Miten itsenäisyyttä voi muka juhlia? Eikö maailma olekaan yhteinen kylä? Eikö rajat olekaan rasismia?
Monilta hallituspuolueilta pitäisi tänä vuonna tivata, ovatko he TODELLA isänmaallisia, koska isänmaallisuus on vaatimus itsenäisyyden juhlistamiseen.
Ja mitä isänmaallisuus on? Kaiken kun repii paljaaksi ja löytää sen kovan ytimen, isänmaallisuus on oman maan edun ajamista muiden maiden etujen edelle. Piste. Ei muuksi muutu, vaikka miten kiukuttelisi ja valittaisi.
Joten kuinka moni on oikeasti isänmaallinen? Siihen ei nimittäin mitkään "maailma on yhteinen kylä" ajatusmaailmat mahdu. Ei voi sekä pitää kakkua että syödä sitä.
Tekopyhät esiin!
Kommentit (122)
Vittu miten tyhmää sakkia täällä taas...
Vierailija kirjoitti:
Vittu miten tyhmää sakkia täällä taas...
No äläpä. Kun jonkun mielestä ihan oikeasti 0,06 = 400, niin kyllä se aika hiljaiseksi vetää.
Vierailija kirjoitti:
Väiti kirjoitti:
Ja jos annan jo laskennallisesti 80% joka porkkanasta jollekin, joka heittää siitä osan menemään, niin ei oikein kiinnostaisi katsella sitä touhua vieressä..
Miten niin 80 prosenttia? 0,06 prosenttia on käsittääkseni pikkuisen vähemmän, kuin 80 prosenttia.
No sieltä tulee se päätilallinen jolle maksan porkkanoilla suoraan ja sit se ottaa multa porkkanoista suuren osan vielä kun tarvin muutakin kuin porkkanoita. Sitten se päätilallinen antaa niistä multa keräämistään porkkanoista koirilleen jotka sylkee vielä puolet pois. Pahinta on että sitä päätilallista ei olisi jos se ei keräis multa niitä porkkanoita.
Vierailija kirjoitti:
Väiti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väiti kirjoitti:
Ehdotan että poistetaan jokainen aita omakotitalojen pihasta hetkeksi ja katsotaan mitä Mirkut sanoo kun naapurin Erkillä on lupa hakea porkkanat kasvimaasta omaan käyttöön siksi että hänellä on 10 lasta tai koska vaimo on heittänyt ulos.
Edelleen huono vertaus. Mistään valtiosta ei ole koko väestö tulossa Suomeen. Ja tämänhän voisi heittää myös toiseen suuntaan. Ehdotan, että poistetaan jokainen tie ja koululaitos, jota ei ole yksityinen ihminen tehnyt ja kaikki pysyköön vain siellä omalla tontillaan ja kasvattakoon itse porkkanansa.
No eihän sieltä naapuristakaan tule kuin Erkki..mut sillä on hyvä syy tulla.Voidaan heti sopia noin. Jos haluan toisen naapurin kanssa tehdä yhteisen porkkanamaan, se on mun oma asia. Tän naapurin kanssa voidaan sopia et jos se tuo siemenen mutta minä käännän maan ja istutan niin saan itse porkkanoita enemmän. Ja jos se kolmas naapuri tulee taas jaolle että mulla on niin vaikeeta niin voin antaa sillekin porkkanan. Mut jos se naapuri tekee sitä jatkuvasti ja lupaa joskus 10 vuoden päästä tulla kitkemään, tuo kaverinsakin syömään porkkanoita ja vielä haukkuu että on pahoja niin vois touhu loppua lyhyeen?
Edelleen sinulla on tämä mittakaava täysin hukassa. Minä olen yksi ihminen, Erkki ja hänen kaverinsa ovat 1+ x ihmistä, eli enemmän kuin minä. Suomi on yksi valtio (5 miljoonaa ihmistä), maahantulevat eivät ole valtioita, vaan niitä yksittäisiä ihmisiä. Ei tätä voi laskea niin, että jos Somaliasta tulee yksi ihminen ja Irakista toinen (tai edes tuhansia), niin Suomi elättää koko Somaliaa ja vielä Irakiakin. Mikä tässä nyt on vaikeaa?
No mutta jos koko kylällä menee huonosti ja on tullut huono porkkanasato, ja naapurista tulee Jorma jolla on riitaa vaimon kanssa tai 10 lasta ja se tulee kerjuulle kylään ja sille annetaan porkkana ja siellä kylässä pääjehu sanoo että nyt vaivaistalossa olevat saavat yhden porkkanan sijaan puolikkaan ja lapset myös. Kuitenkin vielä Jorman kyläänkin lähetetään porkkanapusseja ja oman kylän lapset kärsii.
Väiti kirjoitti:
...ja mitä tekee Mirkku? Lähettää Erkin naapurin pellolle kun siellä on paljo enempi porkkanoita syötäväksi eikä tajua että omat siemenet tulee sieltä..
Tämä nimittäin siihen väitteeseen että valtion pussistahan ne rahat tähän touhuun otetaan, ei meidän kansalaisten. Minä en ole löytänyt vielä sitä taikaseinää mistä raha tulee. Onko joku muu?
Vierailija kirjoitti:
Väiti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väiti kirjoitti:
Ehdotan että poistetaan jokainen aita omakotitalojen pihasta hetkeksi ja katsotaan mitä Mirkut sanoo kun naapurin Erkillä on lupa hakea porkkanat kasvimaasta omaan käyttöön siksi että hänellä on 10 lasta tai koska vaimo on heittänyt ulos.
Edelleen huono vertaus. Mistään valtiosta ei ole koko väestö tulossa Suomeen. Ja tämänhän voisi heittää myös toiseen suuntaan. Ehdotan, että poistetaan jokainen tie ja koululaitos, jota ei ole yksityinen ihminen tehnyt ja kaikki pysyköön vain siellä omalla tontillaan ja kasvattakoon itse porkkanansa.
No eihän sieltä naapuristakaan tule kuin Erkki..mut sillä on hyvä syy tulla.Voidaan heti sopia noin. Jos haluan toisen naapurin kanssa tehdä yhteisen porkkanamaan, se on mun oma asia. Tän naapurin kanssa voidaan sopia et jos se tuo siemenen mutta minä käännän maan ja istutan niin saan itse porkkanoita enemmän. Ja jos se kolmas naapuri tulee taas jaolle että mulla on niin vaikeeta niin voin antaa sillekin porkkanan. Mut jos se naapuri tekee sitä jatkuvasti ja lupaa joskus 10 vuoden päästä tulla kitkemään, tuo kaverinsakin syömään porkkanoita ja vielä haukkuu että on pahoja niin vois touhu loppua lyhyeen?
Edelleen sinulla on tämä mittakaava täysin hukassa. Minä olen yksi ihminen, Erkki ja hänen kaverinsa ovat 1+ x ihmistä, eli enemmän kuin minä. Suomi on yksi valtio (5 miljoonaa ihmistä), maahantulevat eivät ole valtioita, vaan niitä yksittäisiä ihmisiä. Ei tätä voi laskea niin, että jos Somaliasta tulee yksi ihminen ja Irakista toinen (tai edes tuhansia), niin Suomi elättää koko Somaliaa ja vielä Irakiakin. Mikä tässä nyt on vaikeaa?
Ja vielä, jos sä haluat henk. koht ottaa sen Erkin kotiisi, ota. Älä oleta että koko kylä haluaa elättää Erkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Väiti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väiti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väiti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin oman maan etujen ajamista muiden maiden etujen edelle? Eli jos haluat menestyä elämässäsi ja esimerkiksi elättää oman perheesi, ajatteletko, että koko muun maailman pitäisi siitä jotenkin kärsiä? Omituinen vastakkainasettelu. Ikään kuin pärjäämistä ja menestystä ei voisi olla ilman, että se tapahtuu jonkun ulkopuolisen kustannuksella.
Huono sananvalinta ja huono tulkinta. Tietty tässä tarkoitetaan että siinä mielessä muiden maiden edelle, että oman maan etu tulee ensin - sitten vasta muiden.
Niin? Eli missä tässä mielestäsi on ristiriita ja rasismi? Etkö saa huolehtia itsestäsi, jos et huolehdi kaikista muistakin?
Ristiriita tulee siinä, että suositaan oman maan kansalaisia. Se on isänmaallisuuden ja itsenäisen valtion perusperiaate.Annat suomalaiselle sosiaalitukia? Mikset nigerialaiselle?Koska Suomi ja suomen kansalaiset.Pitääkö vielä vääntää rautalangasta?
Pitää. Missä tuossa on siis rasismi? Jos et päästä naapuriasi jääkaapillenne, tarkoittaako se sitä, että vihaat naapuriasi? Ei. Se tarkoittaa ainoastaan sitä, että sinulla ei ole resursseja päästää häntä sinne ja etuoikeus jääkaapin antimiin on perheelläsi. Vai tarkoitatko tosiaan, että et päästä naapuriasi jääkaapillesi ainoastaan siksi, että vihaat häntä?Jos olisi tilanne, että sinulla olisi jääkaapissa yllin kyllin ruokaa ja naapurisi näyttää nääntyvän nälkään, koska hänelle ei anneta kotona ruokaa, varmaankin voisit hänelle antaa pikkuisen ruokaa, eikös?
Kokonainen kylä ei elä yhden talouden jääkaapilla. Sillä yhdellä jääkaapilla on miljardien valtionvelka, ja jääkaapi maksaa hyväkuntoisten 30-vuotiaiden armeijan luutnanttien ruokaa, jota armeijan luutnantti nimittää naisten ja eläinten ruoaksi kotimaassaan päitä katkottuaan.Siinä sinulle liikuttavaa faktaa nälkäisistä lapsukaisista.
Hei nyt oikeasti suhteellisuudentajua tähän keskusteluun. Suomi ei ole jääkaapin kokoinen ja kokonaista kylää ei olla laittamassa yhdelle jääkaapille.
Jaa, että kaikki tänne vaan jotka ei tule toimeen keskenään tai lisääntyvät holtittomasti maassa jossa ei ole vettä tai ruokaa...?Tänne missä talvella on -32 pakkasta ja kasvukausi 2 kk???No ei kuule onnistu!!!!Ja tämän uskallan kirjoittaa nikin takaa.Kyllä on suomi jääkaapin kokoinen, varsinkin kun rahaa itsellekään ei ole.Nälkä ei vaivaa mutta energia loppuu ja vanhukset makaa paska housuissa.Ei ole suomikaan loputon kaivo!!!
Kyllä vain on. Sano millä maalla on rahaa suhteellisesti enemmän kuin Suomella ja paremmat sosiaalituet? Miten monessa maassa hyvinvointi on samalla tasolla kuin Suomessa? Kyllä te olette sitten kiittämättömiä, kun pidätte Suomea jonakin kehitysmaana ja vielä kehtaatte sanoa itseänne isänmaallisiksi.
Jumalauti jos jokaisella työssäkäyvällä on jo nyt 8 joiden ruoka ja asuminen pitää maksaa. Joillakin HULLUILLA vielä omia lapsia!!Ei mahdu enempää!Valtio velkaantuu hurjaa vauhtia kun työssäkäyvältä ei uskalleta ryövätä enempää.Sipilä kerjää innovaatioita, paskat!! Mitään ei voida enää tehdä jottei hukuta paskaan ja saasteisiin. Maailma tälläisenä on loppu. Yksikään ihminen ei voi tulla tänne pimeään pohjolaan maasta jossa on miljardeja nälkää näkeviä tai maasta jossa on ollut yli 20 vuotta sisällissota.Ei se homma vaan pelaa niin.Ostetaan jo nyt venäläisiltä 40 % sähköstä ja työtä ei ole omille.Koska olet käynyt vanhainkodissa??Onko sulla omia vanhuksia, lapsia??
Kyllä minulla on lapsia ja heillä on kyllä mielestäni asiat tosi hyvin. He saavat joka päivä ruokaa kotona ja myös koulupäivinä koulussa. Heidän ei tarvitse kerjätä eikä käydä töissä. Heillä on mahdollisuus koulutukseen ja valitsemaansa uravalintaan. Heillä on hyvä ja kunnollinen koti päänsä päällä ja jos he sairastuvat heillä on mahdollisuus saada hoitoa. Heillä on lämpimät ja ehjät vaatteet ja jopa leluja. He eivät näe nälkää eivätkä ole joutuneet kerjäämään ja he eivät ole hukkumassa paskaan ja saasteisiin. Hyvin mahdumme myös asumaan tänne kerrostalokolmioon ja pihalla riittää tilaa kyllä juosta.
Sun lapsilla on? Eli sun maailmas rajoittuu sinne sun kolmioon? Ja tuollaisilta ihmisiltä kysytään jotain.Onko sulla hajuakaan kuinka paljon tuolta tuppaa porukkaa jos jätetään ovet auki? Onko sulla hajuakaan kuinka paljon kustannuksia noista vieraista on tullut? Onko sulla hajuakaan kuinka paskalla mallilla asiat on? Pystyisitkö katsomaan muuallekin kuin omiin varpaisiin?
Eli sinä ihan oikeasti kuvittelet, että tuolta vyöryy nyt miljardeja ihmisiä tänne kylmään ja paskaiseen Suomeen, niinkö? Ei ole tulemassa, älä pelkää. Suurin osa ei ole tulemassa.
Kyllä se suurin osa (eli ihan kaikki) olisi tulossa, mutta ennekuin ne tänne asti ehtivät on tämä maa ehditty tuhota samalle tasolle kehitysmaiden kanssa. Ei tänne sitten halua kukaan, kun täällä ei enää mikään ole yhtään sen paremmin. Päinvastoin, täällä on yli puolet vuodesta pimeää ja kylmää toisin kuin kotona. Lisäksi täällä on ihan yhtä vaarallista ellei jopa vaarallisempaa koska täällä rikollisetkin saa juosta vapaana, kotona ne sentään kivitetään kuoliaaksi.
Ihan asiallisia kysymyksiä.
Minä juhlin sitä, että minulla on poliittiset oikeudet. Saan äänestää ja vaikka asettua ehdolle, uskon että vaalit Suomessa ovat järjestelyiltään jokseenkin rehelliset. Meillä on jokseenkin puolueettomat tiedostusvälineet, ne eivät ole valtapuolueen äänitorvia.
Suuressa osassa maailmaa nuo eivät ole mitään itsestäänselvyyksiä. Toki meilläkin voi parannettavaa noissa asioissa olla, mutta maailmanlaajuisesti tarkasteltuna täällä kuitenkin pelaa demokratia todella hyvin.
Sen sijaan minulle ei ole kovin tärkeää se, missä valtion rajat menevät. Omasta puolestani nykyinen Suomi voisi olla osa jotakin laajempaa valtiollista kokonaisuutta, kunhan nuo samat poliittiset oikeudet toteutuvat. (Lisäksi täytyisi vähintään Suomen tasoisesti huolehtia kielellisten ja kansallisten vähemmistöjen oikeuksista.) Samoin jos joku osa nykyistä Suomea haluaisi itsenäistyä tai liittyä toiseen valtioon, se olisi minusta ihan OK.
Kai te pällit ymmärrätte, ettei nykyisellä maailmanmenolla voida vaan USKOA ja LUOTTAA että ihmisiä tulee tänne se 1000 vuodessa. Kyllä täytyy säätää lait ja laskea hyödyt ja haitat mitä mitenkin suuren joukkion vastaanottaminen kustantaa taloudellisesti ja yhteiskunnallisesti. Tulijoitahan olisi useita miljardeja, jos tieto Suomen hövelistä meiningistä kantautuisi kaikkien korviin. Maailmassa on todella paljon kehitysmaita ja köyhiä ihmisiä. Suomi on yksi kärpäsenpaska, meidän täytyy tosiaan miettiä tarkkaan maamme kantokykyä.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä todella vaikeaa keskustella ihmisten kanssa, jotka eivät ymmärrä mittasuhteista mitään.
Totta. Monet jopa kuvittelevat, ettei miljardin vuotuiset vastaanottokustannukset ole juuri mitään. Samaan aikaan jo ennestään alimitoitetusta vanhustenhoidosta leikataan säästösyistä n. 60 miljoona, joka on vastaanottokustannuksiin verrattuna suorastaan mitätön summa.
Mä ainakin olen niitä ihmisiä, joita ei kiinnosta kansalaisuus, ihonväri tai synnyinmaa, kunhan tullaan toimeen ja ollaan ystävällisiä. Uskonnot saa mun puolesta kaikki hävitä lopullisesti, joten niistä en perusta yhtään, oli ne sitten perus pullamössöev.luttia tai jihadisteja. Saat leikkiä mielikuvitusmaailmoissasi ihan niin paljon kuin sielu sietää, kunhat et a) rajoita toisten oikeuksia elää ja olla b) et syrji c) et ole vahingoksi muille. Eli ihan sama onko se suomalainen Matti, joka ei halua homojen saavan avioliittoa/lapsia vai onko se Ahmrad, joka on sitä mieltä. Molemmat on mun mielestä yhtä hanurista.
Mun maailma ei pyöri pelkän rahan ympärillä. Suomi on ainoa maa, joka pohtii valtionvelkansa takaisinmaksua. Ei siitä kukaan muu ota hirveetä palkoa nenään. En tietenkään halua elättää muita ihmisiä, mutta se kappas pätee myös niihin suomalaisiinkin työttömiin jne. Ymmärrän kuitenkin, että yhteiskuntarakenteeseen kuuluu aina se, että joku ottaa tukia huonona kautenaan vastaan ja joku puolestaan aallon huipullaan maksaa sen. Kaikki meistä tarvitsee joskus tukiverkkoa, koska me ei olla täydellisiä robotteja.
Tietenkään en halua, että tänne huolitaan rikollisia ja tuomittuja, ellei rikoksesta ole vaikka 10v. ja on ollut moitteettomasti sen jälkeen. Mun puolesta myös ne suomalaiset, jotka rötöstelee, saavat luvan muuttaa muualle. Heihei.
Ihonvärillä ei ole väliä, mutta sillä millainen se ihminen muuten on. Konservatiivit, ääriuskovaiset, muutosvastaiset, syrjivät & tasa-arvoa vastustavat lorvijat taas ovat mielestäni ihonväristä/kansallisuudesta/seksuaalisesta suuntautumisesta/sukupuolesta jne. huolimatta inholistani kärkipäässä, ja sellaisia ihmisiä en halua kanssani samaan yhteiskuntaan - oli se sitten se Matti tai Ahmrad.
N23
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei nää rajat auki -tyypit lähde maailmalle, jos Suomi niin kovin ahdistaa?
Jos kutsun kotiini vieraita, se tarkoittaa sitä, että kotini ahdistaa minua ja minun pitäisi lähteä sieltä pois? Hei miettikää nyt oikeasti vähän näitä argumenttejanne.
Itselläsi on surkea argumentointikyky. Osuvampi vertaus maailmanhalaajien ideologiaan olisi se, että haluat ottaa (omalla rahalla) kotiisi asumaan kaikki, jotka haluavat sinne muuttaa. Lisäksi olet valmis joustamaan omista tavoistasi näiden uusien perheenjäsentesi vuoksi. Ei ole kyse mistään vierailijoista. Luuletko, että kovin moni palaisi vaikka Somaliaan, vaikka siellä olisi todella rauhallista.
No ei todellakaan ole osuva vertaus. Ensinnäkin jo fyysinen tila rajoittaa. Jos fyysistä tilaa olisi tarpeeksi, niin tottakai voisin ottaa kotiini vaikka ketä, mutta silloin kodin käsite pikkuisen muuttuu, koska koti ei oikein voi olla kokonaisen valtion kokoinen.Oma rahakaan ei päde mitenkään tähän vertaukseen, koska yksittäisenä ihmisenä minulla ei ole varaa maksaa monien ihmisten elämistä (moninkertainen kustannus). Eihän Suomeen kokonaisia valtioita ole tullut. Mittasuhteet nyt vähän pielessä tässä vertauksessa. Ja maahanmuuttajienkin kuitenkin toivotaan työllistyvän ja elättävän itsensä.Omia tapoja pitää luonnollisesti muokkaamaan tilanteen mukaan, oli sitten kyse suomal
Nimenomaan, Suomen huonossa työllisyys- ja taloustilanteessa meillä EI ole varaa ottaa elätettäviksi koko maailmaa. Olet siis itsekin ilmeisesti sitä mieltä, että Suomi voi ottaa vain rajallisen määrän ei-työperäisiä maahanmuuttajia? Valtionvelka kasvaa joka vuosi ja on jo nyt sietämättömällä tasolla. Töitäkään ei täällä juuri ole, miten kuvittelet että työllistetään kieltä osaamattomat ja kouluttautumattomat muunmaalaiset? Vertaukseni oli täysin nappiin. Sinun käsityskykysi ei vain riitä ajattelemaan asioita monelta kantilta ja tekemään vertailevaa analyysia.Edelleenkin voisimme kuitenkin puhua AIHEESTA ja tämä on tavallaan aiheen vierestä. Aloittajan pointti oli se, että ei voi samalla rakastaa itsenäisyyttä (eli kulttuurisesti, taloudellisesti ym. omaa ja erillistä, rajattua maata) ja toivoa rajojen poistamista ja kansallisvaltioiden lakkauttamista.
Kyllä, ilman muuta olen sitä mieltä, että Suomeen ei voi ottaa koko maailman väestöä asumaan, mutta siitä tilanteesta ollaan käsittääkseni vielä aika kaukana. Hassua, että toisessa kohtaa puhutaan absoluuttisista määristä, ja toisessa kohdassa vertauskuvallisesti. Tuossa äsken verrattiin, että minun (yksittäisen henkilön) jääkaapille yhtäkkiä tulisi monta ihmistä (moninkertainen määrä). Suomeen ei ole kyllä tullut porukkaa moninkertaisesti omaan väestöön verrattuna, joten nämä vertaukset ovat ihan naurettavia. Jos halutaan verrata, niin miksei niitä vertauksia käytetä oikeissa suhteissa. Oikeasti suhteellisesti on kyse siitä, että naapurin lapsi käy kerran viikossa syömässä jääkaapistani yhden aterian. Minun talouteni ja kotini ei siihen kaadu.
Oikeasti kyse on siitä, että sinä haluat pakottaa kaikki muutkin ruokkimaan naapurin kriminaalilapsia välittämättä siitä, että välillä ne lapset ovatkin aikaäijiä jotka vetelevät kiitokseksi isäntäväkeä turpiin.
Tuo on sitten sitä rasismia. Ei se, että ruokin ensin omat lapseni ennen kuin naapurin lapset. Huomaatko, mikä ero tässä on? (et tietenkään..)
Täsmentäisitkö hieman, että mikä tällä kertaa oli suvaitsevaisen tulkinta rasismista? Ei ihan auennut. Miksi muuten puhut koko ajan lapsista, kun ne naapurit ovat oikeasti suurimmaksi osaksi iPhonejaan muotivaatteissaan näppäileviä aikamiehiä?
Siksi, että minäkään en ole valtio. Pitää pienentää mittakaavaa.Ja mikä on tulkinta rasismista. Se, että puhutaan kriminaaleista ja turpiin vetämisestä vaikka piti puhua eri kansalaisuuksista ja valtion velvollisuuksista.
Vaikka se ei suvaitsevaiseen maailmankuvaan sovikaan, niin massiivisen turvapaikanhakijavyöryn yhteydessä on puhuttava kustannusten lisäksi myös niistä kriminaaleista. Turvapaikanhakijat ovat sen lyhyen ajan sisällä kuin vyöry alkoi, syyllistyneet useisiin satoihin pahoinpitelyrikoksiin ja useisiin kymmeniin seksuaalirikoksiin (lähde: IL 4.9.2016), ja viimeisimpänä jopa henkirikokseen. Turvapaikanhakijoiden joukosta on myös paljastunut joukkomurhista ja terrorismirikoksista epäiltyjä henkilöitä. Toki tiedän, ettei mikään tästä hetkauta ideologisista syistä humanitääristä massamaahanmuuttoa kannattavia henkilöitä tippaakaan.
Näissä keskusteluissa usein väitetään, että Suomeen ollaan varta vasten haalimassa rikollisia, vaikka homma ei mene niin. Jos "rajat auki" -ajattelu on jonkun mielestä sitä, että maahan tulisi pelkkiä rikollisia, mitä muuta tämä tarkoittaa, kuin sitä, että kaikki ei-suomalaiset ovat rikollisia ja se nyt vain on rasismia ja syrjintää. Jos tällaisissa asioissa voidaan nojata pelkkiin tilastoihin, onhan nyt ihan selvää, että kaikki miehet pitäisi karkottaa maasta, koska naiset raiskaavat selvästi harvemmin kuin miehet. Miksi näin ei sitten tehdä?
Älä nyt viitsi heittäytyä naurettavaksi. Kukaan ei väitä, että kaikki tai edes suurin osa turvapaikanhakijoista olisi rikollisia. Sen sijaan väitän, että heidän joukossaan tulee myös erittäin vaarallisia henkilöitä, ja suuret turvapaikanhakijamäärät sotaisista ja vanhoillisista maista vaarantaa vakavasti suomalaisten turvallisuuden. Nämä uhat ovat jo valitettavan ja aivan liian suuressa määrin toteutuneetkin. Eräs valtion keskeisimmistä ydintehtävistä on suojella kansalaisiaan. Tämä ei toteudu, kun maahan otetaan kymmeniä tuhansia armeijaikäisiä miehiä epävakaista maista ilman minkäänlaista varmuutta heidän henkilöllisyydestään tai taustoistaan, ja annetaan heidän oleskella maassamme täysin vapaasti vieläpä veronmaksajien kustannuksella.
Täällä kaikki asialliset,hyvin ja mietitysti kirjoitetut mielipiteet saavat näköjään vain alapeukkuja. Yläpeukkuja kaikki pakolaisiin nuivasti suhtautuvat ja vihamieliset mielipiteet alatyylisine heittoineen ja suoranaisine rasistisine solvauksineen. Taidankin vetäytyä pois tästä "keskustelusta" (eli siis:'joukolla räkimisestä') pois. En halua tuhlata tänne aikaani ja ajatuksiani.
So Long ! (ja senpituinen se) Tätä samaa "keskustelua" te käytte täällä samanlaisena joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä kaikki asialliset,hyvin ja mietitysti kirjoitetut mielipiteet saavat näköjään vain alapeukkuja. Yläpeukkuja kaikki pakolaisiin nuivasti suhtautuvat ja vihamieliset mielipiteet alatyylisine heittoineen ja suoranaisine rasistisine solvauksineen. Taidankin vetäytyä pois tästä "keskustelusta" (eli siis:'joukolla räkimisestä') pois. En halua tuhlata tänne aikaani ja ajatuksiani.
So Long ! (ja senpituinen se) Tätä samaa "keskustelua" te käytte täällä samanlaisena joka päivä.
Riippuu näkökulmasta, onko kirjoitus hyvä ja mietitty vai ei. Kirjoitat esimerkiksi itse pakolaisista, vaikka pakolaisistahan tässä ketjussa ei ole edes puhuttu, vaan turvapaikanhakijoista. Pakolaisstatuksen määrittelee Geneven pakolaissopimus, turvapaikanhakija taas on kuka tahansa, joka onnistuu tavalla tai toisella tupsahtamaan maamme rajojen sisäpuolelle ja sanoo taikasanan.
Vierailija kirjoitti:
Etkö sä vieläkään ole hoksannut, että enemmistö suomalaisista suhtautuu nuivasti maahanmuuttoon ja näihin turvapaikanhakijoihin, jotka todellisuudessa ovat pelkkiä onnenonkijoita vailla todellista turvapaikan tarvetta? Tämä ketju on asiallinen ja tässä on esitetty paljon hyviä argumentteja joita tietenkin on kompattu. Eihän se että sä ajattelet eri tavalla tarkoita sitä että enemmistö olisi väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tästä. Ajattelin jo, että olen tullut ihan hulluksi, kun olin tässä ketjussa ilmeisesti ainoa, joka ajattelee toisin kuin muut.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole vielä perustellut otsikon väitettä, että (valtion) rajat olisivat rasismia.
Ainakin Rasmuksessa tässä eräänä päivänä koettiin rasistiseksi Taffelin mainoslause "Suomessa suomalaisella työllä suomalaisille tehty".
Tämä oli vanhanaikaista: eikö jo voitasi lopettaa tää suomalaisuuden korostaminen kun kaikki ollaan ihan vaan maailmankansalaisia? "Lainaus" ei ole ihan suora, mutta henki on. Muutenkin pohdittiin ettei ole ihan sopivaa.
Eikö tässä just väitetä että suomalaisuus, suomalainen työ ja suomi ovat rasismia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole vielä perustellut otsikon väitettä, että (valtion) rajat olisivat rasismia.
Ainakin Rasmuksessa tässä eräänä päivänä koettiin rasistiseksi Taffelin mainoslause "Suomessa suomalaisella työllä suomalaisille tehty".
Tämä oli vanhanaikaista: eikö jo voitasi lopettaa tää suomalaisuuden korostaminen kun kaikki ollaan ihan vaan maailmankansalaisia? "Lainaus" ei ole ihan suora, mutta henki on. Muutenkin pohdittiin ettei ole ihan sopivaa.
Eikö tässä just väitetä että suomalaisuus, suomalainen työ ja suomi ovat rasismia?
Minä käsittäisin tuon niin, että se ongelma on lähinnä tuossa "suomalaisille tehty" -kohdassa. Mutta en tosiaan tiedä, mistä tuossa on kyse. Jos on kyse yksittäisen henkilön kommentista, miksi tällainen kommentti nyt yleistetään taas koskemaan kaikkia ei-rasisteja? Jonkun tuntemattoman henkilön mitättömän aivopierun takiako tässä nyt on paasattu 8 sivua?
Syödään nyt kuitenkin vähän välillä perunamuusia ja tölkkilihapullia niin taas jassaa kirjoittaa viisaita 😀