellistävää? ai niin, miehillä niin väliä oo..

Kukaan ei ole sanonut, että naiset ovat pyhimyksiä tai lähtökohtaisesti uhreja. 

Tilastot ovat osoittaneet, että miehet ja naiset kokevat suunnilleen yhtä paljon parisuhdeväkivaltaa, mutta naiset kokevat sitä huomattavasti enemmän useita kertoja ja saavat huomattavasti vakavampia vammoja, fyysisesti ja psyykkisesti. 

Lapsiin kohdistunut väkivalta on pääsääntöisesti naisen tekemää. Haluatko esittää arvauksia miksi? Kyse ei ole siitä, että naiset ovat pahoja tai väkivaltaisempia kuin miehet, vaan naiset ovat useimmin yksin/lähes yksin vastuussa kodista ja lapsista, oman työpanoksensa lisäksi. Moni mies ei ymmärrä millainen paine siitä seuraa. Minäkin, joka olen rauhallisuudeltani verrattavissa nautaeläimeen, olen joskus ollut niin väsynyt ja loppu lasten uhmaikään/yleiseen temppuiluun, että olen joutunut menemään toiseen huoneeseen huutamaan tyynyyn. Ja minä sentään saan apua kodin kanssa ja minulla on mahdollisuus lastenhoitajaan! Monella naisella ei ole. 

Jos miehet ja naiset hoitaisivat lapsia tasapuolisesti, olisi tilastot lapsiin kohdistuvasta väkivallasta erilaisia - synnytyksenjälkeistä masennusta ja lapsivuodepsykoosia lukuunottamatta, jotka ovat ilmeisesti pääosin hormonaalisia muutoksia raskaudesta ja synnytyksestä. 

Ja aiemmin esitettyyn väitteeseen, että jos lapsista aiheutuvat haitat jaettaisiin tasan sukupuolten kesken pitäisi miesten saada päättää abortista. Öö, ei. Mies saa päättää abortista heti kun on itse raskaana ja synnyttää. Kukaan ei ole vaatinut, että naisen kokemia vammoja, kipuja, vartalonmuutoksia, psyykeen muutoksia, saati synnytyksiä. pitäisi toistaa miehellä, vaan ainoastaan, että lapsen aiheuttamat taloudelliset ja uralliset haitat tasapainottuisivat kummankin vanhemman kesken. Lapsi kuormittaa biologisesti äitiä joka tapauksessa enemmän, mies voisi hoitaa oman puolensa siitä lopusta valittamatta.

Huoh. Eli miesten vika kun naiset lataa lapsiaan tapaan? Ei jumalauta mitä miesvihapaskaa. Sehän on aivan sama kuin väittää, että on loogista että nainen saa mieheltä pataan nalkutuksestaan koska mies nyt vaan on siinä monta tuntia vuorokaudessa naisen kanssa? Sitähän väitit, lapset saa pataa äidiltä koska äiti on paljon niiden kanssa. Yrität tosissasi syyttää miehiä siitä, että naiset ovat väkivaltaisia lapsia kohtaan?

En. Sanoin, että naisten uupumus on iso syy miksi naiset ovat väkivaltaisia lapsiaan kohtaan. Ei varmastikaan ainoa. Sama se olisi miehillä, jos he hoitaisivat lapset käytännössä yksin. 

Ja jos miehet hoitaisivat puolet lapsista, olisivat tilastot tasaisempia sen suhteen kuka niitä lapsiparkoja pahoinpitelee. Jos miehet olisivat pääasiassa yksin vastuussa lapsista, olisivat miehet suurin osa pahoinpitelijöistä. 

Se ei ole mitään miesvihapaskaa kertoa, että naiset ovat yliedustettuna ko. tilastossa, koska tilastollisesti he viettävät lasten kanssa ylivoimaisesti suurimman osan. Lisäksi äidit uupuvat herkemmin, koska ovat usein ainoina vastuussa lapsista. Sinä voit laittaa sen miehen syyksi tai et. Voihan asiasta syyttää vaikka isovanhempia tai yhteiskuntaa... 

Minä en ole tippaakaan miesvihaaja, olenhan naimisissa minäkin. Koen, että sukupuolet ovat tasa-arvoisia ja lähtökohtaisesti täysin samalla viivalla. Isä on ihan yhtä hyvä vanhempi kuin äitikin.

Kyllä sen väkivallan syy on aina tekijässä, ei missään muussa tai kenessäkään muussa.

Eihän raiskaaminenkaan ole kenenkään muun vika kuin tekijän. Miehillä on kova pillunhimo, pidätkö ajatuksesta että ajatellaan "näin nyt vaan käy kun miehet naista haluaa"?

Syyllinen ja olosuhteet ovat eri asia. Tietenkin syyllinen on lopulta aina se, joka väkivaltaa tekee, sitä en vähättele ollenkaan. Olosuhteet toimivat usein selittävänä laukaisijana. Syyllisyyttä se ei poista tai vähennä. Edelleen, samalla tavalla se mieskin uupuisi ja syyllistyisi lasten pahoinpitelyihin (tilastollisesti) yhtä lailla, jos olisi lähes yksin jatkuvasti vastuussa kodista ja lapsista. En minä kuitenkaan ajattele, että niin käy, voi voi. Vaan pyrin aktiivisesti estämään sellaisen tapahtumista mm. feminismillä; sillä, että saataisiin isät mukaan lastensa elämään, vapaaehtoistyöllä ja mielikuvien muuttamisella. 

Raiskaaminen ei muuten johdu mistään pillunhimosta, eikä ratkaisevia olosuhteita ole kyetty vielä selvittämään. 

Mutta sinä olet kyennyt selvittämään sen, että miehet hakkaisivat lapsi JOS... OK.

Oletko sitä mieltä, että jos miehet nalkuttaisivat enemmän, olisi AIVAN SELVÄÄ että naiset vetelisivät miehiä pataan paljon useammin?

Sivuutat varmaan sellaisen näkökulman kuin, että lapsi on naiselle sopiva uhri. Kun muita ei pysty hakkaamaan niin miksi ei sitten lasta koska paha mieli ja alemmuuden tunne suhteessa mieheen?

Juurihan itse väitit, että miehet kokevat parisuhdeväkivaltaa naisia enemmän. Miehetkö heitä hakkaavat? 

Minusta nalkuttaminen ei ole sellainen olosuhde, joka laukaisee pahoinpitelyn. Hirvittävä stressi ja väsymys kuitenkin ovat. Ihan naiselle sekä miehelle.

Oletan, tai toivon, että olet mies. Onko sinulla lapsia? Oletko ollut heidän kanssaan edes 6kk kotona yksin, vastaten käytännössä yksin koko kodista ja useasta lapsesta? Tiedätkö millaista on herätä vauvan kanssa yö toisensa jälkeen 3kk ajan 2h välein ja nukkua alle 3h vuorokaudessa? Minä en tiennyt mitä stressi on, ennen lapsia. Olin niin väsynyt kuopuksen pikkulapsiaikana, että itkin kun minulta putosi vaate lattialle. Ja minä sentään en ollut yksin vaan sain aika paljon apua.

Samaan kohtaan voitaisiin miettiä äitiyden ja isyyden vaatimuksia:

Isä on sankari, jos hän hoitaa edes 1/4 lastensa asioista. Ei sen ole niin väliä, ettei isä muista rokotuksia tai hammaspesuja, hänen pitää saada toteuttaa isyyttään niin kuin hän haluaa!

Äidiltä odotetaan aivan mahdottomuuksia - pitää olla melkein heti synnytyksen jälkeen omissa mitoissaan, pitää täysimettää, olla aktiivinen sosiaalisesti, käydä töissä, mutta kuitenkin hoitaa lapsi itse eli miel. tehdä töitä kotoa, pitää pitää koti kunnossa, pitää meikata ja pukeutua nätisti miestä varten, ettei se mies vaan kyllästy ja lähde toisen naisen matkaan. Samaan aikaan lasta pitää vahtia kirjaimellisesti 24/7, sitä ei saa päästää näkyvistään. Lapsen pitäisi antaa syödä lapsentahtisesti sekä tissiä että kiinteitä, tästä huolimatta kaiken tulee kiiltää. Ruoan pitää tietysti olla miehelle valmiina, ja miestä pitää tietysti päästää harrastamaan ja istumaan kaljalle kavereitten kanssa, muutenhan se mies tylsistyy. Äidin pitää jumpata kotona vauvan kanssa! Ja vauvan voi ottaa kätevästi mukaan kahvitreffeille kavereiden kanssa. Jos mies kerran viikossa suostuu jäämään lapsen kanssa kahdestaan työpäivän jälkeen, naisen pitää mennä jumppaan tai kuntosalille - ei vahingossakaan nukkumaan ja lepäämään. 

Eipä tuo sinunkaan äitiytesi kovin raskasta ole, kun kerkeät laittamaan palstalle parhaimpina päivinäsi yli 200 viestiä ja kuumeessakin peiton alta jopa 70.

Vierailija
144/152 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Vierailija
145/152 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppis

Vierailija
146/152 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun naisilla ja miehillä on samanlaiset mahdollisuudet saada esim. työ- tai koulupaikka. Eli miehille ei anneta sukupuolesta lisäpisteitä esim. terveydenhuoltoalalle hakiessa eikä naisille esim. turvallisuusalalle hakiessa. Myöskään työpaikan saantiin ei sukupuoli saa vaikuttaa vaan ainoastaan tieto ja taito.

Silloin kun molemmilla on täsmälleen sama aloituspalkka. Henkilökohtaiset palkankorotukset sitten ansioiden mukaan.

Silloin kun minulle ei sanota etten pysty johonkin asiaan koska olen nainen. Ja minua ei pidetä huonompana kuin miestä vain sen vuoksi että olen naisellinen nainen.

Halutessani pystyn ihan samaan kuin miessukupuoli, kunhan vain itse haluan

Toisaalta odotan miehille ihan samanlaista

kohtelua. Olenkohan siis ollenkaan feministi nykyajan mittapuulla?

Mikä näistä ei sinun kohdallasi toteudu?

Vuonna 2016 Suomessa?

Mies hakijat saavat edelleen lisäpisteitä jos sosiaali- ja terveysala on heidän ensimmäinen hakutoiveensa. Huom, enemmän lisäpisteitä kuin nainen jolla se on ensimmäisenä hakutoiveena.

Yksikköömme palkattiin vastavalmistunut mies hoitajaksi eikä pitkään alalla työskennellyttä naista. Syytä kysyttäessä oli vastattu että miehen tilalle halutaan palkata mies.

Eli et halua miehiä hoitajiksi? Miten suhtaudut naisten alempiin kuntotestirajoihin esimerkiksi palomies- ja poliisihauissa? Ne ovat toki mielestäsi ihan ok?

Ja tasa-arvolautakunnassa on vain naisia, sekin on ihan ok?

Jos luit kommenttini kunnolla, niin huomasit varmaan että olen sitä mieltä että myöskään naiset eivät saisi saada erikoisetuja. Eli ei lisäpisteitä sukupuolen mukaan eikä silloin myöskään helpotusta sukupuolen mukaan.

Mieshoitajat ovat enemmän kuin tervetuleita, mutta heidän pitää olla päteviä ja asiansaosaavia. Heitä ei saisi palkata sukupuolen takia. Näin on ilmeisesti tehty kun valitsijat ovat perustelleet hänen valintaansa sukupuolen mukaan.

Eli vastustat myös feministien vaatimia naiskiintiöitä yritysten hallitusten johtoon? Hyvvä niin.

No mielestäni pätevyys ratkaisee ei sukupuoli. Asenteen pitäisi muuttua sellaiseksi, että miestä ei pidettäisi pätevämpänä vain sukupuolen takia. Kun hakijat ovat vastakkain ei sillä pitäisi olla mitään väliä onko mies vai nainen.

Pätevyys on paljon muutakin kuin CV paperilla.

Miesten lojaalimpi suhde työnantajaa ja yritykseen, miesten vähemmän sairaslomat, miehen parempi paineensietokyky, miehen parempi fysiikka ja loogisempi matemaattisuus ja ratkaisunkyky. Miesten keskimäärin pidemmät työpäivät ja alttius lähteä reissuhommiin. Kääntäen jopa miesten vähäisempi turha tunteilu ja "tunneäly". Nämä kaikki ovat hyödyksi firmalle jonka tehtävä on pärjätä ja tehdä tulosta, ei saada naisille kiintiöpaikkoja.

Pitäisikö nämä kaikki hyvin tiedossa olevan etukäteisoletukset yrityksen unohtaa ja palkata naisia "riskillä"? Vai pitäisikö naisten ensin tehdä jotain poistaakseen nuo epäkohdat?

Nyt minä olen ihan mykistynyt. Jokaiseen työpaikkaan pitäisi palkata vain miehiä. Varsinkin terveyskeskuksen vuodeosastoilla ja kotihoidossa miehet pärjäisivät paremmin kuin naiset. Hoitajamäärä vanhusta kohden voitaisiin puolittaa ja siitä huolimatta hoidon taso nousisi.

Oikeastaan kaikki perinteiset naisten työt pitäisi hoitaa miesten voimin. Suomi nousuun!

Vierailija
147/152 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

naiset voivat usemmiten perustaa yrityksen, kun lapset on jo muuttaaneet kotoa. tämä sen takia, että miehillä ei ole munaa hoitaa omia lapsia ja eikä pysyä sellaisen naisen rinnalla, joka tavoittelee uraa. mediassakin uranaiset luonnehditaan kymiksi, vaikka olisivat aivan samanlaisia kuin miehetkin mutta ei miehiäkään sanota kylmiksi. päin vastoin. startuppeja naisetkin voisivat perustaa, mutta startup maailma on vielä kovin miehin.

92% sijoittajista on miehiä ja suurin osa valkoisia sellaisia. sijoittajat antavat rahaa yrityksille, joiden perustajat ovat kaltaisiaan eli miehiä monta kertaa on todettu, että jos idea tulee naiselta se ei ole hyvä, mutta kun se tulee mieheltä niin se onkin hyvä. on tehty myös tutkimuksia cv:illä joista on poistettu tiedot, mistä kävisi ilmi sukupuoli. jos tiedot poistettu, nainen olisi saanut työpaikan, mutta kun tiedot olivatkin hakemuksessa, niin mies sai paikan. että niin. edelleenkin on vanhoillisia ihmisiä, noiden mielestä mies pätevöittää. onneksi asenteet on muuttumassa.

ja tiedoksi, että yrityksissä on hyvä olla sekä naisia että miehiä, koska asiakkaista on puolet yleensä naisia. voi olla aika vaikeaa tehdä markkinointia tai päätöksiä strategiassa, jos kuvittelee naiset pelkäksi panopuuksi, lapsitehtaaksi ja aivottomiksi bimboista.

Vierailija
148/152 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

naiset voivat usemmiten perustaa yrityksen, kun lapset on jo muuttaaneet kotoa. tämä sen takia, että miehillä ei ole munaa hoitaa omia lapsia ja eikä pysyä sellaisen naisen rinnalla, joka tavoittelee uraa. mediassakin uranaiset luonnehditaan kymiksi, vaikka olisivat aivan samanlaisia kuin miehetkin mutta ei miehiäkään sanota kylmiksi. päin vastoin. startuppeja naisetkin voisivat perustaa, mutta startup maailma on vielä kovin miehin.

92% sijoittajista on miehiä ja suurin osa valkoisia sellaisia. sijoittajat antavat rahaa yrityksille, joiden perustajat ovat kaltaisiaan eli miehiä monta kertaa on todettu, että jos idea tulee naiselta se ei ole hyvä, mutta kun se tulee mieheltä niin se onkin hyvä. on tehty myös tutkimuksia cv:illä joista on poistettu tiedot, mistä kävisi ilmi sukupuoli. jos tiedot poistettu, nainen olisi saanut työpaikan, mutta kun tiedot olivatkin hakemuksessa, niin mies sai paikan. että niin. edelleenkin on vanhoillisia ihmisiä, noiden mielestä mies pätevöittää. onneksi asenteet on muuttumassa.

ja tiedoksi, että yrityksissä on hyvä olla sekä naisia että miehiä, koska asiakkaista on puolet yleensä naisia. voi olla aika vaikeaa tehdä markkinointia tai päätöksiä strategiassa, jos kuvittelee naiset pelkäksi panopuuksi, lapsitehtaaksi ja aivottomiksi bimboista.

Ihanaa uhriutumista. Jos uhriutumisesta maksettaisiin palkkaa, palstamammat olisivat miljonäärejä.

Vierailija
149/152 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uli on ahkeroinut tänään oikein olan takaa. Nollatutkimuksen viikkosatsi on ilmeisesti saatu jo tiistain aikana suoritettua (ylivertaista tehokkuutta, totta kai), ja nyt on aikaa päästä todella toteuttamaan itseä. Oma "työnhaussa miehet ylivertaisia"-viesti piti vieläpä kopsata ketjusta toiseen. Tuli varmaan mahtava olo siitä.

Vierailija
150/152 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uli on ahkeroinut tänään oikein olan takaa. Nollatutkimuksen viikkosatsi on ilmeisesti saatu jo tiistain aikana suoritettua (ylivertaista tehokkuutta, totta kai), ja nyt on aikaa päästä todella toteuttamaan itseä. Oma "työnhaussa miehet ylivertaisia"-viesti piti vieläpä kopsata ketjusta toiseen. Tuli varmaan mahtava olo siitä.

Ulista jankkaaminen ei ole keskustelua, eikä kenenkään mielestä järkevää. Voisitko poistua palstalta?

Toki jos haluat antaa naisista ja feministeistä sinun kaltaisesi kuvan, niin By all means.

Miesvihallanne kusette vain omille kintuillenne.

Vierailija
151/152 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

---------

Vierailija
152/152 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi