Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kääk! Olen käyttänyt tänä vuonna vaatteisiin 1400 euroa.

Vierailija
14.10.2016 |

Enkä ole ostanut edes mitään kauhean isoa. Mukana laskuissa kengät, laukut ja pesula.
Tässä on tilastot edessä. Kysyttävää?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme jos menee rahaa, jos pitää pesulassa pesettää.

Vierailija
2/42 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko tuo sinusta jotenkin erityisen paljon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti olet satsannut laatuun.  Muussa tapauksessa ensi vuonna menee sama summa, tai jopa enemmän.

Vierailija
4/42 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitten vaatetta pidemmäksi aikaa, joskushan niitäkin pitää ostaa?

Vierailija
5/42 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta tämä vuosihan on jo melkein ohi. Ei toi nyt niin pahalta kuulosta.

Vierailija
6/42 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuo summa meni vaatteisiin kesälomareissulla :(

Vierailija
7/42 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä lehmä.

..jos olikin ihan mullikka?!

Vierailija
8/42 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Jos asusteet lasketaan mukaan on mulla mennyt melkein 10 tuhatta. Ja olen todella tarkka rahoistani, säästän ahkerasti mutta teen myös hyväpalkkaista työtä. Toivottavasti kenelläkään ei ole kysyttävää.

Vierailija
9/42 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käyttänyt tänä vuonna vaatteisiin noin 65 euroa.

Työtön mies

Vierailija
10/42 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme jos menee rahaa, jos pitää pesulassa pesettää.

Minusta taas pesettäminen on edullista ja ekologista, jos vaihtoehtona on hankkia aina uusi esim. villakankainen talvitakki.

Vierailija
11/42 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Relax. Mula mennyt syyskuun alun jälkeen ainakin 1700 euroa. Laatua tosin, joten kestävät vuosia. Ja sitten ihmettelen, että todellakinko jotkut ennemmin heittävät hyvän ja ehjän takin pois kuin että vievät pesulaan? Hullua sanon minä.

Vierailija
12/42 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko tuo sinusta jotenkin erityisen paljon?

Sitä juuri mietin, että onko se paljon vai vähän. Yllätti se minut ainakin. Tein viime vuoden puolella useamman ison ostoksen (mm. 500 euron takin). Tänä vuonna en ole mielestäni ostanut juuri mitään isoa.

Kenkiä tuli toki hankittua muutamat: sandaalit, city-kumpparit ja herrainkengät. Kaikki tulivat käyttöön ja korvasivat loppuun kulutetut vastaavat. Ja sitten kaikkea pienempää: sukkiksia, alusvaatteita, pari neuletta ja silkkitoppia, huiveja. Yksi kesämekko. Ei mikään iso vaatekasa.

-Ap.

Vierailija
13/42 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti olet satsannut laatuun.  Muussa tapauksessa ensi vuonna menee sama summa, tai jopa enemmän.

Laatuun olen satsannut vuosia. Ja monena vuonna on todellakin mennyt enemmän. Silti 1400 tuntuu paljolta, kun ei ollut mitään isoja hankintoja, ja ostan osan second handina.

-Ap.

Vierailija
14/42 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käyttänyt 60 euroa. (Yksi uusi vaatekappale.) Ja hyvin pärjää. Ihmettelen, miten vaatteisiin voi kuluttaa noin paljon. Koetko saavasi rahoillesi täyden vastineen? Onko elämänlaatusi parempi kuin jos olisit käyttänyt rahaa puolet vähemmän?

15/42 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se taas riippuu niin ihmisen töistä. Ei minun tarvitse kotiäitinä paljonkaan vaatteisiin satsata, mutta miehellä pitää aina olla todella huoliteltu ja täydellisesti istuva vaatetus. 

Olen tainnut henkilökohtaisesti käyttää tänä vuonna n. 150e vaatteisiin, varmaan 2000e lastenvaatteisiin ja en edes halua ajatella mitä miehen vaatteet ovat maksaneet kokonaisuudessaan (pukujen teettäminen ja pesettäminen). Miehen pakollisiin edustusjuttuihin olen onnistunut kierrättämään vanhoja vaatteita koko vuoden :D, inhoan shoppailua ja etenkin sovittamista.

Vierailija
16/42 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen käyttänyt 60 euroa. (Yksi uusi vaatekappale.) Ja hyvin pärjää. Ihmettelen, miten vaatteisiin voi kuluttaa noin paljon. Koetko saavasi rahoillesi täyden vastineen? Onko elämänlaatusi parempi kuin jos olisit käyttänyt rahaa puolet vähemmän?

Minua taas ihmetyttää, kuinka näissä keskusteluissa säännöllisesti tulee vastaan ihmisiä, jotka käyttävät vaatteisiin 0-60 euroa vuodessa. En ole mikään tuhlailija, päinvastoin pidän itseäni ihan järkevänä kuluttajana. Silti minulle tuo ei riittäisi alusvaatteisiinkaan. Monet oikein ylpeinä kertovat omistavansa yhdet rintsikat, jotka ovat vuodelta 2009.

Onko elämänlaatuni parempi näin? En osaa sanoa. Mutta minulla on vermeet, joilla selviän neljästä vuodenajasta ja er juhlatilanteista, pystyn esiintymään uskottavasti työssäni ja vapaa-ajalla ja saamaan vähän iloa ja vaihtelua pukeutuessani, ja se on nähdäkseni hyvä asia.

-Ap.

Vierailija
17/42 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääk olen tässä kuussa käyttänyt reippaasti yli tonnin vaatteisiin...

takki

parit kengät

laukku

huivi

parit housut

18/42 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua taas ihmetyttää, kuinka näissä keskusteluissa säännöllisesti tulee vastaan ihmisiä, jotka käyttävät vaatteisiin 0-60 euroa vuodessa. En ole mikään tuhlailija, päinvastoin pidän itseäni ihan järkevänä kuluttajana. Silti minulle tuo ei riittäisi alusvaatteisiinkaan. Monet oikein ylpeinä kertovat omistavansa yhdet rintsikat, jotka ovat vuodelta 2009.

Onko elämänlaatuni parempi näin? En osaa sanoa. Mutta minulla on vermeet, joilla selviän neljästä vuodenajasta ja er juhlatilanteista, pystyn esiintymään uskottavasti työssäni ja vapaa-ajalla ja saamaan vähän iloa ja vaihtelua pukeutuessani, ja se on nähdäkseni hyvä asia.

-Ap.

Ostatko joka vuodelle uudet vaatteet eri vuodenajoiksi? Minä en ole ostanut rintaliivejä varmaan kolmeen vuoteen, viime vuonna ostin uuden talvitakin, jonka odotan kestävän seuraavan 5-10v, en ostanut tänä vuonna uusia kenkiä, koska entiset kelpasivat aivan mainiosti. Talvikengätkin on odottamassa.

Lapsille on eri asia, koska he kasvavat ja kuluttavat vaatteita aivan eri tahtiin. 

Vierailija
19/42 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap.

Ostatko joka vuodelle uudet vaatteet eri vuodenajoiksi? Minä en ole ostanut rintaliivejä varmaan kolmeen vuoteen, viime vuonna ostin uuden talvitakin, jonka odotan kestävän seuraavan 5-10v, en ostanut tänä vuonna uusia kenkiä, koska entiset kelpasivat aivan mainiosti. Talvikengätkin on odottamassa.

Lapsille on eri asia, koska he kasvavat ja kuluttavat vaatteita aivan eri tahtiin. 

Kuten jo edellä kirjoitin, en todellakaan osta joka vuodelle uusia vaatteita, vaan ostan harvoin ja laadukasta. No, hanskoja pitää hankkia parit kaudessa, kun hukkaan niitä niin järjettömästi.

Mutta kuluvaa tavaraa vain pitää päivittää. Tilastoni mukaan hankin tänä vuonna esimerkiksi viidet sukkahousut, yhteensä 120 euroa.

Pointtini olikin, että tuon verran menee, vaikka ei olisi mitään isoa ostettavaakaan. Ja minulla sentään on 15 vuotta vanhoja vaatteita edelleen käytössä, Voin vain kuvitella, miten paljon rahaa menee vaikka jojolaihduttajilla.

Kuten edellä sanoit, kotiäidin ja töihin pukeutuvan ei ehkä kannata vertalla näitä yksi yhteen.

-Ap.

Vierailija
20/42 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menee vuodessa vaatteisiin n. 200e. Ostan siis vain halpisvaatteita. Ja rintsikoitakin on kyllä useammat kuin yhdet! 

Tänä vuonna olen ostanut yhdet farkut, rintsikat, neuleen ja pari paitaa, rahaa on mennyt 120e.

Ei näköjään kyllä kannata tuo laatuun satsaaminen kun rahaa menee tuhottomasti joka tapauksessa(eli se 1000e menee joka tapauksessa vuosittain)