Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin feministit ovat tyytyväisiä sukupuolten väliseen tasa-arvoon?

Vierailija
18.10.2016 |

Silloin, kun naisilla on enemmän sanavaltaa yhteiskunnassa?

Kommentit (152)

21/152 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesten töissä kirjoitti:

Siinä vaiheessa, kun miehillä ja naisilla on samasta työstä sama palkka. Tosiasiassa tämä on ainoa asia, joka minua kiinnostaa. Olen ollut vuosia ns. miesten ammateissa. Näen, kuinka miehet hoitavat työajalla autoasioita, parturissakäyntejä (hiustenleikkuu eli parturissakäynti kestää vähemmän aikaa kuin naisilla mutta tukkaa leikataan useammin), etsivät uutta autoa tai lentolippuja, kameraa, kalastusvehkeitä ja paras viimeksi, kuluttavat aikaa treffipalstoilla. Sitten työaikakyselyyn, jonka joku tutkija tekee, mies vastaa: Kyllä, teen usein yli 45 tunnin työviikkoa. Teen jatkuvasti ylitöitä, joten ansaitsen isomman palkan kuin nainen samasta työstä. 

Suomessa miehillä ja naisilla on samasta työstä sama palkka. Kuka vielä kehtaa väittää muuta?

:D tilastot? Tässä hiukan vanha (vuodelta 2008) tilasto, mutta ei se perusperiaate ole 8 vuodessa mihinkään muuttunut...

http://www.iltasanomat.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000001602950.html

Vierailija
22/152 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta länsimaissa naisilla asiat ovat ihan OK - ei mitenkään erityisen paremmin tai huonommin kuin miehillä. Totta kai tasa-arvossa on aina jonkinlaisia ongelmia, mutta jos katsotaan monia muita maanosia, naisilla on asiat ihan oikeasti tosi huonosti. 

Meneekö se oikeasti mielestäsi niin, ettei saa valittaa jos jollain menee vielä huonommin? Aina löytyy joku, jolla menee vielä huonommin - ei epäkohtia saa ikinä pois ajattelemalla noin.

Ei se mene niin. Mutta monet ongelma joita suomalaiset naiset kohtaavat olisivat helposti korjattavissa omalla käyttäytymisellään.

Minä haluan tehdä uraa, siksi hankin miehen joka haluaa tehdä vähemmän töitä ja on kiinnostunut lastenhoidosta. 

Minua ei kiinnosta jos jonkun ensimmäinen ajatus lentokapteenista on mies ja lastenhoitajasta nainen. Miksi tällä on edes mitään merkitystä? Se on fakta että enemmän miehiä on lentokapteeneina ja lastenhoitajina naisia.

Olen samaa mieltä johtajuudesta ja poikien koulunkäyntivaikeuksista. Ne ovat juuri niitä asioita joihin jokaisen tulisi kiinnittää enemmän huomiota. 

En halua yleistää ja uskon että maailmasta löytyy todella järkeviä feministejä. Nämä vokaaleimmat tuntuvat olevan juuri niitä jotka haluavat koko maailman palvelevan heitä. Missään maailmassa et voi elää ilman että joku syyllistää sinua jostakin. Se pitää vain kestää ja olla välittämättä. 

Se on epätasa-arvoa, jos toisten pitää käyttäytyä erikseen jollain tavalla (työskennellä 3*kovemmin kuin miehet?) saadakseen esim. ylennyksen. Se on epätasa-arvoa, jos arvostettujen ammattien edustajat ovat ihmisten mielissä miehiä ja alemman arvostuksen edustajat naisia. Se näkyy palkassa ja asenteissa. 

Miten sinä feministinä voit olla miljonäärimiehesi loisena ja elättinä? Kysyn vaan.

Ja hyväksyt vielä pettämisetkin?

Suomessa palkkaus ei ole sukupuolisidonnaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/152 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

juudith kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta länsimaissa naisilla asiat ovat ihan OK - ei mitenkään erityisen paremmin tai huonommin kuin miehillä. Totta kai tasa-arvossa on aina jonkinlaisia ongelmia, mutta jos katsotaan monia muita maanosia, naisilla on asiat ihan oikeasti tosi huonosti. 

Emmehän missään muissakaan asioissa vertaa tilannetta esim. kehitysmaihin. Miksi siis tasa-arvossa?

Minä työskentelen naisten kanssa jotka tulevat monista eri maista. Monet tulevat eri osista Afrikkaa ja Aasiaa. Kun puhun heidän kanssaan tajuan miten onnekas siitä että olen saanut syntyä Suomeen. Äitiysloma tai isyysloma eivät edes kuulu heidän sanastoonsa. Minulla on paljon enemmän resursseja auttaa heitä. Siinä vaiheessa kun kuulen heidän tarinoitaan, miesten jalkojenlevittely bussissa tuntuu maailman pienimmältä ongelmalta. 

En vertaisi suomalaisten naisten kokemaa h*orittelua, seksuaalista häirintää, tytöttelyä, lasikattoa yms. miesten jalkojenlevittelyksi bussissa. Et sitten yhtään enempää voinut vähätellä?

Vierailija
24/152 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meneekö se oikeasti mielestäsi niin, ettei saa valittaa jos jollain menee vielä huonommin? Aina löytyy joku, jolla menee vielä huonommin - ei epäkohtia saa ikinä pois ajattelemalla noin.

Ei se mene niin. Mutta monet ongelma joita suomalaiset naiset kohtaavat olisivat helposti korjattavissa omalla käyttäytymisellään.

Minä haluan tehdä uraa, siksi hankin miehen joka haluaa tehdä vähemmän töitä ja on kiinnostunut lastenhoidosta. 

Minua ei kiinnosta jos jonkun ensimmäinen ajatus lentokapteenista on mies ja lastenhoitajasta nainen. Miksi tällä on edes mitään merkitystä? Se on fakta että enemmän miehiä on lentokapteeneina ja lastenhoitajina naisia.

Olen samaa mieltä johtajuudesta ja poikien koulunkäyntivaikeuksista. Ne ovat juuri niitä asioita joihin jokaisen tulisi kiinnittää enemmän huomiota. 

En halua yleistää ja uskon että maailmasta löytyy todella järkeviä feministejä. Nämä vokaaleimmat tuntuvat olevan juuri niitä jotka haluavat koko maailman palvelevan heitä. Missään maailmassa et voi elää ilman että joku syyllistää sinua jostakin. Se pitää vain kestää ja olla välittämättä. 

Se on epätasa-arvoa, jos toisten pitää käyttäytyä erikseen jollain tavalla (työskennellä 3*kovemmin kuin miehet?) saadakseen esim. ylennyksen. Se on epätasa-arvoa, jos arvostettujen ammattien edustajat ovat ihmisten mielissä miehiä ja alemman arvostuksen edustajat naisia. Se näkyy palkassa ja asenteissa. 

Eli koska opettajia ja sairaanhoitajia (naisvaltaisia) arvostetaan enemmän kuin trukkikuskeja ja kirvesmiehiä (miesvaltaisia), tämä on merkki epätasa-arvosta? Kyllä palkka määräytyy ihan muilla tavoilla kuin mitä sinä kuvittelet.

Eikä naisten tarvitse työskennellä kovemmin kuin miehet ylennyksen saadakseen. Aivan täyttä naiskakkaa tuollaisen väittäminen. Kyllä työnantaja ylentää naisen, vaikka hän olisi vain hieman miestä parempi, koska työnantaja hyötyy asiasta itsekin. Käytä nyt edes vähän järkeä.

Vierailija
25/152 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin, kun naisilla on enemmän sanavaltaa yhteiskunnassa?

Jaa miehiä enemmän? Tehkää asioiden eteen ensin jotain, siis maksakaa veroja, perustakaa yrityksiä ja viekää ne maailmalle. Pitäkää infra kunnossa ja rakentakaa taloja -25C pakkasessa.

Vierailija
26/152 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt vaikka miehet pääsisivät ensin VALTIOTUKEA saavan Naisasialiitto Unionin jäseniksi tai yksikin mies istuisi tasa-arvovaliokunnassa , niin feministit voisi alkaa ottamaan tosissaankin.

Miksi naiset eivät pääse Miessakit ry:n jäseniksi? Miksi se on vain miehille? Eivätkö naiset kelpaa?

Jos tarkoitat eduskunnan Työelämä- ja tasa-arvovaliokuntaa, niin siellä on miehiäkin Teuvo Hakkaraisesta alkaen.

Vierailija
27/152 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on hyvä esimerkki siitä että mihin feminismiä vielä tarvitaan. :)

Vierailija
28/152 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa, kun miehillä ja naisilla on samasta työstä sama palkka. Tosiasiassa tämä on ainoa asia, joka minua kiinnostaa. Olen ollut vuosia ns. miesten ammateissa. Näen, kuinka miehet hoitavat työajalla autoasioita, parturissakäyntejä (hiustenleikkuu eli parturissakäynti kestää vähemmän aikaa kuin naisilla mutta tukkaa leikataan useammin), etsivät uutta autoa tai lentolippuja, kameraa, kalastusvehkeitä ja paras viimeksi, kuluttavat aikaa treffipalstoilla. Sitten työaikakyselyyn, jonka joku tutkija tekee, mies vastaa: Kyllä, teen usein yli 45 tunnin työviikkoa. Teen jatkuvasti ylitöitä, joten ansaitsen isomman palkan kuin nainen samasta työstä. 

Suomessa miehillä ja naisilla on samasta työstä sama palkka. Kuka vielä kehtaa väittää muuta?

:D tilastot? Tässä hiukan vanha (vuodelta 2008) tilasto, mutta ei se perusperiaate ole 8 vuodessa mihinkään muuttunut...

Suomessako vain miehet saavat valita urapolkunsa, opiskelunsa ja alansa?

Artikkelisi ei liity sukupuolien palkkaamiseen millään tapaa.

Naisen euro on jo aikoja sitten ollut Suomessa euron arvoinen, tulonsiirtoineen miehen euroa vielä suurempi.

29/152 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sinä feministinä voit olla miljonäärimiehesi loisena ja elättinä? Kysyn vaan.

Ja hyväksyt vielä pettämisetkin?

Suomessa palkkaus ei ole sukupuolisidonnaista.

En minä ole mikään loinen tai elätti. Minä suostuin luopumaan omasta urastani, jotta mieheni voisi täysipainoisesti keskittyä omaansa. Ei tässä kukaan saa kakkua säästää ja syödä. Toisekseen, feministikin voi olla kotiäiti. Samoin, kuin feministi voi olla koti-isä, kyse on valinnanvapaudesta

Ja minun avioliittoni ei liity feminismiin tai sukupuolisidonnaisuuteen millään tavalla. Samalla tavalla toimisin, vaikka mieheni olisi samaa sukupuolta oleva vaimoni. 

Suomessa palkkaus on ihan yhtä sukupuolisidonnaista kuin muissakin länsimaissa. Pienyrittäjät kertovat lehdissäkin, kuinka nuoren naisen palkkaaminen on hirveä riski. Näenhän itsekin, kuinka naiset jätetään väliin ylennyksissä. 

Vierailija
30/152 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti sanottuna en keksi yhtään asiaa, jota en voisi täällä Suomessa tehdä, sen vuoksi, että olen nainen.

Feministit, teille on töitä kehittyvissä maissa. Suunnatkaa energianne sinne.

Vierailija
31/152 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

juudith kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emmehän missään muissakaan asioissa vertaa tilannetta esim. kehitysmaihin. Miksi siis tasa-arvossa?

Minä työskentelen naisten kanssa jotka tulevat monista eri maista. Monet tulevat eri osista Afrikkaa ja Aasiaa. Kun puhun heidän kanssaan tajuan miten onnekas siitä että olen saanut syntyä Suomeen. Äitiysloma tai isyysloma eivät edes kuulu heidän sanastoonsa. Minulla on paljon enemmän resursseja auttaa heitä. Siinä vaiheessa kun kuulen heidän tarinoitaan, miesten jalkojenlevittely bussissa tuntuu maailman pienimmältä ongelmalta. 

En vertaisi suomalaisten naisten kokemaa h*orittelua, seksuaalista häirintää, tytöttelyä, lasikattoa yms. miesten jalkojenlevittelyksi bussissa. Et sitten yhtään enempää voinut vähätellä?

"Lasikattoa" ei ole olemassa. Naiset kieltäytyvät ylennyksistä miehiä useammin, koska haluavat viettää aikaa lasten kanssa. Tämä on niin läpitutkittu asia ettei tosikaan.

H*orittelu ja seksuaalinen häirintä ovat rikoslaissa kiellettyjä. Poliisi auttaa, mikäli edellä mainittuja asioita esiintyy ihan oikeassa elämässä eikä vain av:lla uhria esittäessä.

Tytöttelystä en osaa sanoa muuta kuin että kasvata nahkaa edes hieman paksummaksi, nainen.

Vierailija
32/152 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju on hyvä esimerkki siitä että mihin feminismiä vielä tarvitaan. :)

Niin mihin sitä vielä tarvitaan?

Kerro ihan vaikka ranskalaisin viivoin naisten ongelmat Suomessa vuonna 2016.

33/152 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessako vain miehet saavat valita urapolkunsa, opiskelunsa ja alansa?

Artikkelisi ei liity sukupuolien palkkaamiseen millään tapaa.

Naisen euro on jo aikoja sitten ollut Suomessa euron arvoinen, tulonsiirtoineen miehen euroa vielä suurempi.

Perusteletko vielä, millä lailla naisen euro on samanarvoinen? Ja mikä on "aikoja sitten"? Mitä tulonsiirtoja tarkoitat? Niitä KELAn maksamia rahoja, joita joka kuukausi saamme kuukautissiteisiin ja kipulääkkeisiin? Eikun... Vai mahdollisesti äitiyslomaa, jolla kustannetaan lapsesta aiheutuvia välittömiä kustannuksia - lapsesta, joka on puoliksi miehen ja puoliksi naisen... Vai kotihoidontukea, jota saa hakea sekä mies tai nainen?

Vierailija
34/152 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
</p>

<p>Tytöttelystä en osaa sanoa muuta kuin että kasvata nahkaa edes hieman paksummaksi, nainen.[/quote kirjoitti:

Tämä on yksi asia mikä feministien tulisi ymmärtää. Ikinä ei tule olemaan maailmaa jossa kukaan ei ole ilkeä kenellekään. 

35/152 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

juudith kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Lasikattoa" ei ole olemassa. Naiset kieltäytyvät ylennyksistä miehiä useammin, koska haluavat viettää aikaa lasten kanssa. Tämä on niin läpitutkittu asia ettei tosikaan.

H*orittelu ja seksuaalinen häirintä ovat rikoslaissa kiellettyjä. Poliisi auttaa, mikäli edellä mainittuja asioita esiintyy ihan oikeassa elämässä eikä vain av:lla uhria esittäessä.

Tytöttelystä en osaa sanoa muuta kuin että kasvata nahkaa edes hieman paksummaksi, nainen.

Lasikatto on ihan todellinen. Tässä sinulle artikkeli uudesta tutkimuksesta, jossa se jälleen kerran todistetaan. Näytätkö sinä nyt päinvastaisen?

http://www.menaiset.fi/artikkeli/ajankohtaista/nainen_nain_epareilu_tyo…

Ja poliisi ei muuten auta, jos joku kollega tuijottaa sinua tisseihin koko kokouksen ajan toistuvasti, mutta se ei tee siitä vähempää seksuaalista häirintää. 

36/152 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
</p>

<p>Tytöttelystä en osaa sanoa muuta kuin että kasvata nahkaa edes hieman paksummaksi, nainen.[/quote kirjoitti:

Tämä on yksi asia mikä feministien tulisi ymmärtää. Ikinä ei tule olemaan maailmaa jossa kukaan ei ole ilkeä kenellekään. 

Ei ole kyse ilkeydestä, vaan väheksymisestä sukupuolen perusteella. Kuinka te ette näe sitä?

Vierailija
37/152 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt vaikka miehet pääsisivät ensin VALTIOTUKEA saavan Naisasialiitto Unionin jäseniksi tai yksikin mies istuisi tasa-arvovaliokunnassa , niin feministit voisi alkaa ottamaan tosissaankin.

Miksi naiset eivät pääse Miessakit ry:n jäseniksi? Miksi se on vain miehille? Eivätkö naiset kelpaa?

Jos tarkoitat eduskunnan Työelämä- ja tasa-arvovaliokuntaa, niin siellä on miehiäkin Teuvo Hakkaraisesta alkaen.

Feminismi on (väitetysti) sukupuolten välistä tasa-arvoa ajava liike. Naisunioni on feministinen liike, Miessakit ry ei ole.

Vierailija
38/152 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähänkin tuli alapeukkuja, koska fakta ei miellyttänyt. :DD Olisi niin kiva uhriutua, mutta kun sille ei ole mitään perusteita. SAMASTA työstä saa SAMAN palkan, oli sitten mies tai nainen. Jos epäilet, että sinulle maksetaan vähemmän sen vuoksi, että olet nainen, tee ilmoitus. Jos naisille todella maksettaisiin 20 % vähemmän palkkaa, niin sittenhän kaikki työnantajat palkkaisivat ilomielin ensisijaisesti naisia, koska sillä saisi niin tehokkaasti pienennettyä hekilöstökuluja.

Vierailija
39/152 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko tasa-arvo on mielipuolisen kulttuurimarxismin yksi osa ja utopia, joka perustuu hulluuteen ja järjenpuutteeseen ja tulee kaatumaan omaan mielettömyyteensä.

Se hinta minkä kulttuurimarxismista tullaan maksamaan on valtava määrä verta.

Vierailija
40/152 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painu hel-nyc sinne fantasiamaailmaasi. Vaikka paljossa olen samaa mieltä, niin noita häiriintynyttä itsetietoisuuttasi huokuvia viestejä on todella rasittavaa lukea. Oikeasti koulutettu ihminen ei kirjoita sinun tavallasi. Älykäs olet, muttet koulutettu. Jäänyt erinäisten ongelmien vuoksi ilmeisesti sinulla koulut vähän kesken. Hae itsellesi apua, äläkä jauha harhojasi täällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä